Gå til innhold

Earth Hour

Eart Hour  

88 stemmer

1. 1. Slukker du lysene denne timen?

• Ja
      32
    • Nei
      56

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Igjen, jeg snakker om vulkanutbrudd, ikke småputring slik man opplever idag. Du må over 20 år tilbake i tid for å oppleve noe i nærheten av det jeg snakker om.

Man trenger bare å se på den historiske grafen over CO2-nivå for å skjønne at dette gjør teorien din enda tåpeligere.

Anonym poster: 72ceec700a4c329264b4e58e9b050ddd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er faktisk helt uenig. Det er ikke mer miljøvennlig med stearinlys enn moderne lys, og dessuten er det mye som tyder på at miljøet er renest i land hvor man bruker mye energi.

Anonym poster: b088174ef1c057b4031703acce1830f3

Men det er koselig?

Gjest nobilian
Skrevet

Om dere hadde visst hva Earth Hour står for så hadde dere skjønt at det er for å bevisstgjør. En time uten lys vil ikke gi verden flere år med energi, men vil kanskje gi folk en anelse om hva vi gjør med jordkloden med et generelt overforbruk. Just sayin ;)

Noen med på "Dropp mote 2013"?

Det hadde berget jorda litt..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja vi vet hvilken type folk vi har å gjøre med her,,,

Anonym poster: 25ecb89f22b423138338adfd49f2895e

AnonymBruker
Skrevet

Man trenger bare å se på den historiske grafen over CO2-nivå for å skjønne at dette gjør teorien din enda tåpeligere.

Og hva er det den viser mener du?

Anonym poster: 25ecb89f22b423138338adfd49f2895e

AnonymBruker
Skrevet

Igjen, jeg snakker om vulkanutbrudd, ikke småputring slik man opplever idag. Du må over 20 år tilbake i tid for å oppleve noe i nærheten av det jeg snakker om. CO2 er dessuten ingen trussel sammenlignet med nox og so2

Det er noe jeg irriterer meg over og det er folk som virkelig ikke har peiling skal være så bastante.

Anonym poster: 6b3d1ae93132de6e8e9684d75c8da564

Skrevet

Det er noe jeg irriterer meg over og det er folk som virkelig ikke har peiling skal være så bastante.

Anonym poster: 6b3d1ae93132de6e8e9684d75c8da564

Siden jeg ikke vet hvem du snakker om får jeg tolke det dithen at bastante religiøse miljøfantatikere snakker som om de har peiling og er særdeles bastante. All den tid de baserer seg på hypoteser uten korrelasjon og kausalitet :)

Isåfall er vi svært enige.

Skrevet

Hvilken graf er det du snakker om. Meg bekjent finnes det ingen objektiv fast måling som har vært gjort de siste 200 årene. Derimot er det mer eller mindre konsensus om at bare rundt 5 % av dagens co2 utslipper er menneskeskapt.

Det eneste "beviset" de miljøreligiøse viser til er at man har hatt klimaendringer. Javel - som om det er noe spesielt. Klimaendringer har vi hatt siden jorda fikk magnetfelt og fikk egen atmosfære.

Slå opp korrelasjon og kausalitet. Les og bli opplyst - lær deg så vitenskapelig metode - utsett så dine hypoteser for kraftig motargumentasjon.

AnonymBruker
Skrevet

Slå opp korrelasjon og kausalitet. Les og bli opplyst - lær deg så vitenskapelig metode - utsett så dine hypoteser for kraftig motargumentasjon.

Det var nå rette fua som feis også, da...

Skrevet

På lørdag under Earth Hour var vi på fest, men skrudde av alt lys og tente opp kubbelys og telys, til og med på badet sto det kubbelys, so vi slo ikkje på lyset.. Skikkelig koselig var det :biggrin:

Gjest O___o
Skrevet

I år gikk det i glemmeboka, men jeg liker å tro at jeg er ganske flink ellers i året.

Da jeg var ung lå det litt sport i det å konkurrere med søsken om å ha den laveste strømregningen i løpet av en måned. Har generelt vokst opp i en familie som var litt overkill opptatt av resirkulering og fornybar energi.

Savner litt å se det engasjementet i barnehager / skole / småbarnsfamilier i dag.

Skrevet

Litt artig å tenke på at sterinlys ofte inneholder parafin, som jo er ett oljeprodukt (fossilt brensel). Men det er jo koselig, så da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...