Roseh Skrevet 26. mars 2016 #2021 Del Skrevet 26. mars 2016 1 time siden, Caelyn skrev: TUSEN TAKK! Den funksjonen har jeg lett etter lenge Dobbeltklikk på den ytterste ruten i quoten (der navnet står), og så visker du det vekk med den pilen på tastaturet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roseh Skrevet 26. mars 2016 #2022 Del Skrevet 26. mars 2016 Synes det er morsomt når folk skriver prumpe. Prompe! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 26. mars 2016 #2023 Del Skrevet 26. mars 2016 3 timer siden, Roseh skrev: Synes det er morsomt når folk skriver prumpe. Prompe! Det er ikke så kjempelenge siden det var riktig. Jeg lærte det på skolen. "Prompe" tenker jeg "pråmpe" i hodet mitt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vox_populi Skrevet 26. mars 2016 #2024 Del Skrevet 26. mars 2016 4 timer siden, Roseh skrev: Synes det er morsomt når folk skriver prumpe. Prompe! Før skrev de (pølse og) lumpe. Nye tider, nye skikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #2025 Del Skrevet 1. april 2016 Det heter iallfall. Ikke i alle fall... han ikke ham Anonymkode: cd329...56c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 1. april 2016 #2026 Del Skrevet 1. april 2016 (endret) 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det heter iallfall. Ikke i alle fall... han ikke ham Anonymkode: cd329...56c 1. Begge deler er korrekt. 2. "Han" er nominativ/nevneform, "ham" er akkusativ/objektsform. "Han" er også etterhvert blitt tillatt som objektsform. Jeg foreslår at du undersøker nøyere før du legger ut påstander. Endret 1. april 2016 av Arabella 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sly Skrevet 1. april 2016 #2027 Del Skrevet 1. april 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: han ikke ham Anonymkode: cd329...56c Han og ham er to forskjellige ord. Noen ganger er han riktig, andre ganger ham. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #2028 Del Skrevet 1. april 2016 1 minutt siden, Sly skrev: Han og ham er to forskjellige ord. Noen ganger er han riktig, andre ganger ham. Ham betyr jo skinke på engelsk. Anonymkode: cd329...56c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 1. april 2016 #2029 Del Skrevet 1. april 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ham betyr jo skinke på engelsk. Anonymkode: cd329...56c Hva har dette med norske pronomener å gjøre? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #2030 Del Skrevet 1. april 2016 1 minutt siden, Arabella skrev: Hva har dette med norske pronomener å gjøre? Hva er pronomener for noe? Anonymkode: cd329...56c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 1. april 2016 #2031 Del Skrevet 1. april 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er pronomener for noe? Anonymkode: cd329...56c pronomen – Store norske leksikon 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #2032 Del Skrevet 1. april 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er pronomener for noe? Anonymkode: cd329...56c Det er ikke noe som heter pronomener, det heter et pronomen, flere pronomen. Anonymkode: db346...ff7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 1. april 2016 #2033 Del Skrevet 1. april 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke noe som heter pronomener, det heter et pronomen, flere pronomen. Anonymkode: db346...ff7 Det er valgfritt i flertall; pronomen/pronomener. Kan du vise til at din påstand er det eneste korrekte? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smultring Skrevet 1. april 2016 #2034 Del Skrevet 1. april 2016 (endret) 1 time siden, Arabella skrev: Det er valgfritt i flertall; pronomen/pronomener. Kan du vise til at din påstand er det eneste korrekte? Det kan vedkommende neppe gjøre. For meg er det tydelig at her er det noen som bare vil erte og provosere. Det å dra inn at ham betyr "skinke" i denne sammenhengen, er jevngodt med å komme ut i solen (altså stå fram som troll). Slik oppfatter jeg det. Alle ordbøker jeg har, viser at det kan hete pronomener i flertall, og det tror jeg vedkommende er fullstendig klar over. Endret 1. april 2016 av Smultring 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Okapi Skrevet 1. april 2016 #2035 Del Skrevet 1. april 2016 (endret) Litt synd vi ikke har skinkenavn på norsk. Hvis Cunningham er greit burde Snedigskinke også vært lov. Endret 1. april 2016 av Okapi 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #2036 Del Skrevet 1. april 2016 4 minutter siden, Okapi skrev: Litt synd vi ikke har skinkenavn på norsk. Hvis Cunningham er greit burde Snedigskinke også vært lov. Eller ham 😜 Anonymkode: cd329...56c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 1. april 2016 #2037 Del Skrevet 1. april 2016 7 minutter siden, Okapi skrev: Litt synd vi ikke har skinkenavn på norsk. Hvis Cunningham er greit burde Snedigskinke også vært lov. Vi har da Strandaskinke. Riktignok ikke så snedig da ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet 8. april 2016 #2038 Del Skrevet 8. april 2016 Først vil jeg bare tilstå at jeg ikke har lest alle de 102 sidene med gode innpill i denne tråden, så om dette har vært nevnt, bær over med meg. Det dreier seg om det mest forhatte ordet på barn- og familieforumet (kanskje med unntak av "stemor"), nemlig biomor. Jeg synes vi alle skal erstatte det smått nedlatende ordet "biomor", med den mye koseligere og kjønnsnøytrale betegnelsen "bonuseks". 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 9. april 2016 #2039 Del Skrevet 9. april 2016 Det heter ikke "regelrett henrettet" når mennesker blir drept i angrep. Henrettelse er når noen blir drept som følge av en dødsdom. Drap er ille uansett, men det er likevel to helt ulike begrep. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 9. april 2016 #2040 Del Skrevet 9. april 2016 7 minutter siden, Perelandra skrev: Det heter ikke "regelrett henrettet" når mennesker blir drept i angrep. Henrettelse er når noen blir drept som følge av en dødsdom. Drap er ille uansett, men det er likevel to helt ulike begrep. Regelrett henrettelse er en taleform som indikerer at drapet ble begått like planmessig som om det var uttalt en dødsstraff. Så det er faktisk i bruk og en innforstått mening med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå