Gå til innhold

Hva tenker du om folk uten smart-telefon?

Gjest fjellhamster

Anbefalte innlegg

Interesant å lese det dere skriver.

Jeg har en gammeldags mobil. Føler at jeg ikke har behov for en smarttelefon. Har vanligvis ikke med mobilen noen steder, annet enn hvis venninner spør om jeg kan ta den med for å avtale når vi evt skal treffes ute el. Den ligger nærmest fast på kjøkkenet, og bruker den til meldinger der. Bruker den ikke en gang til å ringe med. Snakker i den bare hvis noen ringer til meg på den. Bruker ellers fast telefon til å ringe ut med.

Herlighet, så gammelags og helt annerledes jeg er, og føler meg til en viss grad.

Endret av Berit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh så godt å høre at det finnes flere som IKKE har smartphones!

Er så lut lei av at ALLE blir så ekstremt asosiale pga den forbanna smarte telefonen sin. Sitter jeg sammen med venner feks. kan du banne på at de sitter og trykker på telefonen sin, i ett sett! De klarer jo ikke å la facebook vente til de kommer hjem. Folk er AVHENGIGE!

Jeg klarer meg utmerket jeg selv om jeg ikke har internett i lomma. Pc har jeg hjemme, og klarer fint å vente til jeg kommer hjem med det:)

Lenge leve "u"smarte mobiler :danse:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimmel

Jeg har selv hatt "usmarte"mobiler før i tiden, og noen smarte. Følgende fra begynnelsen: Siemens S25 (som var av den typen mobil man kunne miste uten at den fikk skraper her og der og som var generelt stødig), Nokia 3650 (var noe skrøplige greier av plast), Sony Ericsson M600i (som var en solid murstein, uten kamera, men en skikkelig smartmobil), Sony Ericsson X10 Xperia Mini Pro (som var helt ok i begynnelsen, men som begynte å henge seg opp senere, og var grunnen til at jeg fikk ny), som da ble en iPhone 5.

Jeg er generelt mye på mobilen, jeg bruker den hver dag mange timer og er veldig glad i elektroniske duppedingser. Likevel så klarer jeg å legge den fra meg hvis jeg er sammen med noen (jeg sjekker bare klokken av og til).

Men til spørsmålet som ble stilt; Hvilken mobil andre folk måtte ha er meg revnende likegyldig i grunn. Er man fornøyd med den mobilen man har, så er alt greit da vel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde nok enten tenkt at du hadde en lånetelefon fordi smarttelefonen din var på rep, at du var teknologisk tilbakestående eller satt pris på det simple/ikke så vitsen. Eller kanskje en person som setter pris på retro og vintage? Mest sannsynlig det første.

Anonym poster: f93484dcd6e35fe4d4e5ba665858e62c

Teknologisk tilbakestående? Alle småjentene\småguttene og disse bimboene har smartphone. En trenger da ikke å være så teknologisk for å kunne bruke en smartphone. :P

Anonym poster: f3142a0e49cecb019b646b63cc1d26d2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk er ikke en mobiltelefon med knapper så dumt... Jeg fikk bittert erfare hvor JÆVLIG vanskelig det kan være å ringe nødnummer, da jeg lå på bakken i 20 kalde med en smartphone som ikke ville reagere på fingrene mine og hele tiden tiltet skjermen. Da ga jeg opp og gikk inn for å dø (så fant noen meg og her sitter jeg).

Jeg tør hvertfall ALDRI å gå til skogs uten en telefon med knapper.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en "usmart"-telefon fordi smart-telefonene ikke passer til mitt bruk.

For det første er det jævlig irriterende at folk hele tiden må sitte på smart-telefonene når de er på besøk(akkurat da må jeg innrømme at det hadde vært kjekt med en smart-telefon, for å slippe og kjede vettet av seg).

Mobilen min må tåle å bli mistet på bakken(f.eks rett på småstein) uten å bli ødelagt/knust, den må kunne brukes lett i kulde, det er kjekt om den er liten, den må ikke gå tom for strøm i løpet av et par dager(bør minst tåle fem dager, da jeg ofte er ute så mange dager i strekk uten mulighet til å kunne lade telefonen, det er fint om man kan skrive på den uten å måtte se hvor man trykker hele tiden ++. De færreste smart-telefonene kan dette. Ergo passer de ikke til mitt bruk!

(Dessuten innbiller jeg meg at de gamle telefonene er sunnere, uten at jeg har noen beviser på at de faktisk er det.)

Anonym poster: 4ac69c98a59c6682a5e434b7acbc979e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er faktisk like enkelt med smarttelefon

Ikke om den ligger i lommen og man ikke har mulighet til å se på den. Jeg må låse opp telefonen og fånne frem "tastaturet" for å ringe med min htc, med den gamle variantene trengte man ikke åpne tastelåsen en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk like enkelt med smarttelefon

Nei, det er det ikke. Det vet jeg av bitter erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mandalas

Det er bare ett år siden jeg fikk meg en smart-telefon og jeg hadde aldri kjøpt den selv. Jeg fikk den i julegave. Så nei, jeg dømmer ikke de som har gammel mobil. For egentlig - strengt tatt - hva er det man har med smarttelefonen? Muligheten å gå på internett, men den muligheten klarer man seg uten. Iblant føler jeg at det var litt lettere/ bedre uten smartmobilen, nå er det altfor lett å dra opp den hele tida så fort jeg har to minutter til overs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Nei, det er det ikke. Det vet jeg av bitter erfaring.

på min er det faktisk enkler. På med telefonen og trykker på nødnummer knappen. Og jeg har vært i nødsituasjon med en gammel telefon,det var styr.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en datamaskin til surfing og spilling, en supercomputer til 12000 til alle de andre greiene som skole, osv.

Jeg har en Ipad som jeg ikke bruker til annet enn spill og mail, og surfing.

Jeg har en speilreflekskamera og flere småkamera + kamera på mobilen.

Jeg har en mobil det går an å ringe med, sende sms, og ta bilder med, og det er det jeg trenger den til å gjøre for meg. Hva andre tror om meg, gir jeg f i.

Anonym poster: b03aad7c84de8d0030ff6c769b2660db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stadig bytte av mobiltelefoner er et miljøproblem, og fører til et unødvendig høyt forbruk av ressurser. Jeg ønsker ikke bytte ut min gamle Nokia så lenge den forsatt fungerer.

Selv om jeg ikke kan laste ned app'er på telefonen, har den internett, et ok kamera, kan brukes til å spille musikk, og jeg bruker den som kalender. Foreløpig trenger jeg ikke mer enn dette. De viktigste jeg bruker telefonen til er uansett å ringe og sende mendinger.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogmann

For min del handler det at jeg ikke har smarttelefon mest om at jeg ikke gidder bruke halve livet mitt på å lade en telefon. Dessuten tåler de ingenting, og jeg blir sliten av å måtte sitte med pekefingeren og peke på alt mulig her i livet. Jeg har heller aldri hatt noe behov for å sjekke internett når jeg ikke er hjemme. Jeg har ikke behov for internett når jeg sitter i bilen, eller om jeg er på trening, eller bare ute i skog og mark eller på fjellet. De gangene jeg HAR behov for internett er jeg alltid et sted hvor det er en pc eller mac.

Det er utrolig deilig og ha GOD dekning, batteri i halvannen uke og slippe å være redd for at man mister den i bakken.

Når jeg en sjelden gang møter mennesker med gammel telefon..det være seg smart eller vanlig, så tenker jeg umiddelbart at dette er en person med potensiale. At noen har smarttelefon pga jobb har jeg dog forståelse for.

Jeg hadde smarttelefon for et halvt år siden, cirka tre år etter alle andre, og fikk høre fra alle hold at jammen du må jo ha smarttelefon da, må jo følge med i teknologien osv. Javel, så jeg fikk meg en smarttelefon. Sjekka internett en gang på jobb (kunne like gjerne sjekka på pcen), og så dreide deg seg egentlig kun bare om å finne tilgang til stikkontakt og huske lader uansett hvor man dro. Dro jeg på fisketur i mer enn 10 timer så kunne du banne på at batteriet gikk ut og det ble kjeft og få av både mor og kone. Så nå antar jeg den er i Afrika, i mens jeg har fått meg en super liten telefon med rå dekning og batteri som standby holder i 2 uker. Mye mer praktisk.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har min gode gamle Sony Ericsson og den beholder jeg til den dør.

Mobilen blir brukt til meldinger, samtaler og til å ta bilder. Den er krute god til mitt beskjedne bruk og batteriet varer i dagesvis.

Senest i går var jeg på cafè med en venninne og hun dro fram sin smartphone i tide og utide. Skal bare sjekke...skal bare svare.. :glare:

Jeg spurte om hun ville at jeg skulle gå slik at hun slapp å legge vekk den hersens mobilen bare pga meg.

Det er en uting og er for meg en klar beskjed at det som skjer på nett er mye mer spennende enn det vi sitter og snakker om ansikt til ansikt.

