Gå til innhold

Skravletråd November og Desember 2013


Aramee

Anbefalte innlegg

To dager før meg altså. Mulig det blir simultanfødsel på KG ;)

Kjenner alle dere andre liv hele tiden? Dere er jo lengre på vei - så sikkert naturlig........men jeg ble litt sånn "engstelig" igår når jeg skjønte at de fleste kjenner liv innen uke 20 - jeg aner ikke hva jeg kjenner, jeg.

Tror kanskje morkaka ligger iveien også, men jeg glemte hva jordmor sa om det sist uke :P

Som førstegangs så er det ikke uvanlig å ikke kjenne liv før man er lenger enn 20 uker på vei.. Tror man fra uke 25(er ikke sikker!) skal kjenne liv daglig. De som har foranliggende morkake kjenner ikke liv like tidlig som andre fordi morkaka fungerer som en demper for sparkene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TERMINLISTE NOVEMBER-DESEMBER 2013

Cindi, 15.november,jente :babyjente:

Hjerte, 26 august, gutt :babygutt:

Ara, 8.desember, ukjent :babysmokk:

Muskat, 9.desember, gutt :babygutt:

Aramee, 10.desember, jente :babyjente:

Merete87, 26.desember, gutt :babygutt:

Åffårno, 28.desember, gutt :babygutt:

Zia,?, gutt :babygutt:

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med terminliste :D

Ara: skal kjønnet forbli ukjent? ;)

Jeg tror nok det skal forbli ukjent nå,ja! ;) Kjenner at en 3D ultralyd frister litt, men jeg ville jo i utgangspunktet ikke vite kjønnet, så det blir nok sånn! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest åffårno

Jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal kjenne etter, har kjent at det romsterer spesielt når jeg dusjer(må liksom unngå å ta strålen "direkte" på magen for å unngå fullt rabalder) - men aner jo ikke hva det er :P

Teit at jeg husker så dårlig fra ULtimen :roll: Ikke finner jeg den permen jeg har lagt papirer i heller, men både jeg&mann synes vagt å huske noe om "morkake.......foran"........eller noe.

Vet dere forøvrig hva som skjer på de neste jordmortimene? Er det fast opplegg- at de hører på hjertelyd, måler ting(isåfall hva?) og sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe...allerede litt i ammetåka, åffårno? :fnise: Det er vanlig at morkaka ligger foran i begynnelsen og at den trekker seg mer oppover etterhvert,

Jordmortimene går ofte ut på å snakke litt, sjekke urinprøve, måle blodtrykk og måle og kjenne på magen din. Også sjekker de hjertelyden selvsagt :) Jeg blir noen ganger stukket i fingeren for å sjekke jerninnhold og sånn i blodet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest åffårno

hehe...allerede litt i ammetåka, åffårno? :fnise: Det er vanlig at morkaka ligger foran i begynnelsen og at den trekker seg mer oppover etterhvert,

Jordmortimene går ofte ut på å snakke litt, sjekke urinprøve, måle blodtrykk og måle og kjenne på magen din. Også sjekker de hjertelyden selvsagt :) Jeg blir noen ganger stukket i fingeren for å sjekke jerninnhold og sånn i blodet :)

DER fant jeg papirene(etter å ha lett selv under sofaen) og det står "placenta anterior", altså den er foran og iveien for å kjenne ordentlige spark. Puh.......... :daane:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært hos JM i dag. Ikke noe spennende å melde, alt var topp! :)

Har dere startet innkjøp til babyene enda? Vi har det meste vi trenger ettersom dette er nr.2, men må skaffe litt myk deilig ull til lille knøttet:) Også skal jeg hekle eller strikke et teppe til h*n :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt vogn (brukt), bilstol (ny) og en del klær (for det meste ull) og bæretøy (formsydd ergonomisk sele, og bæresjal).

Nå har jeg endelig begynt å kjenne liv daglig, de siste fire dagene har det vært heftig turning i magen :rodmer: 23+4 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med litt utstyr i hus og liv i magen!! :hoppendeglad:

Ja, å endelig kjenne liv er helt fantastisk. Det er første svangerskap, og jeg har morkaka på fremveggen, så det har tatt litt tid før jeg har vært helt sikker på at det jeg kjente faktisk var babyen (midt i uke 22, tipper jeg), og fra nå begynnelsen på uke 24 har jeg kjent skikkelige dult flere ganger om dagen :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært ordentlig sløv til å skrive i denne tråden:/ Men har lest alt dere har skrevet da:) Har kommet til uke 26+1 nå og har kjent liv siden uke 18 ca. Hele magen "hopper" når han turnerer på det verste nå:) Har litt dårlig samvittighet for at jeg ikke er så aktiv som jeg "burde", så i dag skal jeg ta meg sammen og ut å gå!!! Er dere flinke til å trene/røre dere alle sammen? Har heldigvis en jobb jeg må være veldig aktiv i:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig Hjerte :)

Når har du forresten termin, slik at vi får ført deg opp på terminlista ;)

Her danser magen også til tider. Artig!

Jeg er IKKE flink i det hele tatt. Jeg var jo så klar for å trille L til og fra barnehagen hver dag (ca 1km hver vei), men det var før bekkenet bestemte seg for å være teit. Og det er mye oppoverbakke, så det blir rett og slett for vondt. Har heldigvis en 1åring som krever at jeg står på litt og beveger meg masse, så har ikke kjempedårlig samvittighet ;)

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest åffårno

Jeg kjente heller ikke noe liv før i denne uken, er vel 22 uker på vei nå. Foranliggende morkake her og ;)

Var så stille ei halvannen ukes tid der at jeg tok en tur til legen, men den natta kjente jeg plutselig tydelige spark og var heldigvis litt mer rolig når jeg satt på legekontoret ;)

Etter det har den plutselig sparket hver dag, og nå trenger jeg ikke lenger legge meg ned i meditasjonskonsentrasjon for å merke det. Det er superkoselig!

Aktivitet er det minimalt med her, jeg får kynnere bare jeg bøyer meg litt uvørent, og magemusklene har lite lyst til å aktiveres. Gikk endel igår, veldig rolig og sakte, og var overhodet ikke sliten - men det stakk såpass her og der at jeg innså jeg måtte tilbringe resten av kvelden i full ro.

Hadde tenkt å begynne rolig "trening" snart, men blir jo ikke som før.

Pulsen har og vært såpass på bærtur at noen normal trening er uaktuelt.....merkelig.

Bør og bør - vet nå ikke jeg. Kroppen min nekter å innfinne seg med særlig til bevegelse utover dagligdagse ting, så jeg bare lytter til det igrunnen. Liker vanligvis å trene, men kynnere og stikk+vondt i underliv/mage er vel et tegn på at man kanskje bør roe seg ned :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin 26 november:) nei, man må jo såklart høre på kroppen sin. Men jeg burde nok ha vært mer aktiv, som har sluppet unna alle disse gravidplagene frem til nå... Krysser fingrene for at de holder seg unna framover også!:) Hvor kjøper dere amme- bh'ene deres foresten? Dere som er andregangs har kanskje noen erfaringer dere vil dele?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags kjønn venter dere, Hjerte? :) Jeg har amme bh`er fra H&M og mer enn nok fornøyd med dem :) Husk å kjøpe en størrelse eller to større enn det du vanligvis pleier. Om/når melka kommer for fullt så blir puppene stoooore :fnise:

Jeg tror det er lurt å lytte til kroppen, Åffårno! :) Jeg får også lett kynnere og det er ikke særlig behagelig.

***

Svigermor har kommet med bestikkelse(1000kr) og vil nå at vi skal ta 3D-ultralyd for å vite kjønnet slik at hun kan strikke til babyen :fnise: Vi har ikke helt bestemt oss enda. Det hadde jo vært gøy å vite, men jeg er samtidig så bestemt på at jeg egentlig ikke vil....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi venter en liten gutt:) HM er desverre ikke et alternativ da de har for små cup størrelser. Er allerede opp i E-cup, regner med jeg kanskje må opp enda et hakk når melka kommer:/ Er vel best utvalg på nettbutikkene, men synes det er vanskelig når jeg ikke får prøvd Først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er foreløpig overtall av gutter inne her ;) Jeg har fått time til 3D-ultralyd 17.september, så da får vi se om lillebrøster vil vise seg eller om h*n fortsatt vil overraske oss ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kjenner jeg gleder meg :)

Vi fikk ikke særlig gode bilder med L for han lå og koste med morkaka :fnise: Håper denne er litt mer linselus ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...