Gjest Frusttrert Skrevet 23. februar 2013 #1 Skrevet 23. februar 2013 Jeg har sittet å lest en del gjennom ulike tråder her inne, og jeg blir helt satt ut av hvor mange som tar så lett på abort. Er det virkelig slik at så mange tenker slik? Hvis man har vært "uheldige" og blitt gravid etter ett ons? Eller i ett useriøst forhold. Hvorfor ser dere ned på alenemødre? Fordi de ikke tok abort? Jeg mener abort burde ha samme reglene for å få gjennomført fra 0-12 uker, som det nå er mellom 12 og 18 uker.. Har man blitt voldtatt el. eller ikke har noen som helst forutsetninger for å forsørge barnet, da skal det selvfølgelig være lov, men ikke som "prevansjon". Hvorfor har dere den innstillinga dere som ytrer det her inne?
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2013 #2 Skrevet 23. februar 2013 Det er forkastelig at det er så mange som dropper prevensjonen og har den holdningen at "hvis uhelet er ute kan man bare ta abort". Enig med deg TS. Burde vært andre regler, sånn at man må søke om å få ta abort. Det koster samfunnet en del penger og sånn det er nå Anonym poster: a80c563c1883fb4052c80666d931659b 4
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2013 #3 Skrevet 23. februar 2013 Jeg er absulutt helt og fult ut for abort! Problemet er nok som du sier at folk tar det litt for lett på seg, at jaja skjer det noe så tar jeg bare abort. Det er nok mange som bruker det som et prevensjonsmiddel, særlig yngre jenter som ikke kan på nærheten nok om hva de faktisk gjør med kroppen sin. Jeg mener self ikke at unge som blir gravide skal ikke ta abort pga det kan gjøre oppveksten vanskelig, men det burde "undervises" MYYYYYE bedre om graviditet, og om selve fosteret. Det er då utrolig mange som ikke forstår hvor mye mer det lille nøtter er enn bare et foster som mange ikke vet at det er veldig "levende" i uke 12. Jeg var nok en av de som to det litt for lett på, ikke det at jeg har tatt mange abort, jeg har aldri gjort det, men jeg hadde den tanken om det skulle skje så er det jo BARE å ta abort. Etter jeg har blitt mor, og når je var gravid så leste je om fosteret uke til uke, som de fleste gravide gjør. Jeg ble veldig overrasket hvor mye liv det er i et foster ganske tidlig. Og jeg må legge til at det er MANGE abort som blir tatt så sent som i uke 20 i Norge, og bare tanken gjør meg kvalm, ekkel og motbydelig sint!!! Noen burde undervise og informere unge om abort og graviditet oooog fosterets "liv" i magen. Ikke for å forhindre at jenter skal ta abort, men for å forhindre at dette blir brukt som prevensjonsmiddel!
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2013 #4 Skrevet 23. februar 2013 Jeg er absulutt helt og fult ut for abort! Problemet er nok som du sier at folk tar det litt for lett på seg, at jaja skjer det noe så tar jeg bare abort. Det er nok mange som bruker det som et prevensjonsmiddel, særlig yngre jenter som ikke kan på nærheten nok om hva de faktisk gjør med kroppen sin. Jeg mener self ikke at unge som blir gravide skal ikke ta abort pga det kan gjøre oppveksten vanskelig, men det burde "undervises" MYYYYYE bedre om graviditet, og om selve fosteret. Det er då utrolig mange som ikke forstår hvor mye mer det lille nøtter er enn bare et foster som mange ikke vet at det er veldig "levende" i uke 12. Jeg var nok en av de som to det litt for lett på, ikke det at jeg har tatt mange abort, jeg har aldri gjort det, men jeg hadde den tanken om det skulle skje så er det jo BARE å ta abort. Etter jeg har blitt mor, og når je var gravid så leste je om fosteret uke til uke, som de fleste gravide gjør. Jeg ble veldig overrasket hvor mye liv det er i et foster ganske tidlig. Og jeg må legge til at det er MANGE abort som blir tatt så sent som i uke 20 i Norge, og bare tanken gjør meg kvalm, ekkel og motbydelig sint!!! Noen burde undervise og informere unge om abort og graviditet oooog fosterets "liv" i magen. Ikke for å forhindre at jenter skal ta abort, men for å forhindre at dette blir brukt som prevensjonsmiddel! De som får ta abort når de er så langt på vei har særlige grunner til det. Jg kjenner ei som gjorde det, fosteret hadde ryggmargsbrokk og ville ikke overlevd på utsiden av livmora, barnet ville bare fått det vondt og gå igjennom operasjoner med liten sjangse for å overleve. Det var ikke lett for hu å ta den avgjørelsen. Er enig med deg ellers. Jg var på tidlig ul i uke 11 og da kunne jeg se at det var et bittelite menneske, små armer og bein, jeg syntes det lille frøet var så utrolig nydelig. Tenk at det er innenfor abortgrensa Anonym poster: a80c563c1883fb4052c80666d931659b 1
Brunhilde Skrevet 23. februar 2013 #5 Skrevet 23. februar 2013 Jeg er absolutt for selvbestemt abort og tror de aller, aller færreste bruker abort som prevensjon. 17
Ludovica- Skrevet 23. februar 2013 #6 Skrevet 23. februar 2013 Jeg er ganske sikker på at de som gar utført en abort ikke tenker på det som en enkel og lettvindt løsning man gjerne gjør gjentatte ganger. At man "tar lett på det" kan muligens være en måte å glemme det hele. Det betyr ikke at man i praksis ser så enkelt på det. 6
