Trivia Skrevet 25. februar 2013 #81 Skrevet 25. februar 2013 Dette var en meget bastant påstand, synes jeg, og noe du umulig kan vite noe om. Ja, den var bastant, men så synes jeg også disse latterlige «jenter bruker abort som prevensjon»-innleggene er temmelig drøye. Jeg sier det såpasss bastant fordi det i mine øyne er en helt merkelig og oppkonstruert problemstilling. JA, abort er fint om det skulle gå galt. NEI, jenter bruker ikke dermed abort istf prevensjon. 2
Gjest BettyBoop Skrevet 25. februar 2013 #82 Skrevet 25. februar 2013 "Når alkoholen går inn, går vettet ut" er det noe som heter. joa, men da har man jo heller ikke planlagt på forhånd at man skulle pule en tilfeldig også drita fyr som har mista vettet før de gikk ut på byen, og følgelig ikke kjøpt inn angrepiller heller.
Gjest Eurodice Skrevet 25. februar 2013 #83 Skrevet 25. februar 2013 Ja, den var bastant, men så synes jeg også disse latterlige «jenter bruker abort som prevensjon»-innleggene er temmelig drøye. Jeg sier det såpasss bastant fordi det i mine øyne er en helt merkelig og oppkonstruert problemstilling. JA, abort er fint om det skulle gå galt. NEI, jenter bruker ikke dermed abort istf prevensjon. Hvilket belegg har du for å kunne si dette, at INGEN jenter gjør det?
Trivia Skrevet 25. februar 2013 #84 Skrevet 25. februar 2013 (endret) Hvilket belegg har du for å kunne si dette, at INGEN jenter gjør det? Du henger deg opp i ordet 'ingen'. Det var, som allerede forklart, en meget bastant uttalelse som kom som en reaksjon på disse latterlige innleggene om at jenter gjør det. Ja, det kan nok finnes en liten promilleandel jenter som kanskje tenker sånn innimellom, men om man gjennomfører en abort som følge av det gjør man det neppe noen gang igjen. Så, Arabella, ja, du finner kanskje en og annen som har tenkt slik og blitt gravide en gang som følge av det (og kanskje gjennomført en abort også), men at det finnes noen der ute som går gjennom gjentatte aborter istf å bruke prevensjon, det tviler jeg veldig på. Å bli gravid er en alvorlig sak for unge jenter, selv om vi har fri abort i Norge. Endret 25. februar 2013 av Trivia 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2013 #85 Skrevet 26. februar 2013 Jeg hadde ei jente i klassen min på VGS som hadde tatt tre aborter i en alder av 16 år. Da tenker jeg at hun kanskje var et offer for incest. Eventuelt at du gjengir et rykte du hørte som fjortis og driter deg loddrett ut. Anonym poster: 5bdcf3c147bfc43542c5d99e2be09293 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2013 #86 Skrevet 26. februar 2013 Det vet jeg ingenting om, men det begynner å bli noen år siden ;-) Var du denne jenta? For om du ikke var det kan du umulig vite om ryktet var sant. Anonym poster: 5bdcf3c147bfc43542c5d99e2be09293 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2013 #87 Skrevet 11. mars 2013 «En kvinde som beslutter seg til fosterfordrivelse, hun vet hva hun gjør, men hendes motiver er sterkere enn frykt for døden. Overfor en sådan ulykke må andres domme forstumme. Især menns. Hensynet til det begynnende foster, den plantelignende ansamling av stoff og væske i en kvinnes indre, uten følelse eller bevissthet, kan ikke veie opp mot de krav, som gjør seg gjeldende hos et voksent menneske midt livets kamp... Det er noe annet når fosteret er født, da er det et selvstendig vesen, et barn... Hva man derfor må beklage er at kvinder nu i sådanne tilfelle ikke med trygghet kan henvende seg til en lege med håp om å bli hjulpet. Den bestemmelse bør derfor avskaffes som setter straff for leger som yder sin hjelp til fosterfordrivelse. Den unge pike, som døde, vilde vært frelst om hun var kommet i en leges hånd.» http://www.kampdager.no/arkiv/abort/artikkel_aanesen.html Anonym poster: 120903b00e370ece43a96a916d94a49a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå