Gjest Riskjeks Skrevet 25. februar 2013 #61 Skrevet 25. februar 2013 Fortsatt overraska over at folk fortsetter å omtale abort som et prevensjonsmiddel... Definisjon av prevensjon: prevensjon m1 (også utt -vang-; fra lat. , av praevenire 'komme foran, forebygge') 1 forebygging, særlig av svangerskap 1
Gjest Riskjeks Skrevet 25. februar 2013 #62 Skrevet 25. februar 2013 Abort er m.a.o ikke prevensjon, så ingen bruker det som prevensjon, siden det ikke er et prevensjonsmiddel. Det vi diskuterer er vel heller argumenter for/i mot abort, og hvordan kvinner flest forholder seg til det å ta abort. Så ikke fortsett å gnål på den feilaktige setninga til TS... 1
Berentsens Skrevet 25. februar 2013 #63 Skrevet 25. februar 2013 Jeg mener abort burde ha samme reglene for å få gjennomført fra 0-12 uker, som det nå er mellom 12 og 18 uker.. Har man blitt voldtatt el. eller ikke har noen som helst forutsetninger for å forsørge barnet, da skal det selvfølgelig være lov, men ikke som "prevansjon". Hvorfor har dere den innstillinga dere som ytrer det her inne? Jeg mener at det blir feil å endre abortlovgvningen. Det er vel de færreste som bruker abort som prevensjon? Og hvorfor skal man gjennom en nemd før uke 12? Ser for meg at det kommer til å føre til lange køer på sykehusene, om hvert enkelt tilfelle først skal gjennom denne nemden. Etter å ha hørt et nært familiemedlem fortelle om aborten hun gikk gjennom, så er jeg sikker på at det kun er et fåtall som ønsker å gjennomgå noe slikt flere ganger. Skal man redusere aborttallene må man ikke gjøre abort vanskeligere enn det allerede er. Man må forebygge. Og da må fokuset øke på prevensjon. Alle som har samleie må ha det i bakhodet at det kan bli et barn ut av hyggen. Derfor må både gutter og jenter bli gjort oppmerksomme på kondom, p-piller og andre prevensjoner. Mener at det var et prøveprosjekt i Nord-Norge hvor jenter under 25 år(?) fikk utdelt gratis p-piller. Prosjektet viste at aborttallene gikk ned. Det er nok veien å gå. Forebygge. 1
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2013 #64 Skrevet 25. februar 2013 Personlig synes jeg det er helt uproblematisk med abort, uavhengig av hva grunnen er. Det eneste jeg ikke liker med å bruke abort som "prevensjonsmiddel" er at man belaster skattebetalerne for noe man i de fleste tilfeller lett kunne unngått ved å bruke kondom, p-piller eller angrepiller.
Gjest BettyBoop Skrevet 25. februar 2013 #65 Skrevet 25. februar 2013 Jeg er også for at vi skal bestemme over egen kropp, men igjen.. det gjør vi jo ved å ha samleie, vi "tar sjansen", alle vet jo at vi kan bli gravide. Jeg mener vi allerede da burde ta det valget, og ikke plutselig angre oss når det har resultert i ett barn, og da ta livet av det. Jeg mener det ekstra "styret" å sende den søknaden kan hindre i at folk tar så lett på det og bruke det som en nødløsning. nå mener jo ikke alle at abort er det samme som å ta livet av et barn.
Gjest BettyBoop Skrevet 25. februar 2013 #66 Skrevet 25. februar 2013 Fordi det er å ta ett liv, akkurat som at det er straffbart å ta livet til noen som har komt ut av livmor, så er det å ta livet av fosteret som ikke har. Er min mening. men greia er at det ER ikke straffbart.
Gjest BettyBoop Skrevet 25. februar 2013 #67 Skrevet 25. februar 2013 Jeg hadde ei jente i klassen min på VGS som hadde tatt tre aborter i en alder av 16 år. oj. hun høres noe uansvarlig ut. Med tanke på det var det vel bra at hun ikke beholdt barna. 1
Gjest BettyBoop Skrevet 25. februar 2013 #68 Skrevet 25. februar 2013 Jeg håper, og tror, at folk ikke bruker abort som prevansjon. Abort skal være lov uansett, men det er forkastelig med folk som blir gravide kun fordi de tenkte "jaja" og ga F i kondomet. Om man finner ut at kondomet har sprukket eller våkner etter flatfylla og finner ut at ting skjedde uten beskyttelse skal man i hvert fall hute seg ned på apoteket og kjøpe seg en angrepille - såpass skal man klare. hva om det er på en søndags morgen? er jo stort sett morgenen etter en lørdagskveld der mange går på fylla, bare for å flisespikke litt.
Gjest Eurodice Skrevet 25. februar 2013 #69 Skrevet 25. februar 2013 hva om det er på en søndags morgen? er jo stort sett morgenen etter en lørdagskveld der mange går på fylla, bare for å flisespikke litt. Det går an å være føre var og sikre seg et lager på forhånd.
Gjest BettyBoop Skrevet 25. februar 2013 #70 Skrevet 25. februar 2013 Det går an å være føre var og sikre seg et lager på forhånd. så man skal bruke angrepillen som prevensjon??
Gjest Eurodice Skrevet 25. februar 2013 #71 Skrevet 25. februar 2013 (endret) så man skal bruke angrepillen som prevensjon?? Det mente jeg aldeles ikke, men når man er så toskete å ikke gidde å bruke prevensjon og ligger med folk i stupfylla, er disse såkalte "angrepillene" en nødløsning. De er ikke ment å brukes istedenfor annen prevensjon. De kan ha nokså ubehagelige bivirkninger. Endret 25. februar 2013 av Arabella 3
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2013 #72 Skrevet 25. februar 2013 Det mente jeg aldeles ikke, men når man er så toskete å ikke gidde å bruke prevensjon og ligger med folk i stupfylla, er disse såkalte "angrepillene" en nødløsning. De er ikke ment å brukes istedenfor annen prevensjon. De kan ha nokså ubehagelige bivirkninger. Er enig. Kvinner som holder på sånn må ha slike i huset. Det blir kortbart for dem da, men latskap er ofte det. 1
Gjest BettyBoop Skrevet 25. februar 2013 #73 Skrevet 25. februar 2013 Er enig. Kvinner som holder på sånn må ha slike i huset. Det blir kortbart for dem da, men latskap er ofte det. de burde vel heller slutte å holde på slik..
Trivia Skrevet 25. februar 2013 #74 Skrevet 25. februar 2013 hva om det er på en søndags morgen? er jo stort sett morgenen etter en lørdagskveld der mange går på fylla, bare for å flisespikke litt. Angrepillen selges tom på bensinstasjoner og i kiosker som 7-Eleven, jeg nekter å tro at det er vanskelig å få tak i dem på en søndag om man faktisk vil det.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2013 #75 Skrevet 25. februar 2013 de burde vel heller slutte å holde på slik.. Tror du det fungerer godt, å si at noen burde oppføre seg annerledes enn de gjør? Anonym poster: 5bdcf3c147bfc43542c5d99e2be09293
Gjest Eurodice Skrevet 25. februar 2013 #76 Skrevet 25. februar 2013 de burde vel heller slutte å holde på slik.. "Når alkoholen går inn, går vettet ut" er det noe som heter.
Trivia Skrevet 25. februar 2013 #77 Skrevet 25. februar 2013 (endret) Jeg nekter forøvrig å tro at det finnes noe antall kvinner i Norge som heller tar abort enn å bruke prevensjon. Det er mer et oppkonstruert argument fra abortmotstandere, i mine øyne. Abort er en nødløsning når vett og/eller prevensjon svikter, men INGEN har sex uten prevensjon med det i bakhodet at de bare kan ta abort om de blir gravide. Endret 25. februar 2013 av Trivia
Trivia Skrevet 25. februar 2013 #78 Skrevet 25. februar 2013 (endret) dobbel Endret 25. februar 2013 av Trivia
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2013 #79 Skrevet 25. februar 2013 de burde vel heller slutte å holde på slik.. Kvinner (og menn for den del) gjør så mye rart som de ikke burde.
Gjest Eurodice Skrevet 25. februar 2013 #80 Skrevet 25. februar 2013 Jeg nekter forøvrig å tro at det finnes noe antall kvinner i Norge som heller tar abort enn å bruke prevensjon. Det er mer et oppkonstruert argument fra abortmotstandere, i mine øyne. Abort er en nødløsning når vett og/eller prevensjon svikter, men INGEN har sex uten prevensjon med det i bakhodet at de bare kan ta abort om de blir gravide. Dette var en meget bastant påstand, synes jeg, og noe du umulig kan vite noe om.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå