Gjest Bolla Skrevet 22. mars 2013 #121 Del Skrevet 22. mars 2013 Det er fordi det som skjer, er nøyaktig hva regjeringen har planlagt. Nordmenn er svært dumme. Mange nordmenn tror at norske politikere jobber for Norge og norske interesser. Det er så feil som det kan få blitt. Norske politikere er kjøpt opp av internasjonale kapitalkrefter og jobber for å ødelegge Norge. Det var vel for mye å håpe på et seriøst svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 33 Skrevet 22. mars 2013 #122 Del Skrevet 22. mars 2013 Det jeg lurer på er hvorfor tiggerforbudet ble fjernet? Hva var argumentasjonen for det? Om jeg ikke hsuker feil, så vard et vel Venstre som fikset det, Men hvoooorfor? Anonym poster: 193104e9c80a7d4c9c3d0b2c9f1efed1 jeg vet ikke hvorfor, men det var Bondevik II regjeringen som opphevet løsgjengerlover i 2005 (med virkning fra 1.1.2006). Daværende justisminister var Odd Einar Dørum fra venstre, forslaget ble fremmed av Inga Marte Torkildsen fra SV. Odd Einar Dørum har vel uttalt at "denne loven var utdatert". Mer enn det vet jeg ikke desverre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skogmann Skrevet 22. mars 2013 #123 Del Skrevet 22. mars 2013 Det er fordi det som skjer, er nøyaktig hva regjeringen har planlagt. Nordmenn er svært dumme. Mange nordmenn tror at norske politikere jobber for Norge og norske interesser. Det er så feil som det kan få blitt. Norske politikere er kjøpt opp av internasjonale kapitalkrefter og jobber for å ødelegge Norge. Det er ikke helt riktig. Norske politikere gjør så godt de kan. De er imidlertid kneblet på så mange områder av globaliseringens (og EUs) klamme hånd at de har svært lite de skulle ha sagt, på stadig flere områder. Det er ganske naivt å tro at "eliten" har klart å kjøpe opp samtlige politikere i alle land og at ingenting lekker ut i media. Det er den feilen konspirasjonsteoretikere gjør, nemlig å ikke se på det faktum at når ingenting lekker, ja, da har ingenting skjedd. Det som imidlertid ER sant - er at norske (og utenlandske) politikere er kneblet av multinasjonale selskapers agenda om profitt koste hva det koste vil i valutaen "menneskelig nød". Om det sitter noen superinnflytelsesrike bakmenn allà Rotschilds eller Rockefellers eller Morgans kan sikkert hende, men det er vi - folk flest - som lar oss herse med. De superrike bruker enkle avmanøvreringstaktikker og propaganda som vi faller for, gang på gang. Vi er mer opptatt av skal vi stupe enn vi er av å følge med på internasjonal politikk og økonomi. Vi er alltid mest opptatt av hva som foregår foran vår egen nese enn å stå opp for det som er for the greater good. Så lenge vi alle er egoister, så vil alltid superegoisten, vinneren, vinne. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2013 #124 Del Skrevet 22. mars 2013 Ja, det stemmer det du skriver der. Det er viktig at myndighetene jobber for å bekjempe barneslaveriet som finnes i deler av denne kulturen. En av de viktigste tingene man kan gjøre er å satse på skole, slik at rombarna tar utdanning. Norge gir visstnok massevis at bistandspenger til Romania slik at de skal få ordnet dette, men enten så blir det ikke gjort noe av myndighetene eller så ønsker ikke foreldrene dette. Når barn tar utdanning og blir mer opplyste, kan det også hende at de ønsker å ta videre utdanning, og dermed blir også barneekteskap mindre utbredt. Dette er et problem som blir vanskelig å løse, men jeg tror utdanning og holdningsendringer kan være nøkkelen til suksess. Det har vært forsøkt før. Ca. 700 romfolk er norske statsborgere, og allerede rundt 1970 satte man opp planer for å få romfolket bedre integrert i samfunnet. Det er brukt mange hundre millioner, jeg tror det er over en milliard kroner, på å forsøke å hjelpe romfolket, og det er totalt mislykket. Det er større problemer nå med det norske romfolket enn det var i 1970. Og dette er bare de ca 700 som er norske statsborgere. Man skal være optimist, for å si det mildt, dersom man tror at Norge kan hjelpe 12-15 millioner romfolk rundt i Europa når vi de siste 40 år ikke har klart å hjelpe de 700 som er norske statsborgere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MockingJay Skrevet 22. mars 2013 #125 Del Skrevet 22. mars 2013 Her jeg bor stjal de barnehagenes gapahuker, og sov i dem. Når barna skulle være der dagen etter var det fullt av søppel og dritt. Og det skjedde ikke bare en gang. De ble også rapporter sovende på kirkegårdene. Dette et i Finnmark, Alta. Det satt også noen utenfor hver eneste butikk. Og av en eller annen grunn satt de ved siden av parkeringaautomatene også. Så roper de etter deg, og prøver fortvilt å oppholde deg med noen ord. Holdt på å tørne. Vi har aldri tigging her oppe! En begynte å fortelle min mor om hannes 10 småbarn som så sårt trengte mat på bordet. Fyren var 20 år maks. Da lo min mor og sa at vist han hadde så mange barn så fikk han pelle seg hjem å hjelpe kjerringa for det kunne ikke være lett. Tror de møter mer motstand her oppe, vist noen hadde forfulgt noen jeg kjenner eller meg selv, så hadde jeg med høyest garanti bedt de reise til helvette. Og gjerne med en lovnad om å hjelpe de på veien om de ikke forsvant. Har forresten også sett romerne i Hammerfest , Lakselv , Kautokeino og Karasjok. Så i mine øyne er de nokså overalt. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samaysa Skrevet 22. mars 2013 #126 Del Skrevet 22. mars 2013 (endret) -. Endret 15. juni 2014 av Samaysa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samaysa Skrevet 22. mars 2013 #127 Del Skrevet 22. mars 2013 (endret) . Endret 15. juni 2014 av Samaysa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2013 #128 Del Skrevet 22. mars 2013 Jeg leste et intervju med en romtigger i Alta som påstod at folk der var så snille og at han kunne tjene massevis av penger der. Skal se om jeg finner intervjuet. Edit: her er intervjuet: http://www.altaposte...icle6563525.ece Hvem er det som får seg til å sove i gapahuken til en barnehage!?! Blir helt sjokkert at det går an å være så frekk. Barnehagen kan umulig ha likt det, selv om det ikke kommer fram noe om dette i artikkelen. Hn skryter av 20.000 kr på 10 dager, og at han har bodd i gapahuken til barnehagen, da burde han faen mg legge igjen noen tusen til opprydning etter seg og sine! Frekke, jævla frekke disse folkene! Anonym poster: f6151bb239a4b9286f9eb8847c788ee8 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mooky Skrevet 22. mars 2013 #129 Del Skrevet 22. mars 2013 57476797e55c9ae3a30a2e983a2af57e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 22. mars 2013 #130 Del Skrevet 22. mars 2013 Forferdelig at politikerne ikke gjør noe med dette. Hvor lenge skal folk plages før bærere av uønsket atferd kastes vekk fra landet? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 22. mars 2013 #131 Del Skrevet 22. mars 2013 Jeg responderte da med å si"thank you" og strekke meg etter koppen, da forsvart hun ganske fort. Det skal jeg begynne med! Gøy. Anonym poster: fd179f9cedb07e3808931e3538717bcf Haha, dette skal jeg også gjøre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MockingJay Skrevet 22. mars 2013 #132 Del Skrevet 22. mars 2013 Jeg leste et intervju med en romtigger i Alta som påstod at folk der var så snille og at han kunne tjene massevis av penger der. Skal se om jeg finner intervjuet. Edit: her er intervjuet: http://www.altaposten.no/lokalt/nyheter/article6563525.ece Ja det er sant! Men altså det jeg mente var at de ville nok ikke forfulgt oss her, da hadde det nok blitt baluba! ;p Artikkelen ble forresten en liten snakkis, tviler på at han tjener halvparten så mye neste gang. Da er jo folk mer opplyste om hva det egentlig er som foregår. De ødelegger jo for seg selv med å gå ut med slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samaysa Skrevet 22. mars 2013 #133 Del Skrevet 22. mars 2013 (endret) . Endret 15. juni 2014 av Samaysa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kattepus89 Skrevet 22. mars 2013 #134 Del Skrevet 22. mars 2013 Jeg flyttet til Bergen fra et lite sted i Nord i 2011.. Var ikke vant til tiggere og naivt nok gav jeg penger til dem. Men nå kan jeg virkelig ikke fordra dem, og unngår sentrum hvis jeg kan. En venninne av meg bustet en dame som prøvde å stjele telefonen hennes når hun nettopp hadde gitt henne penger!! Frekt.. Har sett dem på butikken og det er ikke akkurat first-price det går i når de tømmer slantene sine foran stakkaren i kassen... Ja, de er mennesker. De er ikke mindre verdt osv.. Men de eier jo ikke skam! Ekle er de også... De lukter og de driter der det passer dem.. Tenker på stakkars Shirley Bartolfsen fra Bodø som betalte billettene deres hjem mot at de skulle love å ikke komme tilbake. Likevel kom de tilbake! Det begynner å bli et stort problem. Folk er nødt til å slutte å gi dem penger, ellers vil de bare komme tilbake.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2013 #135 Del Skrevet 22. mars 2013 Det er ikke helt riktig. Norske politikere gjør så godt de kan. De er imidlertid kneblet på så mange områder av globaliseringens (og EUs) klamme hånd at de har svært lite de skulle ha sagt, på stadig flere områder. Dette stemmer ikke helt i dette tilfellet. Jeg bor i et EU-land, og vet at det er gjort og gjøres mye for å prøve å finne en human løsning på problemet med romfolket. Det forsøkes skaffe jobber, betale for utdannelse av barna, fast bolig. Men her som i Norge: Det hjelper så lite sålenge romfolket selv ikke vil. I landet der jeg bor, ble det heldigvis for noen år siden innført en ny lov. Det er forbudt å tigge med småbarn i fanget eller å sende små barn for å tigge. Da kommer politi og barnevernet raskt inn i bildet. Anonym poster: f88777b444d614159de6f7ce76b6c84f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 22. mars 2013 #136 Del Skrevet 22. mars 2013 ... og på KG er alt som det pleier å være, skjønner jeg... skamme seg, burde dere som kaller andre mennesker søppel og omtaler de som om de skulle være mindre verdt enn dere. Bor selv i Oslo, opplever det ikke som noe stort problem. Smiler, sier nei og ser en annen vei. Funker ikke det, overser jeg. Ikke noe mer stress eller mas. Vet du hva? Folk som doper ned 2 åringer for å tjene penger er DEFINITIVT mindre verdt enn andre! 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2013 #137 Del Skrevet 22. mars 2013 Jeg tror det viktigste tiltaket man kan gjøre er å gå inn med målrettet anti-rasistisk arbeid i romfolk-miljøene som er dominert av ekstrem-rasisme mot alle oss som ikke er sigøynere. Hadde anti-rasistisk senter brukt kreftene sine til holdningsarbeid i disse miljøene, så ville det blitt mye lettere for romfolk å selv bli respektert og ta seg en utdannelse. Anonym poster: 7b3d0053797e35cd0ca5da0d5713a983 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 23. mars 2013 #138 Del Skrevet 23. mars 2013 Er dette med å tigge med barn et vanlig fenomen i Norge? Jeg har sett flere med bilde, ja, men kan ikke huske å ha sett noen med barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 23. mars 2013 #139 Del Skrevet 23. mars 2013 Er dette med å tigge med barn et vanlig fenomen i Norge? Jeg har sett flere med bilde, ja, men kan ikke huske å ha sett noen med barn. Godt poeng, når du sier det så har vel ikke jeg heller sett det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cornflake_girl Skrevet 23. mars 2013 #140 Del Skrevet 23. mars 2013 (endret) Hva? Jeg skriver at de tiggerne som tar den T-banen jeg gjør til og fra jobb (samme tiggerne hver dag, jeg kjenner dem igjen) lukter menneskeavføring, og at jeg syntes det er ubehagelig. Hva i alle dager er galt med det? Kjempefint for deg at du ikke plages av det. Men som du leser i tråden her, opplever folk sjikane, at tiggerne prøver å stjele penger fra barna deres, å bli spyttet på, bannet og skreket til og noen føler seg regelrett truet til å gi noe. I slike diskusjoner er det alltid en forståsegpåer som mener vi må respektere og godta hva som helst. Disse menneskene har selfølgelig ALDRI opplevd problemet selv, men når hun (for det er som regel kvinner) gjør det, er hun først i hylekoret om å forby/få dem ut. Men hva er poenget, og hva hjelper det å sitte på et nettforum og kalle folk søppel, udyr, skrive side opp og side ned om at de er ekle og lukter vondt? Eneste det fører med seg er jo å skape enda mer hat, finnes ikke konstruktivt på noe som helst nivå. (og så det er sagt, er ganske så tilfeldig hvem som ble quotet her!) Endret 23. mars 2013 av cornflake_girl 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå