Gå til innhold

Jeg orker ikke mer av de innpåslitne romfolkene lenger!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Møkkalei romfolk, de er så innpåsliten og irrierende, en tigger gikk så langt at han prøvde å snappe datteren min sin lille veske med penger i som hun hadde spart over lang tid til en dukke hun ville ha. Ble harm og skjelte ut tiggeren. Å prøve å stjele fra et barn er det simpleste av det simple

En annen gang kom det et romfolk bort til til meg og nærmest forlangte at jeg skulle gi fra meg det flott lange strikkeskjerfet mitt mormor strikket året før hun døde, ble så harm at jeg ba vedkommende dra til helvete før jeg gikk.

Observerer de på bryggen ved utekafeene hvor de går og spiser matrester som gjester har forlatt, og de bruker burger king doet i strandgaten, doet ser ikke ut!

Jeg var i Bergen og jeg koste meg veldig bortsett fra de tiggerne...! Jeg kommer fra en liten bygd de ikke har hørt om, for her finnes de ikke. Bergen fikk jeg sjokk omtrent, jeg ble forfulgt både av tiggere med kopp, ropt etter på gata, langs strandgata satt det en fyr utenfor leatherman og jeg måtte rømme inn i butikken. Verste er at jeg ble så redd han ene at jeg måtte gi ham noen kronestykker, følte meg rett ut truet og var nesten alene på den delen av gata mot nordnes at jeg ikke turte annet :(

De plaget folk som ventet på buss og bybane, veldig innpåslitne og tok ikke nei for et nei.. Synes der er ekkelt å bli presset sånn.

Anonym poster: f8e7b3658e9eaa59554da05a703dbddf

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er så drittlei av hele denne smørja. Nå sitter de faenmeg utenfor matbutikken her nede, de står der med det patetiske =Oslo-etterligningsmøkkabladet sitt og presser seg opp i trynet på deg med koppen sin samtidig som de saumfarer lommene dine med blikket for å se om de kan få snappa til seg en lommebok eller en iPhone, og så ser de på låsen på veska for å se om det er mulig å få hånda oppi. At den tigginga som forekommer fra den gruppa handler om nød er bullshit - de er her for å stjele, for å tjene mest mulig penger, og det har kun med økonomisk fortjeneste og ønske om gevinst å gjøre.

Jeg kan ikke fatte og begripe at enkelte innbyggere i dette landet er så lite intelligente at de faktisk i fulle alvor går rundt og tror at disse folka er her fordi det er så gruuuusomt i hjemlandet. Det stemmer ikke. Denne gruppa har flust med penger; de bygger seg minipalasser i Romania og kjører rundt i digre BMWer (faktisk har jeg selv sett den gruppa som sitter i Bogstadveien entre en diger X5 etter endt 'arbeidsdag' ved flere anledninger). De tviholder på egne kulturelle skikker; de selger unga sine til høystbydende, tvangsekteskap og incest er svært vanlig (men ifølge SV er vel dette en flott og herlig kultur), ikke lar de unga gå på skole, ikke vil de jobbe og ikke vil de leve som andre mennesker gjør i den moderne sivilisasjonen. Dette er ikke fattigdom - det er et skuespill for å få sympati samtidig som de utnytter naive, dumme nordmenn, være det seg mannen i gata eller medlemmer av SV. Det blir ikke stilt noen krav til dem (for det ville jo være rasistisk, og uffameg om man skulle få et slikt stempel), men neida, de får ture frem akkurat som det passer dem, enten de stjeler fra våre lommer eller banker opp de av våre egne landsmenn som har det tøffest (narkomane) i kamp om de beste salgsplassene.

Flere ganger har jeg stått på t-banen mellom Nationaltheatret og Majorstua når en slik gruppe kommer på (de kjører stort sett bare frem og tilbake mellom disse stoppene - lang tunnel = vanskelig for folk å slippe unna); en hel gjeng med trekkspill, triangel og andre instrumenter. De spiller noe helt jævlig, og trekkspillduden presser seg heeeeelt oppi folk - der tenker jeg meg at det forsvinner noen lommebøker underveis, ja. Politiet får ikke gjort noe; de får ikke lov av den sittende regjeringen til å utføre de tiltakene de mener ville hatt best effekt, og helt ærlig tror jeg dette er noe politiet vet bedre enn Stoltenberg og Halvorsen. Politiet ønsker et tiggerforbud, men nei, det er jo så sleeeeemt og uff og fysj - hvis dere vil ha dette bort fra gatene så må dere faktisk stemme på noe litt annet enn den sittende regjeringen.

