Gå til innhold

Brystreduksjon -konsultasjon


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Til dere som har tatt brystreduksjon......må en være slank eller kan en ha noen kilo for mye?

Har så lyst å gå til legen å be om denne operasjonen, har tenkt på dette et par år nå, men er rdd jeg får beskjed om å gå ned noen kilo først :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal til konsultasjon 3 november, og kommer til å få det dekket.

Her jeg bor i Helse Sør, er kriteriene for det at det for meg med høyde over 1.65 er minst 27 cm fra halsgrop til brystvorte, og at BMI er under 27.

Det vil si at for meg som er1.69 høy må vekten være maks 76 kg.

Det med vekt gjelder selv om du skal betale selv. Jeg har undersøkt rundt omkring på mange klinikker og den høyeste godkjente vekten på meg var 80 kr. på Fornebuklinikken tror jeg det var.

Det med vekten er for at resultatet skal bli så bra som mulig da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til konsultasjon 3 november, og kommer til å få det dekket.

Her jeg bor i Helse Sør, er kriteriene for det at det for meg med høyde over 1.65 er minst 27 cm fra halsgrop til brystvorte, og at BMI er under 27.

Det vil si at for meg som er1.69 høy må vekten være maks 76 kg.

Det med vekt gjelder selv om du skal betale selv. Jeg har undersøkt rundt omkring på mange klinikker og den høyeste godkjente vekten på meg var 80 kr. på Fornebuklinikken tror jeg det var.

Det med vekten er for at resultatet skal bli så bra som mulig da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som har tatt brystreduksjon......må en være slank eller kan en ha noen kilo for mye?

Har så lyst å gå til legen å be om denne operasjonen, har tenkt på dette et par år nå, men er rdd jeg får beskjed om å gå ned noen kilo først :roll:

Er vel ikke noe å være redd for det, vel. Enten får du det som beskjed, og da gjør du som du vil, eller så får du det ikke som beskjed.

1. Tykke folk har større pupper. Operasjonen er ingen erstatning for slanking.

2. Om man slanker seg mye etter operasjon kan resultatet bli styggere en om man slanket seg før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OG - om du har mye fett på kroppen kan det forhindre en god helingsprosess - mye fett gir dråligere blodgjennomstrømming og dermed større sjanse for nekrose (dødt vev)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er jeg som var gjest og spurte om opeasjon og overvekt.

Bor i helse sør jeg også.

Har bmi på 24,8 og målte 27 cm fra halsen til brystvorta.

Jeg er 158 cm høy, så da burde jeg vel få en sånn operasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du bor i Helse Sør så er du innenfor målene for å bli operert.

Du må jo ha fysiske plager p.g.a. tunge bryst også da.

Lykke til hos fastlegen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan var det å våkne fra narkosen? Fikk du noe kvalmestillende? Var du kvalm?

Kjekt å høre at formen er på topp! :)

-"skal"

Nei, jeg var ikke kvalm i det hele tatt!! Jeg har lett for å bli bilsyk/sjøsyk så var redd for det, men alt gikk kjempefint. Vet at kvalme like gjerne kan komme av de smertestillende midlene, men der jeg var, var de OBS på det. Nå er det gått 4 døgn siden operasjonen og i går var jeg på min første shopping-tur!! :P Det var så gøy å kunne få på seg nesten alt av overdeler!!!!! HURRA!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nå skal jeg snart til legen og fjerne det ekstra fettet under armen. Går visst på 30 min i lokalbedøvelse, ikke syk etterpå. SÅ er jeg helt ferdig! Arrene blir bare blekere og blekere, selv arret der jeg hadde sår i 2 mnd har minsket i størrelsen pga blitt lysere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrevet i en annen tråd om brede pupper, og at jeg som bor i Helse Sør, ikke får dekket fettsuging under armen under operasjon.

Jeg har nå undersøkt og forhørt meg en gang til, men her i mitt distrikt er det altså slik. Har også snakket med klinikken igjen og kirurgen har nå lovet å operere meg 3-4 cm lengre bakover enn vanlig, men fettsuging kommer altså ikke på tale. Han sa også at brede pupper var det vanskeligste å operer og få pent. Og at det var vanlig å ta det under armen senere i en annen operasjon.

Poirot jeg har lest i dine innlegg tidligere at du også hadde brede pupper, og ser nå at du også skal inn igjen og ta fettet under armene. Skal du fettsuge det eller blir det mer skjæring. Og hva koster det?

Jeg syntes det blir litt drøyt å betale mange tusen for å få tatt det i ettertid, så jeg er jo veldig spent på hva mitt resultat blir da. Nå er jeg ihvertfall fst bestemt på operasjon, og har faktisk begyndt å glede meg til "etterpå". Tenk å kunne jobbe en hel dag uten rygg-skuldre smerter, eller gå på stranden med vanlig bikinitopp.

8) 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrevet i en annen tråd om brede pupper, og at jeg som bor i Helse Sør, ikke får dekket fettsuging under armen under operasjon.

Jeg har nå undersøkt og forhørt meg en gang til, men her i mitt distrikt er det altså slik. Har også snakket med klinikken igjen og kirurgen har nå lovet å operere meg 3-4 cm lengre bakover enn vanlig, men fettsuging kommer altså ikke på tale. Han sa også at brede pupper var det vanskeligste å operer og få pent. Og at det var vanlig å ta det under armen senere i en annen operasjon.

Poirot jeg har lest i dine innlegg tidligere at du også hadde brede pupper, og ser nå at du også skal inn igjen og ta fettet under armene. Skal du fettsuge det eller blir det mer skjæring. Og hva koster det?

Jeg syntes det blir litt drøyt å betale mange tusen for å få tatt det i ettertid, så jeg er jo veldig spent på hva mitt resultat blir da. Nå er jeg ihvertfall fst bestemt på operasjon, og har faktisk begyndt å glede meg til "etterpå". Tenk å kunne jobbe en hel dag uten rygg-skuldre smerter, eller gå på stranden med vanlig bikinitopp.

8) 8)

Nå vet jo ikke jeg hvor bred du er, de fleste med store pupper har jo pupper som går utover på siden. På meg tok de det i samme operasjon, med fettsuging 100g på hver siden.

Imidlertid hovner man jo opp, og derfor så de på 3 mnd kontroll at de godt kunne ha tatt litt til, og det er det jeg skal gjøre nå, på den ene siden. Med fettsuging. Blir nok bare snakk om 5070 g tenker jeg, for det er ikke veldig ujevnt, mer som en ekstra fettsamling som strekker seg fra brystet og under armen, slik at det blir pølsete.

Både dette og det jeg nå skal gjøre er gratis, siden jeg har fått det av staten. Man har jo selvfølgelig krav på en like bra operasjon som andre selv om det er statlig!! Og enhver kirurg burde være opptatt av at det blir seendes pent ut. Er ikke kirurgen det, ville jeg valgt en annen.

Husk at det er fritt sykehusvalg, du trenger alldeles ikke ta et sykehus i ditt distrikt. Selv var jeg opptatt av å velge et sykehus med mye erfaring på området, fremfor et lokalsykehus som kun har noen få slike operasjoner i året.

Dette finner du på www.sykehusvalg.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turse, gjest

Ja jeg vet jo at det er fritt sykehusvalg. Og jeg skal ta operasjonen på Drammen private sykehus.

Det er fritt sykehusvalg på den måten at jeg klan velge hvilke sykehus jeg vil innen min region, hvis jeg velger sykehus i en annen region må det godkjennes av den regionen. Det går da på bekostning av denne regionens

egne pasienter og kan derfor være ganske kronglete å få til. Men nå fikk jeg lyst til å ringe Fritt sykehusvalg en gang til.

Hvilke klinikk og lege var du hos ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK

Jeg var på Volvat i Oslo.

På meg var dette en helt ordinær del av operasjonen, som jeg ikke engang visste om på forhånd.

Hvis du er så bred at det er snakk om å ta vekk kjempemasse, så kan det jo være annerledes. Men på meg ble det ihvertfall fettsugd uten noe som helst snakk om det i forkant, rett og slett for at det skulle bli mer estetisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir nok bare snakk om 5070 g tenker jeg, for det er ikke veldig ujevnt, mer som en ekstra fettsamling som strekker seg fra brystet og under armen, slik at det blir pølsete.

Blir det i alt over 5 kg Poirot som er fjernet???? :o ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho:

Satt kaffen i vranghalsen her når det var over 5 kg poirot skrev :ler:

Burde ha fått et spark bak til å komme meg til legen for å søkt om brystreduksjon når jeg hører det har gått så fint for dere andre her inne.

*tenke*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:hoho:

Satt kaffen i vranghalsen her når det var over 5 kg poirot skrev :ler:

Burde ha fått et spark bak til å komme meg til legen for å søkt om brystreduksjon når jeg hører det har gått så fint for dere andre her inne.

*tenke*

Fort gjort å blingse litt :ler: - føler du at du har behov for en reduksjon? Snakk med legen din, det er ikek noe problem

Jeg har bestemt meg for å vente - har store bryst, men med skikeklig bh og mye trening føler jeg at de er mulige å leve med akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er vel det jeg også føler.

Har gått ned litt i vekt, føler meg endel mer vel med meg selv selv om DESSVERRE ikke puppestellet ble noe mindre :-? De fleste andre som slanker seg mister puppene men ikke vi som helst vil bli mindre over barmen :roll: Det er jo typisk ! hehe!

Var innom legen min engang for ca 1 år siden, han mente jeg ikke hadde store nok med mine 75/80 D. Mulig det men for meg er de stooore.

Har vært plaget med nakke/skulder tidligere men med endel trening syns jeg det fungerer bra.

Ergo, er nok på "vent" jeg også med brystreduksjon... Føreløpig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke legen din er positiv kan du likevel be ham skrive en rekvisisjon og dermed få en konsultasjon hos en kirug - det kan gi deg en skikkelig vurdering av mulighetene for en operasjon.

Jeg har heller ikke gått ned noe på puppene (ironisk det der), men med bedre fysisk form så blir de liksom letter likevel :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...