Wenda Skrevet 3. juni 2016 #481 Del Skrevet 3. juni 2016 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes serien er dårlig nå, det blir jo ikke reel nå lengre om hvordan mennesker i den religion lever. De vil jo gjerne at folk skal godta dere "livestyle", men jo fortelle om relgionen vil de ikke. Det er jo derfor de gjør det! Anonymkode: 725a3...8e1 Det er jo grenser for hvor mye religionsnakk de kan drive med uten å bare gjenta seg selv De har jo pratet litt rundt det tidlig og vi har jo sett dem ha slike søndagssamlinger osv. Mormonsk tro er ganske kjent i USA så de fleste vet jo hva det går ut på. Og jeg tror de vil fokusere på at det faktisk er en livsstil også noe jeg syns er flott siden det finnes polygamister som ikke er religiøse også (selv om det nok ikke er noe de tenker på) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #482 Del Skrevet 3. juni 2016 Glad for at polygami ikke er godtatt i Norge. Anonymkode: 76251...2d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #483 Del Skrevet 3. juni 2016 Et øyeblikk siden, Wenda skrev: Det er jo grenser for hvor mye religionsnakk de kan drive med uten å bare gjenta seg selv De har jo pratet litt rundt det tidlig og vi har jo sett dem ha slike søndagssamlinger osv. Mormonsk tro er ganske kjent i USA så de fleste vet jo hva det går ut på. Og jeg tror de vil fokusere på at det faktisk er en livsstil også noe jeg syns er flott siden det finnes polygamister som ikke er religiøse også (selv om det nok ikke er noe de tenker på) De har fått mye kritik for å downplaye relgion sin. Uansett mainstream mormonsk tro kan ikke sammenlinges med Sister Wives sin tro. De mainstream mormoner bl annet praksiere ikke polygamy. Det er to forskjellige relgioner. Blir som å sammelingne protestant og katolikk Anonymkode: 725a3...8e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #484 Del Skrevet 3. juni 2016 Kody har vel drevet med eiendomsformidling, trodde jeg? Jobbet innenfor en type salg, i hvert fall. (Han er typen også). Anonymkode: e3902...1fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #485 Del Skrevet 3. juni 2016 1 time siden, Wenda skrev: Hver gang jeg leter etter det på nettet så finner jeg bare møkkasider som ikke vil spille av eller hvor det popper opp reklame hele tiden :/ http://www.tvmuse.com/tv-shows/Sister-Wives_24239/ http://thewatchseries.to/serie/sister_wives Anonymkode: 0920e...a8d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 3. juni 2016 #486 Del Skrevet 3. juni 2016 Jeg gir opp det rotete sendeprosjektet. Gidder ikke å måtte melde meg inn steder for å se dem, men det hadde vært fint om dere som fremdeles ser på nye ep., kunne ha fortalt litt til oss andre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #487 Del Skrevet 3. juni 2016 23 minutter siden, Hoppetaujenta skrev: Gidder ikke å måtte melde meg inn steder for å se dem Det trenger du jo ikke, ligger to linker over her hvor du kan se alle episodene. Anonymkode: 0920e...a8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 3. juni 2016 #488 Del Skrevet 3. juni 2016 Jeg forsøkte, men det var så mye reklame som poppet opp der. Kom ikke videre p.g.a. det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #489 Del Skrevet 3. juni 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes serien er dårlig nå, det blir jo ikke reel nå lengre om hvordan mennesker i den religion lever. De vil jo gjerne at folk skal godta dere "livestyle", men jo fortelle om relgionen vil de ikke. Det er jo derfor de gjør det! Anonymkode: 725a3...8e1 Jeg tror at det først og fremst er fordi de ikke er så veldig religiøse lengre. Det er ikke bare snakk om religion som har blitt tonet ned i løpet av serien, men familien har også endret mye av livsstilen sin. De har et veldig avslappet forhold til barnas dating sammenlignet med slik det var for noen år siden - da var de mye mer klare på at de ønsket en tradisjonell "courting" via foreldrene, men både Logan, Maddie og Mykelti har vært i forhold, tilsynelatende uten mye innblanding, uten at foreldrene har uttrykt noe problematikk rundt det. Hvis du ser på måten de kler seg på, så er også denne veldig annerledes. I sesong tre fikk Mykelti kritikk fra Meri for å gå med en singlet, mens nå deler Logan bikinibilder av seg og dama på offentlig instagram. Jeg tipper at religionen var mye viktigere for dem da de bodde i Utah og var en del av samfunnet der. Barna virker også mye mer liberale nå enn før. Mariah var jo erkekonservativ og ville ikke flytte til LV på grunn av at hun fryktet livet utenfor kirka, men nå har hun sagt offentlig at hun ikke ønsker et polygamy-forhold selv og heier på Bernie Sanders. I tillegg har familien tatt mange standpunkt som er langt unna normen i mormonersamfunn, for eksempel uttrykt mye støtte til likekjønnet ekteskap. Jeg synes det er veldig fint at de ikke føler at de må leve opp til de fordommene man har mot fundamentelle mormonere og at de ikke lar religionen styre alt de gjør. Polygami var nok et valg de tok fordi de følte seg knyttet til kirken og tradisjonene (Meri, Robyn og Christine er oppvokst i polygame familier, Kody var nyfrelst en gang på 80-tallet og Janelle er vel den som kom mest utenfra). At de utvikler seg og tør å innrømme det fremfor å bruke religionen som et skjold for livsstilen sin er med på å gi serien litt mer dybde enn tilsvarende TLC-serier (tenker spesielt på Duggar-familien som et skrekkeksempel). At de har flyttet langt unna kirken og derfor ikke lengre har det nettverket og de ritualene som de hadde før er nok også en årsak. Angående diskusjonen om Kodys yrke så tror jeg at den eneste som har en jobb utenfor familiebusinessen (serien, My sisterwive's closet og diverse produkter de har prøvd å selge) er Janelle, som jobber i et eiendomsmeglerfirma. Anonymkode: a62e3...b37 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #490 Del Skrevet 3. juni 2016 2 timer siden, Hoppetaujenta skrev: Jeg forsøkte, men det var så mye reklame som poppet opp der. Kom ikke videre p.g.a. det. Er bare å legge ned reklamen da, bruker de sidene til alle serier jeg ser. Aldri noe problem. Anonymkode: 0920e...a8d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #491 Del Skrevet 3. juni 2016 2 timer siden, Hoppetaujenta skrev: Jeg forsøkte, men det var så mye reklame som poppet opp der. Kom ikke videre p.g.a. det. Last ned AdBlock på nettleseren. Anonymkode: a62e3...b37 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #492 Del Skrevet 4. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror at det først og fremst er fordi de ikke er så veldig religiøse lengre. Det er ikke bare snakk om religion som har blitt tonet ned i løpet av serien, men familien har også endret mye av livsstilen sin. De har et veldig avslappet forhold til barnas dating sammenlignet med slik det var for noen år siden - da var de mye mer klare på at de ønsket en tradisjonell "courting" via foreldrene, men både Logan, Maddie og Mykelti har vært i forhold, tilsynelatende uten mye innblanding, uten at foreldrene har uttrykt noe problematikk rundt det. Hvis du ser på måten de kler seg på, så er også denne veldig annerledes. I sesong tre fikk Mykelti kritikk fra Meri for å gå med en singlet, mens nå deler Logan bikinibilder av seg og dama på offentlig instagram. Jeg tipper at religionen var mye viktigere for dem da de bodde i Utah og var en del av samfunnet der. Barna virker også mye mer liberale nå enn før. Mariah var jo erkekonservativ og ville ikke flytte til LV på grunn av at hun fryktet livet utenfor kirka, men nå har hun sagt offentlig at hun ikke ønsker et polygamy-forhold selv og heier på Bernie Sanders. I tillegg har familien tatt mange standpunkt som er langt unna normen i mormonersamfunn, for eksempel uttrykt mye støtte til likekjønnet ekteskap. Jeg synes det er veldig fint at de ikke føler at de må leve opp til de fordommene man har mot fundamentelle mormonere og at de ikke lar religionen styre alt de gjør. Polygami var nok et valg de tok fordi de følte seg knyttet til kirken og tradisjonene (Meri, Robyn og Christine er oppvokst i polygame familier, Kody var nyfrelst en gang på 80-tallet og Janelle er vel den som kom mest utenfra). At de utvikler seg og tør å innrømme det fremfor å bruke religionen som et skjold for livsstilen sin er med på å gi serien litt mer dybde enn tilsvarende TLC-serier (tenker spesielt på Duggar-familien som et skrekkeksempel). At de har flyttet langt unna kirken og derfor ikke lengre har det nettverket og de ritualene som de hadde før er nok også en årsak. Angående diskusjonen om Kodys yrke så tror jeg at den eneste som har en jobb utenfor familiebusinessen (serien, My sisterwive's closet og diverse produkter de har prøvd å selge) er Janelle, som jobber i et eiendomsmeglerfirma. Anonymkode: a62e3...b37 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror at det først og fremst er fordi de ikke er så veldig religiøse lengre. Det er ikke bare snakk om religion som har blitt tonet ned i løpet av serien, men familien har også endret mye av livsstilen sin. De har et veldig avslappet forhold til barnas dating sammenlignet med slik det var for noen år siden - da var de mye mer klare på at de ønsket en tradisjonell "courting" via foreldrene, men både Logan, Maddie og Mykelti har vært i forhold, tilsynelatende uten mye innblanding, uten at foreldrene har uttrykt noe problematikk rundt det. Hvis du ser på måten de kler seg på, så er også denne veldig annerledes. I sesong tre fikk Mykelti kritikk fra Meri for å gå med en singlet, mens nå deler Logan bikinibilder av seg og dama på offentlig instagram. Jeg tipper at religionen var mye viktigere for dem da de bodde i Utah og var en del av samfunnet der. Barna virker også mye mer liberale nå enn før. Mariah var jo erkekonservativ og ville ikke flytte til LV på grunn av at hun fryktet livet utenfor kirka, men nå har hun sagt offentlig at hun ikke ønsker et polygamy-forhold selv og heier på Bernie Sanders. I tillegg har familien tatt mange standpunkt som er langt unna normen i mormonersamfunn, for eksempel uttrykt mye støtte til likekjønnet ekteskap. Jeg synes det er veldig fint at de ikke føler at de må leve opp til de fordommene man har mot fundamentelle mormonere og at de ikke lar religionen styre alt de gjør. Polygami var nok et valg de tok fordi de følte seg knyttet til kirken og tradisjonene (Meri, Robyn og Christine er oppvokst i polygame familier, Kody var nyfrelst en gang på 80-tallet og Janelle er vel den som kom mest utenfra). At de utvikler seg og tør å innrømme det fremfor å bruke religionen som et skjold for livsstilen sin er med på å gi serien litt mer dybde enn tilsvarende TLC-serier (tenker spesielt på Duggar-familien som et skrekkeksempel). At de har flyttet langt unna kirken og derfor ikke lengre har det nettverket og de ritualene som de hadde før er nok også en årsak. Angående diskusjonen om Kodys yrke så tror jeg at den eneste som har en jobb utenfor familiebusinessen (serien, My sisterwive's closet og diverse produkter de har prøvd å selge) er Janelle, som jobber i et eiendomsmeglerfirma. Anonymkode: a62e3...b37 De fått mye krittik for det, selv før de flyttet til Las Vegas, de gjør/ har gjort/velger å leve slik pga sin relgion. Ser du på serien i senere tid er det klart og tydelig at de voksne er fortsatt veldig relgiøse. De vil at vi skal godta deres livstil, men de forteller veldig lite om relgionen sin, Jeg vil lære mer om relgionen deres, og utifra det bildet de viser,så virker det som det er en bra familie-men jeg synes det blir vanskelig å kunne utale seg om jeg synes polygami er ok,fordi jeg får og har ikke hele bilde. Jeg ser du skriver mormonersamfunn, du er klar over at du har da mainstream mormom som er den største og den "godkjente" relgionen, men du har masse (hundrevis av de) av relgiøse orginansjoner som er da ikke var enig med de mainstreame, bla annet om polygami. og startet sine egene religioner. Noen av de har forskjellige regler og er mer strengere enn andre osv. Sister Wives hører til Apostolic United Brethren som da er en av de mer de mer liberale. Anonymkode: 725a3...8e1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 4. juni 2016 #493 Del Skrevet 4. juni 2016 Jeg har fremdeles ikke kommet meg helt etter Codys uttalelse om at det gjorde ham KVALM å tenke på Meri sammen med flere menn som ektemenn...slik som han har flere koner. Den var drøy syns jeg. Han skal få rulle seg i kvinnfolk, men de får ha ikke den samme friheten "fordi det er vemmelig å se for seg". Han sank ikke så rent lite i mine øyne da gitt. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #494 Del Skrevet 4. juni 2016 Et øyeblikk siden, Hoppetaujenta skrev: Jeg har fremdeles ikke kommet meg helt etter Codys uttalelse om at det gjorde ham KVALM å tenke på Meri sammen med flere menn som ektemenn...slik som han har flere koner. Den var drøy syns jeg. Han skal få rulle seg i kvinnfolk, men de får ha ikke den samme friheten "fordi det er vemmelig å se for seg". Han sank ikke så rent lite i mine øyne da gitt. Da har du misforstått. han/de blir kvalme av det fordi de tror at Gud ikke ønsker det og de lever jo dette livet fordi de tror at de kommer nærmere Gud og at disse ekteskapene kommer til å vare i all evighet. Tviler sterkt på at Kody ble medlem av den relgionen og synes det er greit å leve med så mye drama og stress bare for å få sex og rullle seg med flere koner Da har han mange andre muligheter Anonymkode: 725a3...8e1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #495 Del Skrevet 4. juni 2016 Ene episoden jeg så i dag (fra nye sesongen) fokuserte jo utelukkende på Meri. På en måte synes jeg synd på henne og den situasjonen hun er i. På den andre siden så må det være slitsomt med folk som er så usikre og hårsåre, og som må ha så mange bekreftelser hele tiden. Anonymkode: e3902...1fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #496 Del Skrevet 4. juni 2016 Et øyeblikk siden, Viljaa skrev: Syv ifølge den nettsiden jeg ser på, men opplever at det står mye motstridende på nett (noen nettsider teller halvsesonger, andre ikke) så jeg vet ikke hva som er teknisk riktig. Det er ganske lett å finne på nett, men jeg tror ikke jeg har lov til å legge ut link jf. reglene på KG (rett meg hvis jeg tar feil her) Kan du sende meg en link også på PM? På forhånd takk Anonymkode: 725a3...8e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 4. juni 2016 #497 Del Skrevet 4. juni 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Da har du misforstått. Anonymkode: 725a3...8e1 Neida, jeg har ikke det. Jeg forstår hva de forklarer ting med, men i min bok er det likt for likt. Kan han, så må de kunne det også hvis de vil. Jeg reagerte sett fra mitt ståsted og nei, jeg hadde nok ikke egnet meg i deres tro. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #498 Del Skrevet 4. juni 2016 Et øyeblikk siden, Hoppetaujenta skrev: Neida, jeg har ikke det. Jeg forstår hva de forklarer ting med, men i min bok er det likt for likt. Kan han, så må de kunne det også hvis de vil. Jeg reagerte sett fra mitt ståsted og nei, jeg hadde nok ikke egnet meg i deres tro. Hadde vært fint om det hadde vært slikt i virkeligheten. Denne troen deres har noen av de hatt hele livet og noen av de fra de slutten av tenårene/begynnelsen av tjue årene. De virkelig tror på dette, ingen hadde valgt dette frivllig. (tror jeg) Og man kan ikke forvente da at de skal tenke som meg og deg,som "vanlige" mennesker og/eller andre relgiøse mennesker. I forhold til mange ting. Alt de gjør er for Gud. Anonymkode: 725a3...8e1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #499 Del Skrevet 4. juni 2016 Den 29.1.2016 at 19.38, AnonymBruker skrev: Synes det er rart hvor gira familien er når det gjelder Maddie og kjæresten, men Logan og kjæresten nevner de liksom ikke.. Anonymkode: d156a...f52 Enig. Anonymkode: 725a3...8e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #500 Del Skrevet 4. juni 2016 4 timer siden, Hoppetaujenta skrev: Jeg har fremdeles ikke kommet meg helt etter Codys uttalelse om at det gjorde ham KVALM å tenke på Meri sammen med flere menn som ektemenn...slik som han har flere koner. Den var drøy syns jeg. Han skal få rulle seg i kvinnfolk, men de får ha ikke den samme friheten "fordi det er vemmelig å se for seg". Han sank ikke så rent lite i mine øyne da gitt. Jeg er også enig i at den er heldrøy, i alle fall sett fra mitt eget livssyn, men han modererte seg vel litt i etterkant og innrømte at det er en dobbeltmoral der. Men som andre har sagt: det er jo den kulturen de lever/levde i. 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ene episoden jeg så i dag (fra nye sesongen) fokuserte jo utelukkende på Meri. På en måte synes jeg synd på henne og den situasjonen hun er i. På den andre siden så må det være slitsomt med folk som er så usikre og hårsåre, og som må ha så mange bekreftelser hele tiden. Anonymkode: e3902...1fc Jeg synes også at Meri er fryktelig slitsom. Jeg synes hun spiller alt for mye på offerrollen. Ja, hun har blitt lurt og muligens truet på en ganske ubehagelig måte, men hun hadde jo aldri satt seg selv i den situasjonen hvis det ikke var for at hun gikk over streken. Forrige episode ble litt tragikomisk da Meri spurte om hun fikk ta med Solomon på tur. Den kleine stemninga da hun buste ut av huset og slang igjen døra var til å ta og føle på. Som utenforstående skjønner jeg meg selvsagt ikke på dynamikken i familien, men jeg synes det høres rart ut at hun forventer å få "låne" barnet til noen, særlig når hendikten er å bruke det som "buffer" for en konflikt hun har med datteren sin. Robyn er helt sikkert litt overbeskyttende i tillegg, for all del, men jeg vet neimen ikke om jeg ville sendt en 4-åring avgårde med en voksen som er så ustabil og usikker som Meri, familie eller ei. Anonymkode: a62e3...b37 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå