AnonymBruker Skrevet 18. februar 2016 #1941 Del Skrevet 18. februar 2016 9 minutter siden, Brimi skrev: Det heter BØNDER ikke BØNNER!!! Men bøndene gir meg jo bønner? Anonymkode: afe99...408 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daudaferd Skrevet 18. februar 2016 #1942 Del Skrevet 18. februar 2016 Det er en ting jeg har lagt merke til på sosiale medier i det siste, og det er at folk skriver bare "å" når det skulle ha vært "så", hva i all verden kommer det av? "Fy faen å stygg du er" Ser det dukker opp fra tid til annen på forumet her også. HVORFOR? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 18. februar 2016 #1943 Del Skrevet 18. februar 2016 2 minutter siden, Daudaferd skrev: Det er en ting jeg har lagt merke til på sosiale medier i det siste, og det er at folk skriver bare "å" når det skulle ha vært "så", hva i all verden kommer det av? "Fy faen å stygg du er" Ser det dukker opp fra tid til annen på forumet her også. HVORFOR? Dialekt. kjenner flere som sier det slik, men har ikke sett det skrevet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2016 #1944 Del Skrevet 18. februar 2016 1 minutt siden, Daudaferd skrev: Det er en ting jeg har lagt merke til på sosiale medier i det siste, og det er at folk skriver bare "å" når det skulle ha vært "så", hva i all verden kommer det av? "Fy faen å stygg du er" Ser det dukker opp fra tid til annen på forumet her også. HVORFOR? Det er dialekt. Usikker på hvor i landet det begynner og hvor det slutter, men jeg har hørt det muntlig flere steder. Det er ikke greit å bruke det skriftlig av den grunn, så jeg er helt enig med deg, men det er vel sammenlignbart med når man ser (nordnorske) brukere her inne skrive at de "blir å" et eller annet. Anonymkode: 4a690...49a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vox_populi Skrevet 18. februar 2016 #1945 Del Skrevet 18. februar 2016 36 minutter siden, Daudaferd skrev: Det er en ting jeg har lagt merke til på sosiale medier i det siste, og det er at folk skriver bare "å" når det skulle ha vært "så", hva i all verden kommer det av? "Fy faen å stygg du er" Ser det dukker opp fra tid til annen på forumet her også. HVORFOR? "Å" er dialekt for noen spørreord, her hvor: "Fy faen hvor stygg du er", jamfør "Å er denna karen fra, da?" Kan også stå for hva: "Å sier du?" 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ewe Skrevet 18. februar 2016 #1946 Del Skrevet 18. februar 2016 Jeg studerer på masternivå, og har en lærer som har en lang utdannelse. Likevel presterer han å si "skrivd" istedenfor "skrevet". Det irriterer meg grenseløst. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 18. februar 2016 #1947 Del Skrevet 18. februar 2016 8 timer siden, Brimi skrev: Det heter BØNDER ikke BØNNER!!! Det kommer nå an på. Når jeg lager gryterett, bruker jeg bønner, som er dyrket av bønder. Når jeg ber, håper jeg at gudene hører mine bønner. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 19. februar 2016 #1948 Del Skrevet 19. februar 2016 7 timer siden, Ewe skrev: Jeg studerer på masternivå, og har en lærer som har en lang utdannelse. Likevel presterer han å si "skrivd" istedenfor "skrevet". Det irriterer meg grenseløst. Det er vel dialekt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vox_populi Skrevet 19. februar 2016 #1949 Del Skrevet 19. februar 2016 8 timer siden, Ewe skrev: Jeg studerer på masternivå, og har en lærer som har en lang utdannelse. Likevel presterer han å si "skrivd" istedenfor "skrevet". Det irriterer meg grenseløst. Sjøl om en har lang utdannelse, går det godt an å prate dialekt. Det undrer meg at du ikke oppdaget det før du kom på "mester"-nivå; du må ha vært en skikkelig heimføding. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 19. februar 2016 #1950 Del Skrevet 19. februar 2016 9 timer siden, Pringle skrev: Det kommer nå an på. Når jeg lager gryterett, bruker jeg bønner, som er dyrket av bønder. Når jeg ber, håper jeg at gudene hører mine bønner. Joda, men det jeg så brukte hun bønner istedetfor bønder. Noe ala "det er bedre å kjøpe fra bønner istedetfor butikk. For det et billigere". 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ewe Skrevet 19. februar 2016 #1951 Del Skrevet 19. februar 2016 3 timer siden, Vox_populi skrev: Sjøl om en har lang utdannelse, går det godt an å prate dialekt. Det undrer meg at du ikke oppdaget det før du kom på "mester"-nivå; du må ha vært en skikkelig heimføding. Han både sier og skriver det. Så nå at jeg kun skrev at han sa det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smultring Skrevet 20. februar 2016 #1952 Del Skrevet 20. februar 2016 Den 18.2.2016 at 22.52, Ewe skrev: Jeg studerer på masternivå, og har en lærer som har en lang utdannelse. Likevel presterer han å si "skrivd" istedenfor "skrevet". Det irriterer meg grenseløst. Ingen burde skrive "skrevet". "Jeg har skrevet i hele dag" høres jo ut som et utdrag fra selvbiografien til en gledespike. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2016 #1953 Del Skrevet 20. februar 2016 Hvorfor skriver så mange "fortiden" når de mener "for tiden"? For eksempel: "Jeg er så trøtt fortiden" Anonymkode: a7a5c...a7b 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreamerspalace Skrevet 20. februar 2016 #1954 Del Skrevet 20. februar 2016 "Intreør" 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Okapi Skrevet 20. februar 2016 #1955 Del Skrevet 20. februar 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skriver så mange "fortiden" når de mener "for tiden"? For eksempel: "Jeg er så trøtt fortiden" Anonymkode: a7a5c...a7b Det er vel de samme folka som skriver selvom. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 20. februar 2016 #1956 Del Skrevet 20. februar 2016 51 minutter siden, Okapi skrev: Det er vel de samme folka som skriver selvom. Og fordeatte. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
penny_ Skrevet 20. februar 2016 #1957 Del Skrevet 20. februar 2016 1 time siden, Okapi skrev: Det er vel de samme folka som skriver selvom. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Okapi Skrevet 20. februar 2016 #1958 Del Skrevet 20. februar 2016 Ja, det er litt det jeg og tenker. Minner meg litt om the alot, egentlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caelyn Skrevet 22. februar 2016 #1959 Del Skrevet 22. februar 2016 Tror jeg snubla over en av de verste her om dagen på et annet forum. Søstkyn... SØSTKYN! Det som menes er "søsken". Da holdt jeg på å ramle av stolen... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2016 #1960 Del Skrevet 23. februar 2016 Den 19.2.2016 at 9.20, Brimi skrev: Anonymkode: afe99...408 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå