Gå til innhold

Brystreduksjon -konsultasjon


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Jamila
I dag ringte de fra Ullevåll, de hadde satt av en del helger til konsultasjon og operasjon. Men da sa jeg jo at jeg skulle opereres til uken, så jeg ble strøket av listen. (Men det hadde jo vært spennende å høre hva en statlig lege ville sagt mht operasjon, i og med

AT DET PRIVATE OPPLEGGET BLIR SOM BUKKEN OG HAVRESEKKEN (ups, caps)

Gruer meg litt nå ja...

Tenk om det blir stygt?

Tenk om de blir alt for små?

Tenk om det gjør kjempevondt lenge etterpå?

Tenk om den kjempedyre sports-bhen jeg har kjøpt til bruk etterpå ikke passer. Den er 70 C, men ser dritliten ut, kan aldri forestille meg at jeg skal få puppene inn i den!!!

Samme skjedde med meg!!! Og tenkte akkurat på det samme som deg! Jeg har ikke kjøpt sports bh-en enda, men kommer sikkert også til å lure på om den vil passe.

Jeg har forøvrig 22 dager igjen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ethereal

Du er modig! Men jeg kan tenke meg at de fysiske fordelene (oops, uheldig ordvalg) opphever ulempene: Slippe å ha vondt i nakke og skuldre, slippe å bare måtte bruke spesial-BHer, å kunne trene på normalt vis, å lettere finne klær som passer både over brystet og ellers, uten å måtte ty til telt eller for trange klær. Å slippe siklende blikk.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
Du er modig! Men jeg kan tenke meg at de fysiske fordelene (oops' date=' uheldig ordvalg) opphever ulempene:Lykke til! :)[/quote']

:ler:

Ja, jeg håper det (ellers ville jeg jo ikke gjort det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jamila

Ting skjer--fort! Operasjonen blir i morgen allerede!!! De hadde fått en avbestilling. Tenk på meg, da!

Poirot: hvor kjøper jeg bh-n?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Poirot
Ting skjer--fort! Operasjonen blir i morgen allerede!!! De hadde fått en avbestilling. Tenk på meg, da!

Poirot: hvor kjøper jeg bh-n?

OJ!!

Jeg kjøpte min på Sportshuset, jeg kjøpte Champion Smooth Sport bra. Der kostet den 399.

Andre bh-tips som jeg har fått her er Triumph Tri-action (Lindex).

Lykke til masse masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter! :kul:

På torsdagen dro jeg og mannebeinet inn til Colosseum klinikken. I mens jeg ventet på å få komme inn til kirurgen fikk jeg utlevert ett skjema jeg skulle fylle ut ang helse, tidl. operasjoner osv, og to Pinex forte som jeg måtte ta. Merket fort at de var sterke, for på min fastende mage, ble det nesten fullt kalas, hehe.

Kirurgen kom etterhvert og hentet meg, og mannebeinet skulle dra for å komme tilbake om ca 3 timer. Vel inne hos kirurgen kledde jeg av meg på overkroppen og han tegnet opp som en helt mens han småpratet litt om det som skulle skje. Så fikk jeg komme inn til operasjons sykepleieren. Der fikk jeg en seng og en kåpe jeg skulle ha istedet for mine egne klær, buksa fikk jeg beholde. Så gikk vi inn til operasjonsstuen, hvor hun tok bilder av meg. Så la jeg meg på operasjons benken, og ble vasket med sprit på overkroppen.

Etter kort tid kom amnestisilegen og jeg fikk en kanyle i armen. Inn der fikk jeg beroligende middel, og etterhvert blanding av saltvann og lokalbedøvelse og annet godteri. Jeg husker ikke engang hva som skjedde før jeg våknet av at noen prøvde å vekke meg noen få timer senere. Og der lå jeg med hele fronten bandasjert. Da var det gjort, og de hadde fjernet tilsammen 0,5 kg av brystene mine. Ikke så veldig mye, men nok for meg :-) Ellers må jeg få si at jeg følte meg vel tatt hånd om av personalet på klinikken. Var ikke redd ett sekund!

I disse dagene etterpå har jeg tatt det ganske så rolig, jeg har sendt bort alle ungene, og får hjelp til matlagning og husarbeid. Veldig uvant å måtte holde seg unna, men samtidig litt deilig også. Skal iallefall nyte det så lenge jeg kan.

I går tok jeg av bandasjen. Jeg var veldig spendt på hvordan det så ut, og hvordan puppene ble. Jeg ble gledelig overrasket. For til tross for sting og blåmerker, syntes jeg det så veldig flott ut!

Det er selvfølgelig veldig ømt, og de er harde. Det stikker litt i stingene innimellom. Men det er ikke direkte vondt. Og nå har jeg ikke tatt noe smertestillende siden i går.

Kan iallefall si at jeg ikke angrer på at jeg gjorde dette. Selv om det er veldig uvant å se seg selv i speilet, så vet jeg at resultater blir bra, og jeg venner meg nok helt sikkert til det.

Til de som ikke har gjort det ennå; riktig lykke til! Gleder meg på deres vegne.

Måtte bare fortelle litt om min opplevelse.

Klem fra meg - med mindre, men flotte pupper! hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

POIROT: Jeg hadde 75 dd/e før operasjon, og nå tror jeg at jeg har ca 75 c. Og det var 0,5 kg tilsammen ja. De fjernet 225 gr fra det ene brystet, og 275 gr fra det andre (asymmerti)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Hm.

Jeg håper også å komme med i en C, men må si jeg synes det ser usannsynlig ut når jeg har skvisa puppene ned i bhen jeg har kjøpt til etter operasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar meg den frihet å hilse alle sammen fra Jamila. Snakka med henne rett etter operasjonen i går formiddag - hun hadde vært oppe på beina og kjøpt seg en is (!)

Hun hadde det veldig bra, var badasjert opp til haka og i fin form. Skal besøke henne til helga og det blir spennende!!! :-)

Jeg er ikke nærmere noen avgjørelse. Venter uansett til etter sommeren nå... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jamila

Jepp-- hei hei, her er jeg tilbake igjen!

Min operasjon gikk omtrent slik som Alibelle sin, jeg kom dit kl 07:30, hadde samtaler med kirurg og ansesestilege den første halvtimen. Kl 8 ble jeg trillet opp til operasjonssalen, og fikk satt veneflon i armen for å få narkose der. De vasket meg med antiseptiske midler på hele overkroppen, og jeg fikk en surstoffmaske over ansiktet i det de økte narkosedosen så jeg sovnet. De småsnakket med meg og fikk meg til å føle meg trygge alle sammen.

Etter to timer våknet jeg opp igjen, og det hele var over! Fikk sendt en SMS til Mannen (og til Suzy) for å fortelle at alt hadde gått bra, så sovna jeg et par timer.

Omtrent kl 12 våkna jeg på ny, og nå ble jeg trillet opp på rommet mitt. Omniaklinikken ønsker at pasientene skal overnatte til dagen etter, på grunn av blødningsfare og for å sikre at pasientene holder seg i ro. Følte meg veldig betrygget av dette. Men, det er også bra at nyopererte rusler litt rundt for å motvirke evt blodpropp så jeg tok meg en tur på nærmeste Rime og kjøpte is! :ler: Bra form, med andre ord.

Ellers var jeg i ro resten av dagen, sov godt i natt og legen var innom i dag tidlig for¨å sjekke bandasjen og se at alt sto bra til, og det gjorde det. SKal inn i morgen for å bytte bandasje, deretter er neste legesjekk med kirurgen om 3 mnd.

Nå har jeg gått fra en F til en C på et døgn, og så langt er jeg kjempefornøyd! Det aller beste er dog kanskje at det skjedde på såpass kort varsel at jeg rakk ikke å grue meg..

Hvis noen lurer på noe konkret skal jeg svare etter beste evne.

Klem fra Jamila

PS: gleder meg til å vise fram, Suz!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turse

I dag fant jeg denne tråden om brystreduksjon og jeg har lest alt sammen. Det var bra for meg for jeg vurdereer også å ta denne operasjonen. Jeg må bare slanke meg litt til først.

Før jeg begyndte å slanke meg brukte jeg F cup. Nå kan jeg komme inn i en stor DD.

Jeg vurderer og vurderer fram og tilbake hver eneste dag om jeg skal eller ikke skal.

Hver ettermiddag og kveld har jeg vondt i skuldre og rygg og da skal jeg ta operasjon, om morgenene er jeg fin og da vil jeg ikke opereres. Jeg har vært hos min fastlege og jeg får operasjon dekket, men må som sagt slanke meg. I helse sør som jeg tilhører må man ha bmi under 28 og avstanden fra midt på kravebenet (ved halsen midt foran) og til brystvorten må være mer enn 25 cm når man er under 1.60 og mer enn 27 cm når man er høyere enn 1.60.

Det vil jo si at hvis man ikke har så kjempestore pupper men bare har hengepupper får man det dekket.

Jeg har tidligere hatt et keisersnitt som jeg fikk gule stafylikokker i og senere en operasjon for å rette på dette. Etter den nye operasjonen fikk jeg veske i operasjonsområdet og huden ble helt sprengt. Arret ble over 2 cm bredt på det bredeste . Den operasjon tok jeg på Volvat i Tønsberg og jeg fikk null oppfølging til tross for at jeg ringte mange ganger. Til slutt reiste jeg dit og da ble de litt sjokkerte når de så hvordan jeg så ut. De tappet 1.5 liter veske ut av operasjonsområdet, og etter det 0 oppfølgning igjen.

På grunn av dette grubler jeg mye frem og tilbake på hva jeg skal gjøre. Tror jeg i alle fall vil ha en konsultasjonstime i august, da er jeg nemlig ferdig å slanke meg, så får jeg få en lege til vurdere mine arr.

Jeg skal i alle fall ikke bruke Volvat, men vurderer Drammen private sykehus. Er det noen her som har erfaring med dette sykehuset.

Hadde vært fint å få tilbakemelding.

Lykke til alle dere som skal opereres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Poirot

Vil bare si at fastlegen min sa hun hadde hatt en annen pasient som tok operasjon på Drammen private sykehus, med bra resultat. Jeg har også hatt gule staffylokokker, men ikke fått det igjen ved senere operasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jamila

Pst! Har vært og bytta bandasje nå-- og jeg har fått verdens fineste bryster! :D Er strålende fornøyd, og ikke så rent lite stolt!!!

Gleder meg til å få av alle bandasjene på tirsdag. Formen er veldig bra også, så jeg ba om å få redusert sykemelding i stedet for 100%. Blir kjedelig å sitte hjemme... så jeg fikk 75% så jeg kan ta noen møter etc på jobben.

Alle tvil jeg hadde er borte--borte!

Livet er herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pst! Har vært og bytta bandasje nå-- og jeg har fått verdens fineste bryster! :D Er strålende fornøyd, og ikke så rent lite stolt!!!

Gleder meg til å få av alle bandasjene på tirsdag. Formen er veldig bra også, så jeg ba om å få redusert sykemelding i stedet for 100%. Blir kjedelig å sitte hjemme... så jeg fikk 75% så jeg kan ta noen møter etc på jobben.

Alle tvil jeg hadde er borte--borte!

Livet er herlig!

Grattis Jamila :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Jamila: Håper jeg blir like fornøyd som deg. Jeg er så redd for å ta av bandasjen og blir skikkelig skuffet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...