Lykkelitenen Skrevet 22. mars 2013 #101 Del Skrevet 22. mars 2013 Antagelig tjener de mer på vinningskriminalitet enn på tigging, så det hjelper neppe om folk slutter å gi dem penger. Romfolket reiser for eksempel gratis på alle kollektivmidler i Oslo. Kontrollørene gidder ikke å stoppe dem en gang, fordi de vet at det ikke har noen virkning. Politikerne kunne løse problemet ved å innføre forbud mot tigging, samt å straffeforfølge dem for kriminalitet, men politikerne vil ikke løse problemene. Det tviler jeg ikke på, de stjeler for sinnsyke summer, både i butikker og fra "mannen i gaten". Bakmennene kan det de gjør på, for å si det fint. Vi ser jo det bare på de vi har inne i vår lille butikk, hvor de bruker hverandre til å villede deg, bytter tyvegods og så forsvinner i mengden. De er kort og godt profesjonelle og dette er jo bare en bitte liten brøkdel av det som foregår. Spyr av dem! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 22. mars 2013 #102 Del Skrevet 22. mars 2013 Tror ikke at man kan få romfolket til å oppføre seg som europeere. Rom-folket stammer fra Rajastanørkenen mellom India og Pakistan, og har levd i egne klaner på utsiden av samfunnet siden de kom til Europa for rundt 1500 år siden. Det er forsåvidt det samme hvordan de lever, men vis disse sidene ved kultur/tradisjon som tydelig bryter med menneskeretter faktisk har noe for seg. Da syntes jeg det blir feil at vi i europa skal sitte stille å se på at det skjer. Det er jo faktisk ikke et problem bare i norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2013 #103 Del Skrevet 22. mars 2013 Syntes det både er trist og plagsomt. Trist fordi det er mennesker det tross alt dreier seg om, men jeg forstår fint at folk blir lei fordi jeg har opplevd det selv. Samtidig kan vi jo også takke oss selv for at det skjer. I hjemlandet kan de se langt etter hjelp overhodet, og selv om mange av dem ikke har det så fett her heller, så får de hvertfall støtte til en viss grad. Folk er folk ønsker jo også å få bygget mer permanente leirer/boliger til dem, noe som er nobelt nok i seg selv. Problemet er bare at ennå flere vil komme når de ser at Norge opererer som verdens NAV. Anonym poster: 0164779ed702bfaa3f16b529860f801c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2013 #104 Del Skrevet 22. mars 2013 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Tigging-kan-bli-ulovlig-i-Trondheim-7154925.html#.UUwe1RxxlBZ Rart at en rød kommune blir den første å gjøre det rette? Overhodet ikke - selv Ap begynner å innse problemet! Jeg håper at flere kommuner følger Trondheim! Anonym poster: 968a2f7454d8fa5b36dde4f8fc5aeff6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2013 #105 Del Skrevet 22. mars 2013 http://www.aftenpost...ml#.UUwe1RxxlBZ Rart at en rød kommune blir den første å gjøre det rette? Overhodet ikke - selv Ap begynner å innse problemet! Jeg håper at flere kommuner følger Trondheim! Anonym poster: 968a2f7454d8fa5b36dde4f8fc5aeff6 Det er snart valg. Jeg er rimelig sikker på at disse tiltakene blir opphevet så snart valget er over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nimmel Skrevet 22. mars 2013 #106 Del Skrevet 22. mars 2013 .. og på KG er alt som det pleier å være, skjønner jeg... skamme seg, burde dere som kaller andre mennesker søppel og omtaler de som om de skulle være mindre verdt enn dere. Du leste tydeligvis ikke godt nok hva jeg skrev? Jeg snakket om folk som roter rundt i søppelkassen/papirkassen, ringer på døren og prøver å titte inn. Når det gjelder på privat eiendom så synes jeg faktisk ikke de har noe der å gjøre. Muligens har ikke du noe imot sånt. Og jeg kan ikke skjønne at jeg har omtalt andre mennesker som søppel. Folk har vakthunder. Hvorfor har folk det mon tro? Til pynt? Alvorlig talt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 22. mars 2013 #107 Del Skrevet 22. mars 2013 Du leste tydeligvis ikke godt nok hva jeg skrev? Jeg snakket om folk som roter rundt i søppelkassen/papirkassen, ringer på døren og prøver å titte inn. Når det gjelder på privat eiendom så synes jeg faktisk ikke de har noe der å gjøre. Muligens har ikke du noe imot sånt. Og jeg kan ikke skjønne at jeg har omtalt andre mennesker som søppel. Folk har vakthunder. Hvorfor har folk det mon tro? Til pynt? Alvorlig talt. I slike diskusjoner er det alltid en forståsegpåer som mener vi må respektere og godta hva som helst. Disse menneskene har selfølgelig ALDRI opplevd problemet selv, men når hun (for det er som regel kvinner) gjør det, er hun først i hylekoret om å forby/få dem ut. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bebisss Skrevet 22. mars 2013 #108 Del Skrevet 22. mars 2013 Syntes det både er trist og plagsomt. Trist fordi det er mennesker det tross alt dreier seg om, men jeg forstår fint at folk blir lei fordi jeg har opplevd det selv. Samtidig kan vi jo også takke oss selv for at det skjer. I hjemlandet kan de se langt etter hjelp overhodet, og selv om mange av dem ikke har det så fett her heller, så får de hvertfall støtte til en viss grad. Folk er folk ønsker jo også å få bygget mer permanente leirer/boliger til dem, noe som er nobelt nok i seg selv. Problemet er bare at ennå flere vil komme når de ser at Norge opererer som verdens NAV. Anonym poster: 0164779ed702bfaa3f16b529860f801c Det er ikke trist når de selv velger hvordan de vil leve, hvordan tror de selv livet deres vil bli når de ikke utdanner seg eller vil jobbe? så ja.. som du sier norge opererer som verdens nav, så da kommer dem hit siden alle utlendinger får alt gratis og blir sett på som små stakkarslige kattunger som staten pakker inn i bomull og gullbroderte silketepper. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samaysa Skrevet 22. mars 2013 #109 Del Skrevet 22. mars 2013 (endret) . Endret 15. juni 2014 av Samaysa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skywalker Skrevet 22. mars 2013 #110 Del Skrevet 22. mars 2013 (endret) Neste gang en slik "raslekopp" havner i nesehøyde, ta den, si "tusen takk", og gå.. Endret 22. mars 2013 av Skywalker 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samaysa Skrevet 22. mars 2013 #111 Del Skrevet 22. mars 2013 (endret) - Endret 15. juni 2014 av Samaysa 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 22. mars 2013 #112 Del Skrevet 22. mars 2013 Ikke noe problem med dette "romfolket".... Folk er folk vettU! For en uke siden måtte jeg jage vekk en sigøyner som hang som en klegg etter en gammel dame på 80 år Hun hadde fulgt etter henne i fra en butikk og tilbydde seg bære hjelp og tok ikke nei for et nei. Den gammle damen var så stressa og utslitt når jeg ba denne "hjelpern" hennes stikke, at hun nærmest kollapset på en kafestol på veien hjem til henne. Hun var rett og slett livredd! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2013 #113 Del Skrevet 22. mars 2013 Romania får massevis av bistandspenger fra Norge for å løse problemet med romfolk. Et av problemene er at romfolk ikke vil endre seg. Alt kan ikke bare legges til rette for dem. De må også gjøre en innsats dersom hjelpetiltakene som blir satt opp for dem skal funke. Skal barna ta utdanning, nytter det ikke å forlate skolen midt i skoleåret. Skal jentene ta videre utdanning, nytter det ikke å gifte dem bort som barnebruder slik at de blir gravide i femtenårsalderen. De må lære seg å bo i et samfunn, der samfunnets regler er det som gjelder og at man må respektere andre før man kan bli respektert selv. Så lenge romfolket reiser til vestlige land for å tigge, drive kriminalitet og forsøple, blir det vanskelig for andre mennesker å bygge tillit til dem. Enig. Man må fokusere på å hjelpe dem til å hjelpe seg selv, ikke "hjelpe dem" i form av å gi dem bolig, gi dem penger etc. Det har jo gang på gang vist at går til helvete - hver gang. De må selv ønske å kunne fungere i et samfunn. Men hvordan gjør man det? Anonym poster: a07b3b8c68bb9f986ecefe6d197af5dc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2013 #114 Del Skrevet 22. mars 2013 Æsj, kjenner jeg føler meg som en idiot som ga penger til den tiggeren, men jeg følte meg virkelig så truet og trengt opp i en smal gate at jeg ikke turte annet. Er jente, liten og tynn, hadde veske rundt skuldra og var alene, visste ikke hva annet jeg skulle gjøre. Vil helst ikke til storbyene igjen, og det er trist at jeg føler det slik pga dette romfolket, skal jo ikke være sånn. Anonym poster: f6151bb239a4b9286f9eb8847c788ee8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 22. mars 2013 #115 Del Skrevet 22. mars 2013 (endret) Æsj, kjenner jeg føler meg som en idiot som ga penger til den tiggeren, men jeg følte meg virkelig så truet og trengt opp i en smal gate at jeg ikke turte annet. Er jente, liten og tynn, hadde veske rundt skuldra og var alene, visste ikke hva annet jeg skulle gjøre. Vil helst ikke til storbyene igjen, og det er trist at jeg føler det slik pga dette romfolket, skal jo ikke være sånn. Anonym poster: f6151bb239a4b9286f9eb8847c788ee8 Neste gang, løp og skrik om hjelp. De blir skremt da. Endret 22. mars 2013 av Drizzt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2013 #116 Del Skrevet 22. mars 2013 Neste gang, løp og skrik om hjelp. De blir skremt da. Tror ikke jeg har annen utvei hvis dette skjer igjen, enn å ta beina fatt og løpe! Anonym poster: f6151bb239a4b9286f9eb8847c788ee8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nimmel Skrevet 22. mars 2013 #117 Del Skrevet 22. mars 2013 Neste gang en slik "raslekopp" havner i nesehøyde, ta den, si "tusen takk", og gå.. Dét hadde jeg aldri i livet turt å gjøre! O.O Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bolla Skrevet 22. mars 2013 #118 Del Skrevet 22. mars 2013 Hvorfor gjør ikke regjeringen noe? Hva er de så redd for? Slik jeg ser det ville det gitt noen stjerner i boka om de forbød tigging eller sendte romfolket ut av landet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2013 #119 Del Skrevet 22. mars 2013 Sist gang jeg var i oslo ventet jeg på en venninne, så klart kom det det en slik dame mot meg og rigget etter penger, jeg sa nei, smilte til henne og snudde meg vekk. Hun fulgte etter meg og maste igjen, denne gangen sa jeg også nei, litt strengere enn første gangen. Det hun gjorde nå var å ta tak i armen min og riste koppen foran ansiktet mitt. Jeg responderte da med å si"thank you" og strekke meg etter koppen, da forsvart hun ganske fort. Det skal jeg begynne med! Gøy. Anonym poster: fd179f9cedb07e3808931e3538717bcf 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2013 #120 Del Skrevet 22. mars 2013 Hvorfor gjør ikke regjeringen noe? Hva er de så redd for? Slik jeg ser det ville det gitt noen stjerner i boka om de forbød tigging eller sendte romfolket ut av landet. Det er fordi det som skjer, er nøyaktig hva regjeringen har planlagt. Nordmenn er svært dumme. Mange nordmenn tror at norske politikere jobber for Norge og norske interesser. Det er så feil som det kan få blitt. Norske politikere er kjøpt opp av internasjonale kapitalkrefter og jobber for å ødelegge Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå