Gå til innhold

Hvordan få dem til å forstå at jeg virkelig vil dra?


-littleme-

Anbefalte innlegg

Dersom du har spart 30 000 av de 50 000 som står på kontoen så kan ikke dine foreldre si at du ikke får penger de har spart til deg. Det er jo du selv som har spart mesteparten selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig må du dra. Min første tur alene var på språkreise til Malta i flere uker da jeg var 15 (som forøvrig var den mest "skumle" turen jeg har vært på, lassevis med 15-16 åringer som drakk seg full hver dag, men foreldrene mine stolte på at jeg var fornuftig, og det var jeg da også). Fra jeg var 19 til 23 var jeg på tur alene til utlandet en gang i året, til familie i USA, og til venninner i Tyskland, Finland og Chile. Det går så fint atte. Fly og flyplasser er da det minste å være redd for. Det er godt mulig at man mister et fly, blir forsinket, har problemer å finne fram osv, og man bør selvfølgelig passe godt på lommebok/veske/bagasje, men spesielt farlig er da ikke. Mye større sjansje for å dø eller bli skadet i bilulykke i Norge, uten at jeg regner med at foreldrene dine er spesielt redde for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere etnisk norske? Jeg er fra et asiatisk land, og der er ofte foreldre like strenge som dine. Jeg fikk heller ikke lov til å reise noen steder da jeg var 19.

Anonym poster: d47847f0610f8928cd47ff52bc2a7c23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Har du spurt foreldrene dine om hva som skal til for at de skal akseptere at du reiser? Er det kun alderen din sommeren er deres argument eller er det andre ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...