Gå til innhold

Jeg orker ikke mer av de innpåslitne romfolkene lenger!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

ikke si at du bare har kort i hvert fall, da forsøker de å dra deg med til en minibank.

Anonym poster: ea448edb242262f288a676da349c3ccb

  • Liker 34
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare kort ......... Man gir da ikke til disse snylterene uansett hvor mye kontanter en sleper rundt på.

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har reist til sentrum hver dag i ca 2 uker nå og jeg ser tiggere (romfolk) på så og si hvert hjørne. Forleden dag så kom det en dame bort til meg med kopp og skilt og jeg sa at jeg ikke hadde penger. Jeg har sjeldent kontanter på meg. Dette virket det som om at hun ikke godtok og begynte og riste på koppen. Nei betyr nei, liksom. Siden hun ikke fikk noe av meg så gikk hun bort til noen andre for å "plage" dem og ristet med koppen.

Jeg gir heller til en norsk tigger/narkoman enn påtrengende romfolk.

Liker ikke byen min lenger jeg.....

Endret av Kittykat
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener, kan man få lov til å gå i fred i sin egen by? Å kunne stå å vente på noen uten å bli plaget av andre? Å kunne kose seg i solen på en benk uten å bli omringet av romfolk som tigger?

Har du stemt på sosialistene som sitter i regjeringen nå så kan du takke deg selv. Hvis ikke så er du bare enda et offer for flertallstyraniet.

Anonym poster: bbca069048dc1fda1f56730cd4edf36a

  • Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare i midt-Oslo. Nå har "selgere" okkupert områdene foran dagligvare-butikkene. :bond: Man kan ikke en gang dra til butikken for å kjøpe mat uten å bli spurt 2 ganger om man vil kjøpe det meningsløse bladet deres - på vei inn og på vei ut av butikkene. Dette er så plagsomt, de er overalt, at jeg føler at snart begynner jeg å kjefte på de.

Hvor lang tid tar det for politikerne å våkne opp og bli kvitt "turistene" uten egne midler til opphold? :bond:

Endret av Drizzt
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En gang så gikk jeg i Karl Johan om kvelden, og det sto en gateartist (eller hva jeg skal kalle det) som spilte gitar og sang, så kommer to romjenter og bare kaster seg over mikrofonen og begynner å synge og rope, mens mannen bare så helt sjokkert ut, og jeg også. Respektløst.

Man kan heller ikke sitte ifred og spise før de kommer og tigger om penger eller hinter til at du skal gi de maten din, og dette til og med INNE i "resturanten" (Dette skjedde med meg på Burger King, der Max Burger ligger nå).

En gang kom en også bort til meg mens jeg snakket i telefonen, han pekte på minibanken og sa "you take out money for me, i wait here".

De er så frekke, og forventer at alle bare skal gi. Er sikkert noen som ikke er ille i det hele tatt, men de har ikke jeg møtt i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drittlei for lenge siden, møter på dem i Oslo hver eneste dag. Ignorerer dem og bare går rett forbi, men nå har de begynt å rope etter meg.

Fatter ikke hva folk tenker med når de gir disse penger.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble skjelt ut på t banen av noen fordi jeg nektet min mor å gi dem penger. Da bannet de noe og viste meg fingeren da dem gikk av banen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare kort ......... Man gir da ikke til disse snylterene uansett hvor mye kontanter en sleper rundt på.

Dra opp mastercard og spør om de har terminal :) Blir like sure hver gang :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dem er så frekke at de skulle hatt juling. Å gi skal være frivillig, ikke noe som man må gjøre for å få være i fred.

Anonym poster: fd3ca0143cce08645b39b26b009a2314

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når de kommer oppi trynet mitt pleier jeg å si: GO HOME! Da går de faktisk.

Vet det høres nesten litt forferdelig ut, men jeg klikker snart om de ikke gir seg med den tiggingen.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de kommer oppi trynet mitt pleier jeg å si: GO HOME! Da går de faktisk.

Vet det høres nesten litt forferdelig ut, men jeg klikker snart om de ikke gir seg med den tiggingen.

Det er ikke forferdelig i det hele tatt. Det som er forferdelig er at ingenting gjøres for å bli kvitt problemet. Det er utrolig provoserende at folk flest skal utsettes for slikt uten at politikerne kommer på banen og ordner opp! Jeg har også blitt bannet på etter å ha nektet å gi dem penger. Jeg har aldri gitt og aldri kommer til å gi en eneste krone, for jeg støtter ikke importert kriminalitet.

Yankee go home blir til Tiggere go home?

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg later som om jeg ikke ser dem, om de skulle dukke opp midt i trynet mitt med denne koppen sin mens jeg står og venter på bussen. Og jeg føler meg ikke forderdelig en gang..

Jeg er egentlig et veldig empatisk menneske, som gjerne hjelper til når noen trenger det, men disse folka har gjort meg så kynisk... Noe som er enda et negativt aspekt med hele dette problemet. Man blir skremmende kynisk.

Anonym poster: a07b3b8c68bb9f986ecefe6d197af5dc

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Møkkalei romfolk, de er så innpåsliten og irrierende, en tigger gikk så langt at han prøvde å snappe datteren min sin lille veske med penger i som hun hadde spart over lang tid til en dukke hun ville ha. Ble harm og skjelte ut tiggeren. Å prøve å stjele fra et barn er det simpleste av det simple

En annen gang kom det et romfolk bort til til meg og nærmest forlangte at jeg skulle gi fra meg det flott lange strikkeskjerfet mitt mormor strikket året før hun døde, ble så harm at jeg ba vedkommende dra til helvete før jeg gikk.

Observerer de på bryggen ved utekafeene hvor de går og spiser matrester som gjester har forlatt, og de bruker burger king doet i strandgaten, doet ser ikke ut!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17.mai i byen min i fjor, utrivelig som fy pga romfolkene. De dasset rundt blandt alle oss bunadskledte og tigget og plaget. Spilte trekkspill gjorde de og. Syns kommunen hvertfall kunne ordnet sånn at de holdt seg vekk på NASJONALDAGEN vår hvertfalll

Anonym poster: 16f51787555a42366b73112815cc747c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg lurer på er hvorfor tiggerforbudet ble fjernet? Hva var argumentasjonen for det? Om jeg ikke hsuker feil, så vard et vel Venstre som fikset det, Men hvoooorfor?

Anonym poster: 193104e9c80a7d4c9c3d0b2c9f1efed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige 17. Mai gikk jeg i byen med en venninne og vi hadde på oss bunadene våre, en romkvinne kom opp og pekte på den store søljen min som hun ville ha. Og når hun begynte å plukke på den fikk hun et hardt rapp over fingrene.

De er ikke mennesker, de er udyr. De er skitne og lukter søppel.

Anonym poster: 32c8d131dd99fbeefa19b64f375d12f3

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...