Gå til innhold

Spør dere parnere om kjønnssykdommer?


Hanna!

Anbefalte innlegg

Spør dere ny sexpartner om han/hun har kjønnssykdommer før dere har sex? Eller kjører dere på med kondom (også når det gjelder suging)? Jeg synes det virker frekt å spørre på et vis, men de jeg har hatt sex med har jeg kjent godt på forhånd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Naria

Nei, det spør jeg ikke om og det er fullstendig utelukket med sex uten kondom før begge har testet seg. Mange går rundt med sykdommer uten å være klar over det, så å spørre er uansett en falsk trygghet.

Oralsex med kondom er virkelig ikke moro, så derfor venter jeg med det til begge er testet og erklært friske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør ikke om kjønnssykdommer første gang. Vi bruker kondom og jeg foreslår ofte også å gi han en blow job med kondom. Ikke like stas, men bedre enn ingenting tenker jeg.

Hvis det blir med personen, så spør jeg om kjønnssykdommer. Jeg sier det er viktig for meg. Helst kan han teste seg, men hvis for eksempel han bare har hatt sex med kondom før eller er jomfru så ser jeg ikke at det må være nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørre om de har kjønnssykdommer? Ja, jeg er meget skeptisk til å ha munnsex om folk har munnherpes, så herpes spør jeg alltid om. Jeg har ikke selv herpes i munnen eller kjønnsorgan.

Jeg spør om han har testet seg siden forrige partner og vi bruker kondom uansett. Har han ikke det ber jeg ham gjøre det før vi eventuelt dropper den (jeg har spiral).

Anonym poster: 94b11e27f66e745091ba091a90009f49

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørre om de har kjønnssykdommer? Ja, jeg er meget skeptisk til å ha munnsex om folk har munnherpes, så herpes spør jeg alltid om. Jeg har ikke selv herpes i munnen eller kjønnsorgan.

Jeg spør om han har testet seg siden forrige partner og vi bruker kondom uansett. Har han ikke det ber jeg ham gjøre det før vi eventuelt dropper den (jeg har spiral).

Anonym poster: 94b11e27f66e745091ba091a90009f49

Det var lurt å spørre om han har testet seg siden forrige partner! Det høres jo mye bedre ut en setningen "har du en kjønnssykdom?"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ofte ONS. Jeg bruker alltid kondom ved samleie med disse (også fordi jeg vil være dobbelt sikker med tanke på graviditet). Men jeg spør om han har testet seg når klærne begynner å falle. Jada, noen synes sikkert det er turn off. Men det er viktig for meg og de fleste byrde være reflekterte nok til å forstå ønsket om å ikke bli syk. Jeg kliner heller ikke med noen som hoster og snørrer som helvete. Det burde ikke være flaut å ta vare på seg selv.

Hvis han ifølge seg selv er sykdomsfri og testet: oralsex uten kondom, knullings med kondom.

Hvis han trekker på det/ikke har gjort det: oralsex med kondom/eller ingen, knullings med kondom.

Hvis det kommer fram at han har en kjønnssykdom: ingen knullings og ultimat skuff!

Anonym poster: a344a0407432acfd003972fdf84ce359

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er mann 24.

Spør hvis jeg husker det om dama går på p-pilla.

Hvis hun bruker noe sånt så kjører jeg på.

Hun må ta iniativet til kondom. Kondom ødlegger for min del.

Null tenning! Da får hun heller stå over å suge kuk, hehe

Anonym poster: 0f60b29157bf4467c777a6a89b50c880

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å tre på kondomet med munnen? Har prøvd det et par ganger. Da er det vel naturlig med litt oralsex i samme sleng?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør alltid om det er en jeg kunne blitt seriøs med, men på ONS er det kondom eller ingenting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var lurt å spørre om han har testet seg siden forrige partner! Det høres jo mye bedre ut en setningen "har du en kjønnssykdom?"

I mine snart tjue år som seksulet aktiv har jeg aldri stilt et slikt spørsmål.

Er du veldig ung/uerfaren?

Anonym poster: 94b11e27f66e745091ba091a90009f49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du får et nei, så betyr ikke det at de faktisk er frisk.. Jeg har ikke ons, og i nye forhold har jeg obligatorisk test før vi kan fjerne kondomen. :P

Anonym poster: 24e7f181c77eecbf7a92216b30b96611

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine snart tjue år som seksulet aktiv har jeg aldri stilt et slikt spørsmål.

Er du veldig ung/uerfaren?

Anonym poster: 94b11e27f66e745091ba091a90009f49

Jeg har aldri brukt den setningen nei, haha! Jeg syntes det var en surealistisk setning, så måtte ha den med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør dere ny sexpartner om han/hun har kjønnssykdommer før dere har sex? Eller kjører dere på med kondom (også når det gjelder suging)? Jeg synes det virker frekt å spørre på et vis, men de jeg har hatt sex med har jeg kjent godt på forhånd.

Har selvfølgelig aldri ubeskyttet sex (ingen former) før begge har testet seg.

Det er selvfølgelig ikke noe jeg spør om 5 min før sex, da 98% av folk vil svare "Nei, klart jeg ikke har sykdommer" selv om majoriteten har null peiling på det og sikkert aldri har tatt en hiv test. Mange som har brent seg på den.

Holder man på med en dame og man er i ferd med å bli sammen, så er det verdens største selvfølge at begge tester seg før ubeskyttet sex. Temaet ubeskyttet sex kommer opp, man sier da "jepp, det gjør vi etter testing". Er dette uvant/rart/fornærmer henne så er det selvfølgelig :goodbye: Dessverre er de absolutt fleste jenter sånn så da blir det en del :goodbye:

Ja, hold deg til kjentfolk da er du trygg :ironi: Igjen, mange som har brent seg på den.

En ting å tenke på er at en kar/dame som vil ha ubeskyttet sex med deg uten at han/hun ofrer en tanke til temaet "sikker/usikker sex" - er en person som har og har hatt dette uansvarlige forholdet til sex så lenge han/hun har vært seksuelt aktiv. Akkurat en sånn risikoperson er den siste du bør ha ubeskyttet sex med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trenger ikke å spørre. Begge tester seg først om du bryr deg om trygghet.

Det er bare i Norge man har ubeskyttet sex uten å bry seg om partnerens sykdommer. Jenter i dag bryr seg mer om flat mage og hvite tenner..til opplysning så blir ikke de tingene så viktige om du har kjønnsvorter og er steril p.g.a. klamydia inf.

Flaut å toppe statistikker over STDS.

Anonym poster: 7274cc3a40cd85ff13949f0bfab89b3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de som svarer på dette i tråder her på KG er unntak. Jeg kan godt spørre om kondom med noen jeg ikke kjenner (det skjer egentlig aldri), men det var aldri spm om dette når jeg begynte å ha sex med eksen. Dumt, det vet jeg, men jeg tenker det er mer normalt enn dere som svarer her?

Anonym poster: eea505e259cd1da40d2349c48f79457d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de som svarer på dette i tråder her på KG er unntak. Jeg kan godt spørre om kondom med noen jeg ikke kjenner (det skjer egentlig aldri), men det var aldri spm om dette når jeg begynte å ha sex med eksen. Dumt, det vet jeg, men jeg tenker det er mer normalt enn dere som svarer her?

Anonym poster: eea505e259cd1da40d2349c48f79457d

De færreste bryr seg om sykdommer og sjangser på at det går bra.

Det eneste er at det hjelper deg lite om "alle andre gjør det" og at ingen av venninnene dine ble smittet av noe, om du derimot ble hiv positiv :)

Tipper man angrer en smule.....

Anonym poster: 7274cc3a40cd85ff13949f0bfab89b3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ofte ONS. Jeg bruker alltid kondom ved samleie med disse (også fordi jeg vil være dobbelt sikker med tanke på graviditet). Men jeg spør om han har testet seg når klærne begynner å falle. Jada, noen synes sikkert det er turn off. Men det er viktig for meg og de fleste byrde være reflekterte nok til å forstå ønsket om å ikke bli syk. Jeg kliner heller ikke med noen som hoster og snørrer som helvete. Det burde ikke være flaut å ta vare på seg selv.

Hvis han ifølge seg selv er sykdomsfri og testet: oralsex uten kondom, knullings med kondom.

Hvis han trekker på det/ikke har gjort det: oralsex med kondom/eller ingen, knullings med kondom.

Hvis det kommer fram at han har en kjønnssykdom: ingen knullings og ultimat skuff!

Anonym poster: a344a0407432acfd003972fdf84ce359

Tror du seriøst du kan stole på det svaret en totalt ukjent person gir deg?? 1 minutt før dere skal ligge sammen??

Kan garantere at en som vet han er frisk ikke har ubeskyttet sex på en one night.

Tror du folk gidder å vente inkubasjonstiden på 3 mnd. ta blodprøver etc. for så når de endelig vet at de er friske gå rett ut å ha ubeskyttet sex med en ukjent igjen? Neidu, de eneste som gjør sånt er de som ikke bryr seg om sykdommer.

Lenge leve .......

Anonym poster: 7274cc3a40cd85ff13949f0bfab89b3c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør dere ny sexpartner om han/hun har kjønnssykdommer før dere har sex? Eller kjører dere på med kondom (også når det gjelder suging)? Jeg synes det virker frekt å spørre på et vis, men de jeg har hatt sex med har jeg kjent godt på forhånd.

Jeg har faktisk spurt, ja. Synes ikke det er frekt og om noe så burde det fortelle den man ligger med at man er en trygg partner som passer på. Er jævlig mye greiere å spørre på forhånd enn å sitte der med klamydia, eller for den saks skyld aids, i etterkant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke å spørre. Begge tester seg først om du bryr deg om trygghet.

Det er bare i Norge man har ubeskyttet sex uten å bry seg om partnerens sykdommer. Jenter i dag bryr seg mer om flat mage og hvite tenner..til opplysning så blir ikke de tingene så viktige om du har kjønnsvorter og er steril p.g.a. klamydia inf.

Flaut å toppe statistikker over STDS.

Anonym poster: 7274cc3a40cd85ff13949f0bfab89b3c

Nå må du pinadø gi deg!

Anonym poster: 24e7f181c77eecbf7a92216b30b96611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De færreste bryr seg om sykdommer og sjangser på at det går bra.

Det eneste er at det hjelper deg lite om "alle andre gjør det" og at ingen av venninnene dine ble smittet av noe, om du derimot ble hiv positiv :)

Tipper man angrer en smule.....

Anonym poster: 7274cc3a40cd85ff13949f0bfab89b3c

Jeg har hatt to sexpartnere de siste 10 årene, så det skjer ikke så ofte. Tror ikke eksen min var typen til å ha hatt så mange heller, men jeg er fullt klar over at det var tåpelig av meg å ikke spørre! Jeg kommenterte mest på at KG-jentene er så flinke! Det er veldig bra, men jeg tror ikke det er typisk. Jeg skal spørre neste gang. Det tror jeg faktisk kan være den beste lærdommen jeg tar med meg fra KG! :-)

Anonym poster: eea505e259cd1da40d2349c48f79457d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...