Gå på en cafè og se dere rundt. Det er så mange som er mer opptatt av en liten skjerm enn folkene de tross alt har gått ut sammen med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Har vært ofte på café i det siste. Har faktisk ikke sett så mange med telefonen fremme. Bare de som sitter alene

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stadig bytte av mobiltelefoner er et miljøproblem, og fører til et unødvendig høyt forbruk av ressurser. Jeg ønsker ikke bytte ut min gamle Nokia så lenge den forsatt fungerer.

Selv om jeg ikke kan laste ned app'er på telefonen, har den internett, et ok kamera, kan brukes til å spille musikk, og jeg bruker den som kalender. Foreløpig trenger jeg ikke mer enn dette. De viktigste jeg bruker telefonen til er uansett å ringe og sende mendinger.

En god ting med at mange folk bytter mobil hele tiden er at da har jeg alltid tilgjengelighet til en gratis mobil :D Jeg har aldri betalt for en eneste mobil hele livet mitt (foreldrene mine kjøpte de to første til meg da, men etter det har jeg alltid arva). De to forrige jeg arva var touch-telefoner med internett og apper og alt sånn, nå har jeg gått over til en nokia murstein.. Men jeg venter på den dagen jeg får arva en iphone :P Må jo innrømme at det er litt morro med de spillene og sånn (men ikke noe jeg gidder å betale for). Men spørs da, siden det gjerne ikke tar lang tid før en iphone får knust skjerm.

Har to mobiler nå som fungerer, men som jeg ikke finner laderen til, men gidder ikke kaste de i tilfelle den jeg har nå streiker eller en venn trenger en "ny". Kjenner fler som også liker å arve mobiler. Så det er jo en god ide å gjøre sånn, så er man litt snillere mot miljøet.

Endret av Kjempeliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest

Android f.eks var en software forut sin tid så det har faktisk ikke vært nødvendig å skaffe seg en smart phone før i fjor sommer. Fordi hardwaren holdt ikke tritt før, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For min del handler det at jeg ikke har smarttelefon mest om at jeg ikke gidder bruke halve livet mitt på å lade en telefon. Dessuten tåler de ingenting, og jeg blir sliten av å måtte sitte med pekefingeren og peke på alt mulig her i livet. Jeg har heller aldri hatt noe behov for å sjekke internett når jeg ikke er hjemme. Jeg har ikke behov for internett når jeg sitter i bilen, eller om jeg er på trening, eller bare ute i skog og mark eller på fjellet. De gangene jeg HAR behov for internett er jeg alltid et sted hvor det er en pc eller mac.

Det er utrolig deilig og ha GOD dekning, batteri i halvannen uke og slippe å være redd for at man mister den i bakken.

Når jeg en sjelden gang møter mennesker med gammel telefon..det være seg smart eller vanlig, så tenker jeg umiddelbart at dette er en person med potensiale. At noen har smarttelefon pga jobb har jeg dog forståelse for.

Jeg hadde smarttelefon for et halvt år siden, cirka tre år etter alle andre, og fikk høre fra alle hold at jammen du må jo ha smarttelefon da, må jo følge med i teknologien osv. Javel, så jeg fikk meg en smarttelefon. Sjekka internett en gang på jobb (kunne like gjerne sjekka på pcen), og så dreide deg seg egentlig kun bare om å finne tilgang til stikkontakt og huske lader uansett hvor man dro. Dro jeg på fisketur i mer enn 10 timer så kunne du banne på at batteriet gikk ut og det ble kjeft og få av både mor og kone. Så nå antar jeg den er i Afrika, i mens jeg har fått meg en super liten telefon med rå dekning og batteri som standby holder i 2 uker. Mye mer praktisk.

høres meget interessant ut, hvilken er det?

Anonym poster: b03aad7c84de8d0030ff6c769b2660db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvilke tema, folk har.

Husker godt da tlf ble allemannseie. De kjøpte til en krone,og bestalte dyrt til teleselskapene.

Så ble de mer og mer avansert. Hva skal vi med det?

Må vi være tilgjengelig hele tiden med snap,facebook,instagram og hva det er alt.

En tlf bruker jeg til å ringe,og svare på tekstmld av og til.

Noen vil kansje påstå at jeg ikke følger med,og det er harry og ha gammel tlf. Det er befriende å ikke måtte ha alt det nye.

Er det gammeldags å ringe folk, besøke folk? Å ha kontakt via alle dingser er for meg å være asosial.

Anonym poster: 89ad9df20b13a9b0e10763de301b75f7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dømmer ikke mennesker etter hva slags dingser de har :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...