Og det var Arbeiderpartiet som foreslo å oppheve Løsgjengerparagrafen, så det kan du takke Jens for.

Endret av Strixvaria
  • Liker 44
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

MEN, noen forslag til hva man aktivt kan gjøre? Demonstrasjoner? Eller skal vi bare sitte på kg og klage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN, noen forslag til hva man aktivt kan gjøre? Demonstrasjoner? Eller skal vi bare sitte på kg og klage?

Så lenge de er beskyttet av den norske stat, så kan vi ikke gjøre noe nei. Desuten er nordmenn så konflikskye at en demonstrasjon ville heller blitt ett syklubbmøte utenfor stortinget...

Anonym poster: 193104e9c80a7d4c9c3d0b2c9f1efed1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruke stemmeretten fornuftig? ;)

Anonym poster: 533b6b5df64db50ec3dd11cce424e0fc

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra buskene ved lungegårdsvannet, kommer det ut romkvinnfolk ofte, så tilogmed et romreir der, som jeg rapporterte til politiet!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Bruke stemmeretten fornuftig? ;)

Anonym poster: 533b6b5df64db50ec3dd11cce424e0fc

Problemet kan ikke løses ved å bruke stemmeretten. Ingen av de partiene som er på stortinget nå, er villige til å gjøre noe med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det jeg lurer på er hvorfor tiggerforbudet ble fjernet? Hva var argumentasjonen for det? Om jeg ikke hsuker feil, så vard et vel Venstre som fikset det, Men hvoooorfor?

Anonym poster: 193104e9c80a7d4c9c3d0b2c9f1efed1

Argumentasjonen var at tigging ikke skulle løses med kriminalpolitiske tiltak (dvs. fengsel eller lignende), men med sosialpolitiske tiltak (Dvs at man skulle gi tiggerne arbeid og "et verdig liv").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Så lenge de er beskyttet av den norske stat, så kan vi ikke gjøre noe nei. Desuten er nordmenn så konflikskye at en demonstrasjon ville heller blitt ett syklubbmøte utenfor stortinget...

Anonym poster: 193104e9c80a7d4c9c3d0b2c9f1efed1

Tror nok du har rett der ja..sånn sett så har vi kanskje litt å lære av romfolket ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

MEN, noen forslag til hva man aktivt kan gjøre? Demonstrasjoner? Eller skal vi bare sitte på kg og klage?

Hvis du med "man" mener den vanlige mann og kvinne i dette landet, så kan vi ikke gjøre noenting, fordi romfolket er beskyttet av politikerne. Politikerne kunne lett løse problemet ved for eksempel å innføre tiggerforbud. Men politikerne vil ikke gjøre noe med dette problemet. Det eneste politikerne gjør, er å klage over hvor forferdelige rasister nordmenn er blitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga ti kroner, og når hun så at jeg hadde mer så kom hun etter meg. Det var drittglatt og jeg holdt på å tryne. Brydde hun seg, neeeei hun kom etter og rista på koppen sin.

Anonym poster: bb4fbbf385fd38946ff4178913412664

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Dere vet ingenting om romfolk.Dette folk skal aldri forendre seg. Det gjøre samme tingene uansett hvor det er. Normann er alt for snill. Det mot slutte. Dere mot skjønner at romfolke spiller med dere, det sier at dere er dumme og har empatie, lett tjente penger i Norge. Politikerne i Norge mot ryddes opp denne saken før det er sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ja, og en andre ting. Hva romfolke gjøre her i NOrge det er ingenting. I mange andre land har problem mye mye større men hjyssss hvis du sier noe du er rassist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Rasist eller ikke, kan fint be en innpåsliten sigøyner om å dra tilbake dit de kommer fra. Skjønner meg ikke helt på folk som gir etter for maset deres, det bidrar bare til at de blir her i lengre tid og melker innbyggerne for det de er verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosemor

Og det var Arbeiderpartiet som foreslo å oppheve Løsgjengerparagrafen, så det kan du takke Jens for.

Det var faktisk Odd Einar Dørum fra Venstre (Som da satt i regjering med Høyre, KrF og V) som i 2005 kom med forslaget som førte til oppheving av Løsgjengerloven.

