Gå til innhold

En mann fire koner- at ikke han blir fullstendig utslitt av å leve slik?

Gjest Sanne__

Anbefalte innlegg

Meadow skrev (5 timer siden):

Kikket litt på tv-guiden min for kommende uke, og på onsdag begynner TLC å sende sesong 1 på nytt, tror jammen jeg skal sette det på opptak. Lenge siden, så annerledes ting var da. 

Tror jeg hopper over gamle sesonger, for jeg har sett dem mange ganger nå. Det virket som at de hadde det gøyere da, ja. Ungene er limet i storfamilien, men jeg tror dem som sier at innad var det vanskelig konene i mellom i den første boligen i Lehi. Det finnes nok en "best før"-dato for polyforhold også. Det gjør det for alt. :sukk: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gwendlyn bekrefter at Kody og Robyn var i bryllupet, men de kom 2 timer for sent og holdt seg mest til Mykelti og barna, så er nok derfor de ikke er på mange av bildene. 

Virker ikke som om noen av barna til Robyn var der og det er jo litt trist med tanke på at Aurora og Gwen er like gamle og var gode venner før. Med en så stor familie så kan man vel ikke regne med at alle barna er like nære og prioriterer hverandre like mye siden de er så mange og ikke alle har vokst opp «sammen», men kjipt å se at forholdet mellom Aurora og Gwen har blitt ødelagt på grunn av foreldrenes forhold.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meadow skrev (På 25.7.2023 den 2.03):

Kikket litt på tv-guiden min for kommende uke, og på onsdag begynner TLC å sende sesong 1 på nytt, tror jammen jeg skal sette det på opptak. Lenge siden, så annerledes ting var da. 

Jeg var overrasket over hvor likt ting var den gangen, konene var allerede da skeptiske til Robyn selv om Meri visstnok var den som tok initiativ til at Kody skulle ta henne som fjerdekone. Christine var skeptisk til Robyn også, men de sier i mot seg selv- Meri gir Robyn et vennskapskjede og er såå glad i henne. 🤷🏻‍♀️

Jeg har riktig nok bare sett fire episoder, men det overrasker meg at det virker som ekteskapene allerede da begynner å skrante. Litt koselig å se at Kody virker som han faktisk fortsatt liker Meri på den tiden da, de siste sesongene er han skikkelig kald mot henne, får helt vondt av henne og egentlig alle konene utenom Robyn. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K@tt skrev (3 timer siden):

Jeg var overrasket over hvor likt ting var den gangen, konene var allerede da skeptiske til Robyn selv om Meri visstnok var den som tok initiativ til at Kody skulle ta henne som fjerdekone. Christine var skeptisk til Robyn også, men de sier i mot seg selv- Meri gir Robyn et vennskapskjede og er såå glad i henne. 🤷🏻‍♀️

Jeg har riktig nok bare sett fire episoder, men det overrasker meg at det virker som ekteskapene allerede da begynner å skrante. Litt koselig å se at Kody virker som han faktisk fortsatt liker Meri på den tiden da, de siste sesongene er han skikkelig kald mot henne, får helt vondt av henne og egentlig alle konene utenom Robyn. 

Så bare første episoden, for jeg husket det bedre enn jeg trodde og orker ikke å se alt på nytt. Men det jeg la bedre merke til nå var jo gnissningene som var allerede da, og den påtatt gode stemningen, de sitter nesten oppå hverandre i intervju-sofaen.

Skvatt nesten da Kody kysset Meri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så også fra start igjen tidligere i år da de begynte på nytt. Selv om man kan se gnisningene allerede da (men hvilke ekteskap er perfekte da, selv monogame?) synes jeg likevel mye har forandret seg og det var langt mer harmonisk før Robyn kom inn i bildet. Ingen av konene har bodd med Robyn ennå, etter at hun kom har alle bodd hver for seg, så Robyn har sånn sett ikke opplevd et skikkelig flerkoneri hvor man også deler hus og hjem.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkana skrev (11 timer siden):

Robyn har sånn sett ikke opplevd et skikkelig flerkoneri hvor man også deler hus og hjem.

Det får hun vel neppe heller, for hvor stor er sjansen for at han får seg nye yngre koner
og setter alt i gang på nytt igjen? Hva tror dere? Splitter Robyn og Kody opp og går hver til sitt? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

momo skrev (På 20.7.2023 den 11.32):

Jeg elsker Janelle, hun er den jeg alltid har likt best av alle. Og så bra at hun har gått fra denne idioten.

Janelle har alltid vært min favoritt også! Har alltid lurt på hvorfor hun ble sammen med en sånn fjott. Jeg kan forsåvidt forstå det med Meri og Robyn, for begge de to har en god del issues, men at en som er så oppegående som Janelle skal gjøre det? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkana skrev (14 timer siden):

Jeg så også fra start igjen tidligere i år da de begynte på nytt. Selv om man kan se gnisningene allerede da (men hvilke ekteskap er perfekte da, selv monogame?) synes jeg likevel mye har forandret seg og det var langt mer harmonisk før Robyn kom inn i bildet. Ingen av konene har bodd med Robyn ennå, etter at hun kom har alle bodd hver for seg, så Robyn har sånn sett ikke opplevd et skikkelig flerkoneri hvor man også deler hus og hjem.

Men var det egentlig så harmonisk, eller var det bare på overflaten? Christine var the basement Wife, som tok på seg ekstremt mye barnepass og hjemmeundervisning (tror jeg også), selv om hun var gravid, og ble nok tatt for gitt. Janelle tjente penger for alle. Og ekteskapet mellom Meri og Kody var vel egentlig i krise allerede da serien startet?

Endret av Mmmwhatever
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meadow skrev (På 28.7.2023 den 1.21):

Så bare første episoden, for jeg husket det bedre enn jeg trodde og orker ikke å se alt på nytt. Men det jeg la bedre merke til nå var jo gnissningene som var allerede da, og den påtatt gode stemningen, de sitter nesten oppå hverandre i intervju-sofaen.

Skvatt nesten da Kody kysset Meri. 

Helt enig, det var mye gnisninger allerede i første episode. Jeg innbilte meg at det var litt mer fryd og gammen i begynnelsen, selv om ingen ekteskap selvfølgelig er perfekte. Mye snakk om fordeling av Kodys tid og at det var urettferdig at Robyn fikk like mye som de tre andre konene. Kody så faktisk ut til å like Meri på den tiden, til og med være forelsket i henne. 

Mmmwhatever skrev (På 28.7.2023 den 16.31):

Men var det egentlig så harmonisk, eller var det bare på overflaten? Christine var the basement Wife, som tok på seg ekstremt mye barnepass og hjemmeundervisning (tror jeg også), selv om hun var gravid, og ble nok tatt for gitt. Janelle tjente penger for alle. Og ekteskapet mellom Meri og Kody var vel egentlig i krise allerede da serien startet?

Jeg synes det var mye gnisninger, selv om det var mye mer harmonisk enn (foreløpig) siste sesong. Ser allerede i første episoden at det at han gifter seg med Robyn skaper sjalusi, vonde følelser og splid. Mulig Meri og Kodys ekteskap var i krise allerede på den tiden, spesielt med at han maser om flere barn og prøverør og hun ikke virker særlig villig til det. Samtidig ser man at de fortsatt er forelsket, drar på date, reiser bort sammen, kysser og ser forelsket ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K@tt skrev (49 minutter siden):

Helt enig, det var mye gnisninger allerede i første episode. Jeg innbilte meg at det var litt mer fryd og gammen i begynnelsen, selv om ingen ekteskap selvfølgelig er perfekte. Mye snakk om fordeling av Kodys tid og at det var urettferdig at Robyn fikk like mye som de tre andre konene. Kody så faktisk ut til å like Meri på den tiden, til og med være forelsket i henne. 

Jeg synes det var mye gnisninger, selv om det var mye mer harmonisk enn (foreløpig) siste sesong. Ser allerede i første episoden at det at han gifter seg med Robyn skaper sjalusi, vonde følelser og splid. Mulig Meri og Kodys ekteskap var i krise allerede på den tiden, spesielt med at han maser om flere barn og prøverør og hun ikke virker særlig villig til det. Samtidig ser man at de fortsatt er forelsket, drar på date, reiser bort sammen, kysser og ser forelsket ut. 

Enig i dette, men når man sammenligner med forrige sesong, hvor alle ekteskapene bortsett fra det med Robyn brøt sammen, så sier ikke sammenligningen SÅ mye likevel - sånn egentlig? Tonen med Meri ser ut til å være ganske god, men samtidig sa hun vel relativt nylig at de ikke hadde hatt sex på ti(?) år, og da er vi vel fort på ca denne tiden? Jeg har ikke helt styr på årene. Men hvis det ser ganske idyllisk ut, så er det nok fordi:

1) Christine dealer med hus og unger 

2) Janelle tjener penger

3) Robyn ikke har rukket å skape skikkelig splid ennå

4) Det fremdeles produseres nok barn til at Kody kan føle seg som en ekte mormoner-mannemann. Jeg tror ikke han har taklet særlig bra at konene hans ble eldre og ikke lenger kunne få barn. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med at Christine er "the basement wife", hva menes med det? Etter å sett én og en halv sesong (de er jo riktig nok veldig korte de sesongene) får jeg ikke helt den følelsen? 

Skulle forresten gjerne hatt en oversikt over hvordan de deler det huset de bor i i Utah, ser det ikke helt for meg. Skjønte etter dagens episode at Meris stue er midt i huset, selv om det høres merkelig ut. 🤷🏻‍♀️

Jeg hadde ikke fått med meg at Janelles mor giftet seg med Kodys far. 🤨 Så Kody og Janelle er stesøsken og faren til Kody både  farfar og morfar?og moren til Janelle både mormor og farmor? Inngiftet, så klart men likevel.  Eller surrer jeg nå? Får jo hodepine av mindre. 🙄

Mmmwhatever skrev (På 29.7.2023 den 19.59):

Enig i dette, men når man sammenligner med forrige sesong, hvor alle ekteskapene bortsett fra det med Robyn brøt sammen, så sier ikke sammenligningen SÅ mye likevel - sånn egentlig? Tonen med Meri ser ut til å være ganske god, men samtidig sa hun vel relativt nylig at de ikke hadde hatt sex på ti(?) år, og da er vi vel fort på ca denne tiden? Jeg har ikke helt styr på årene. Men hvis det ser ganske idyllisk ut, så er det nok fordi:

1) Christine dealer med hus og unger 

2) Janelle tjener penger

3) Robyn ikke har rukket å skape skikkelig splid ennå

4) Det fremdeles produseres nok barn til at Kody kan føle seg som en ekte mormoner-mannemann. Jeg tror ikke han har taklet særlig bra at konene hans ble eldre og ikke lenger kunne få barn. 

1) Ja, Christine har ansvaret for ungene. Men hun ønsket det jo selv? Hun sa at hun ønsket å være hjemmeværende husmor. Men hun sa også at hun kjedet seg når de fleste ungene var på skole og barnehage (?) og hun var sammen med Truly.

2) Janelle og Meri, visstnok. Selv om det kom fram at Janelle bringer mest penger inn i husholdningen.

3) Sant. Rart å se hvor mye hun higer etter å bli en av gjengen, å bli godtatt og akseptert av de andre og så vet vi hvordan det ender. Lurer på hvor mye som var intensjonen hennes fra starten av eller om det ble slik etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

K@tt skrev (12 timer siden):

Dette med at Christine er "the basement wife", hva menes med det? Etter å sett én og en halv sesong (de er jo riktig nok veldig korte de sesongene) får jeg ikke helt den følelsen? 

Skulle forresten gjerne hatt en oversikt over hvordan de deler det huset de bor i i Utah, ser det ikke helt for meg. Skjønte etter dagens episode at Meris stue er midt i huset, selv om det høres merkelig ut. 🤷🏻‍♀️

Jeg hadde ikke fått med meg at Janelles mor giftet seg med Kodys far. 🤨 Så Kody og Janelle er stesøsken og faren til Kody både  farfar og morfar?og moren til Janelle både mormor og farmor? Inngiftet, så klart men likevel.  Eller surrer jeg nå? Får jo hodepine av mindre. 🙄

1) Ja, Christine har ansvaret for ungene. Men hun ønsket det jo selv? Hun sa at hun ønsket å være hjemmeværende husmor. Men hun sa også at hun kjedet seg når de fleste ungene var på skole og barnehage (?) og hun var sammen med Truly.

2) Janelle og Meri, visstnok. Selv om det kom fram at Janelle bringer mest penger inn i husholdningen.

3) Sant. Rart å se hvor mye hun higer etter å bli en av gjengen, å bli godtatt og akseptert av de andre og så vet vi hvordan det ender. Lurer på hvor mye som var intensjonen hennes fra starten av eller om det ble slik etterhvert. 

Christine bodde i kjelleren, derav "basement wife".

Screenshot 2018-02-05 05.51.14

Janelles mor og Kodys far giftet seg etter J og K, så det blir litt rotete. De snakker mer med den i senere sesonger, eller i alle fall mødrene.

Christine passet barn så de andre kunne tjene penger, både fordi hun ønsket å være hjemme med barn, men også fordi bhg i USA er svindyrt og penger har vært mangelvare i den familien stort sett alltid. Robyn ville ha penger og bli berømt, det er mer og mer tydelig med alt som kommer frem i dag. Hun gikk fra mannen og la seg etter familien da hun hørte de skulle på tv. Hun er rett og slett ikke helt god. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K@tt skrev (12 timer siden):

Jeg hadde ikke fått med meg at Janelles mor giftet seg med Kodys far. 🤨 Så Kody og Janelle er stesøsken og faren til Kody både  farfar og morfar?og moren til Janelle både mormor og farmor? Inngiftet, så klart men likevel.  Eller surrer jeg nå? Får jo hodepine av mindre.

1. Hun mener det vel både bokstavelig (hun bodde i en mørk underetasje i huset deres i Utah), men også metaforisk, som i at hennes husholdning var den som fikk minst ressurser, både i tid og økonomisk. Da de bodde i Utah tilbringte Kody mest tid hos Janelle (som har flest gutter, hvorav nesten alle delte bryting og andre hobbyer med Kody) og Meri (som hadde finest og mest romslig leilighet). I følge Christine så gadd for eksempel ikke Kody å dusje i hennes leilighet fordi Meri hadde finere bad osv. 

2. Janelle hadde østfløyen (begge etasjer), mens midt- og vestføyen var delt med Meri i øverste etasje og Christine i underetasjen. Det gikk en trapp fra Christine og opp til Meri, og en dør fra Meris stue og til Janelle sin del, men ingen indre forbindelse mellom Christine og Janelle, selv om deler av deres leiligheter også ligger vegg- til vegg. Dette var upraktisk, siden barna til Janelle var mye hos Christine. 

3. Kodys far og Janelles mor ble kjent gjennom Janelle og Kody. Foreldrene giftet seg før J&K, men ikke lenge, så det har aldri vokst opp sammen. Kody var allerde gift med Meri, på dette tidspunktet, så hun var aldri en stemor for han. Janelle hadde tidligere vært gift med Meris bror. 😅 Kodys mamma var forresten fortsatt gift med Kodys pappa, så Janelles mor ble en sister wife. Tror også at faren hadde en tredje kone, men aldri hørt om henne i TV-serien. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jo nå kommet fram at eksmannen til Robyn ikke var så "abusive" som hun påstår, og at han heller ikke var så villig til å gi fra seg retten til ungene sine som de later som. Han følte seg presset til det. I tillegg hadde Robyn massiv kredittgjeld da hun kom inn i familien, som blant annet Janelle hjalp å betale ned. 

Eksmannen har fått ny kone og 4 nye barn, og er nå dødssyk med leukemi. Ryktene sier at dette forsøkes skjult for barna han har med Robyn, og at hun nekter dem å besøke ham. Hvor sant dette er vet man jo aldri, men ting er nok ikke helt som Sister Wives-gjengen har fremstilt det heller.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
LillaGorilla<3 skrev (13 minutter siden):

Det har jo nå kommet fram at eksmannen til Robyn ikke var så "abusive" som hun påstår, og at han heller ikke var så villig til å gi fra seg retten til ungene sine som de later som. Han følte seg presset til det. I tillegg hadde Robyn massiv kredittgjeld da hun kom inn i familien, som blant annet Janelle hjalp å betale ned. 

Eksmannen har fått ny kone og 4 nye barn, og er nå dødssyk med leukemi. Ryktene sier at dette forsøkes skjult for barna han har med Robyn, og at hun nekter dem å besøke ham. Hvor sant dette er vet man jo aldri, men ting er nok ikke helt som Sister Wives-gjengen har fremstilt det heller.

Hvor finner man all denne infoen? 
Jeg husker at jeg var facinert av serien da den startet, men er lenge siden jeg har sett noe nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellFrua skrev (11 minutter siden):

Hvor finner man all denne infoen? 
Jeg husker at jeg var facinert av serien da den startet, men er lenge siden jeg har sett noe nå. 

Finnes mange som diskuterer dem på Youtube. Ikke alle like troverdige, naturligvis, men Backwoods Barbie er ganske festlig, og har mye rett selv om hun overdriver endel. Without a Crystal Ball er omdiskutert, men har endel som er dokumentert også. RealiteaSquad er vel den mest "normale".

Som sagt er det ikke sikkert alt er sant, men endel av det de viser som er dokumentert viser jo bare at mye av det som fremstilles i serien ikke er slik det ser ut til å være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha surfet en del nyere videoer hvor de uttaler seg om alt de har opplevd og syns om sin familie; jeg kjenner at det begynner å bli nok for min del. Storfamilien er visst i london i disse dager. Posere, posere, posere....alltid de samme påklistrede smilene, til og med den nye ektemannen to be har lært seg reglene...og hun som har blitt så tynn etter tvillingenes komme...drikker "den rosa saften" som noen av damene selger i familien og reklamerer veldig for hvordan bli tynn med den. Posere og smile. Jo, jeg er lei nå kan jeg kjenne. Det er mulig at jeg må ta en pause til de igjen starter ny sesong på tv. :sjokkblå:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
3 hours ago, Hoppetaujenta said:

Etter å ha surfet en del nyere videoer hvor de uttaler seg om alt de har opplevd og syns om sin familie; jeg kjenner at det begynner å bli nok for min del. Storfamilien er visst i london i disse dager. Posere, posere, posere....alltid de samme påklistrede smilene, til og med den nye ektemannen to be har lært seg reglene...og hun som har blitt så tynn etter tvillingenes komme...drikker "den rosa saften" som noen av damene selger i familien og reklamerer veldig for hvordan bli tynn med den. Posere og smile. Jo, jeg er lei nå kan jeg kjenne. Det er mulig at jeg må ta en pause til de igjen starter ny sesong på tv. :sjokkblå:

Hvem snakker du om? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...