Gå til innhold

Mitt univers :)


amliv88

Anbefalte innlegg

Da var tiden kommet, tiden for å lage prøverdagbok! iiiiiiik :sjokkert:

Så skummelt og så spennende på samme tid! Dette håper jeg kan bli et sted hvor tankene kan luftes og råd søkes, samtidig som det forhåpentligvis blir et gledens sted :gravid: hihi :fnise:

Jeg blir snart 25 år og min kjære samboer er 27 år, vi har nå vært kjærester i snart 5 år og samboere i ca 3,5 år.

I forrigår tok jeg min siste Cerazette-pille! Så nå venter jeg egentlig bare på mensen! hehe :fnise: husker egentlig ikke hvordan syklusen min var før jeg startet med p-piller/mini-piller så jeg synes det blir litt spennende å liksom bli kjent med den delen av meg selv på ny.

Prøvingen vår begynner ikke helt enda da, vi ønsker å satse på et vårbarn neste år så vi må beskytte oss en stund videre på andre måter. Vi er klar over at det helt sikkert tar tid før det klaffer, men det går jo an å prøve å time det litt sånn som vi ønsker.

Ja, så velkommen måtte de være de som ønsker å lese litt her! Etterlat dere gjerne spor også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

så spennende!

Hjertelig velkommen til ett forum med en hau herlige og flotte damer :)

Jeg vet personlig nesten ikke hva jeg skulle gjort uten en dagbok å "tømme sjelen" til i ny og ne.

det vanker alltid tilbakemeldinger som er både konstruktive og informative.

dette er desidert ett av de bedre forum jeg noengang har vært medlem av :)

håper du vil trives like godt!

Jeg og du er like gamle, det samme er våre samboere :)

vi har også vært sammen omtrent like lenge =)

Jeg er også en av de som har timet litt, da tar man i det minste alle forhåndsregler.

Vi har nå vært prøvere i straks 7 mnd, og om det ikke klaffer innen 2-3 mnd så blir det en pause på noen mnd, da det kræsjer totalt med endel andre ting til neste år.

Jeg gleder meg til å følge dere på veien videre og krysser fingrene for at ventetiden blir så kort som mulig for dere =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så spennende!

Hjertelig velkommen til ett forum med en hau herlige og flotte damer :)

Jeg vet personlig nesten ikke hva jeg skulle gjort uten en dagbok å "tømme sjelen" til i ny og ne.

det vanker alltid tilbakemeldinger som er både konstruktive og informative.

dette er desidert ett av de bedre forum jeg noengang har vært medlem av :)

håper du vil trives like godt!

Jeg og du er like gamle, det samme er våre samboere :)

vi har også vært sammen omtrent like lenge =)

Jeg er også en av de som har timet litt, da tar man i det minste alle forhåndsregler.

Vi har nå vært prøvere i straks 7 mnd, og om det ikke klaffer innen 2-3 mnd så blir det en pause på noen mnd, da det kræsjer totalt med endel andre ting til neste år.

Jeg gleder meg til å følge dere på veien videre og krysser fingrene for at ventetiden blir så kort som mulig for dere =)

Takk for fin velkomst! Gøy at vi er på samme alder :)

Har sneket litt innpå dagboken din nå og må bare få si at jeg virkelig håper det klaffer for dere snart!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så "spennende" med nytt annsikt her i denne "gale" prøveverden :fnise::danse: Krysser fingrene for at ting skjer fort for dere :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så "spennende" med nytt annsikt her i denne "gale" prøveverden :fnise::danse: Krysser fingrene for at ting skjer fort for dere :hug:

Har jo sneket litt rundt her en stund da, lest litt i deres dagbøker imens jeg ventet på at det skulle bli min tur å opprette en. Synes dere virker som en utrolig fin samling med flotte jenter som er støttende og ønsker hverandre hell og lykke! Gleder meg til fortsettelsen :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. lurer på hvor lang tid det vil ta før jeg får mensen tilbake.. begynte på Cerazette for ca ett år siden siden jeg ikke kan gå på vanlige p-piller da jeg har laiden mutasjon. Husker jeg hadde en del småblødninger de første månedene, men det siste halve året har jeg ikke blødd noen ting. Det har jo egentlig vært ganske herlig, men jeg kjenner jeg gleder meg til kroppen skal få lov å være "normal" uten noen hormonell påvirkning utenifra. Har også vært litt plaget med kviser rundt munnen i perioder nå på Cerazette, håper virkelig dette gir seg! Blir spennende å se hvordan tiden fremover blir :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iiiiiingen mens enda... haha, jeg er virkelig altfor utålmodig :fnise: Egentlig ingen tegn til at den er i anmarsj heller, men i går hadde jeg noen stikninger nede i eggstokkomådet på høyre side og i dag har utfloden vært mer og mer klissete, har jeg eggløsning allerede?? :vetikke: Hadde i så fall vært supert! Har hatt litt murrende smerter i magen også i dag og jeg husker det var sånn før jeg begynte på cerazette når jeg hadde eggløsning. Skulle ønske jeg hadde noen eggløsningstester nå! Hadde vært gøy å sett om det var det liksom... tror nok jeg må bestille noen ;)

Ellers har jeg ikke hatt en eneste dag med hodepine siden jeg sluttet på cerazette for en uke siden! sååå deilig :laugh: Jeg har alltid vært mye plaget med hodepine, så kanskje å slutte å tilføre kroppen hormoner var noe av løsningen? Hope so!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering siden sist: hadde bestemt oss for å beskytte oss en stund videre ca frem til mai-juni for å prøve å unngå dette her november-desemberbarn-barnehagestyret. Men når vi hoppet i høyet etter pilleslutt var det liksom ikke så fristende å ta frem kondomen... haha... så typisk oss
:fnise:
så ja, da var vi i gang litt tidligere enn først tenkt, men men
;)
Vi prøver ikke sånn skikkelig enda da, men har sex når vi har lyst å tar det som det kommer. Å jeg ser ikke snurten av mensen heller. I går hadde jeg begynnende murrende menssmerter så jeg var SIKKER på at det skulle komme i natt, så sikker at jeg puttet inn en tampong og fant frem ibux klar på nattbordet. MEN ingen mens kom, og i dag har mensmurringene gitt seg. Paranoid som jeg er tror jeg jo selvfølgelig nå at jeg er gravid, eller egentlig tror jeg jo ikke det, meeeen tenk hvis?
:sjokkert:
jaja, det er jo helt garantert ikke tilfelle, jeg må nok bare smøre meg med tålmodiget noen uker til og så teste hvis mensen fremdeles uteblir!

God påske folkens
:danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å følge med her da :) Du MÅ poste når du har testet :biggrin:

hihi ja! det lover jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var påska over og vi har hatt noen utrolig gode dager med familiekos, skigåing, vindrikking, soling og avslapping! Jeg føler jeg virkelig har fått lada batteriene, og det er en god følelse :laugh:

Ellers er det ingen mensen å spore, jeg synes godt det kan komme snart for jeg er 99,999% sikker på at jeg ikke er gravid. Tok en test på onsdag og den var negativ, men det var nok for tidlig å teste uansett. Tar en ny test i morgen tidlig, hvis den også er negativ så er det bare å smøre seg med eg GODT lag med tålmodighet og vente på mensen... Kjenner jo selvfølgelig en del symptomer på kroppen, men de kommer og går litt. Eneste jeg har hatt siden forrige mandag er syykt ømme brystvorter! AO! Klarer nesten ikke sove på magen eller få dusjstrålene på brystene, sykt vondt. I tillegg har jeg hatt MYE luft i magen den siste uken, føler meg veldig oppblåst. På lørdag hadde jeg noen skikkelige stikninger på venstre side nede i magen/lysken, men har ikke kjent noe mer til det etter lørdag. Jaja, sånn går nå dagene. Har bestilt meg 20 nye gravi-tester! haha :fnise: jeg er allerede blitt testoman! Hvordan skal dette ende? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende å følge her fremover :D tenk om du får positiv test :danse:

Ja, DET hadde i så fall vært sykt :sjokkert: hehe.. kjenner jeg er så spent på tiden fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Testet i morges å den var jo, som veldig ventet, negativ. Nå synes jeg bare mensen kan komme sånn at jeg får bli kjent med kroppens rytme! Hadde jo liksom vært litt praktisk å vite NÅR eggløsningen er ca..! arg! tålmodighet er virkelig ikke min sterkeste side, hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Testet i morges å den var jo, som veldig ventet, negativ. Nå synes jeg bare mensen kan komme sånn at jeg får bli kjent med kroppens rytme! Hadde jo liksom vært litt praktisk å vite NÅR eggløsningen er ca..! arg! tålmodighet er virkelig ikke min sterkeste side, hehe :P

Så kjedelig da :kose:

Tålmodighet er heller ikke min sterkeste side for å si det slik! Men, etter 11 mnd som prøver, så får man liksom ikke det store valget om å slå seg til ro med at slik er det bare og at ting tar tid! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig da :kose:

Tålmodighet er heller ikke min sterkeste side for å si det slik! Men, etter 11 mnd som prøver, så får man liksom ikke det store valget om å slå seg til ro med at slik er det bare og at ting tar tid! :P

Ja da blir man liksom tvunget til å bare være tålmodige! Har jo ikke noe annet valg om man skal holde ut denne prøvetiden! hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...