Gå til innhold

Brystreduksjon -konsultasjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så bra for deg, Marit-gjest! Hvor skal du opereres?

Jeg er fremdeles like fornøyd. Sårene har grodd ferdig, er bare en svak rød strek igjen som nok blekner etter hvert.

Lykke til!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har nå gått 2 dager uten kompress, såret er endelig grodd etter 2 mnd. Angrer ikke et sekund, er kjempefornøyd og får masse skryt av venner, familie og sambo. Puppene mine er nå perfekte til min størrelse, og jeg hadde gjort det igjen uten å blunke, selv om jeg hadde litt komplikasjoner. Og vondt har det ikke vært i det hele tatt. Slutt på dårlig holdning og vondt i nakken.

Lykke til!

Gjest Marit-gjest
Skrevet

Ett og et halvt døgn igjen! Jeg gleder meg!!

Jeg skal opereres på Colusseum Klinikken i Oslo. Er ikke engstelig, men ganske så spent på resultatet.

Marit

Skrevet
Ett og et halvt døgn igjen! Jeg gleder meg!!

Jeg skal opereres på Colusseum Klinikken i Oslo. Er ikke engstelig, men ganske så spent på resultatet.

Marit

Kjenner følelsen. Jeg holdt på å sprekke i tiden frem til bandasjen skulle av, for jeg var så nyskjerrig (gikk med den en uke). Gikk mye opp og ned, siden jeg innimellom synes de så små ut (er jo litt flatklemte), så skjeive, så fikk jeg det for meg at brystvortene var sydd helt feil på pga brett i bandasjen som så ut som en vorte.

Og så tok jeg av bandasjen, og så var de bare nydelige og flotte og passe og MINE! Oh glede. Jeg strålte som en sol hele dagen, og ser meg fremdeles i speilet daglig fordi jeg er så fornøyd. :)

Gjest Marit-gjest
Skrevet

Operasjonen er overstått, og jeg har det bra. Er veldig hoven, og det klør og stikker, men ellers er jeg i fin form. Har tilbragt mye tid på sofaen, og begynner nå å bli ganske rastløs.

Et spørsmål til dere som har vært gjennom det samme tidligere: Var dere veldig hovne de første dagene? Akkurat nå ser det jo ut som om jeg nesten ikke har pupper, for alt er så hovent. Er hoven til og med under armene. Føler meg som en stiv mumie :-)

Er veldig spent på hvordan dette vil se ut om et par uker!

Marit (i lettere utgave enn tidligere)

Skrevet

Vel overstått!

Jeg var hoven i ca to uker, brystene var harde og stod rett ut.

Nå er jeg fire mnd post-op. Fremdeles kjempefornøyd (hvorfor gjorde jeg ikke dette tidligere???). Arrene er smale og svakt røde. Var nylig på kontroll, og legen sa at arrene ville være praktisk talt usynlige til neste vår.

Lykke til med rekonvalesensen! :)

Skrevet

Ja, jeg var hoven, puppene var mer sprengte og så mindre ut enn det de gjør nå egentlig. Var veldig støl.

Skrevet
Har ikke hatt tid til å ringe enda, men jeg lurer litt på om jeg ønsker meg Mjøskirurgene fordi de holder til på Gjøvik - det er bare en times kjøring fra Elverum i motsettning til Oslo som er to timer unna..

Det er naboen min.... Visstnok veldig flinke der!

Skrevet

Det er naboen min.... Visstnok veldig flinke der!

Har jo vært der nå og som du ser utover i tråden var jeg IKKE fornøyd så jeg har foreløpig lagt alt på is.

Skrevet

Beklager... hadde ikke tålmodighet til å lese alle sidene...

Skrevet
Beklager... hadde ikke tålmodighet til å lese alle sidene...

Skjønner jeg godt - no offense taken altså :wink:

Gjest skal skal ikke
Skrevet

Dere som har tatt operasjon, hvor mye har dere gått ned rundt brystet i cm.

Jeg er nå 87 under brystet og 117 midt på. Bruker da bh 90 f elelr 90 g alt etter merke.

Dere som har operert fra f eller g til c cup. Hvor mange cm nedgang var det. Hvis dere har målt da.

Lurer også på hvor langt opp brystvorten ble flyttet.

Takknemlig for svar da jeg vurderer og vurderer og vurderer operasjon, og aldri får bestemt meg.

Gjest Marit-gjest
Skrevet

Jeg brukte str 85DD/E før reduksjonen, og nå er jeg 85 C. Brystvortene har blitt flyttet ca 15 (!!) cm opp, men det er vel ganske individuelt, avhengig av hvor mye brystene henger før inngrepet. Andre med samme bh-str som jeg hadde, har kanskje brystvortene høyere opp. (Etter 4 runder med amming, var nok brystene mine ganske "slitne".)

Rett under brystene tror jeg ikke jeg har gått ned noen cm, for der er jo ingenting fjernet. Omkretsen rundt selve brystene har minket ca 10 cm på det største. Disse tallene er jo målt kun 3 døgn etter operasjonen, og jeg er fortsatt litt hoven, men det gir jo en liten pekepinn på hvor stor forandringen er. (Og foreløpig er jeg ganske fornøyd, selv om det er veeeldig uvant å se meg i speilet nå.)

:-)

Skrevet

Før var jeg ca 96 cm rundt brystet, nå er jeg 87-90 cm (litt avhengig av hvilken bh jeg har på).

Før var det 30 cm fra kravebenet til brystvortens knopp, nå er det 20. Mao flyttet ca 10 cm opp.

Har gått fra 70 E/F til 70 DD (ser ikke ut som DD, er pga at de er brede at størrelsen er såpass stor). Har fremdeles ikke noe heng i brystet, selv en blyant detter ned. Før kunne jeg eks holde dusjhåndklet hvis jeg løftet opp brystene og puttet det under!! :o

Skrevet

Fant fram linjalen igår kveld og målte,jeg har 31 cm fra khalsgropen til brystvortemidten. Tenk at dine ble flyttet ca ti cm opp,da er det jammen håp for meg og...Nå gleder jeg meg virkelig.....Klarer faktisk ikke se for meg hvordan det vil bli.....Hmmm.

God helg!

Skrevet

Etter at jeg var på La Lina og fikk riktig BH (70FF) har jeg slått fra meg tanken om operasjon. Trives bra nå. :)

Skrevet
Etter at jeg var på La Lina og fikk riktig BH (70FF) har jeg slått fra meg tanken om operasjon. Trives bra nå. :)

Det hjelper veldig! Helt enig.

Jeg har lagt operasjonen på hylla foreløpig - men vurderer det hele tiden. Skal forsøke å slanke meg/trimme meg opp mer først.

Skrevet

Altså, hva som skjer om noen år vet jeg jo ikke... Kanskje jeg har lyst på barn om et par års tid eller så, hva vet vel jeg, og en eventuell operasjon får komme opp til vurdering igjen etter det. Akkurat nå har jeg i hvert fall slått tanken fra meg. :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Dere som nå har tatt denne operasjonen:

1. Blir det ytterste laget sydd med tråd? Vil det da bli arr etter tråden itillegg til det som kommer av skjæringen?

2. Vil brystvortene fremdeles kunne trekke seg sammen?

3. Er toalettbesøk et problem i tiden etter operasjonen?

4. Har dere fått god oppfølging?

OG: Har noen fått utført dette på Colosseumklinikken i Stavanger?

Hilsen "skal, skal ikke"

Skrevet
Dere som nå har tatt denne operasjonen:

1. Blir det ytterste laget sydd med tråd? Vil det da bli arr etter tråden itillegg til det som kommer av skjæringen?

2. Vil brystvortene fremdeles kunne trekke seg sammen?

3. Er toalettbesøk et problem i tiden etter operasjonen?

4. Har dere fått god oppfølging?

OG: Har noen fått utført dette på Colosseumklinikken i Stavanger?

Hilsen "skal, skal ikke"

På meg ble det brukt klips, ikke tråd. Ikke ett eneste merke.

Brystvortene trekker seg sammen som normalt (men har frmdeles nedsatt førlighet)

Litt vanskelig å få tørket seg på do de første dagene, pga var veldig støl og stiv de første dagene. Men alt går når man kan bruke litt tid og sakte bevegelser. Mao ikke noe stort problem.

Ja, jeg synes jeg har fått god oppfølging, særlig med tanke på at jeg hadde litt komplikasjoner etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...