Gå til innhold

Far tar med bror, men ikke meg


amonyn

Anbefalte innlegg

Jeg blir invitert, men reisene blir alltid satt på tidspunkter jeg ikke kan. En uke før ferien min f.eks., eller i eksamenstiden.

Bare litt merkelig at det alltid havner på tidspunkter som ikke passer for meg. Jeg jobber to måneder i året og har eksamen 1-2 måneder. Resten av tiden kan jeg være hvor jeg vil.

Her motsier du deg selv litt, syns du ikke?

Anonym poster: 39f14ce9f77810387a6109a370b844f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner veldig godt at faren din ikke har lyst til å ha med seg en hund på bilferie rundt i Europa. Veldig godt!

Det jeg stusser på her, utover forskjellsbehandlingen din far driver med, er: Du skriver at du jobber 2 mnd i året, og så har du to eksamensperioder, og utover det kan du reise når som helst? Hva i all verden driver du med til daglig da? :klo: Hvis du studerer, kan du jo ikke bare plutselig reise bort en uke eller to akkurat når det måtte være?

Anonym poster: 39f14ce9f77810387a6109a370b844f1

Jeg leser.

Hender det er noen semesteroppgaver og slikt, men de kan leveres på nett.

Jeg forstår ikke hvorfor han ikke ønsker å ha med hunden. Han har, som sagt, alltid hatt med hunden på bilferie før i tiden. Hadde også med sin egen hund på bilferier til den døde i fjor.

Her motsier du deg selv litt, syns du ikke?

Anonym poster: 39f14ce9f77810387a6109a370b844f1

Nei? Tenkte du på det med "en uke før ferien min"? Jobbet før jeg begynte å studere og dette har jo foregått i mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe helt annet å ha med egen hund på ferie, og ha med noen annens hund på ferie. Faktisk. Det er nesten som om et vennepar skulle sagt til oss at vi kan vel ta med ungen deres på ferie, for vi har jo alltid hatt med vår egen... Det er kanskje noe med at man selv er ferdig med å ha hund da. Det blir jo nødvendigvis en helt annen ferie med hund i bilen, enn uten. Han ønsker kanskje å slippe å ta det hensynet nå som han selv ikke lenger har hund, og det syns jeg du skal respektere.

Jeg forstår jo at du føler deg veldig oversett, tilsidesatt osv over en periode på flere år. Men hvorfor har du da ikke tatt dette opp med ham? Dere er vel voksne alle sammen, såvidt jeg kan forstå? (siden du skriver at du jobbet før du begynte å studere)

Gjør han forskjell på dere også på andre områder, eller er det kun dette med ferie? Har han generelt et bedre forhold til broren din enn deg? Kan det være at han "klikker" mer med broren din enn deg? Selv om man er foreldre og barn, så er det jo ikke alltid at kjemien stemmer så veldig bra... Skjønner jo at det isåfall er sårt for deg, men da skjønner jeg som sagt ikke hvorfor du ikke har tatt dette opp med ham.

Anonym poster: 39f14ce9f77810387a6109a370b844f1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare litt merkelig at det alltid havner på tidspunkter som ikke passer for meg. Jeg jobber to måneder i året og har eksamen 1-2 måneder. Resten av tiden kan jeg være hvor jeg vil.

Han hadde alltid med familiebikkja på bilferie da vi var en familie.

Det er vel da det passer med ferie for resten, da (regner med at du jobber i ferieperioder, og har eksamensperioder rett før ferieperiodene).

At dere hadde med familiebikkja da du var barn er da ingen grunn til at han skal måtte ha med bikkja di nå. Og helt ærlig: Bikkje i bagasjerommet = liten bagasjeplass. Pluss at det blir vanskelig å finne overnattingsplasser. Det finnes knapt nok et hotell lenger som tillater bikkjer.

Anonym poster: a6dcc58d7dbea338e5b32df80ddcc363

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel da det passer med ferie for resten, da (regner med at du jobber i ferieperioder, og har eksamensperioder rett før ferieperiodene).

At dere hadde med familiebikkja da du var barn er da ingen grunn til at han skal måtte ha med bikkja di nå. Og helt ærlig: Bikkje i bagasjerommet = liten bagasjeplass. Pluss at det blir vanskelig å finne overnattingsplasser. Det finnes knapt nok et hotell lenger som tillater bikkjer.

Anonym poster: a6dcc58d7dbea338e5b32df80ddcc363

Han hadde med bikkja si i fjor. Bagasjeplass er det nok av (stor stasjonsvogn). Har brukt den bilen til å flytte, da var det plass til både flyttelass og hunden. Overnattingen er da vitterlig mitt problem, ikke hans. Dessuten er det, etter min erfaring, mye lettere å finne hotell som tillater hund når man er i andre europeiske land. Hotellet de skal bo på i destinasjonslandet tillater i alle fall hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hadde med bikkja si i fjor. Bagasjeplass er det nok av (stor stasjonsvogn). Har brukt den bilen til å flytte, da var det plass til både flyttelass og hunden. Overnattingen er da vitterlig mitt problem, ikke hans. Dessuten er det, etter min erfaring, mye lettere å finne hotell som tillater hund når man er i andre europeiske land. Hotellet de skal bo på i destinasjonslandet tillater i alle fall hund.

Poenget er vel da at han rett og slett ikke ønsker å ha med hund på ferie. Hans bil, hans penger, hans avgjørelse. Jeg skjønner ærlig talt ikke at en runde på kennel (eller hos noen du kjenner, f.eks. din mor) kan være noe problem om det er slik at du faktisk ønsker å være med på denne gratis ferien.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Poenget er vel da at han rett og slett ikke ønsker å ha med hund på ferie. Hans bil, hans penger, hans avgjørelse. Jeg skjønner ærlig talt ikke at en runde på kennel (eller hos noen du kjenner, f.eks. din mor) kan være noe problem om det er slik at du faktisk ønsker å være med på denne gratis ferien.

Det er ikke hunden som er problemet. Det er meg han ikke vil ha med. Hunden er bare en unnskyldning som alle de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære deg amonyn. Nå har flere forsøkt å gi deg en annen innfallsvinkel her, både ang hunden og ang det at du ikke kan få vært med på turen. Men det virker som du har kjørt deg fullstendig fast i "far driter i meg"-sporet!? Kanskje akkurat den innstillingen lyser lang vei av deg, hver gang du snakker med og møter ham, og at han oppfatter deg som avvisende, drittsur og fiendtlig? Og ikke for å være ekkel her, men hvem vil vel ha med seg ei drittsur og fiendtlig jente på bilferie til Europa (eller ferie i det hele tatt)?

Jeg merker at jeg føler det blir mer og mer vesentlig å vite alderen din, for jeg mistenker at du kanskje er minst i 20-årene et sted, men du furter som en fjortis...

Anonym poster: 39f14ce9f77810387a6109a370b844f1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sint tenåring?

Anonym poster: 03ad701377f7c6db49c6ada0f45bbff8

nei bare lei av folk som ikke har feil uttaler seg...og feil informerer andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...