Men siden det er stortinget som har lovgivende makt i dette landet, kan man ikke "takke" en enkelt person, eller ett enkelt parti for resultatet av en lovendring. Man må "takke" alle på stortinget som støttet forslaget. Det vil si Høyre,KrF, FrP, Venstre, AP osv.

Og jeg er også lei av tigging over alt.

De har spredd seg utover nå, og står på alle de små plassene vi tidligere fikk lov til å gå i fred.

Jeg har sett eldre mennesker gi noen kroner, for så å bli spyttet på fordi tiggeren mente de ga for lite.

Jeg har sett barn bli trakkassert, fordi de ikke vil gi fra seg lommepengene sine.

Tiggingen er ute av kontroll.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så drittlei jeg holder på å bli gal.

Tar t-banen til og fra jobb, og der hopper det alltid på noen sigøynertiggere og går gjennom vognene og rasler med koppene sine og spiller de samme strofene på trekkspillene sine.

Det verste med det er at de lukter bæsj. Det er ikke noe jeg skriver som "hahah de lukter skikkelig dritt". De som tar t-banen min lukter rett og slett menneskeavføring. Jeg holder på å brekke meg HVER GANG.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg opplever det sjelden som et problem selv, men mulig jeg har blitt herda. Jeg har f.eks. aldri opplevd å bli kjeftet på, spyttet på etc, dette tiltross for at jeg aldri gir noe til utenlandske tiggere.

Men hva skal man gjøre? Et forslag om å forby tigging vil jo også ramme våre rusmisbrukere og uteliggere, som jeg helt ærlig mener at har det ille nok fra før. Og vil det føre til at de må få penger til rusen på andre måter, slik at kriminaliteten øker?

Er det en mulighet å forby f.eks. "oppsøkende tigging"? Altså at de som sitter et sted, med en kopp, er greit? Og "gatemusikanter" på t-banen kan vel Ruter forby, men om de klarer å håndheve det?

Jeg vet ikke, for jeg synes helt ærlig det er en vanskelig problemstilling. Jeg mener opphevingen av løsgjengerloven var riktig, i sin tid, men det var også før vi fikk en tilstrømming av utenlandske tiggere.

Endret av Wolfmoon
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymbruker

Det er helt sykt. Jeg bor langt utti skoghelsike, og de har klart å kreke seg hit også. Langt oppi skauen. Holdt en knapp på at de ville forsvinne da det ble 40 minusgrader, men de holdt stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har de begynt å komme seg inn i blokkene for å tigge, selge blomster og drit også. Jeg blir bekymret, hvem vet hva de finner på når folk slipper dem inn i blokkene? Og dette er en bydel godt utenfor sentrum. De sitter ved t-bane-stasjonene her ute også. Men hva skal man gjøre med dem? Det virker jo som de faktisk ikke er interessert i arbeid, siden de ikke lar barna gå på skole men gifter dem bort i stedet. Jeg syns dette er veldig vanskelig. De er jo mennesker disse også, men jeg blir forbannet over hvordan de oppfører seg. Og nå har det kommet mange flere østeuropeere generelt også, polakker eller noe, som selger masseproduserte bilder eller holder opp skilt der det står at de er døvstumme og at alle barna deres har kreft - disse folka kommer også på dørene. Jeg føler meg litt slem når jeg slenger igjen døra i ansiktet på dem, men noen av dem er så frekke, dytter blomster opp i ansiktet på folk i et forsøk på å få dem til å ta i mot så de kan kreve penger. Det må da gå an å gjøre noe med det her?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor de fortsetter etter de blir avvist, og begynner å mase.. Det resulterer vel bare i at man blir enda mer irritert? Hvorfor gjør de det da? Er det noen som sier "javel, siden du ristet på koppen din så skal du vel få en slant.."

Jeg blir også provosert av de som går rundt med bilder.. Det blir så åpenlyst, også presser de bildet av det jeg vil anta er barnet deres oppi trynet mitt for at jeg liksom skal syns synd på dem og gi de penger.

De har klart å hisse på seg mesteparten av den norske befolkningen, spesielt de som blir plaget av dem regelmessig på vei til og fra jobb, så jeg skjønner ikke at de klarer å tjene særlig mye penger på den tiggingen.. Men det er vel bare et skalkeskjul for all vinningskriminaliteten de står for.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...