Klematis Skrevet 8. mars 2013 #81 Skrevet 8. mars 2013 Bakhodet til barnet er fremdeles støttet på setet når den avrunda toppen over ørene stikker over kanten. Hvertfall hos begge mine barn, men mulig de har et spesielt rart bakhode. Ikke så usannsynlig, er flere andre i familien som har litt spesiell hodeform ;-) Men om du leser i den første posten min så har jeg også et sitat fra Maxi Cosi som spesifikt sier at de anbefaler at babysetene deres (så vidt jeg vet er alle bakovervendte) benyttes frem til toppen av ørene når toppen av setet. Jeg tror ikke de hadde kommet med en så klar anbefaling om de ikke var sikre på at dette er ufarlig. Kunne blitt noen dyre søksmål av det...
Knøttet Skrevet 8. mars 2013 #82 Skrevet 8. mars 2013 Min er 4 1/2 og sitter bakovervendt enda. Han må snart ha ny stol, og da blir det nok forover. Han er stor for alderen, men ingen problem med å sitte bakovervendt likevel.
Concertina Skrevet 8. mars 2013 #83 Skrevet 8. mars 2013 I forhold til babysete og sikkerhet så KAN det brukes lenge, og hvis alternativet er å bytte til forovervent så er det sikrere å bruke babysetet lenge. Men, det er sikrere å sitte mer oppoverreist bakovervendt, og dermed så bør man bytte til et annet bakovervendt sete når barnet kan sitte selv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå