Gå til innhold

Skravletråd November og Desember 2013


Aramee

Anbefalte innlegg

Hei hei jenter! I dag går jeg inn i tredje trimester. Allerede!! :laugh:

Tiden flyr virkelig. I går kjøpte vi leilighet (helt uvirkelig, trodde ikke vi skulle få det til før om et år), og vi flytter innen 4 uker. Så her raser dagene avgårde. Tiden flyr og jenta vår vokser seg større og sterkere for hver dag.

Kjenner sparkene veldig tydelig, og hun er kjempeaktiv. Hun liker opera, og sier ifra hvis jeg skrur ned lyden :fnise: Også er hun like glad i bær som mamman sin. Da turner hun og spretter. Og hun roer seg umiddelbart når pappa synger (falskt) inn mot henne på kvelden.

Det ble ikke noe 3D på oss. Den måtte vi avlyse, da vi skal trylle frem en del penger til egenkapital før overtagelsesdato. Men med flyttinga og alt så regner jeg med at tiden går så fort at hun plutselig er her. Så lenge så nyter jeg graviditeten, og at hun for tiden er bare min. :gravid::hjerte:

(jadaa, hun er pappa sin også, men mest min akkurat nå :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som vet når man ser noe spennende på 3d ultralyd? Vet kjønn, men har hørt man kan se hvordan de "ser ut" på en 3d ultralyd. Hadde vært morro:-)

Er 22+5 nå, og klarer ikke vente, hehe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten har folk her inne kjøpt mye utstyr og klær enda? Jeg har kun kjøpt 1 body, og ett par sokker jeg. :handle: Er det lite, føler kanksje det er litt lite.... Har skrevet liste da, i flere mnd:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet når man ser noe spennende på 3d ultralyd? Vet kjønn, men har hørt man kan se hvordan de "ser ut" på en 3d ultralyd. Hadde vært morro:-)

Er 22+5 nå, og klarer ikke vente, hehe :-)

Forresten har folk her inne kjøpt mye utstyr og klær enda? Jeg har kun kjøpt 1 body, og ett par sokker jeg. :handle: Er det lite, føler kanksje det er litt lite.... Har skrevet liste da, i flere mnd:-)

Er du heldig så kan du få veldig gode bilder av ansiktet ti babyen! Helt utrolig :) Vi var på 3D sist og fikk greie bilder men gutten var litt sjenert så kunne ha vært bedre om han ikke prøvde å gjemme seg hele tiden. Også sjekker de jo selvsagt om alt er bra med den lille. Når skal du på 3D?

Vi har ikke kjøpt inn mye utstyr men som sagt så har vi jo et barn fra før så her kan veldig mye arves. Viser det seg at det er ei jente så kommer jeg til å handle inn litt slik at hun slipper å gå i alle storebror sine klær. Må få være litt jente med rosa og sånn ;)

Du har jo enda god tid til å handle inn utstyr...En body og et par sokker er nok litt lite ja :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du heldig så kan du få veldig gode bilder av ansiktet ti babyen! Helt utrolig :) Vi var på 3D sist og fikk greie bilder men gutten var litt sjenert så kunne ha vært bedre om han ikke prøvde å gjemme seg hele tiden. Også sjekker de jo selvsagt om alt er bra med den lille. Når skal du på 3D?

Vi har ikke kjøpt inn mye utstyr men som sagt så har vi jo et barn fra før så her kan veldig mye arves. Viser det seg at det er ei jente så kommer jeg til å handle inn litt slik at hun slipper å gå i alle storebror sine klær. Må få være litt jente med rosa og sånn ;)

Du har jo enda god tid til å handle inn utstyr...En body og et par sokker er nok litt lite ja :fnise:

Ja hørt at det er veldig gøy å ta en 3d:-) Har ikke bestilt enda, har bare planer om det.

Kan nok bli litt lite med en body og et par sokker ja :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på 3D på onsdag. Og fikk fantastiske bilder!! Helt utrolig å kunne se så mye! =) Og alle sa hun ligna veldig på mamman sin :laugh: *fornøyd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er (desverre) for tiden arbeidsledig så her trenger jeg ikke bekymre meg for permisjonssøking enda....... Kjedelig.

Søker og søker på jobber, men...

Åssen er formen deres damer?

Her er det egentlig veldig bra. Veldig godt å gå til fysio 2 dager i uka. Hjelper supert på bekkenet foreløpig. Skal nok holde ut i +/- 14 uker til :)

Jeg har gått opp 7 kg i vekt og synes ikke det er såå ille, men håper ikke det har tenkt å fly i lufta nå framover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke så greit å få ny jobb som gravid?

Har fått bekkenløsning, så går til fysioterapaut ca 2 ganger i uken. Blir ikke bedre, men det er stabilttt :P Er 25% sykmeldt på grunn av bekkenet. Ellers er formen fin :) Lenge siden siste jeg hadde så mye energi :) Så egentlig litt synd jeg er delvis sykmeldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg får liksom ikke klaff noe sted ser det ut til! Men jeg vil gjerne jobbe for å få tiden til å gå og ikke minst for å tjene opp permisjonspenger.. Får penger av Dagpenger også, men ikke så mye :(

Men men... Vi greier oss uansett da!:)

Greit å være litt sykemeldt da, Muskat, selv om du kanskje ville ha jobbet fullt.. Best å ta litt hensyn til bekkenet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på 3D på onsdag. Og fikk fantastiske bilder!! Helt utrolig å kunne se så mye! =) Og alle sa hun ligna veldig på mamman sin :laugh: *fornøyd*

Så morro. Gleder meg til å se at den ligner på oss. :-) Håper de sier sånn til oss også, at de også ser det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppdaget idag at jeg har hovne føtter, vann i føttene eller hva det kalles.

Er det noen som vet om det er normalt i uke 24?

Er såååå rart å se føttene sine så annerledes, hoho :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og en ting til, er vel ikke seint å starte innkjøpene i slutten av oktober når jeg har termin i slutten av desember? Klarer vel å gå å shoppe inn alt sammen selv om jeg er høygravid? Tenker på seng, klær og hele pakka. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merete87:

Vær forberedt på at ikke alle er like heldige på 3D ultralyd, slik at du ikke blir kjempeskuffet hvis ting ikke går som planlagt. De fleste får bra bilder altså, men sist var jeg av de uheldige og fikk bare dårlige bilder. Det kommer litt an på hvordan ungen ligger, hvor mye fostervann du har, osv :)

Jeg ville nok ikke ha drøyd noe særlig lenger enn til oktober før du begynner storhandlingen. Det er slitsomt med magen og sånn. Men er formen tipp topp så er det ikke noe problem. Jeg har tenkt å ta julegaveshoppinga ila oktober slik at jeg er ferdig med det til jeg er høygravid :)

Ang vann i kroppen så ville jeg ikke bekymret meg noe særlig. Men hvis du plutselig får masse så kan det være greit å sjekke ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det her inne da? Er det store mager og fornøyde kommende mammaer? :)

Jeg sliter med drittbekkenet, men ellers er humøret og formen stort sett på topp.

Vi har avlyst 3D-ultralyden vi egentlig skulle på i morgen. Vi vil ha en ekstra overraskelse ved fødselen ved å ikke vite om det er en lillebror eller lillesøster som kommer :nigo: Jeg gleder meg!

Apropos fødsler, har dere gjort dere noen tanker rundt det? Smertelindring, erfaringer, badekar,fødebrev? Jeg fødte med litt lystgass som smertelindring sist og synes det var overkommelig. Denne gangen har jeg kjempelyst på vannfødsel. Håper jeg får tid og lov til det :) Man kan jo aldri planlegge en fødsel men noen tanker er jo greit å ha! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her går det flott :) foruten bekkenet!! Magen vokser :) var på 3D-UL forrige uke og den lille ble estimert til å bli ca mellom 3,8-4 kg ved termin så det blir spennende å se om stemmer :) ( Frøkna vår hadde jeg vekstkontroll med i uke 38 da ble hun estimert til 4,5 kg ved termin, men var 3,9 når hun kom ) Så stoler ikke helt på disse målene :P

Forrige fødsel brukte jeg kun badekar som smertelindring, ønsker å gjøre dette denne gangen også. :) Overraskende god effekt, hadde ikke bruk for noen annen smertelindring. Ble ikke vannfødsel forrige gang, kanskje det blir denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest åffårno

Mmmmm....fødsel ja - nei altså.

Lystgass tilbys ikke på Ullevål(ei heller noen av de andre plassene jeg eventuelt ender opp hvis det er smekkfullt der eller på hjemplassen min, så jeg må nok leve uten) - og jeg tror ikke jeg hadde ønsket det siden jeg blir veldig fort kvalm av ting som man kan bli kvalm av.

Badekar ser jeg ikke for meg er ledig(aner ikke engang om det er tilgjengelig generelt?) på vanlig fødeavdeling - og jeg tør jo ikke søke om plass på ABC da jeg må ha muligheten for epidural dersom man trenger det.

Er det ledig så prøver jeg det vel som smertelindring, men ikke vannfødsel.

Basicly så har jeg vel reellt sett valget mellom naturlig eller epidural dersom man må det - de andre tingene tenker jeg sikkert bare føles som en dråpe i havet likevel ;)

Fødebrevet kan jeg ikke tenke meg blir lest, får litt inntrykk av at de største sykehusene er litt sånn "føde på samlebånd" - men jeg skriver vel ett hvor jeg ber de innstendig tvinge meg til å puste fremfor å bruke energien på skriking.

Er litt skeptisk til hvordan jeg skal takle et langt fødselsforløp ifht energinivå(blir fortere utmattet enn andre pga sykdom) - så jeg må bare prøve på forhånd å avtale med mannen at jeg må fokusere på å samle energi til det virkelig trengs.

Min plan er å ikke ha noen plan - men bare vite om hvilke alternativer jeg har og at det kan tenkes jeg ikke får epidural heller selv om jeg eventuelt vil(jeg skal prøve å la være om jeg kan siden det kan forlenge fødselen/kreve ekstra osv). Og puste så godt som jeg kan, føler ikke det er så mye annet jeg kan gjøre egentlig.

Er også åpen for å velge keisersnitt dersom noe skulle bli veldig kompliserende mot termin på et eller annet vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å ha gjort seg noen tanker, selv om man aldri får planlagt en fødsel til punkt og prikke! :)

Alt bra med dere ellers?

Nå går det fort til det braker løs med terminer! Blir spennende!! :strix:

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TERMINLISTE NOVEMBER-DESEMBER 2013

Cindi, 15.november,jente :babyjente:

Hjerte, 26 august, gutt :babygutt:

Ara, 8.desember, ukjent :babysmokk:

Muskat, 9.desember, gutt :babygutt:

Aramee, 10.desember, jente :babyjente:

Merete87, 26.desember, gutt :babygutt:

Åffårno, 28.desember, gutt :babygutt:

Zia,?, gutt :babygutt:

Bare ÈN måned til termin, Cindi!! Åssen er formen? :)

Også har jeg skrevet 26.august på Hjerte`s termin, det må vel være feil :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...