Gjest Margit Spat Skrevet 11. februar 2015 #1321 Del Skrevet 11. februar 2015 Jeg tror nok det heter å vende seg til noe Venne er allerede et ord Anonymous poster hash: cde7c...27d Da tror du feil. Det heter å venne seg til noe. http://www.nob-ordbok.uio.no/perl/ordbok.cgi?OPP=venne+seg&bokmaal=+&ordbok=bokmaal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #1322 Del Skrevet 11. februar 2015 Da tror du feil. Det heter å venne seg til noe. http://www.nob-ordbok.uio.no/perl/ordbok.cgi?OPP=venne+seg&bokmaal=+&ordbok=bokmaal Hvorfor linker alle til den ord boka? Hvem som helst kan redigere ting på nettet ._. Anonymous poster hash: cde7c...27d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Margit Spat Skrevet 11. februar 2015 #1323 Del Skrevet 11. februar 2015 Hvorfor linker alle til den ord boka? Hvem som helst kan redigere ting på nettet ._. Anonymous poster hash: cde7c...27d Men jeg er ingen hvem som helst, så jeg kan ikke det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 11. februar 2015 #1324 Del Skrevet 11. februar 2015 (endret) Hvorfor linker alle til den ord boka? Hvem som helst kan redigere ting på nettet ._. Anonymous poster hash: cde7c...27d Fordi dette er den offentlig godkjente boken og jeg kunne ikke se et sted der folk som ikke har tilgang til systemene bak siden kan redigere den. Du forveksler det nok med Wikipedia der alle kan rette (eller gjøre ting feil). Dessuten er det veldig vanskelig å linke til en fysisk bok. En fysisk bok kan faktisk også være utdatert, mer enn en som ligger på nettet. Til slutt: Det heter ordboka i ett ord! Endret 11. februar 2015 av sofie777 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #1325 Del Skrevet 11. februar 2015 Da aksepterer jeg at du hadde rett Anonymous poster hash: cde7c...27d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Margit Spat Skrevet 11. februar 2015 #1326 Del Skrevet 11. februar 2015 Da aksepterer jeg at du hadde rett Anonymous poster hash: cde7c...27d Du verden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #1327 Del Skrevet 11. februar 2015 Du verden... Hva? jeg sa at jeg aksepterer at du hadde rett Anonymous poster hash: cde7c...27d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 11. februar 2015 #1328 Del Skrevet 11. februar 2015 Hva? jeg sa at jeg aksepterer at du hadde rett Anonymous poster hash: cde7c...27d Du skriver: Jeg tror nok det heter å vende seg til noe Venne er allerede et ord Hva mener du med dette? Såvidt jeg vet, går det ikke an å si bare "venne". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rossin Skrevet 12. februar 2015 #1329 Del Skrevet 12. februar 2015 At dere i det hele tatt svarer denne ab'en, sier sitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Margit Spat Skrevet 12. februar 2015 #1330 Del Skrevet 12. februar 2015 Jeg forsøker meg på et par ord til, som kan dokumenteres, og satser på enighet om disse: 1. Det heter ikke fastelaven, det heter fastelavn. 2. Tallerkner, fat, kopper etc har fellesbetegnelsen servise, ikke service. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 12. februar 2015 #1331 Del Skrevet 12. februar 2015 (endret) Jeg forsøker meg på et par ord til, som kan dokumenteres, og satser på enighet om disse: 1. Det heter ikke fastelaven, det heter fastelavn. 2. Tallerkner, fat, kopper etc har fellesbetegnelsen servise, ikke service. Korrekt, men det skulle ikke forundre meg om det kommer noen og kverulerer på dette også. Endret 12. februar 2015 av Arabella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jacklost Skrevet 14. februar 2015 #1332 Del Skrevet 14. februar 2015 Jeg er ofte forvirret om det heter venne seg til det eller vende seg til det. Jeg er vant til det eller jeg er vandt til det O: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #1333 Del Skrevet 14. februar 2015 Jeg er ofte forvirret om det heter venne seg til det eller vende seg til det. Jeg er vant til det eller jeg er vandt til det O: Man venner seg til å bli vant til noe. Vender du deg til noe så snur du deg mot det. Anonymous poster hash: 805bf...30d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #1334 Del Skrevet 14. februar 2015 Jeg skal ta tatoo! Evt. tattoo, som er riktig engelsk men fremdeles jævlig dårlig norsk. Tatovering heter det! Anonymous poster hash: 43d8e...47f Reagerer på "ta" tatovering, "ta" silikon. ("Ta" selvmord, skrives og.) Å ta, i forhold til noe andre tilfører kroppen kan da vel ikke stemme? Anonymous poster hash: 88692...d99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #1335 Del Skrevet 14. februar 2015 Man venner seg til å bli vant til noe. Vender du deg til noe så snur du deg mot det. Anonymous poster hash: 805bf...30d Et gammelt ordak fra besteforeldre; Gammel vane er vond å vende, kan den passe her?Anonymous poster hash: 88692...d99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #1336 Del Skrevet 14. februar 2015 Reagerer på "ta" tatovering, "ta" silikon. ("Ta" selvmord, skrives og.) Å ta, i forhold til noe andre tilfører kroppen kan da vel ikke stemme?Anonymous poster hash: 88692...d99 Man tar silikon og en tattovering, men man begår selvmord. Får helt grøss og frysninger av folk som skriver(og sier) "ta selvmord". Du TAR livet ditt, eller BEGÅR selvmord. Grrrrrr. Anonymous poster hash: d9491...681 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kragebein Skrevet 14. februar 2015 #1337 Del Skrevet 14. februar 2015 Man tar silikon og en tattovering, men man begår selvmord. Får helt grøss og frysninger av folk som skriver(og sier) "ta selvmord". Du TAR livet ditt, eller BEGÅR selvmord. Grrrrrr. Anonymous poster hash: d9491...681 Jeg får helt grøss og frysninger av folk som skriver "tattovering". 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #1338 Del Skrevet 14. februar 2015 Man tar silikon og en tattovering, men man begår selvmord. Får helt grøss og frysninger av folk som skriver(og sier) "ta selvmord". Du TAR livet ditt, eller BEGÅR selvmord. Grrrrrr. Anonymous poster hash: d9491...681 Hvorfor er det ok å ta silikon, eller å ta tatovering? I ordets rette forstand så t a r en det ikke, en får det utført av andre som g i r eller u t f ø r e r behandlingen. Anonymous poster hash: 88692...d99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #1339 Del Skrevet 14. februar 2015 Jeg blir pinlig berørt av ord med idiotiske a-endinger, som f.eks: "typa mi" "bila mi" "puppa mine" De som bruker slike uttrykk fremstår i mine øyne som umodne og rett og slett litt mindre intelligente.Anonymous poster hash: 4d590...169 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #1340 Del Skrevet 14. februar 2015 Jeg blir pinlig berørt av ord med idiotiske a-endinger, som f.eks: "typa mi" "bila mi" "puppa mine" De som bruker slike uttrykk fremstår i mine øyne som umodne og rett og slett litt mindre intelligente.Anonymous poster hash: 4d590...169 Man er ikke umoden fordi man bruker de orda, og mens vi er på språk her. det heter umoden... Anonymous poster hash: 67455...602 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå