Gå til innhold

Spør dere parnere om kjønnssykdommer?


Hanna!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har faktisk spurt, ja. Synes ikke det er frekt og om noe så burde det fortelle den man ligger med at man er en trygg partner som passer på. Er jævlig mye greiere å spørre på forhånd enn å sitte der med klamydia, eller for den saks skyld aids, i etterkant.

Tryggeste er nok å si at ubeskyttet sex ikke er akutelt før etter testing, da skjønner han/henne at de må teste seg først.

Om du spør om sykdommer vil han/henne garantert uansett si nei, selv om personen f.eks. aldri har tatt en hiv test. Skal man være så naiv kan man likegjerne bare glemme hele problemstillingen og satse på flaks :)

Anonym poster: 7274cc3a40cd85ff13949f0bfab89b3c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tryggeste er nok å si at ubeskyttet sex ikke er akutelt før etter testing, da skjønner han/henne at de må teste seg først.

Om du spør om sykdommer vil han/henne garantert uansett si nei, selv om personen f.eks. aldri har tatt en hiv test. Skal man være så naiv kan man likegjerne bare glemme hele problemstillingen og satse på flaks :)

Anonym poster: 7274cc3a40cd85ff13949f0bfab89b3c

Klart at å si at ubeskyttet sex ikke er akutelt før etter testing er det tryggeste. Sier vel seg selv. Har seg likevel slik at mange ikke vil ha beskyttet sex fordi det "ikke er like digg følelse", eller kanskje tør de ikke å kjøpe kondomer. Mange synes også det er kleint å spørre. Det at vi vet hva som er det tryggeste betyr ikke alltid så mye. Fins mange som driter i det, og særlig undgommer. Vi vet f.eks. at røyking dreper, men det fins folk som starter å røyke fordiom. Fordi det er kult, ikke sant? Det er "ukult" med kondom, desverre.

En jeg kjenner spurte ei dame om hun hadde testa seg og var fri for sykdom, og da innrømte hun at hun hadde klamydia. Han er glad for at han spurte, og brukte selvsagt kondom. Det jeg vil frem til er at din "garanti" på at folk ikke innrømmer sykdom slår sprekker. Er kanskje ikke alle som er ærlige og sier sannheten, men det er langt bedre å spørre enn å ikke spørre.

Jeg har som sagt spurt de gangene jeg i min ungdom ikke hadde kondom tilgjengelig, og jeg har aldri hatt kjønnssykdommer. Om det har en sammenheng vet jeg ikke, men det kan være. Det kan selvsagt også være flaks, for som du sier er det godt mulig at mange lyger. Nå har ikke jeg hatt tilfeldig sex med totalt fremmede, men mennesker jeg har hatt litt kjennskap til fra før. Det tryggeste er å kun ha sex med kondom inntil man vet for sikkert, men hvis dette ikke er noe man gidder å gjøre, så skader det slettes ikke å spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønningen, du har hatt megaflaks. Det er ikke alle som har symptomer på kjønnssykdom så selv om de er ærlig om hva de vet, kan kroppen ha en helt annen historie å fortelle.

Anonym poster: 24e7f181c77eecbf7a92216b30b96611

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønningen, du har hatt megaflaks. Det er ikke alle som har symptomer på kjønnssykdom så selv om de er ærlig om hva de vet, kan kroppen ha en helt annen historie å fortelle.

Anonym poster: 24e7f181c77eecbf7a92216b30b96611

Nettopp! Ærlig talt, folk sier jo at de ikke har sykdommer så kommer det frem at de aldri så mye som har sett på en hiv test.

Andre har ubeskyttet sex i starten av måneden og til neste partner de treffer på i slutten av måneden sier de "jeg er frisk!". Uten at inkubasjonstiden knapt har rukket å gå ut en gang - noe som gjør at en eventuell testing i den perioden er wasted.

For ikke å snakke om de som har sex på lørdag og tester seg på mandag...da er man i alle fall garantert at alle prøvesvar er negative og at man er "frisk" . :klaske:

Hvem bryr seg om at partneren ikke har klamdyia om hun har Hiv? Litt som å ha EU kontroll på en bil og sjekke at radioen fungerer, men gi faen i bremsene og styringen.

Anonym poster: 7274cc3a40cd85ff13949f0bfab89b3c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig hvor flinke folk det var her inne da!

Norge sies å være _det landet_ hvor de færreste bruker kondom, så at samtlige her inne gjør det, er jo ganske fantastisk!

Jeg bruker _nesten_ aldri kondom. Jeg hater det. Jeg pleier å spørre om de har testet seg siden forrige partner, men som regel gir jeg faen. Jeg tester meg for øvrig selv etter hver partner. Hatt Klamydia 1 gang. Ellers hverken herpes eller annet faenskap.

Anonym poster: 9168dac86151c148fa6adf3170ddfa84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig hvor flinke folk det var her inne da!

Norge sies å være _det landet_ hvor de færreste bruker kondom, så at samtlige her inne gjør det, er jo ganske fantastisk!

Jeg bruker _nesten_ aldri kondom. Jeg hater det. Jeg pleier å spørre om de har testet seg siden forrige partner, men som regel gir jeg faen. Jeg tester meg for øvrig selv etter hver partner. Hatt Klamydia 1 gang. Ellers hverken herpes eller annet faenskap.

Anonym poster: 9168dac86151c148fa6adf3170ddfa84

Ditt tall kommer nok opp en dag det også. I lengden går sånt sjelden bra :)

Anonym poster: 7274cc3a40cd85ff13949f0bfab89b3c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørre om de har kjønnssykdommer? Ja, jeg er meget skeptisk til å ha munnsex om folk har munnherpes, så herpes spør jeg alltid om. Jeg har ikke selv herpes i munnen eller kjønnsorgan.

Jeg spør om han har testet seg siden forrige partner og vi bruker kondom uansett. Har han ikke det ber jeg ham gjøre det før vi eventuelt dropper den (jeg har spiral).

Anonym poster: 94b11e27f66e745091ba091a90009f49

Men herpesvirus er jo èn av de tingene folk har helt uten å vite om det, og de kan ha det uten å få symptom men alikevel gi det til deg slik at du får aktivt virus... Tror neppe det hjelper mye å spørre, det fungerer kun hos en bitteliten andel som faktisk vet at de er smittet.

Anonym poster: fc845fc53e1cb486adc38660cc31e9a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...