Cindi Skrevet 6. januar 2014 Forfatter #1381 Del Skrevet 6. januar 2014 URTENS EGENSKAPER OG VIRKNING Fruktene og den eteriske olje har følgende egenskaper: Krampeløsende, appetittvekkende, fordøyelsesbefordrende, tarmgassdempende, magestyrkende, antimikrobiell, antiseptisk, melkedrivende, urindrivende, luftrørsutvidende, slimløsende, blodrensende og styrkende. URTEN KAN BRUKES VED FØLGENDE HELSEPLAGER / SYKDOMMER Dårlig fordøyelse, forstoppelse, mye tarmgass, appetittløshet, oppblåst mage, tarmkolikk, halsbrann, hikke, galleproblemer, mark i magen, blærekatarr, forkjølelse, hoste, bronkitt, luftrørskatarr, skabb, liten melkesekresjonen, livmorkrampe, menstruasjonssmerter og muskelsmerter. Er det nisseteen min eller er det fenikkelteen du henviser til nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 6. januar 2014 #1382 Del Skrevet 6. januar 2014 Nisse Men fenikkel og karve har mange av de samme egenskapene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cindi Skrevet 6. januar 2014 Forfatter #1383 Del Skrevet 6. januar 2014 Nisse Men fenikkel og karve har mange av de samme egenskapene Så da er det egentlig ikke noe vits for meg å kjøpe fenikkel når jeg har karve? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 6. januar 2014 #1384 Del Skrevet 6. januar 2014 Vel, alle reagerer litt ulikt. Vesla hadde godt utbytte av fenikkell. Kjøpte hele frø, knuste dem litt og hadde i en teklype. Viktig å trekke det under lokk og helle "dampdråpene" ned i den ferdige teen også. Vi ga vel ca tre-fem ml med en sånn sprøyte. Det smaker litt mildere enn karve. ...litt helsekostfurie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cindi Skrevet 6. januar 2014 Forfatter #1385 Del Skrevet 6. januar 2014 Vel, alle reagerer litt ulikt. Vesla hadde godt utbytte av fenikkell. Kjøpte hele frø, knuste dem litt og hadde i en teklype. Viktig å trekke det under lokk og helle "dampdråpene" ned i den ferdige teen også. Vi ga vel ca tre-fem ml med en sånn sprøyte. Det smaker litt mildere enn karve. ...litt helsekostfurie Takk for tipset Vi har bare laget te som vanlig vi. Skal prøve å gjøre det med lokk også. Må jeg lage ny dose hver gang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 6. januar 2014 #1386 Del Skrevet 6. januar 2014 Du kan sette fenikkelteen i kjøleskapet i 24 timer hvertfall. Så må du gi før hvert måltid. Hvertfall da vi merket forskjell Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cindi Skrevet 6. januar 2014 Forfatter #1387 Del Skrevet 6. januar 2014 Hvor mye og hvor ofte skal jeg selv drikke teen da? Og skal jeg også trekke min te under lokk? *mase litt* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 6. januar 2014 #1388 Del Skrevet 6. januar 2014 Grunnen til at den bør trekkes under lokk er at du skal få med alle de gode stoffene, så jeg ville gjort det Hvor ofte vet jeg ikke, par-tre ganger om dagen kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inggolf Skrevet 6. januar 2014 #1389 Del Skrevet 6. januar 2014 Hihi! De er innmari søte. Lett å bli sjarmert av den lille hjerteknuseren til far. Jah! Noe veldig også da! Nå har de bildene dukket opp på nyhetsoppdateringen min noen ganger og i det ene øyeblikket så synes jeg hun bokstavligtalt ser ut som at hun er snytt ut av nesa til HerrCindi. men i neste øyeblikk så er hun jammen klin lik deg! Tror jeg aldri har sett en såpass liten bebis som er så lik foreldrene sine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inggolf Skrevet 6. januar 2014 #1390 Del Skrevet 6. januar 2014 Så kravstore disse teene er da Virker nesten som at man må være ingeniør for å klare å gjøre det riktig jo.. Jeg håper virkelig at du klarer å få bukt med disse magesmertene henne nå Cindi! Hva er det jordmødre/helsesøstre/leger/ har sagt om denne situasjonen? Ang magesmerter og ikke-søvn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cindi Skrevet 6. januar 2014 Forfatter #1391 Del Skrevet 6. januar 2014 Grunnen til at den bør trekkes under lokk er at du skal få med alle de gode stoffene, så jeg ville gjort det Hvor ofte vet jeg ikke, par-tre ganger om dagen kanskje? Er det meningen at det skal ha umiddelbar effekt? Huff... I kveld har hun vært skikkelig plaget stakkars. Grått og grått, og ikke sovet noenting i hele dag nesten. Håper virkelig det går over om ikke for lenge.