Gjest BettyBoop Skrevet 20. februar 2013 #101 Skrevet 20. februar 2013 Ser du likhetene mellom helsearbeider og prostituert? Jeg synes jeg ser likheter. Omsorg, nærhet...... Jeg driver i en annen næring, og det er en normal bedriftsøkonomisk tanke å vurdere å tilby markedet det de egentlig trenger. Problemet med horeyrket er vel først og fremst folkeprat, stigmatisering, fordømmelse og kriminelle bakmenn. Ikke jobben i seg selv. Men problemene er såpass ille at de må tas på alvor. Jeg fraråder altså horevirksomhet. horer gir ikke omsorg. De har sex kun for egoistiske grunner.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2013 #102 Skrevet 20. februar 2013 homofili? hva er det for en sammenligning? det har jo ingenting med saken å gjøre. Sammenligningen er det at homofili heller ikke skader noen. Men det er også noe som er sett ned på av mange, i noen land blir du til og med hengt. Det er faktisk folk som står der å mener at homofili er ren onskap. Det er mennesker som ellers fremstår som oppegående som også mener det. Samme holdninger finner man fort sexsalg også. Derfor sammenligner jeg det. Så jeg spør i gjen. Hadde du støttet "Ola" når han ikke gidder å være venn med "petter" noe mer siden han er homo? Da kan du tenkte på hvor dumt det du kom med der faktisk er. Altså tenk å ikke gidde å være venn mer med vennina si fordi hun selger sex... eller er homo. Hva F liksom. Anonym poster: 28da2ec9bb476bdf4757c6891e679827 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2013 #103 Skrevet 20. februar 2013 Er det så rart med tanke på hvordan folk reagerer? Du har og andre yrker (soldater, abortleger, forskere som driver med dyreforsøk eller forskning på stamceller osv osv) hvor det er vanlig å ikke stå frem offisielt av hensyn til familien. haha fantastisk at du sammenligner det uverdige yrke med disse anstendige yrkestittelen. Prostitusjon krever ikke noe mer enn en funksjonel munn og vagina. Det er den eneste kompetansen som behøves. Du er ditt eget redskap. Du kan bli erstattet så fort som bare det. Kan du få inn i det fjerne hodet ditt at problemet med prostitusjon er at det er et unyttig yrke uten verdiskaping der eneste kompetanse er å være villig til å nedverdige seg mest mulig? Det er patetisk og det er ikke rart folk dømmer. Anonym poster: 81c86c4c2ab69b6d547564744c47faad
Gjest BettyBoop Skrevet 20. februar 2013 #104 Skrevet 20. februar 2013 (endret) Sammenligningen er det at homofili heller ikke skader noen. Men det er også noe som er sett ned på av mange, i noen land blir du til og med hengt. Det er faktisk folk som står der å mener at homofili er ren onskap. Det er mennesker som ellers fremstår som oppegående som også mener det. Samme holdninger finner man fort sexsalg også. Derfor sammenligner jeg det. Så jeg spør i gjen. Hadde du støttet "Ola" når han ikke gidder å være venn med "petter" noe mer siden han er homo? Da kan du tenkte på hvor dumt det du kom med der faktisk er. Altså tenk å ikke gidde å være venn mer med vennina si fordi hun selger sex... eller er homo. Hva F liksom. Anonym poster: 28da2ec9bb476bdf4757c6891e679827 homofili velger man ikke selv, å selge sex velger man selv. Jeg hadde ikke støttet ola om han ikke ville være venn med petter av den grunn. hadde petter kjøpt eller solgt sex derimot... Endret 20. februar 2013 av BettyBoop
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2013 #105 Skrevet 20. februar 2013 det fins mannehorer og ja De fleste av dem igjen selger også seks til menn. I virkeligheten er det svært få menn som selger seks til kvinner. Hvis kvinner i det hele tatt hadde vært bevisst sin egen rolle på sexrelasjonsmarkedet, hadde de også visst at det ikke er noe særlig markedsgrunnlag for menn å selge seksuelle tjenester til kvinner når kvinner flest kan få tilfeldig seks mer eller mindre når det måtte passe dem.
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2013 #106 Skrevet 20. februar 2013 horer gir ikke omsorg. De har sex kun for egoistiske grunner. Hvordan kan du argumentere for dette, uten å samtidig argumentere for at folk på gamlehjem ol også er egoistiske?
Gjest BettyBoop Skrevet 20. februar 2013 #107 Skrevet 20. februar 2013 Hvordan kan du argumentere for dette, uten å samtidig argumentere for at folk på gamlehjem ol også er egoistiske? å jobbe på gamlehjem er en drittjobb og man får dårlig betalt. jeg vet ikke om en mer selvoppofrende jobb. Horene er bare ute etter penger, penger, penger. Hjelpepleiere og sykepleiere tjener ikke nok til å dekke en evt griskhet for penger.
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2013 #108 Skrevet 20. februar 2013 haha fantastisk at du sammenligner det uverdige yrke med disse anstendige yrkestittelen. Prostitusjon krever ikke noe mer enn en funksjonel munn og vagina. Det er den eneste kompetansen som behøves. Du er ditt eget redskap. Du kan bli erstattet så fort som bare det. Kan du få inn i det fjerne hodet ditt at problemet med prostitusjon er at det er et unyttig yrke uten verdiskaping der eneste kompetanse er å være villig til å nedverdige seg mest mulig? Det er patetisk og det er ikke rart folk dømmer. Anonym poster: 81c86c4c2ab69b6d547564744c47faad For "10 kroners jentene", ja, der er det munn og mus som er verdien de har. For de mer proffe så er det utrolig mye som går på personlighet.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2013 #109 Skrevet 20. februar 2013 hvis du kunne hatt sex med en uten penger, hvorfor ikke ha sex uten penger da? Er du ikke smart nok til å tjene penger på normalt vis? Hvis man kan få 15 000 for å ha sex med noen, hvorfor la vær? Nå er jeg alt i et forhold og greier, men skulle mannen min eller jeg en gang slå opp og en hadde betalt meg godt for sex, ja, jeg hadde gjort det om mannen så bra nok ut. Noen bryr seg ikke om utseende heller. Anonym poster: 28da2ec9bb476bdf4757c6891e679827 3
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2013 #110 Skrevet 20. februar 2013 å jobbe på gamlehjem er en drittjobb og man får dårlig betalt. jeg vet ikke om en mer selvoppofrende jobb. Horene er bare ute etter penger, penger, penger. Hjelpepleiere og sykepleiere tjener ikke nok til å dekke en evt griskhet for penger. Så dårlig betalte prostituerte er dermed mer moralske, og å jobbe på et gamlehjem blir mindre moralsk forsvarlig om lønnen økes?
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2013 #111 Skrevet 20. februar 2013 horer gir ikke omsorg. De har sex kun for egoistiske grunner. Selvfølgelig gir de omsorg. Det å snakke med en fyr eller dame i noen timer og høre om problemene deres og komme med råd og støtte og være sammen med dem når de føler seg ensomme, og så få betalt for det er virkelig ikke særlig stor forskjell fra det psykologer driver med. Forskjellen er at jeg fikk innmari mye bedre betalt. Anonym poster: e597bd1f7b4a751e80eb45bd2e8044e0 4
Drizzt Skrevet 20. februar 2013 #112 Skrevet 20. februar 2013 Er det så rart med tanke på hvordan folk reagerer? Du har og andre yrker (soldater, abortleger, forskere som driver med dyreforsøk eller forskning på stamceller osv osv) hvor det er vanlig å ikke stå frem offisielt av hensyn til familien. Man kan ikke sammenligne prostitusjon med yrkene du nevner. Hun som prostituerer vil ikke at familie og venner vet om det hun driver med. Ikke noe hensyn av familien, men skam, fordi hun selv skjønner at det hun driver med er ikke greit.
I Grosny Skrevet 20. februar 2013 #113 Skrevet 20. februar 2013 horer gir ikke omsorg. De har sex kun for egoistiske grunner. Det er fullt mulig at du i en stor grad har rett i det. Jeg aner ikke. Kanskje de største og mest kjærlige horetalentene ikke ønsker å satse på yrket, fordi det gir dårlig omdømme? I mange yrker så er det at folk ikke gjør jobben med kjærlighet et utbredt kvalitetsproblem. Det er iallfall tvingende nødvendig med en gjennomgripende holdningsendring i samfunnet dersom vi skal få det til å stå full respekt av horeyrket, og dermed klare å rekruttere de beste horene. 1
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2013 #114 Skrevet 20. februar 2013 Man kan ikke sammenligne prostitusjon med yrkene du nevner. Hun som prostituerer vil ikke at familie og venner vet om det hun driver med. Ikke noe hensyn av familien, men skam, fordi hun selv skjønner at det hun driver med er ikke greit. Tja, for noen stemmer det nok, men de jeg kjenner innen bransjen er åpne om dette til folk de stoler på, men velger å holde det mer eller mindre skjult av hensyn til familie.
Gjest BettyBoop Skrevet 20. februar 2013 #115 Skrevet 20. februar 2013 Det er fullt mulig at du i en stor grad har rett i det. Jeg aner ikke. Kanskje de største og mest kjærlige horetalentene ikke ønsker å satse på yrket, fordi det gir dårlig omdømme? I mange yrker så er det at folk ikke gjør jobben med kjærlighet et utbredt kvalitetsproblem. Det er iallfall tvingende nødvendig med en gjennomgripende holdningsendring i samfunnet dersom vi skal få det til å stå full respekt av horeyrket, og dermed klare å rekruttere de beste horene. prostitusjon er ikke en ordentlig jobb!!
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2013 #116 Skrevet 20. februar 2013 homofili velger man ikke selv, å selge sex velger man selv. Jeg hadde ikke støttet ola om han ikke ville være venn med petter av den grunn. hadde petter kjøpt eller solgt sex derimot... Nei, det gjør man ikke. Og sexkjøp, homofili, hvordan du sminker deg, hvor mange du har sex med, hva slags musikk du liker, er alle ting som ikke skader noen. Så jeg ser rett og slett ikke noe grunn til å bry seg med det rett og slett. Det er en privatsak. hadde petter kjøpt eller solgt sex derimot... Du må se på hvem han kjøper av. Joda, det er ikke lett, men det er ikke annet enn tullete å dømme når du vet at Petter kjøpte fra ei som velger dette selv. Anonym poster: 28da2ec9bb476bdf4757c6891e679827 2
Gjest BettyBoop Skrevet 20. februar 2013 #117 Skrevet 20. februar 2013 Selvfølgelig gir de omsorg. Det å snakke med en fyr eller dame i noen timer og høre om problemene deres og komme med råd og støtte og være sammen med dem når de føler seg ensomme, og så få betalt for det er virkelig ikke særlig stor forskjell fra det psykologer driver med. Forskjellen er at jeg fikk innmari mye bedre betalt. Anonym poster: e597bd1f7b4a751e80eb45bd2e8044e0 Duuh hun gjør det fordi han betaler. Hun driter jo i han.
Gjest BettyBoop Skrevet 20. februar 2013 #118 Skrevet 20. februar 2013 Nei, det gjør man ikke. Og sexkjøp, homofili, hvordan du sminker deg, hvor mange du har sex med, hva slags musikk du liker, er alle ting som ikke skader noen. Så jeg ser rett og slett ikke noe grunn til å bry seg med det rett og slett. Det er en privatsak. Du må se på hvem han kjøper av. Joda, det er ikke lett, men det er ikke annet enn tullete å dømme når du vet at Petter kjøpte fra ei som velger dette selv. Anonym poster: 28da2ec9bb476bdf4757c6891e679827 det handler ikke om hvem man skader.
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2013 #119 Skrevet 20. februar 2013 å jobbe på gamlehjem er en drittjobb og man får dårlig betalt. jeg vet ikke om en mer selvoppofrende jobb. Horene er bare ute etter penger, penger, penger. Hjelpepleiere og sykepleiere tjener ikke nok til å dekke en evt griskhet for penger. Det er ingenting selvoppofrende med å være hjelpepleier. Hjelpepleiere hadde ikke gjort jobben hvis det ikke hadde vært for at de fikk penger for det. Sånn sett er det i høyeste grad hjelpepleiernes grådighet som får dem til å gjøre jobben fordi de er ute etter penger, penger og atter penger. Selvfølgelig i kombinasjon med at de har lav arbeidsmarkedsverdi, så de ikke har noe særlig bedre alternativer når de ikke har psyken til å tåle samfunnets fordømmelse av dem hvis de selger seksuelle tjenester.
I Grosny Skrevet 20. februar 2013 #120 Skrevet 20. februar 2013 Så dårlig betalte prostituerte er dermed mer moralske, og å jobbe på et gamlehjem blir mindre moralsk forsvarlig om lønnen økes? Uansett yrke , så er helhjertet og godt utført arbeid til riktig pris det jeg anser å være mest moralsk høyverdig. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå