Gå til innhold

Brystreduksjon -konsultasjon


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Da har jeg vært til vurdering på Drammen private sykehus, og har fått time til brystreduksjon i oktober.

Båder gleder og gruer meg til dette.

Noen av dere som har utført dette som har røykt, jeg prøver å slutte men det er jaggu meg ikke lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal foresten ta denne operasjonen uten narkose, men som legen sa så vil jeg ikke kjenne noe, de bruker det samme som er i narkosen, men jeg for ikke det røret ned i halsen.

Noen av dere som har tatt operasjonen uten narkose?

Jeg har fått litt kalde føtter til dette nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Jeg skal foresten ta denne operasjonen uten narkose, men som legen sa så vil jeg ikke kjenne noe, de bruker det samme som er i narkosen, men jeg for ikke det røret ned i halsen.

Noen av dere som har tatt operasjonen uten narkose?

Jeg har fått litt kalde føtter til dette nå

Har hatt narkose flere ganger, men aldri noe rør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt narkose flere ganger, men aldri noe rør?

Hvis det er intubering det er snakk om, så blir dette gjort etter at pasienten har "sovna". Såvidt jeg har skjønt gjøres intubering under operasjoner som tar litt tid, slik at anestesispl slipper å gi pasienten luft for hånd med en sånn bag

Endret av @nea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

du må først finne ut hvor du vil opereres,så går du til legen din og det er han som bestemmer om an vil sende deg videre eller ikke...gjør han det skriver han ett brev til der du måtte ønske,så får du time der etter en stund...så kommer ventetida på operasjonen....jeg bor i stavanger og opererte i sauda sykehus og der va di kjempegreie og snille..eneste problemet var at det var lang reise...var ganske vont da jeg skulle hjem med taxi,buss,ferje og hurtigbåt :tristbla: men sånn er det...det er snart 2 mnd. siden nå og såra gror fint og brystene ser fine ut :) bryr meg ikke om arra som blir hvite og vil ikke vise under bh uansett...bare brystene og formen blir fin så er jeg fornøyd jeg....noen gode råd om hvordan å betre arra og for å få fine bryster??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til dere som har tatt brystreduksjon: hvor lenge måtte der gå med tape og bh hele døgnet? Kirurgen min sa 3 mnd. mens en sykesøster som hadde jobbet hos en platikk-kirurg anbefalte meg sterkt å ha tape og bh på i 6 mnd for best resultat...? Lurer også på om dere har tape på brystvorta? For det har ikke jeg, og husket ikke hva begrunnelse kirurgen min hadde på dette :forvirret:

jeg sitter også uten bh en stund på kvelden,gjør dere det og har det noe å sei tror dere? Er 2 mnd. si jeg opererte nå...

masse klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det er nå to uker siden jeg ble operert. Jeg har nå sittet og lest litt i tråden her inne, igjen... Det jeg lurer på er hvor lenge dere andre som har operert teipet etter operasjonen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jamila

Jeg teipa i 2-3 mnd, hadde kløe og andre problemer som gjorde at jeg måtte slutte før. Men om du klarer å holde ut i 6 mnd så blir arrene bare enda finere! Mener å huske at legen min anbefalte 4-6 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, stemmer det med fire til seks mndr. Jo lenger jo bedre sa de til meg. Jeg tapet selv 6 mndr. Likevel endte jeg opp med stygge, vonde og grusomt kløende arr. Det er fordi jeg har hypertrofisk arrdannelse, som gjør at de kan bli ille. Jeg visste om risikoen på forhånd, men tok sjansen. Nå går jeg jevnlig til hudlege, og får injeksjoner med kortison. Dette hjelper veldig på kløen, og gjør arrene litt flatere.

Vel vel... det var vel ikke det du lurte på.

4-6 mndr altså, jo lenger jo bedre.!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest bigboobs

Jeg drar denne opp igjen.

Jeg tenkte jeg skulle søke om brystreduksjon når jeg er ferdig med å amme.

Brystene mine er veldig lange og tunge, og jeg har en bh-størrelse på 80H.

Jeg er 165 cm og veier 71 kg, så jeg er kanskje for tung ennå?

Og hvor langt heng er grensen for å gå det dekket?

Og hvis jeg ønsker flere barn enn de 3 jeg har, vil ammingen gå greit?

Jeg holder til i Drammen, så fint med en anbefaling av steder jeg kan henvises til når den tid kommer.

Hilsen en som er lei av vonde skuldre med senebetennelser og øm nakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp gått gjennom denne operasjonen og er kjempefornøyd. Du som har cup H får det helt sikkert dekket. Men jeg anbefaller å bli henvist til en privat klinikk som har offentlig avtale - da er det kort ventetid. jeg brukte colosseum Oslo og er kjempefornøyd.

Når man får det dekket så følger også brystløft med gratis. For selve løftet koster faktisk mere enn selve reduksjonen. Skulle jeg ha betalt gildet selv så hadde det kostet over 50 000 kroner... utrolig dyrt. Men kun reduksjon uten løft blir jo ikke pent.

Men som sagt så kan jeg aldri tenke meg at du ikke får det dekket. På colosseum så sa de at man får akkurat denne operasjonen dekket hvis man har plager. Jeg hadde DD/E cup og fikk det dekket med engang uten noen spørsmål.

Jeg må bare si at jeg er så strålende fornøyd med mine nye struttepupper - har jo alltid hatt tunge bryst som aldri har struttet. Har hatt masse plager i nakke og skuldre - men nå er den tiden over. Er bare så utrolig glad for at jeg tok operasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder amming så er det litt hipp som happ. Noen klarer å amme etterpå - mens andre får problemer. Dette er desverre en av bivirkningene. Man kan desverre ikke vite hvem som ikke klarer å amme på forhånd.

Kirurgen sa at dette kunne i noen tilfeller bli et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bigboobs

Tusen takk for svar.

Jeg får gjøre meg ferdig med ammingen av minsten, så får jeg kontakte fastlegen. Jeg har allerede luftet tankene mine for ham, og han ba meg å komme tilbake når ammingen var avsluttet.

Jeg ahr alltid hatt store bryst. Ikke moro å være tenåring, veie 50 kg og ha store pupper. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Gjest Lars

Bravissimo.com er også en utmerket undertøysforretning for større cuper. Har handlet mye undertøy der til kona, som skal ha brystreduksjonsoperasjon nå på mandag. Jeg skjønner henne godt og ønsker henne og alle dere andre lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har og i mange år tenkt eg skal redusere puppene når eg er ferdig m barn.. nå er eg skikkelig giret for å få minsket litt og løftet de opp der de aldri før har vært! sambo er ikke helt enig med min beslutning..men mener eg må gjøre det som eg ønsker, bare eg tenker meg GODT om. Han har hatt en kjæreste som hadde gjort reduksjon og fått stygge arr og unaturlig fasong på brystene. Dere som har gjort dette, hvor mye har dere tatt? er arrene fine? fasongen naturlig? Skulle gjerne sett før/etter bilder, men norske kirurger har jo ikke lov å legge ut bilder på nettsidene sine. Har nå 80-85E/75-80F og er 167cm høy, veier 76kg...men prøver å komme ned til 70. har ikke lys t på små pupper..for det vil ikke harmonere med resten av kroppen, men d-cup tror eg hadde vært bra. Måler 28cm fra halsgrop til brystvorte; uff og uff!!! Håper eg får operasjon dekket..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest Isadora
jeg har og i mange år tenkt eg skal redusere puppene når eg er ferdig m barn.. nå er eg skikkelig giret for å få minsket litt og løftet de opp der de aldri før har vært! sambo er ikke helt enig med min beslutning..men mener eg må gjøre det som eg ønsker, bare eg tenker meg GODT om. Han har hatt en kjæreste som hadde gjort reduksjon og fått stygge arr og unaturlig fasong på brystene. Dere som har gjort dette, hvor mye har dere tatt? er arrene fine? fasongen naturlig? Skulle gjerne sett før/etter bilder, men norske kirurger har jo ikke lov å legge ut bilder på nettsidene sine. Har nå 80-85E/75-80F og er 167cm høy, veier 76kg...men prøver å komme ned til 70. har ikke lys t på små pupper..for det vil ikke harmonere med resten av kroppen, men d-cup tror eg hadde vært bra. Måler 28cm fra halsgrop til brystvorte; uff og uff!!! Håper eg får operasjon dekket..

Min mann syntes det var fint med disse store puppene jeg hadde - men forstod veldig godt at dette var tungt å bære på. Så han støttet meg helhjertet.

Mine arr er jo ferske enda - men de ser ut som om de blir kjempefine. Og brystene er kjempeflotte - fasongen er nydelig. Jeg brukte colosseum klinikken - og anbefaller de på det varmeste. Der kan de jammen sine saker!

Du får det helt sikkert dekket der - jeg fikk dekket mine DD/E cup pupper med engang. Har fått et helt nytt liv.

Da jeg kom dit så var jeg så lei store pupper - jeg sa til kirurgen min at han bare kunne fjerne mest mulig. Han var helt uening. Han forklarte meg at han synes det viktigste var at puppene sto i forhold til kroppen. Så jeg har fortsatt pupper igjen..... men kan gjette på at jeg får en C cup nå. Han har også løftet de -- så de er struttete og flotte. Mine pupper har aldri vært så flotte før. Pennetesten kan jeg endelig ta også *lol*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet om stor forskjell på puppene kvalifiserer til å få dekket operasjon?

Vel, jeg er vel kanskje kvalifisert uansett... Jeg bruker 75 F/G (80 E/F), men det en brystet er nok "bare" en E. Jeg tipper det skiller ca 1-1 1/2 cup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Husk at det er veldig usikker om man kan amme etter en brystreduksjon! Kvinner har varierende antall kjertel-lapper og dette er uavhengig av bryst str. Er man av de uheldige som kun har et par kjerte-lapper så kan må være uheldig ved brystreduksjon og dermed ikke kunne amme i ettertid.

Bare noe å tenke over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...