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cindi Skrevet 6. januar 2014 Forfatter #1392 Del Skrevet 6. januar 2014 Så kravstore disse teene er da Virker nesten som at man må være ingeniør for å klare å gjøre det riktig jo.. Jeg håper virkelig at du klarer å få bukt med disse magesmertene henne nå Cindi! Hva er det jordmødre/helsesøstre/leger/ har sagt om denne situasjonen? Ang magesmerter og ikke-søvn... Jeg skal på seksukerskontroll på torsdag, så skal spørre de da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cindi Skrevet 6. januar 2014 Forfatter #1393 Del Skrevet 6. januar 2014 Jah! Noe veldig også da! Nå har de bildene dukket opp på nyhetsoppdateringen min noen ganger og i det ene øyeblikket så synes jeg hun bokstavligtalt ser ut som at hun er snytt ut av nesa til HerrCindi. men i neste øyeblikk så er hun jammen klin lik deg! Tror jeg aldri har sett en såpass liten bebis som er så lik foreldrene sine! Hehe! Jeg håper hun baaaaaare kommer til å ligne på meg etterhvert da jeg mener... Mannen har jo en som ligner på seg fra før av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 7. januar 2014 #1394 Del Skrevet 7. januar 2014 Jeg støtter deg i den, Cindi! Kanskje vi skal begynne med skyping på nettene? Fikk ikke lagt meg før fire i natt, og opp igjen halv åtte. Så vi kan holde hverandre med selskap Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cindi Skrevet 7. januar 2014 Forfatter #1395 Del Skrevet 7. januar 2014 Jeg støtter deg i den, Cindi! Kanskje vi skal begynne med skyping på nettene? Fikk ikke lagt meg før fire i natt, og opp igjen halv åtte. Så vi kan holde hverandre med selskap Hadde kanskje ikke vært så dumt.. Stakkars. Hun har grått i nesten fem timer i strekk nå, og sovnet endelig. Får så vondt av henne. Har begynt å drikke fenikkelte selv nå, og håper det hjelper etterhvert. I sta var bæsjen hennes helt boblete! Ikke rart hun har vondt i magen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 7. januar 2014 #1396 Del Skrevet 7. januar 2014 Et tips. Tanta mi sa at hvis det var bobler i bæsjen kan det hende det er morsmelka babyen reagerer på, sønnen hennes gjorde det å da boblet det. Så kanskje noe å skjekke ut? Ei venninnw av meg sluttet å amme, fikk en ny babye, for hun reagerte på melka.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 7. januar 2014 #1397 Del Skrevet 7. januar 2014 Er bæsjen veldig tynn og rennende? Kan det være at hun får for mye formelk..? Beklager at jeg ikke har helt oversikten men jeg mener å ha lest at tynn, skummende bæsj kan være derfor.. Stakkars liten.. Og deg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nikki09 Skrevet 7. januar 2014 #1398 Del Skrevet 7. januar 2014 Prøv å varme litt babyolje (fingervarmt) og massere under føttene hennes? Bytt gjerne på å massere og å sykle med beina hennes. Er et kjerringråd, men det fungerte når jentungen her hadde vondt i magen. Det er jo i alle fall verdt et forsøk jeg beundrer deg for å holde ut! Det er virkelig ikke gøy når det er sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 8. januar 2014 #1399 Del Skrevet 8. januar 2014 Jeg masserer magen med babyolje, rundt med klokka, og sykler. Da fjerter S og blir roligere. Minifom er også bra for å få ut luft! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cindi Skrevet 9. januar 2014 Forfatter #1400 Del Skrevet 9. januar 2014 Da var seksukerskotrollen over. Hun har definitivt kolikk, og atopisk eksem i tillegg. Vi skal prøve to uker nå med at jeg bare spiser rene råvarer og holder meg unna ALL melk og koffein etc. Hvis ikke det hjelper så måtte jeg slutte å amme. Han sa han var sikker på at der var noe hun var allergisk mot, pga kombinasjonen med gråt, luft og eksem. Eksemen fikk vi kortison mot foreløpig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå