Alibelle Skrevet 2. juli 2004 #241 Skrevet 2. juli 2004 Har bare ett lite spm... Er det flere som mangler noe følelse i en eller flere brystvorter? Det har gått 4 uker og en dag siden operasjonen min, og jeg har bare følelse i den ene brystvorta... Den andre er bare varm og rar å ta på, fordi jeg ikke kjenner noe. Men den virker "levende", for den oppfører seg nesten som den andre, bare at jeg ikke har følelse i den... Blir nesten skremt... Men, kanskje jeg skal ta en piercing i den puppen uten følelse om jeg ikke får følelsen igjen??? Har hørt at det gjør sabla vondt... :-?
Gjest Poirot Skrevet 2. juli 2004 #242 Skrevet 2. juli 2004 Jeg har ikke følelse i mine, men mulig det er en liten bedring i den ene. Ei heller i området fra "klokka 6 til 9" om man tenker at brystet er rundt som en klokke. Tar det egentlgi med ro, trenger nok lang til på å komme seg (og det er jo ikke gått 3 uker engang). Og om det ikke kommer seg, så klarer jeg å leve med det også, jeg er ingen svært erogen puppedame.
Gjest Jamila Skrevet 2. juli 2004 #243 Skrevet 2. juli 2004 Jeg har også bare følelse i den ene, Alibelle! Den andre er akkurat slik du beskriver at dine er Dette er forøvrig en stor forbedring for meg, for tidligere hadde jeg ikke følelse i noen av de...
Bokalven Skrevet 2. juli 2004 #244 Skrevet 2. juli 2004 Hva er egentlig kravene for å få støtte til slik operasjon?
Gjest Poirot Skrevet 2. juli 2004 #245 Skrevet 2. juli 2004 Hva er egentlig kravene for å få støtte til slik operasjon? Ta en titt i tråden her, så ser du hva ulike leger har sagt. Ser ut til at de sier litt ulike ting. Min sa at man mpåtte fjerne 400 g på hvert bryst, andre krever mer smerter og plager.
Bokalven Skrevet 2. juli 2004 #246 Skrevet 2. juli 2004 Jeg synes det er veldig forvirrende når de sier så mye forskjellig. Hvor mye regner man med 400g er egentlig? Personlig kunne jeg tenkt å få fjernet minst et par cup-størrelser, men jeg synes det egentlig høres veldig skummelt ut. Har skrekk for smerte.
Gjest Poirot Skrevet 2. juli 2004 #247 Skrevet 2. juli 2004 Jeg synes det er veldig forvirrende når de sier så mye forskjellig. Hvor mye regner man med 400g er egentlig? Personlig kunne jeg tenkt å få fjernet minst et par cup-størrelser, men jeg synes det egentlig høres veldig skummelt ut. Har skrekk for smerte. 200 g er ca 1 størrelse. Jeg har ikke hatt noe særlig vondt, vært mer mør og øm. Og man får jo med seg smertestillende. Jeg ville aldri frarådet noen å ta operasjonen pga smerte. Og du kan jo selv se i tråden her, hvor mange som sier de ikke har vondt. Selv sluttet jeg på Pinex Forte etter 4-5 dager (og da tok jeg som regel bare en på kvelden og ettermiddagen, bortsett fra de første par dagene da jeg tok når jeg stod opp også.
Bokalven Skrevet 2. juli 2004 #248 Skrevet 2. juli 2004 Jo, men... Væ, liksom. Jeg vet det er helt teit, egentlig. Måtte dere betale noe som helst selv, eller fikk dere alt dekket? Kanskje man burde gå til legen sin og klage over stiv nakke/rygg først? Får meg liksom aldri til å gjøre det heller, jeg. Pysa meg.
Gjest Poirot Skrevet 2. juli 2004 #249 Skrevet 2. juli 2004 Jeg har betalt totalt 500 kr. Dette dekket konsultasjon, operasjon, og etterkontroller. Går fint ann å be legen om henvisning og så snakke med de på et sykehus. Så kan du ta stilling til det etter det. (Som sagt; les tråden her, den begynte da noen av oss gjorde nettopp dette).
Bokalven Skrevet 2. juli 2004 #250 Skrevet 2. juli 2004 Får heller komme tilbake til det skulle det bli aktualt. 500 kr er litt mye for meg nå som jeg er student og med usikker jobbfremtid når jeg blir ferdig om et år.
Gjest Poirot Skrevet 2. juli 2004 #251 Skrevet 2. juli 2004 Får heller komme tilbake til det skulle det bli aktualt. 500 kr er litt mye for meg nå som jeg er student og med usikker jobbfremtid når jeg blir ferdig om et år. Jøss, er 500 kr for mye å invistere i egen helse? Jaja. (Ble forresten bertalt i 2 omganger ved to ulike anledninger)
Orthia Skrevet 2. juli 2004 #252 Skrevet 2. juli 2004 Jeg kryper ut av anonymiteten som trådstarter ("første gjest") og kommer med en liten tomåneders-oppdatering: Jeg har hatt en fullstendig problemfri rekonvalesens, og er fremdeles kjempefornøyd. Har hatt følelse overalt hele tiden. De første par ukene var den ene brystvorten hypersensitiv, men den har nå vendt tilbake til normalen. Arrene rundt brystvortene og ned har blitt svært bleke allerede. Under brystene er de fremdeles røde, men temmelig smale, med unntak av der det horisontale og det vertikale kuttet møter hverandre. Dere er det naturlig nok litt bredere. Jeg teiper fremdeles, og har tenkt til å fortsette med det til etter kontroll om ca en måned. Bytter tape ca en gang i uken, og da smører jeg arrene med arnica-salve fra Helios. Det skal visstnok hjelpe mot stygg arrdennelse, blodutredning og hevelse. Den føles også god mot huden som er innestengt under tape det meste av tiden. Sports-bh bruker jeg fredeles om natten, mest for egen komfort og sikkerhet. På dagtid hr jeg derimot ved flere (herlige) anledninger vært bh-løs. Har nemlig vært på reise, og det var helt skjønt å bare "slenge på seg" en liten topp. Til vanlig bruker jeg spileløse, glatte bh'er. Alt i alt er jeg kjempefornøyd. Verkende skuldre er en saga blott, og fysisk aktivitet er en ny opplevelse. Holdningen min har også blitt mye bedre- jeg har i mange år lutet litt i ryggen, både pga tyngde og for å "skjule" meg litt. Jeg er også utrolig fornøyd med det estetiske. Kroppen min ser mye bedre proposjonert ut, og jeg føler ikke lenger uønsket oppmerksomhet mot et overdimensjonert brystparti. Til slutt: det har vært spennende å følge med på dere andre. Håper du raskt blir bedre, Poirot. Lykke til videre!
Bellybutton Skrevet 2. juli 2004 #253 Skrevet 2. juli 2004 Fikk innkalling til operasjon om fem mndr idag. Var halvegs i sjokk! Hadde trodd det skulle ta mye lengre tid. Men er naturligvis sjeleglad for det! Mitt spørsmål til dere som er ferske enda: Mannen min er hjemme i to uker etter operasjons dato,så må han tilbake på jobb. Hvordan er jeg etter to uker? Har tre barn,12 åringen er selvhjulpen,det samme er 10 åringen.Men han på 2,5år er litt mer vanhjulpen. Dog trenger jeg jo ikke å løfte på ham. Bør mannen være hjemme lenger,eller kan de to andre avlaste meg på det meste? Dere som er operert for en stund tilbake(gjerne et halvt år eller mer)har dere fått følelsen igjen i brystvortene nå? Er det den samme gleden å bli tatt på idag som før? Nå skal jeg prøve å ta av fem seks kilo,så ikke valkene på hofta blir det som er mest tydelig etter at puppene har fått mer normal størrelse. God sommer alle mann!
Gjest Poirot Skrevet 2. juli 2004 #254 Skrevet 2. juli 2004 Har akkurat skiftet tape på arrene under brystet for første gang, og de er kjempesmale og ser ut til å bli veldig fine. (Jeg liker positiv utvikling...) Jeeee!!!! Såret er større nå, ca 2,5 x 1-1,5 cm stort. Var visst normalt et det ble litt større av kremen. Så det arret blir nok bredt, men det bryr jeg meg ikke om. Skal ikke starte noen toppløskarriere uansett. Bellybutton: Nå har ikke jeg barn, men jeg vil tro at det går helt greit, siden den minste ikke trenger å løftes. Nå er det 2,5 uker siden min og jeg fungerer normalt (men unngår å strekke meg høyt, gulvvask, tunge løft osv.). Ser litt forsikitg ut når jeg beveger meg, men har jo ikke vondt elelr noe sånt. Ville imidlertid ikke hatt en liten sprelleunge på fanget, er var for berøring og at noen skal komme borti og dulte. Morrison: Velkommen ut av skapet!! :-)
Gjest Anonymous Skrevet 2. juli 2004 #255 Skrevet 2. juli 2004 ( "200g er ca 1 str" nå er dette helt uten for tema, men. da jeg var på konsultasjon før jeg la inn silikon, sa legen at mine pupper var på ca 175 gram... hehe, er ikke en hel str engang!) liza
Bokalven Skrevet 2. juli 2004 #256 Skrevet 2. juli 2004 Jøss, er 500 kr for mye å invistere i egen helse? Jaja. (Ble forresten bertalt i 2 omganger ved to ulike anledninger) Tja, jeg synes dansen hjelper meg såpass at det ikke er noen hast. Og ja, 500 er mye når man har særdeles lav inntekt og må betale på huslån. (Denne måneden har jeg faktisk null inntekt).
Alibelle Skrevet 20. juli 2004 #257 Skrevet 20. juli 2004 :-? Å hjelp... Da jeg våknet lørdagsmorgen, oppdaget jeg en blod/verk-aktig flekk på sports BH'en min. Da jeg fikk av teipen, oppdaget jeg til min forskrekkelse at høyrepuppen hadde sprukket litt i sømmen der det loddrette arret treffer det vannrette under puppen. Det så nermest ut som et hull på ca 1 cm i diameter. Ikke det at det var så dypt, og jeg kunne ikke kjenne noe, men det var ekkelt og jeg ble redd jeg måtte inn å sy. Jeg fikk ringt kirurgen min, og han beroliget meg veldig. Dette var tydeligvis noe som skjedde av og til, og ikke nødvendigvis fordi man hadde gjort noe man ikke skulle. Det kunne rett og slett komme av en tidligere sårdannelse under overflaten, eller kanskje at ett av stingene oppløste seg, og så revnet det. Iallefall fikk jeg beskjed om at jeg skulle smøre på en salve som heter Bacimycin og bruke kompress, så skulle det gro fint. Men jeg må innrømme jeg fikk litt hetta... Det er ikke så kult at puppen plutselig får hull... Jeg smører og plastrer for harde livet jeg nå. Håper virkelig det blir bra likevel... Alt bra med dere andre? Eller er det fler som det har skjedd noe med? Fortsatt God Sommer 8)
Gjest Poirot Skrevet 20. juli 2004 #258 Skrevet 20. juli 2004 Hadde det også slik, at det liksom revnet litt og åpnet seg en smule. (Deretter begynte det å blø pga hematom og huden døde litt pga nekrose, men det har ikke sammenheng med at det "sprakk" litt). Sår gror uansett innenifra og ut, så det eneste du risikerer er antakelig et litt bredere arr. Hullet blir borte til slutt. Mitt sår har nå grodd kanskje 1/4. Blir et arr på ca 2 x 2,5 cm under brystvorten, men det gjør ikke noe. Smører fremdeles med Flamazine og bruker kompress på ene puppen på undersiden. Alle andre arr blir superfine, de rundt brystvorten er så godt som usynlige, kun 4 uker etterpå. Følelsen er kommet mer tilbake i begge brystvortene, selv om det på langt nær er som før. Jeg er fremdeles veldig fornøyd og angrer ikke et sekund. For en uke siden kunne jeg begynne å ligge på siden når ejg sover også. Jeg er SÅ glad jeg gjorde dette!!! *superglad*
Gjest Jamila Skrevet 21. juli 2004 #259 Skrevet 21. juli 2004 Har gått 6 uker siden min operasjon nå. - har nettopp vært en uke i sterk sol--smurte bryster og arr med sunblock og gikk med bikinitopp hele tiden, og opplevde null problemer -arret i krysset er ganske rødt, men alle arr gror veldig fint - etter de første 2 ukene har det ikke vært noe verking eller væsking fra sårene Alibelle: jeg hadde antydning til det samme som deg i det ene stinget rett etter operasjon, og fikk beskjed om å rense og legge på kompress. Det gikk fort over! Er også superfornøyd, men innser at jeg må ha ganske bra grohud
Gjest Marit-gjest Skrevet 22. august 2004 #260 Skrevet 22. august 2004 Jeg har fulgt med på denne tråden, og det har gitt meg mot til å gjøre noe med mine egne pupper. Har vært plaget av store pupper siden tenåra, og nå, ENDELIG, på onsdag skal jeg legges inn og få brysreduksjon!!! En stor TAKK til dere som har delt av erfaringene omkring dette, dere er til stor hjelp for oss andre som kanskje er litt usikre på om vi tør å gjennomgå dette. Jeg vil veldig gjerne at dere fortsatt kommer med noen innspill om hvordan det går med dere nå, noen uker/måneder etter operasjonen. Marit
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå