Gå til innhold

Mitt univers :)


amliv88

Anbefalte innlegg

Enda ingen mens... herregud... Nå er det jo faktisk 4 uker siden pilleslutt å jeg har ikke blødd en milliliter en gang :jolie: hallo kropp! kom igjen! Har egentlig ingen symptomer heller, på noen ting, hverken mens eller graviditet... eneste er at jeg har syyykt vonde og tunge pupper, men det har jeg hatt i 2 uker nå så gudene måtte vite hva det skal bety. Ellers har jeg fri i dag, men våknet med et brak kl. 08 da det tydeligvis er kommunens klippe-hekken-dag, rett vedsiden av huset vårt... really?! kl 08?! Men det kom noe godt utav det da, har allerede rukket å trene i dag! Så i forrige uke at noen utrivelige kilo hadde klamret seg på kroppen min i løpet av vinteren, og de skal nå AV! Derfor ble det først ca 15-20 min jogging utendørs for deretter 20 min styrke inne... Trener med den DVD'en til Jillian (hun fra Slankekrigen), heter 30 day shred og meningen er egentlig at man skal trene hver dag i 30 dager, men jeg kommer til å ta det et par - tre ganger i uken tenker jeg. Har lært av meg selv fra tidligere at det er lite vits å gå i gang med 5-6 treninger i uken for det ender raskt opp i at jeg blir drittlei å avslutter hele greia :fnise: neida, nå blir det andre boller! Det som er utrolig irriterende er at jeg legger på meg på magen, rundt hoftene og midjen.. utrolig lite flatterende! hvorfor kunne ikke disse ekstra kiloene lagt seg på f.eks puppene heller :fnise: det hadde vært noe det! Har en sånn high-waste-bukse og den klarer jeg nesten ikke bruke lenger for den er så stram over magen :sjokkert: nei, så nå er det skjerpings både på treningsfronten og på matfronten! motivasjonen er iallefall på topp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mensen! Endelig! Hurra :danse: Det ble nokså nøyaktig 31 dager etter pilleslutt, må vell si meg fornøyd med det. Ikke spesielt vondt heller enda :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen har vært så SNILL mot meg denne gangen!! Moderat blødning i 2 dager og så veldig avtakende, tror nesten den er ferdig nå! Og nesten ingen menssmerter, iallefall ikke i nææærheten av hvordan jeg hadde det før jeg startet på p-piller. Jeg er glad og fornøyd :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Leeenge siden jeg har skrevet her nå! Men det er egentlig fordi at lite skjer for tiden - iallefall på pøver-fronten :) Siden jeg ikke helt vet syklusen min enda så er jeg litt usikker på når jeg har hatt eggløsning, men trooooor det var i forrige uke når vi hadde besøk som bodde hos oss hele uken, så vi har nok ikke truffet blink denne måneden :P men det gjør egentlig ingenting for jeg ønsker helst å bli gravid juni/juli/august/september om jeg kan få velge ;) så nå venter jeg på mensen, håper den kommer i neste uke en gang :)

Ellers har det skjedd noen triste ting også siden sist, men føler nå at det ser litt lysere ut... :)

Nå venter støvsugeren og støvkluten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg inn her jeg :) Vi prøver også nå, men vil helst bli gravid i løpet av sommeren/høsten pga permisjon og barnehage og sånn. Gleder meg til å følge deg videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg inn her jeg :) Vi prøver også nå, men vil helst bli gravid i løpet av sommeren/høsten pga permisjon og barnehage og sånn. Gleder meg til å følge deg videre :)

Velkommen skal du være :) Ja det er akkurat sånn jeg/vi også tenker, mer praktisk på alle måter liksom :) så nå bare prøve-prøver vi ;) er på dag 29 i syklusen nå så undrer meg litt over hvor mensen blir av :vetikke: vet jo ikke helt hvordan syklusen min er enda etter jeg sluttet på pillene i mars, må nok bare regne med at det blir litt uregelmessig nå de første syklusene og satse på at det ordner seg etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, min første syklus var på 40 dager så merker at kroppen er vant til pillene (slutta også i mars). Vi får krysse fingrene på at syklusene våre stabiliseres i løpet av sommeren :)

Ha en flott helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okeeeeei... nå oppfører du deg VELDIG rart kropp!

våknet kl 05 i natt med syyke menssmerter!! var sikker på jeg hadde blødd ut hele sengen, men når jeg kom meg på do var det ikke så mye som en liten dråpe blod! fikk kasta i meg to ibux og fant varmeflaske til å ha på magen og sovnet igjen etter en stund. Når jeg sto opp i morges hadde jeg ikke noe vondt og ingen tegn til mensen, stappet allikevel inn en tampong siden jeg skulle på jobb. Nå sitter jeg her da, uten smerter og uten mensen, hva skjer? :vetikke: aldri opplevd å ha sååå sterke menssmerter UTEN mensen :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen mens i går.. og om jeg trodde jeg hadde syyyke menssmerter natt til i går så kunne de aldeles ikke måle seg med de smertene jeg våknet me kl 04 i natt!!!!! herregud så vondt! måtte sitte på badegulvet å bare konsentrere meg om å puste og ikke kaste opp! FOR noen smerter :O tror aldri jeg har kjent lignende... og akkurat det samme som i går skjedde, jeg våknet uten mens og uten smerter sånn som i går. Ingen mens enda heller :vetikke: kan jeg liksom være gravid?? jeg har jo ikke peiling på når jeg hadde eggløsning egentlig, men vi har jo ikke egentlig prøvd skikkelig en gang, kan vi virkelig ha skutt blink på prøve-prøveforsøket???? jeg blir helt sjelven bare ved tanken... jeg tok en test i går ettermiddag på utvannet kveldsurin, den var negativ. Må ta en ny en i morgen tidlig om fremdeles mensen uteblir da. Jeg kjenner virkelig ikke igjen kroppen min... stikkende smerter rundt innforbi navlen har jeg også, aldri hatt før. Noen som er innom her som aner hva dette kan være??

kjenner jeg blir litt stressa :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dagene går og jeg blir ikke ett gram mer klok på denne kroppen min!

har ikke hatt noe mer psyko-menssmerter siden sist og heller ingen mens... har to kvelder på rad nå hatt litt sånn svak blodtilblandet utflod når jeg tørker meg, men ingenting mer enn det. Tok en test på morgenurin i forrigår og den var veldig hvit. Føler meg ikke gravid i det hele tatt, så det er nok bare mensen som driver og bygger seg opp og er snart klar til angrep! Hadde tenkt å drikke vin på fredag så får nok ta en test da også om mensen ikke har kommet enda, selv om jeg er 98% sikker på at jeg ikke er gravid nå. Skal reise i helgen så det hadde passet dårlig med mensen da, kan du ikke bare komme nå tante rød?? Jeg er jo tross alt på syklusdag nr 34...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden sist har det skjedd mange ting! hehe :) jeg har hatt mensen! kjøpt eggløsningstester og er skikkelig klar for pp1 :danse:

Mensen kom på syklusdag nr 35. Håper på litt mer stabil syklus fremover og kanskje litt kortere sykluser. Mensen var "styggere" med meg denne gangen enn forrige gang, ganske mye mer blødning og ganske mye mer vondt.

Nå er jeg på dag 9 i syklusen min og på lørdag skal jeg begynne å teste med eggløsningstester! Gleder meg :fnise: blir litt spennende da! Så tror jeg vi satser for fullt fra nå av da, iiiik! sykt, men gøy!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var vår første skikkelige pp i gang! Denne gangen er det eggløsningstester og hele pakka :P begynte å teste med EL-tester i forigårs, den første var så viiiiidt en kunne skimte en svak svak rosa strek, i går var den littegranne sterkere enn lørdagens, blir spennende å se hvordan dagens blir :) er det sånn at man MÅ ta EL-testene til samme tidspunkt hver dag?? Det blir litt problematisk for meg som jobber 3-delt turnus :P Slik jeg har gjort det nå er at jeg ikke tester på morgenurin og at jeg prøver å holde meg et par timer mellom do-turene når jeg skal teste og ikke drikke så mye, er det sånn man skal gjøre det? Leste nettopp ei som holdt seg i 4 timer, blir det mer korrekt da? Litt vanskelig dette her synes jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var vår første skikkelige pp i gang! Denne gangen er det eggløsningstester og hele pakka :P begynte å teste med EL-tester i forigårs, den første var så viiiiidt en kunne skimte en svak svak rosa strek, i går var den littegranne sterkere enn lørdagens, blir spennende å se hvordan dagens blir :) er det sånn at man MÅ ta EL-testene til samme tidspunkt hver dag?? Det blir litt problematisk for meg som jobber 3-delt turnus :P Slik jeg har gjort det nå er at jeg ikke tester på morgenurin og at jeg prøver å holde meg et par timer mellom do-turene når jeg skal teste og ikke drikke så mye, er det sånn man skal gjøre det? Leste nettopp ei som holdt seg i 4 timer, blir det mer korrekt da? Litt vanskelig dette her synes jeg :P

Ja, det stemmer at du skal holde deg i 4 timer for at urinen skal bli mest mulig konsentrert :) Blir spennende å se hvordan testen blir i dag da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det stemmer at du skal holde deg i 4 timer for at urinen skal bli mest mulig konsentrert :) Blir spennende å se hvordan testen blir i dag da :D

Da har jeg nok ikke holdt meg lenge nok... hmm... i dag var testen litt svakere enn i går. Rare greier, men syklusen min er jo enda litt kokko etter pilleslutt så får vell bare gi det hele litt tid ;)

Vet du om det er sånn at man helst skal teste om kvelden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg nok ikke holdt meg lenge nok... hmm... i dag var testen litt svakere enn i går. Rare greier, men syklusen min er jo enda litt kokko etter pilleslutt så får vell bare gi det hele litt tid ;)

Vet du om det er sånn at man helst skal teste om kvelden?

Jeg pleide å teste på ettermiddagen sånn i 16 tiden :) LH nivået er høyest da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleide å teste på ettermiddagen sånn i 16 tiden :) LH nivået er høyest da.

Ok! Takk for svar :) Mye nytt i denne prøveverdenen! hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, mye man skal lære. Jeg har meldt meg litt ut av hele prøver-greiene egentlig, og jeg er bare i PP2 :fnise: Melder meg nok inn igjen for fullt snart, men vil ha en syklus til først. Skjønner jo ikke noe av kroppen om dagen uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Hei, innom for å følge med på andre som prøver. :)

Selv har jeg ikke gjort annet enn å laste ned enn app på telefonen for å holde orden på syklus ol, får evt sette meg mer inn i dette etterhvert.

Handler du eggeløsningstester på apoteket eller finnes det billigere alternativ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billige-tester.no og billigtester.no er (som navnene sier) billige. Rundt 9 kr for graviditetstester og omtrent det samme for EL-tester mener jeg å huske. Veldig greit, og de sender raskt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mye man skal lære. Jeg har meldt meg litt ut av hele prøver-greiene egentlig, og jeg er bare i PP2 :fnise: Melder meg nok inn igjen for fullt snart, men vil ha en syklus til først. Skjønner jo ikke noe av kroppen om dagen uansett.

Ja, føler litt på det samme... hele syklusen er jo helt kokko, skjønner ingenting jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...