Gå til innhold

Earth Hour


Eart Hour  

88 stemmer

  1. 1. Slukker du lysene denne timen?

    • Ja
      32
    • Nei
      56


Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lysene mine er alltid av på den tiden av døgnet uansett.

Anonym poster: c391b0f3899c3ae47cb79e1aa3cb03f3

Skrevet

Selvfølgelig! Koselig kveld med sambo, leiligheten lyses opp av stearinlys, god mat mm. Som regel pleier vi å la lyset være avslått resten av kvelden også, fordi det er så koselig med stearinlys :)

  • Liker 5
Gjest Murica
Skrevet

Det ironiske er jo at de fleste tenner stearinlys istedet, som faktisk er verre for miljøet.

Men nei, skal nok ikke delta i år heller. =)

  • Liker 10
Skrevet

Jeg pleier nå det, synes det er koselig :)

  • Liker 1
Skrevet

Jeg er med så lenge jeg har muligheten til det. Synes det er fint med tiltak for å øke bevisstheten rundt miljøet :)

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg er ikke med.

Anonym poster: 177b321f95c315d557ee8769fec26d38

Skrevet

Håpløs symbolikk, ønsker en å gjøre en forskjell så gjør man noe som faktisk har effekt.

  • Liker 6
Skrevet

Selvfølgelig! Koselig kveld med sambo, leiligheten lyses opp av stearinlys, god mat mm. Som regel pleier vi å la lyset være avslått resten av kvelden også, fordi det er så koselig med stearinlys :)

Ja, det er koselig med lyset av, det har jeg ofte. liker stearing lys, gir god stemmning og varme :-)

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Jeg synes det er et kjempefint tiltak for å øke bevistgjøringen av hva vi gjør med verden og vårt overforbruk. Og som Greenlady sier - det er koselig.

Dropper lys og TV, og ser film på pc'n uten strømkabel. Trenger ikke mye stearinlys heller.

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker som så at dersom en hel del mennesker ikke er tilstrekkelig oppmerksomme på det å ta vare på planeten uten at vi gjennomfører slike symbolgreier, er det neppe håp for den uansett. Da er vi ubrukelige. Da får vi satse på at vi heller bomber hverandre i hjel på et tidspunkt, så klarer den seg antagelig.

Så nei, jeg skrur ikke av lyset spesielt lørdag kveld. Nå skal jeg antagelig uansett sove før en nattevakt, men det blir ingen bevisst greie.

Anonym poster: 2dcef3936f08de9aa8241688befb9da5

  • Liker 6
Skrevet

Er på jobb gitt, og kiwibutikker fungerer ikke så godt i mørket ;)

AnonymBruker
Skrevet

Tullete konsept som jeg alltid har ignorert.

Anonym poster: db9f384415177dbdac2dab86051daf87

  • Liker 7
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Tenker som så at dersom en hel del mennesker ikke er tilstrekkelig oppmerksomme på det å ta vare på planeten uten at vi gjennomfører slike symbolgreier, er det neppe håp for den uansett. Da er vi ubrukelige. Da får vi satse på at vi heller bomber hverandre i hjel på et tidspunkt, så klarer den seg antagelig.

Så nei, jeg skrur ikke av lyset spesielt lørdag kveld. Nå skal jeg antagelig uansett sove før en nattevakt, men det blir ingen bevisst greie.

Anonym poster: 2dcef3936f08de9aa8241688befb9da5

Det er ganske mange som ikke har filla peiling. Skremmende mange. Og også veldig mange som bevisst driter i det, og synes det er helt greit med overforbruk nå som vi først har det. At det kommer en morgendag betyr tydligvis ikke så mye.

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så var lysene slukket. :)

Anonym poster: 15c8f1d90132a967e7257ff5a263885e

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her står

Så var lysene slukket. :)

Anonym poster: 15c8f1d90132a967e7257ff5a263885e

Men datamaskinen din står på, ser jeg.

Anonym poster: 177b321f95c315d557ee8769fec26d38

  • Liker 5
Skrevet (endret)

Ooops! Jeg glemte visst å rense min sjel med en totalt meningsløs lissomstrømsparing. Hadde det vært en oppfordring om å skru av varmen, hadde det kanskje monnet noe.

Men som med slanking, er det det ikke hva man spiser mellom jul og nyttår som betyr noe, men hva man spiser mellom nyttår og jul. Media er flinke til å minne oss på miljøaspektene i de 8766 andre timene, så det hele koker ned til en feelgodhandling som vi gjør for å føle oss vel.

(Ok, jeg skal gjøre opp for meg ved å fyre opp en virtuell fakkel på facebook, ok?)

Jeg synes det er et kjempefint tiltak for å øke bevistgjøringen av hva vi gjør med verden og vårt overforbruk. Og som Greenlady sier - det er koselig.

Dropper lys og TV, og ser film på pc'n uten strømkabel. Trenger ikke mye stearinlys heller.

Herre, gi meg styrke! :murvegg:

Edit:Bomma litt på timene oppi der.

Endret av Lutetium 71
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sitter ikke i tussmørke med stearinlys når det er "Earth Hour" nettopp fordi jeg slukker lyset når jeg går ut fra badet eller soverommet etc., og generelt er opptatt av miljøet. Men syns det er et godt tiltak i seg selv. :)

Anonym poster: bc51ce888fe747a1f1e9d7ab647a3640

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er et kjempefint tiltak for å øke bevistgjøringen av hva vi gjør med verden og vårt overforbruk. Og som Greenlady sier - det er koselig.

Dropper lys og TV, og ser film på pc'n uten strømkabel. Trenger ikke mye stearinlys heller.

Ja, for du bruker jo ingen energi om du ikke har strømkabelen i......

Har uansett aldri på mer lys enn jeg trenger

Anonym poster: 81243b5a357e9218e3da04d2daffb0ba

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Om dere hadde visst hva Earth Hour står for så hadde dere skjønt at det er for å bevisstgjør. En time uten lys vil ikke gi verden flere år med energi, men vil kanskje gi folk en anelse om hva vi gjør med jordkloden med et generelt overforbruk. Just sayin ;)

  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...