Gjest Belle Gunnes Skrevet 18. mars 2013 #1 Skrevet 18. mars 2013 (endret) Er du med? Slukk lysene i en time. Lørdag 23. mars kl 20.30 http://www.earthhour.org/ Endret 18. mars 2013 av Belle Gunnes 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2013 #2 Skrevet 19. mars 2013 Lysene mine er alltid av på den tiden av døgnet uansett. Anonym poster: c391b0f3899c3ae47cb79e1aa3cb03f3
Green Lady Skrevet 19. mars 2013 #3 Skrevet 19. mars 2013 Selvfølgelig! Koselig kveld med sambo, leiligheten lyses opp av stearinlys, god mat mm. Som regel pleier vi å la lyset være avslått resten av kvelden også, fordi det er så koselig med stearinlys 5
Gjest Murica Skrevet 19. mars 2013 #4 Skrevet 19. mars 2013 Det ironiske er jo at de fleste tenner stearinlys istedet, som faktisk er verre for miljøet. Men nei, skal nok ikke delta i år heller. =) 10
Vulpes Skrevet 19. mars 2013 #6 Skrevet 19. mars 2013 Jeg er med så lenge jeg har muligheten til det. Synes det er fint med tiltak for å øke bevisstheten rundt miljøet 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2013 #7 Skrevet 19. mars 2013 Nei, jeg er ikke med. Anonym poster: 177b321f95c315d557ee8769fec26d38
Gjest meh Skrevet 19. mars 2013 #8 Skrevet 19. mars 2013 Håpløs symbolikk, ønsker en å gjøre en forskjell så gjør man noe som faktisk har effekt. 6
JustLittleMe Skrevet 19. mars 2013 #9 Skrevet 19. mars 2013 Selvfølgelig! Koselig kveld med sambo, leiligheten lyses opp av stearinlys, god mat mm. Som regel pleier vi å la lyset være avslått resten av kvelden også, fordi det er så koselig med stearinlys Ja, det er koselig med lyset av, det har jeg ofte. liker stearing lys, gir god stemmning og varme :-)
Gjest Belle Gunnes Skrevet 19. mars 2013 #10 Skrevet 19. mars 2013 Jeg synes det er et kjempefint tiltak for å øke bevistgjøringen av hva vi gjør med verden og vårt overforbruk. Og som Greenlady sier - det er koselig. Dropper lys og TV, og ser film på pc'n uten strømkabel. Trenger ikke mye stearinlys heller. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2013 #11 Skrevet 19. mars 2013 Tenker som så at dersom en hel del mennesker ikke er tilstrekkelig oppmerksomme på det å ta vare på planeten uten at vi gjennomfører slike symbolgreier, er det neppe håp for den uansett. Da er vi ubrukelige. Da får vi satse på at vi heller bomber hverandre i hjel på et tidspunkt, så klarer den seg antagelig. Så nei, jeg skrur ikke av lyset spesielt lørdag kveld. Nå skal jeg antagelig uansett sove før en nattevakt, men det blir ingen bevisst greie. Anonym poster: 2dcef3936f08de9aa8241688befb9da5 6
Gjest Skrevet 19. mars 2013 #12 Skrevet 19. mars 2013 Er på jobb gitt, og kiwibutikker fungerer ikke så godt i mørket
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2013 #13 Skrevet 19. mars 2013 Tullete konsept som jeg alltid har ignorert. Anonym poster: db9f384415177dbdac2dab86051daf87 7
Gjest Belle Gunnes Skrevet 19. mars 2013 #14 Skrevet 19. mars 2013 Tenker som så at dersom en hel del mennesker ikke er tilstrekkelig oppmerksomme på det å ta vare på planeten uten at vi gjennomfører slike symbolgreier, er det neppe håp for den uansett. Da er vi ubrukelige. Da får vi satse på at vi heller bomber hverandre i hjel på et tidspunkt, så klarer den seg antagelig. Så nei, jeg skrur ikke av lyset spesielt lørdag kveld. Nå skal jeg antagelig uansett sove før en nattevakt, men det blir ingen bevisst greie. Anonym poster: 2dcef3936f08de9aa8241688befb9da5 Det er ganske mange som ikke har filla peiling. Skremmende mange. Og også veldig mange som bevisst driter i det, og synes det er helt greit med overforbruk nå som vi først har det. At det kommer en morgendag betyr tydligvis ikke så mye. 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2013 #15 Skrevet 23. mars 2013 Så var lysene slukket. Anonym poster: 15c8f1d90132a967e7257ff5a263885e 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2013 #16 Skrevet 23. mars 2013 Her står Så var lysene slukket. Anonym poster: 15c8f1d90132a967e7257ff5a263885e Men datamaskinen din står på, ser jeg. Anonym poster: 177b321f95c315d557ee8769fec26d38 5
Lutetium 71 Skrevet 23. mars 2013 #17 Skrevet 23. mars 2013 (endret) Ooops! Jeg glemte visst å rense min sjel med en totalt meningsløs lissomstrømsparing. Hadde det vært en oppfordring om å skru av varmen, hadde det kanskje monnet noe. Men som med slanking, er det det ikke hva man spiser mellom jul og nyttår som betyr noe, men hva man spiser mellom nyttår og jul. Media er flinke til å minne oss på miljøaspektene i de 8766 andre timene, så det hele koker ned til en feelgodhandling som vi gjør for å føle oss vel. (Ok, jeg skal gjøre opp for meg ved å fyre opp en virtuell fakkel på facebook, ok?) Jeg synes det er et kjempefint tiltak for å øke bevistgjøringen av hva vi gjør med verden og vårt overforbruk. Og som Greenlady sier - det er koselig. Dropper lys og TV, og ser film på pc'n uten strømkabel. Trenger ikke mye stearinlys heller. Herre, gi meg styrke! Edit:Bomma litt på timene oppi der. Endret 24. mars 2013 av Lutetium 71 7
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2013 #18 Skrevet 23. mars 2013 Jeg sitter ikke i tussmørke med stearinlys når det er "Earth Hour" nettopp fordi jeg slukker lyset når jeg går ut fra badet eller soverommet etc., og generelt er opptatt av miljøet. Men syns det er et godt tiltak i seg selv. Anonym poster: bc51ce888fe747a1f1e9d7ab647a3640
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2013 #19 Skrevet 23. mars 2013 Jeg synes det er et kjempefint tiltak for å øke bevistgjøringen av hva vi gjør med verden og vårt overforbruk. Og som Greenlady sier - det er koselig. Dropper lys og TV, og ser film på pc'n uten strømkabel. Trenger ikke mye stearinlys heller. Ja, for du bruker jo ingen energi om du ikke har strømkabelen i...... Har uansett aldri på mer lys enn jeg trenger Anonym poster: 81243b5a357e9218e3da04d2daffb0ba
Gjest Belle Gunnes Skrevet 23. mars 2013 #20 Skrevet 23. mars 2013 Om dere hadde visst hva Earth Hour står for så hadde dere skjønt at det er for å bevisstgjør. En time uten lys vil ikke gi verden flere år med energi, men vil kanskje gi folk en anelse om hva vi gjør med jordkloden med et generelt overforbruk. Just sayin 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå