Gå til innhold

Fullføre bachelor i sosiologi eller begynne vernepleien?


taliee

Anbefalte innlegg

Jeg ville gjort ferdig sosiologien, og jobbet slik du gjør nå. Hvis du får lønn som miljøterapeut, så vil dèt være det samme som om du var vernepleier. Miljøterapeut er nemlig en stillingsbetegnelse, ikke en utdanning. En vernepleier vil få samme betegnelsen i samme jobben.

Jeg er sosionom og har jobbet som miljøterapeut i tilsammen12 år - og hadde kollegaer som var lærere, vernepleiere, barnevernspedagoger, førskolelærere, ja til og med ergoterapeut. Det kommer an på hva arbeidsgiver er ute etter av kvalifikasjoner.

takk for svar :)

Tror jeg bare går ferdig, så tar jeg det derfra :) Kan jeg spør hvordan lønna er som miljøterapeut? Er det grei timelønn? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

takk for svar :)

Tror jeg bare går ferdig, så tar jeg det derfra :) Kan jeg spør hvordan lønna er som miljøterapeut? Er det grei timelønn? :)

Tror du har tatt et klokt valg :)

Ang lønna for deg så er det litt vanskelig å si. Det kommer an på om det er privat, statlig eller kommunal arbeidsgiver, hvilken ansiennitet du har, om det er turnus osv. Hvis du sjekker ut tariff for 2013 kan du kanskje finne hva som kan være aktuelt for deg.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Ei jeg kjenner har en bachelor innen noe lignende sosiologi pluss praktisk pedagogisk psykologi (?) og ble tilbudt 100 % stilling innen rusomsorgen. Det virker som relevant erfaring er vel så viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innen helse (også rus) vil de fleste arbeidsgivere se etter ulike yrkesutdanninger, da det er viktig å ha ansatte som kan se på saker med ulikt syn, fokus og utgangspunkt. Ellers blir det mye ensporet og lite forandring. Jeg ser enorm forskjell på vernepleiere og f.eks sykepleiere på min jobb.



Anonymous poster hash: 3d94e...4e9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...