Gjest ts Skrevet 23. februar 2013 #7 Skrevet 23. februar 2013 Jeg er ganske sikker på at de som gar utført en abort ikke tenker på det som en enkel og lettvindt løsning man gjerne gjør gjentatte ganger. At man "tar lett på det" kan muligens være en måte å glemme det hele. Det betyr ikke at man i praksis ser så enkelt på det. Jeg mener ikke at de som har gjort det "tar lett på det", så ondt tror jeg egentlig ikke om andre, men at folk i forumet her gir uttrykk for at det er noe å ta lett på. "Jeg ser ned på deg som alenemor(...) Du skulle tatt abort istedet for å satt ett barn til en verden hvor du og bf ikke hadde ett sikkert forhold" og slike liknende utsagn.. Det jeg lurer på er hvor slike utsagn kommer fra, og hvorfor.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2013 #8 Skrevet 23. februar 2013 Jeg er absolutt for selvbestemt abort og tror de aller, aller færreste bruker abort som prevensjon. Så du TROR altså på noe? Anonym poster: 0dbd25824ed3b72fd6d575439d4fe761 2
Gjest TS Skrevet 23. februar 2013 #9 Skrevet 23. februar 2013 Jeg er absolutt for selvbestemt abort og tror de aller, aller færreste bruker abort som prevensjon. Hvorfor er du for selvbestemt abort? Ett liv er ett liv, er det ikke? Jeg mener at å sende den søknaden hadde hindret mange i å bruke det som prevensjon om "uhellet" skulle være ute. En søknad ville jo selvsagt blitt innvilget om det var snakk om voldtekt, foreldre som ikke kunne tatt vare på barnet eller om barnet hadde hatt syndrom eller sykdommer hvor barnet ikke kunne levd.
Rudi20 Skrevet 23. februar 2013 #10 Skrevet 23. februar 2013 Jeg er absolutt for selvbestemt abort og tror de aller, aller færreste bruker abort som prevensjon. Nei, det er mange som bruker dette som siste prevensjon, kanskje de hadde brukt beskyttelse uten at det funket, og da går videre med abort fordi det ikke "passer" dem å få barn akkurat der og da, eller at det var ett ons f.eks.. Hvorfor skal dette være akseptabelt? Det er jo faktisk å ta ett liv 2
Brunhilde Skrevet 23. februar 2013 #11 Skrevet 23. februar 2013 Så du TROR altså på noe? Anonym poster: 0dbd25824ed3b72fd6d575439d4fe761 Ja, jeg tror ganske mye, men jeg tror ikke at det finnes noen gud. Hvorfor er du for selvbestemt abort? Ett liv er ett liv, er det ikke? Jeg mener at å sende den søknaden hadde hindret mange i å bruke det som prevensjon om "uhellet" skulle være ute. En søknad ville jo selvsagt blitt innvilget om det var snakk om voldtekt, foreldre som ikke kunne tatt vare på barnet eller om barnet hadde hatt syndrom eller sykdommer hvor barnet ikke kunne levd. Jeg er for selvbestemt abort fordi jeg mener at kvinnen skal få bestemme over egen kropp. Så enkelt er det. Nei, det er mange som bruker dette som siste prevensjon, kanskje de hadde brukt beskyttelse uten at det funket, og da går videre med abort fordi det ikke "passer" dem å få barn akkurat der og da, eller at det var ett ons f.eks.. Hvorfor skal dette være akseptabelt? Det er jo faktisk å ta ett liv Det du beskriver er ikke "siste prevensjon" - et begrep jeg forøvrig ikke tror finnes annet enn i ditt hode - det er en nødløsning fordi prevensjonen sviktet. Hvorfor skal det ikke være akseptabelt? Det er jo faktisk ikke å ta et liv. 7
Ludovica- Skrevet 23. februar 2013 #12 Skrevet 23. februar 2013 (endret) Nei, det er mange som bruker dette som siste prevensjon, kanskje de hadde brukt beskyttelse uten at det funket, og da går videre med abort fordi det ikke "passer" dem å få barn akkurat der og da, eller at det var ett ons f.eks.. Hvorfor skal dette være akseptabelt? Det er jo faktisk å ta ett liv Hvorfor skal det ikke være akseptabelt? (Ser Brunhilde skrev nøyaktig det samme). Endret 23. februar 2013 av Myntepynt 1
Rudi20 Skrevet 23. februar 2013 #13 Skrevet 23. februar 2013 Det du beskriver er ikke "siste prevensjon" - et begrep jeg forøvrig ikke tror finnes annet enn i ditt hode - det er en nødløsning fordi prevensjonen sviktet. Hvorfor skal det ikke være akseptabelt? Det er jo faktisk ikke å ta et liv. Beklager, jeg forstår jo også at det ikke er ett begrep, men sent på kvelden klarte jeg ikke å komme fram til det ordet jeg lette etter, nemlig "nødløsning", at abort er en nødløsning er jo meget urovekkende. kvinnen skal bestemme over egen kropp, ja, hun bestemte at hun ville ha seg til, og da vet alle at det er en sjanse for å faktisk bli gravid, der tok hun det valget!! Du mener ett foster ikke er ett liv? Hva er det da om jeg tørr spørre? 1
Rudi20 Skrevet 23. februar 2013 #14 Skrevet 23. februar 2013 Hvorfor skal det ikke være akseptabelt? (Ser Brunhilde skrev nøyaktig det samme). Fordi det er å ta ett liv, akkurat som at det er straffbart å ta livet til noen som har komt ut av livmor, så er det å ta livet av fosteret som ikke har. Er min mening.
Ludovica- Skrevet 23. februar 2013 #15 Skrevet 23. februar 2013 Beklager, jeg forstår jo også at det ikke er ett begrep, men sent på kvelden klarte jeg ikke å komme fram til det ordet jeg lette etter, nemlig "nødløsning", at abort er en nødløsning er jo meget urovekkende. kvinnen skal bestemme over egen kropp, ja, hun bestemte at hun ville ha seg til, og da vet alle at det er en sjanse for å faktisk bli gravid, der tok hun det valget!! Du mener ett foster ikke er ett liv? Hva er det da om jeg tørr spørre? Kan jeg spørre hvorfor du syns det er urovekkende? Er det ikke bedre at det finnes en mulighet for å ta abort, enn at det ikke finnes den muligheten? 1
Ludovica- Skrevet 23. februar 2013 #16 Skrevet 23. februar 2013 Fordi det er å ta ett liv, akkurat som at det er straffbart å ta livet til noen som har komt ut av livmor, så er det å ta livet av fosteret som ikke har. Er min mening. Jeg syns det på ingen måte kan hverken sammenlignes eller sidestilles. 6
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2013 #17 Skrevet 23. februar 2013 Hvorfor er du for selvbestemt abort? Ett liv er ett liv, er det ikke? Jeg mener at å sende den søknaden hadde hindret mange i å bruke det som prevensjon om "uhellet" skulle være ute. En søknad ville jo selvsagt blitt innvilget om det var snakk om voldtekt, foreldre som ikke kunne tatt vare på barnet eller om barnet hadde hatt syndrom eller sykdommer hvor barnet ikke kunne levd. Se på de landene hvor abort er strengere.. de ligger langt bak oss.. Vi kvinner skal bestemme over vår egen kropp, så jeg synes det er bra med selvbestemt abort til uke 12 vel og merke. Selv om jeg mener det samme med at det er et liv det er snakk om og at man burde tenke seg om og ikke bruke det som prevensjon, så er jeg glad for at damer kan bestemme over egen kropp i dag og kan ta abort frem til uke 12. Er ikke alle som egner seg som mødre heller skjønner du Anonym poster: f82483514c4b47af3711baeaf960e03d 2
Gjest TS Skrevet 23. februar 2013 #18 Skrevet 23. februar 2013 Jeg er for selvbestemt abort fordi jeg mener at kvinnen skal få bestemme over egen kropp. Så enkelt er det. Kvinnen bestemte jo allerede ved samleiet at hun tok sjansen, alle som har samleie burde ihvertfall vite at det kan resultere i graviditet. Da bestemte hun seg for å utsette kroppen sin for den "faren".
frøkna Skrevet 23. februar 2013 #19 Skrevet 23. februar 2013 Jeg har "bank i bordet" aldri trengt en abort, men jeg er glad for at muligheten er der. Uansett grunn. Trenger ikke være voldtatt for at man får sympati fra meg for en abort. Tror nok de fleste som har gått igjennom abort vil si seg enig i at man ikke tar abort som prevensjon, en venninne av meg som hadde en hadde voldsomme smerter og problemer med depresjon etterpå. Kanskje noen som syns det ikke gjør noe vondt, men er jo uansett veldig tidkrevende. 3
Brunhilde Skrevet 23. februar 2013 #20 Skrevet 23. februar 2013 Kvinnen bestemte jo allerede ved samleiet at hun tok sjansen, alle som har samleie burde ihvertfall vite at det kan resultere i graviditet. Da bestemte hun seg for å utsette kroppen sin for den "faren". Whatever. Jeg skal sloss for å beholde retten til selvbestemt abort så lenge jeg lever. Jeg vil ikke tilbake til tiden med kloke koner og strikkepinner, ser du. Hva begunner du ditt syn med? Er det religiøst? Eller bare kjeder du deg en lørdagskveld? 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå