Ferny Skrevet 19. mars 2013 #41 Skrevet 19. mars 2013 Så jeg er merkelig fordi jeg ikke har sagt til han at jeg ikke går på p-piller? Han er jo klar over det, er litt frustrerende å aldri kan diskutere ting uten å bli ''hakket'' eller dømt hva hvert et hjørne her inne på KG, menmen.. Anonym poster: 016e1fed294c14b353a346f06fe289f8 Ja, men hvis du har sagt det til han, og han likevel kommer inni deg (og du lar han komme inni deg) - så kan det jo bare tolkes som om dere begge to er klare for barn da. Er ikke meningen å hakke.
loffen Skrevet 19. mars 2013 #42 Skrevet 19. mars 2013 Oi... får bare krysse fingrene nå da, for at tante rød virkelig kommer på besøk. Har man ubeskyttet sex er sjansen ganske stor for at man blir gravid. At han plutselig har begynt å komme i deg er vel fordi han synes det er deiligst, og gir blaffen i om du blir gravid. Lykke til! 4
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2013 #43 Skrevet 19. mars 2013 Oi... får bare krysse fingrene nå da, for at tante rød virkelig kommer på besøk. Har man ubeskyttet sex er sjansen ganske stor for at man blir gravid. At han plutselig har begynt å komme i deg er vel fordi han synes det er deiligst, og gir blaffen i om du blir gravid. Lykke til! Hadde ubeskytta sex 1-2 dager etter mensen da, og da er det jo 0% sjanse for å bli gravid. Har hatt ubeskytta en gang til ca 14 dager senere, og nå skal jeg snart ha mensen igjen. Sånn sett er det ikke akkurat sannsynlig, i tillegg har jeg ikke en regelmessig syklus og det hender jeg har mensen 2 ganger i måneden i ca 3-4dager. Anonym poster: 016e1fed294c14b353a346f06fe289f8
Britt Banditt Skrevet 19. mars 2013 #44 Skrevet 19. mars 2013 Hadde ubeskytta sex 1-2 dager etter mensen da, og da er det jo 0% sjanse for å bli gravid. Har hatt ubeskytta en gang til ca 14 dager senere, og nå skal jeg snart ha mensen igjen. Sånn sett er det ikke akkurat sannsynlig, i tillegg har jeg ikke en regelmessig syklus og det hender jeg har mensen 2 ganger i måneden i ca 3-4dager. Anonym poster: 016e1fed294c14b353a346f06fe289f8 Eh, jeg tror du trenger å bli litt mer opplyst. Sex 1-2 dager etter mensen er ikke lik 0% sjanse for å bli gravid. 8
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2013 #45 Skrevet 19. mars 2013 Eh, jeg tror du trenger å bli litt mer opplyst. Sex 1-2 dager etter mensen er ikke lik 0% sjanse for å bli gravid. Uansett, sjansen er lav. Det tror jeg da du og er klar over? Anonym poster: 016e1fed294c14b353a346f06fe289f8
Tidus Skrevet 19. mars 2013 #46 Skrevet 19. mars 2013 Han var vel usikker på om du gikk på pillen. Nå har han kanskje sett deg ta den, eller sett pillebrettet ditt. Jeg spruter inni dama fordi: 1. Jeg vet hun går på pillen. 2. Jeg elsker å komme inni henne. (Hvorfor vet jeg ikke, men jeg elsker også å komme på henne, så..) 3. Hun elsker at jeg kommer inni henne.
Gjest Gaea Skrevet 19. mars 2013 #47 Skrevet 19. mars 2013 Uansett, sjansen er lav. Det tror jeg da du og er klar over? Anonym poster: 016e1fed294c14b353a346f06fe289f8 Nei, men ca 14 dager etter mensen er over (når du hadde ubeskyttet sex sist) er det relativt god sjanse for å bli gravid, da det er sånn ca rundt eggløsning for de fleste. Det håper jeg du er klar over.
Gjest Naria Skrevet 19. mars 2013 #48 Skrevet 19. mars 2013 Nei, men ca 14 dager etter mensen er over (når du hadde ubeskyttet sex sist) er det relativt god sjanse for å bli gravid, da det er sånn ca rundt eggløsning for de fleste. Det håper jeg du er klar over. Nei, eggløsning er ikke 14 dager etter menstruasjon. Den er 14 dager fra første menstruasjonsdag, gitt at man har 28 dagers syklus selvsagt. 2
Gjest Gaea Skrevet 19. mars 2013 #49 Skrevet 19. mars 2013 Nei, eggløsning er ikke 14 dager etter menstruasjon. Den er 14 dager fra første menstruasjonsdag, gitt at man har 28 dagers syklus selvsagt. Sorry, blandet litt der. Men det er jo uansett ikke totalt usannsynlig å bli gravid om man har ubeskyttet sex fjorten dager etter menstruasjon heller, om man har en litt lengre syklus (som meg f.eks).
Pringle Skrevet 19. mars 2013 #50 Skrevet 19. mars 2013 (endret) Hjelpes, jeg håper nesten dette er en trolletråd. Man kan bli gravid tilogmed om man bare har samleie under mensen! Eggløsningen kan komme når som helst, og sædceller kan overleve i flere dager inni deg, og det spekuleres seriøst på om samleie/orgasme kan fremkalle en ekstra eggløsning. Selv om du ikke har blitt gravid til nå, er det en sjanse for at du blir det før du rekker å begynne på pillen. Du sier du ikke tåler p-piller, men likevel skal du begynne med det? Hvordan vet du at du ikke tåler det hvis du ikke har brukt det før? Har du brukt det før? Jeg vil anta at din kjæreste kommer inni deg fordi han enten tror du bruker p-piller, eller fordi han regner deg for "hans dame", eller at han er eller tror han er klar for å bli far, eller at han ikke tenker seg om/bryr seg. Stryk det som ikke passer! Eller spør ham? Edit: Skriveleif Endret 19. mars 2013 av Pringle 6
Zoom Skrevet 19. mars 2013 #51 Skrevet 19. mars 2013 Hvis han kommer i deg uten å vite at du går på p-piller tenker jeg at 1 kaaaanskje han er klar for barn 2 jeg håper i hvertfall at du er det! 3 hvordan i alle dager skal man kunne gå gjennom et svangerskap og oppdra et barn sammen hvis man ikke klarer å snakke sammen om prevensjon engang? Å "hoppe av i svingen"; dvs å ha samleie men at mannen kommer utenfor vagina er ikke en sikker prevensjonsmetode, ergo kan man bli gravid. Men når jeg nå tenker meg om så skrev du vel at du går på p-piller. Om du tenker å slutte med det fordi du tror kjæresten din kommer i deg for at han ønsker at du skal bli gravid, så tenker jeg at det er viktig at du snakker med ham om det. Når det kommer til viktige ting som å lage barn sammen kan man ikke bare synse/"Lese tanker"/spørre på kg/håpe på det beste.. 1
Gjest Snoken- Skrevet 19. mars 2013 #52 Skrevet 19. mars 2013 (endret) For meg høres det ut som to tenåringer som prøver "bevisst" å få en kid. Selv når du hopper av i svingen er det noe som heter pre-ejaculation, det betyr at det kommer litt sæd før man kommer. Dette skjer spesielt når man har deilig sex, og man vil holde litt igjen så man kan ha sex lenger. Lar du han komme inne deg ber du om å bli mor, da ingen dager er trygge dager. Det virker som ingen av dere forstår konsekvensene ved å ha ubeskyttet sex eller det å få barn. Det er klart dere ikke er voksne mennesker, og ikke er ferdig utviklet med tanke på den elendige dømmekraften dere har. Du har riktig nok 3 år igjen og han 6 år før dere er ferdig utviklet. Dere burde også jobbe mer mer med kommunikasjon fordi den virker sviktende. Slutt med tolking/synsing, kommuniser heller. Endret 19. mars 2013 av Snoken- 8
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2013 #53 Skrevet 19. mars 2013 Hjelpes, jeg håper nesten dette er en trolletråd. Man kan bli gravid tilogmed om man bare har samleie under mensen! Eggløsningen kan komme når som helst, og sædceller kan overleve i flere dager inni deg, og det spekuleres seriøst på om samleie/orgasme kan fremkalle en ekstra eggløsning. Selv om du ikke har blitt gravid til nå, er det en sjanse for at du blir det før du rekker å begynne på pillen. Du sier du ikke tåler p-piller, men likevel skal du begynne med det? Hvordan vet du at du ikke tåler det hvis du ikke har brukt det før? Har du brukt det før? Jeg vil anta at din kjæreste kommer inni deg fordi han enten tror du bruker p-piller, eller fordi han regner deg for "hans dame", eller at han er eller tror han er klar for å bli far, eller at han ikke tenker seg om/bryr seg. Stryk det som ikke passer! Eller spør ham? Edit: Skriveleif Jeg sa aldri at jeg ikke tålte det, sa at jeg ikke ville begynne på det pga hormoner og bivirkninger som er i pilla. For meg høres det ut som to tenåringer som prøver "bevisst" å få en kid. Selv når du håper av svingen er det noe som heter pre-ejaculation, det betyr at det kommer litt sæd før man kommer. Dette skjer spesielt når man har deilig sex, og man vil holde litt igjen så man kan ha sex lenger. Lar du han komme inne deg ber du om å bli mor, da ingen dager er trygge dager. Det virker som ingen av dere forstår konsekvensene ved å ha ubeskyttet sex eller det å få barn. Det er klart dere ikke er voksne mennesker, og ikke er ferdig utviklet med tanke på den elendige dømmekraften dere har. Du har riktig nok 3 år igjen og han 6 år før dere er ferdig utviklet. Dere burde også jobbe mer mer med kommunikasjon fordi den virker sviktende. Slutt med tolking/synsing, kommuniser heller. Kommunikasjonen er jo en ting ja, men han er ikke akkurat den letteste typen å prate med heller ettersom han ikke har lett for å åpne seg og kan være litt innelukka iblant. Anonym poster: 016e1fed294c14b353a346f06fe289f8
Gjest Lille-pus Skrevet 19. mars 2013 #54 Skrevet 19. mars 2013 For meg høres det ut som to tenåringer som prøver "bevisst" å få en kid. Selv når du håper av svingen er det noe som heter pre-ejaculation, det betyr at det kommer litt sæd før man kommer. Dette skjer spesielt når man har deilig sex, og man vil holde litt igjen så man kan ha sex lenger. Lar du han komme inne deg ber du om å bli mor, da ingen dager er trygge dager. Det virker som ingen av dere forstår konsekvensene ved å ha ubeskyttet sex eller det å få barn. Det er klart dere ikke er voksne mennesker, og ikke er ferdig utviklet med tanke på den elendige dømmekraften dere har. Du har riktig nok 3 år igjen og han 6 år før dere er ferdig utviklet. Dere burde også jobbe mer mer med kommunikasjon fordi den virker sviktende. Slutt med tolking/synsing, kommuniser heller. +1 til 'Snoken' for et ryddig og klart konstruktivt svar. Og, TS, det Snoken sier må du ta til deg, samme hva du mener og tror nå. Forøvrig... en 'kjæreste' du har så store problemer med å faktisk snakke med om så alvorlige ting ? Det er ikke snakk om å 'åpne seg' for å bli enige om at dere må bruke en eller annen type prevensjon for ikke å ende opp som foreldre, eller du ender opp med en abort i ung alder. 5
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 19. mars 2013 #55 Skrevet 19. mars 2013 Tror dette er en tulletråd,men klarte ikke la være å svare. Antagelig kommer han inni deg fordi han enten tror du har begynt med prevensjon,eller så er han stokk dum og tenker "det skjer ikke oss". Hvordan i all verden tror du at dere skal kunne være bra foreldre sammen når dere ikke engang klarer å kommunisere om noe så lite som prevensjon? 1
Kjempeliten Skrevet 19. mars 2013 #56 Skrevet 19. mars 2013 (endret) Hjelp... bare tull at du ikke tar det her opp med han. Det er noe av det første man burde snakke om når man starter i et forhold/begynner å ha sex med noen. Han bør få vite om du går på p-piller eller ikke. Om du ikke har brydd deg den siste tida, og ikke gitt noe uttrykk for at du syns det er dårlig om han kommer inni deg så har han vel tenkt at du går på noe.. Si det til han du, hva du vil med det her. Plutselig er du gravid, man vet aldri. Det er helt din egen skyld om du ikke gidder å prate med han om det, selv om han fint kunne ha tatt opp emnet selv også. Med han jeg holder på med nå, tok det sikkert ikke ett minutt engang før han forsto hva jeg ønsket av prevesjon i senga... Det er ikke vanskelig. Endret 19. mars 2013 av Kjempeliten
Kjempeliten Skrevet 19. mars 2013 #57 Skrevet 19. mars 2013 Kommunikasjonen er jo en ting ja, men han er ikke akkurat den letteste typen å prate med heller ettersom han ikke har lett for å åpne seg og kan være litt innelukka iblant. Anonym poster: 016e1fed294c14b353a346f06fe289f8 Hvor vanskelig er det å si det? Du sier: "Jeg vil at du skal bruke kondom!" Hvis han ikke forstår hva du mener så lurer jeg på hva som er gærent med han? Er ikke sånn at dere må ta en seriøs, lang og kjedelig prat om dette. Det holder med et par setninger, et ja/nei fra han, og at dere utfører det dere har avtalt i praksis. Hvis han glemmer seg, sier du ifra. 2
Lutetium 71 Skrevet 19. mars 2013 #58 Skrevet 19. mars 2013 Jeg vil jo ikke ta det opp med han, da hadde jeg jo gjort det forlengst istedet for å ta det opp her.. Er fullt klar over at dere ikke kan lese tankene hans, men jeg veit at mange av gutta her inne kunne kommet med et lite innspill, har blant annet lest noe om at gutten kommer i jenta for å ''markere'' at det er hans revir eller noe sånt. Er ikke interessert i slike svar, kom med noe konkret og som er til hjelp takk! Anonym poster: 016e1fed294c14b353a346f06fe289f8 Pleier han å tisse på hjørnene, og smøre avføring langs veggene også? Moderne menn pleier å hevde revir ved å ta opp huslån. Hvor vi spruter vår sperm har med tenning å gjøre, og hvilket prevansjonsmiddel som blir brukt. Jeg vil tro det gjelder de aller fleste menn, til og med Lars Monsen. 4
Gjest Sunheart Skrevet 19. mars 2013 #59 Skrevet 19. mars 2013 Hadde ubeskytta sex 1-2 dager etter mensen da, og da er det jo 0% sjanse for å bli gravid. Har hatt ubeskytta en gang til ca 14 dager senere, og nå skal jeg snart ha mensen igjen. Sånn sett er det ikke akkurat sannsynlig, i tillegg har jeg ikke en regelmessig syklus og det hender jeg har mensen 2 ganger i måneden i ca 3-4dager. Anonym poster: 016e1fed294c14b353a346f06fe289f8 Hvordan forklarer du mine graviditeter da? Jeg ble gravid 2 dager etter mens. Ble også gravid fordi jeg glemte å ta to piller. Så 0% du liksom! 3
smilo Skrevet 19. mars 2013 #60 Skrevet 19. mars 2013 Jeg må bare si at det skremmer meg at ungdom i dag er så uopplyst... Seksualopplysningen var utrolig mye dårligere når jeg var på samme alder, men samleie var ikke aktuelt å tenke på før jeg var 110% sikker på prevensjonen. 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå