Gå til innhold

Er ikke dette bevis på Gud?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest BettyBoop

Ingenting, bortsatt fra vanlig whiskey. Men jeg drakk ikke bare et glass da, tok vel to-tre.

Anonym poster: cbe1af30d4de477d91c7c7c7a02166b2

slutt å drikke whiskey. det er ikke bra for deg
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å herrefred. Om gud fins så er det iallefall bevist en gang for alle at mennesket han skapte kunne trenge noen korrigeringer her og der.

:skratte: Og jeg som listet meg ut for å sove.

Venter litt... denne tråden har muligheter. Store muligheter.

Kjør på!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På engelsk er Gud God og det gode er good. På norsk er God Gud og good er god.

Det må bety noe i hvertfall. For ikke å nevne at engelsk er verdensspråket og Norge er det beste land å bo i.

Anonym poster: cbe1af30d4de477d91c7c7c7a02166b2

Du skal ha for forsøket.... på å trolle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke. Men jeg sa bare de lignet på hverandre. Bytter du M-en med N og legger til en N på slutten, så bli make om til naken. Rimer forresten også på bake.

Og bake kan også binne om baken som er et annet ord for rumpe.

Så her ser man ja, her drar man frem det ene ordet etter det andre som en tryllekunster som drar en kanin opp fra hatten. Og Gud lagde sikkert også språket, men la i gjen noen koder så folk skulle finne frem til Gud.

Enda et bevis :tommelsmil:

Anonym poster: cbe1af30d4de477d91c7c7c7a02166b2

Hadde du ikke vært AB, så skulle du fått en pluss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men gud kan jo ikke være god. Eller hvis hun er det, så er hun i hvert fall ikke allmektig, siden det finnes så mye ondskap i verden.

Anonym poster: 7f224b994b3e2c4f563d4fb273bce1a3

Men om gud finnes så finnes kanskje satan også. Gud gjør sikkert sitt beste i såfall...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du ikke vært AB, så skulle du fått en pluss :)

Få et suss i stedenfor da?

Men forresten, hvorfor det egentlig? Ikke at jeg ble lei meg eller noe nå, men bare lurer :)

Anonym poster: cbe1af30d4de477d91c7c7c7a02166b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Få et suss i stedenfor da?

Men forresten, hvorfor det egentlig? Ikke at jeg ble lei meg eller noe nå, men bare lurer :)

Anonym poster: cbe1af30d4de477d91c7c7c7a02166b2

Jeg plusser ikke AB'er - av prinsipp. Men en suss kan du da få :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sporer vi av, dere.

Så kom frem med språklige Gudsbevis!

Hvis ikke, frister sengen ganske mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser man bort i fra bibelen, hvordan vet dere at Gud eksisterer og hvordan vet dere at Jesus døde for våre synder? Har dere andre dokumentasjoner enn selve Bibelen? For det virker som det står i Bibelen: "Hei, jeg er en bok som er åpenbart av Gud, derfor er jeg sann". Men er betyr dette at det som står i boka er sannheten? Ikke nødvendigvis.

Man kan jo på den andre siden tenke at siden det ikke finnes beviser for at Gud ikke eksisterer, eksisterer Gud fordi han ikke kan motbevises. Eller at Gud ikke eksisterer fordi ingen ser noen tegn til denne fyren (eller dama). Men begge argumentene er like dårlige, for fravær av bevis er fortsatt ikke et gyldig bevis. Det er en logisk tankefeil. Moderne vitenskap kan forklare mer enn Bibelen eller andre religiøse tekster kan - med flere holdepunkter. Om Gud finnes eller ei, er et spørsmål om tro. Ser man etter tegn fra det guddommelige kan man finne det i alt, men bevisbyrden ligger på dere. Selv ønsker jeg dypere argumenter enn det TS gav, som for eksempel av god kommer fra good og gud er god og sånt.

Epikur (tror jeg, husker ikke helt), en gresk filosof, er kjent for "det ondes problem", et guddommelig paradoks, som går som følgende:

Er Gud villig til å gripe inn mot det onde, men ikke i stand til det? Da er han ikke allmektig. Er han i stand til det, men ikke villig? Da er han ikke god. Er han både i stand til det og villig? Hvor kommer så det onde fra? Er han verken i stand til det eller villig til det? Hvorfor da kalle ham Gud? Men angående det trådstarter spurte om: Ateister er, som andre har skrevet, en betegnelse for en som ikke tror på noen guder. Ateister kan organisere seg - og de kan velge å ikke gjøre det. Noen har behovet, andre har ikke. Ganske enkelt. Man kan stille det samme spørsmålet til religiøse: "Er det ikke litt patetisk å organisere seg på den måten, å danne grupper? For er det ikke nok at du har en personlig tro?"

Anonym poster: 2ccbe020687cf4078288bf9b0d2052c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman

Er jo mange Gudsbevis. Som feks det kosmologiske/kalamske argument.

1 Alt som begynner å eksistere må ha en årsak

2 Universet begynte å eksistere (big bang)

3 ergo må universet ha en årsak.

Videre vil religiøse mennesker hevde at denne årsaken er Gud. Dette pga at en vanlig definisjon på Gud er at Gud er den mest perfekte skapning, en skapning som ligger veldig høyt på skalaen av perfeksjon (perfekt nok til å kalles Gud). En slik perfekt skapning kan skape universet osv. Finnes sikkert andre definisjoner, men gidder ikke å åpne gamle pensumbøker ;)

Det finnes også andre argumenter som det ontologiske argument, design argumentet etc etc.

Personlig er jeg ikke religiøs, da det kosmologiske argument ikke klarer å bevise Guds eksistens. Det er mulig at universet har en årsak, men hvorfor skal den årsaken være Gud?

Endret av Cartman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogmann

WOW. Dette forklarer jo i hvert fall hvorfor så mange er religiøse i verden. Gud betyr good og god på engelsk eller norsk og vips så beviser det at Gud finnes? Joda..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snoken-

Er ikke dette bevis på julenissen? Jeg har sett reinsdyr, jeg har skorstein og jeg har sett nissen drikke cola på TV i vinterstider. Det må bety noe i hvertfall! Ikke for å nevne at flere unger hevder å ha sett nissen og at han bor på Nordpolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke dette bevis på julenissen? Jeg har sett reinsdyr, jeg har skorstein og jeg har sett nissen drikke cola på TV i vinterstider. Det må bety noe i hvertfall! Ikke for å nevne at flere unger hevder å ha sett nissen og at han bor på Nordpolen.

Satan og Santa, bare en rokkering, så tror nok det er noe her ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Morteno

Gud rimer på Food. Skal vi da spise gud?

Gud rimer også på smud. Er gud en kul tenåring, da?

Gud rimer kanskje på brud. Vet ikke helt hva det betyr.

Gud rimer på hud. Jeg er gud siden jeg har hud. Faen så smud, håper jeg kan være gud sin brud. Da hopper vi i sengen der begge er nude.

Nei, dette var for tullete. Gud finnes ikke. Gud rimer nemlig ikke på "exist" eller "eksistere" eller "ekte" eller "finnes".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpenbart en tulletråd i mine øyne, men når det er sagt, trenger ikke Guds trofaste følgere å se 'bevis' i et tidsmagasin for å vite at Herren er og alltid har vært.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På engelsk er Gud God og det gode er good. På norsk er God Gud og good er god.

Det må bety noe i hvertfall. For ikke å nevne at engelsk er verdensspråket og Norge er det beste land å bo i.

Anonym poster: cbe1af30d4de477d91c7c7c7a02166b2

Absolutt! Gud er jo som kjent norsk, så dette er finfine argumenter. Jeg mener også å ha hørt at Jesus planla å flykte til Norge for å Nave. Dessverre ble han tatt og korsfestet istedet. Ergelig altså.

De ryktene er mest sannsynlig sanne ettersom Nave rimer på Pave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...