Gå til innhold

Kvinner er jo naturlig mannen underdanig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Eurodice

Hvor attraktiv er egentlig en mann som har støv på hjernen og vasker og steller mye i hjemmet, en som setter på vaskemaskinen før han vasker en ullgenser for hånd - før han vasker og rydder hus før han lager middag til konen kommer hjem. Etter middag rydder han op og setter i oppvaskmaskinen og vasker opp for hånd det som ikke gikk i vaskemaskinen.

Etter dette vanner han blomster og under dagsrevyen står han og stryker klær - han jobber bare i 50% stilling så det blir bare rett og rimelig at han gjør mest husarbeid mens karrieredama hans er ute i jobb og forsørger dem.

Er det virkelig noen som ønsker seg en slik fløtepus?

Hvordan er din oppfatning av et godt forhold? Mener du det er rimelig å forvente at kvinnen skal ta seg av alt husarbeidet etter en full arbeidsdag og i tillegg være en fyrig elskerinne som skal stå til tjeneste når mannen ønsker det?

Er du tilhenger av gamle kjønnsroller der ektemannen tjener pengene og hustruen blir forsørget, og derfor skal være glad og fornøyd med å stulle og stelle i huset og måtte be om "lommepenger"?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor attraktiv er egentlig en mann som har støv på hjernen og vasker og steller mye i hjemmet, en som setter på vaskemaskinen før han vasker en ullgenser for hånd - før han vasker og rydder hus før han lager middag til konen kommer hjem. Etter middag rydder han op og setter i oppvaskmaskinen og vasker opp for hånd det som ikke gikk i vaskemaskinen.

Etter dette vanner han blomster og under dagsrevyen står han og stryker klær - han jobber bare i 50% stilling så det blir bare rett og rimelig at han gjør mest husarbeid mens karrieredama hans er ute i jobb og forsørger dem.

Er det virkelig noen som ønsker seg en slik fløtepus?

Jeg hadde elsket en slik fløtepus!

Anonym poster: be24de9b5d8cc2437a21f9b02b527bb4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor attraktiv er egentlig en mann som har støv på hjernen og vasker og steller mye i hjemmet, en som setter på vaskemaskinen før han vasker en ullgenser for hånd - før han vasker og rydder hus før han lager middag til konen kommer hjem. Etter middag rydder han op og setter i oppvaskmaskinen og vasker opp for hånd det som ikke gikk i vaskemaskinen.

Etter dette vanner han blomster og under dagsrevyen står han og stryker klær - han jobber bare i 50% stilling så det blir bare rett og rimelig at han gjør mest husarbeid mens karrieredama hans er ute i jobb og forsørger dem.

Er det virkelig noen som ønsker seg en slik fløtepus?

Vel, jeg setter i alle fall pris på at mannen min kan lage mat og trives med å lage mat i motsatt til meg, jeg setter pris på at han kan vaske klær uten å ødelegge både klærne og vaskemaskinen, jeg setter pris på at mannen min har øyner å se med og klarer dermed å identifisere en hybelkanin og om han ikke er hysterisk redd for de så vet han at hybelkaniner er som kaniner flest og formerer seg raskt og om man ikke ønsker å drive med oppdrett av de så vet han også hvor støvsugeren befinner seg.

Jeg setter pris på at mannen min klarer seg på en utmerket måte om jeg skulle reise vekk en uke, ikke sulter han i hjel, ikke må han ut å kjøpe plastikk bestikk fordi han ikke vil skjønne bruksanvisningen på Zalo flasken eller er for dum til å skjønne bruksanvisningen på Zalo flasken, og ikke får han en tovet dukkegenser istedenfor en nyvasket ull genser.

Skjønner ikke hvorfor man alltid må snakke om ytterpunktene når man skal snakke om kjønn og kjønnsroller, men en fyr som bare sitter og grynter i sofaen mens han knasker chips og venter på sin underdanige lille frue som skal koste opp smulene etter han fordi han har bodd hjemme hos mamma helt til han traff hun så han kan ikke, vil ikke og skal ikke ta i en vaskefille, er mye mer turn off en en mann som vasker klær enten det er for hånd eller ei.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holder ikke å bare ha en idee så lenge andre må utføre den for deg. Ingen kvinne har gjort et vitenskaplig gjennombrudd til å kalle seg oppfinner.

Anonym poster: 9291564bc73a6c80609e515733b94977

Nei og de fleste oppfinnere har også vært HVITE menn. Mener du å se at menn med andre kulturer da er dumme eller hur?

Idag så trenger kvinner menn ja, men vi er ikke avhengig av menn. Vi trenger ikke menn for å overleve slik vi måtte før. Da måtte man finne seg en mann fortest mulig for man kunne ikke gå ut i arbeid selv, eller finne arbeid med god lønn. Og det var og en uting å ha barn uten en far(noe det er idag og såklart).Så egentlig var de kvinnene som levde før ute etter en mann som kunne fø dem.

Nå trenger vi menn ja, men er ikke avhengige av dem. Og da snakker jeg ikke sånn vitenskapelig sett. Si meg, er det noen av dere menn på forumet som har oppfunnet noe?Ikke det nei?Neivel, men dere er da like avhengig av disse oppfinnelsene som har blitt skapt som kvinner er. Fordi en eller annen hvit rik europeer oppfant noe for x antall år siden, og han var mann, så ikke gi dere selv berømmelse og ære for det, dere har da ikke oppfunnet noe.

Og norske oppfinnelser?Binders og ostehøvel?Så norske menn var ikke store oppfinnerne heller.

Hadde jeg levd som 25åring i 1813 hadde jeg sannsynligvis vært gift,med barn, uten skolegang og bodd med en mann, uansett om han var voldelig eller hva så måtte jeg ha forholdt meg til han for å kunne overleve.

Nå i 2013 er jeg 25,singel,barnløs og bor for meg selv.Betyr ikke at jeg ikke trenger og vil ha en mann i livet mitt, men at jeg ikke er avhengig av det.Jeg dør liksom ikke av å være singel.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor attraktiv er egentlig en mann som har støv på hjernen og vasker og steller mye i hjemmet, en som setter på vaskemaskinen før han vasker en ullgenser for hånd - før han vasker og rydder hus før han lager middag til konen kommer hjem. Etter middag rydder han op og setter i oppvaskmaskinen og vasker opp for hånd det som ikke gikk i vaskemaskinen.

Etter dette vanner han blomster og under dagsrevyen står han og stryker klær - han jobber bare i 50% stilling så det blir bare rett og rimelig at han gjør mest husarbeid mens karrieredama hans er ute i jobb og forsørger dem.

Er det virkelig noen som ønsker seg en slik fløtepus?

En attraktiv mann gjør 50 % av husarbeidet, som vi begge synes er like kjedelig, slik at vi begge har tid og overskudd til å gjøre langt mer spennende ting :lur:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Følte du deg truffet?

Nei langt ifra! Jeg har vært alene med fem barn og har måttet greie alt selv, vært i 100 prosent yrkesliv, hatt utgifter på håndverkere og på bilverksted for å bruke dette som eksempel. Dette er noe som mange menn gjerne er interessert i og tar seg av. Det var faktisk ikke alt jeg hadde kompetanse til. Det har ikke en mann heller, for den saks skyld.

Hva er Paradise hotell og Idol? Jeg har ingen interesse av lettbent TV-underholdning, som dette virker som.

Endret av Arabella
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er din oppfatning av et godt forhold?

Å ligge på divanen og vente på at hun er ferdig med å lage meg mat, i mens jeg blar frem og tilbake mellom forskjellige kanaler jeg ikke gidder å se på på tv. Når jeg er ferdig med å spise tar hun ut oppvasken på kjøkkenet, så kommer hun tilbake, åpner opp buksene mine og gir meg en god avsuging før hun tar oppvasken i mens jeg ligger og surfer litt på nett. Når kvelden er natt så går vi og legger oss og hun gjør seg klar for litt kjærlig elskov.

Men sukk, norske kvinner er i dag alt for maskuline og er ikke ekte feminine kvinner lenger. Ønsker man seg en ekte feminin kvinne må man importere en eller annen skjønnhet fra ett fattigere land som Filippinene.

Men sånn er drømmeforholdet, der menn er menn og kvinner er kvinner.

Anonym poster: cc64a5da669e0c2815b606d4b0b9c01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Å ligge på divanen og vente på at hun er ferdig med å lage meg mat, i mens jeg blar frem og tilbake mellom forskjellige kanaler jeg ikke gidder å se på på tv. Når jeg er ferdig med å spise tar hun ut oppvasken på kjøkkenet, så kommer hun tilbake, åpner opp buksene mine og gir meg en god avsuging før hun tar oppvasken i mens jeg ligger og surfer litt på nett. Når kvelden er natt så går vi og legger oss og hun gjør seg klar for litt kjærlig elskov.

Men sukk, norske kvinner er i dag alt for maskuline og er ikke ekte feminine kvinner lenger. Ønsker man seg en ekte feminin kvinne må man importere en eller annen skjønnhet fra ett fattigere land som Filippinene.

Men sånn er drømmeforholdet, der menn er menn og kvinner er kvinner.

Anonym poster: cc64a5da669e0c2815b606d4b0b9c01b

Måtte du råtne på divanen din og smuldre opp! :sinna:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ligge på divanen og vente på at hun er ferdig med å lage meg mat, i mens jeg blar frem og tilbake mellom forskjellige kanaler jeg ikke gidder å se på på tv. Når jeg er ferdig med å spise tar hun ut oppvasken på kjøkkenet, så kommer hun tilbake, åpner opp buksene mine og gir meg en god avsuging før hun tar oppvasken i mens jeg ligger og surfer litt på nett. Når kvelden er natt så går vi og legger oss og hun gjør seg klar for litt kjærlig elskov.

Men sukk, norske kvinner er i dag alt for maskuline og er ikke ekte feminine kvinner lenger. Ønsker man seg en ekte feminin kvinne må man importere en eller annen skjønnhet fra ett fattigere land som Filippinene.

Men sånn er drømmeforholdet, der menn er menn og kvinner er kvinner.

Anonym poster: cc64a5da669e0c2815b606d4b0b9c01b

Menn er menn og kvinner er kvinner?

Slik jeg ser det, er det mannfolka som oppfordrer til krig, bruker religion som en grunn til å krenke kvinner, er mannfolka som lager mesteparten av turbulensen i dagens samfunn.

Kan vel ikke være så stas å måtte kjøpe seg kvinnfolk fra et fattig land, fordi det ikke er noen norske kvinner som finner deg attraktiv? De er bare med disse mennene grunnet pengene, tro meg, jeg gikk i klasse med flere av "avkommene" til denne blandingen, kvinnene forlot mannen og tok med seg barna hjem til sitt kjære hjemland. I don't blame them..

Anonym poster: 4901783a49fef67d917cb78ff830c8f3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte du råtne på divanen din og smuldre opp! :sinna:

hoho dette er en tulletråd, ikke la deg provosere av det. ;)

Skal man nå endelig tulle så hvorfor ikke ta i skikkelig?

Anonym poster: cc64a5da669e0c2815b606d4b0b9c01b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva gjelder fordelingen av husarbeid så mener jeg at dette må falle enhvert par naturlig, i de fleste par blir det da til at mannen måker snø, fikser bilen og huset (arbeid for menn) og så tar dama dameoppgavene.

Om dama skulle være tømrer eller bilmekaniker så kan jo et bytte av noen oppgaver bli natutlig, men det er unntakssituasjoner som er sjelden at inntreffer.

Kan bli rettferdig fordeling av det også, og hva som er naturlig både da mannen normalt sett er sterkere og det passer kjønnenes interesser og roller best.

Dog må man samarbeide, om f.eks. Mannen studerer og dama jobber mye så blir det jo naturlig at mannen tar en større del av oppgavene det er mest naturlig at kvinnene tar - har selv vært i situasjon der jeg studerte og hadde mest fritid mens hun jeg var samboer med jobbet fult pluss to kvelder i uken.

Er altså ikke fastlåst dette, jeg sier bare at det ikke er naturlig at mannen stryker tøy mens dama måker snø. Tar begge deler en time så har ikke dama noe å klage over da det blir rettferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...kvinnene forlot mannen og tok med seg barna hjem til sitt kjære hjemland. I don't blame them..

Ikke jeg heller. Norge er et skrekkelig land trass alt.

Anonym poster: cc64a5da669e0c2815b606d4b0b9c01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjelder fordelingen av husarbeid så mener jeg at dette må falle enhvert par naturlig,

Helt enig - så lenge mannen ikke tar det for gitt at "naturlig" betyr at kvinnen skal gjøre det meste inne 365 dager i året, fordi hans snømåking og dekkskifting to ganger i året veier opp for dette.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helt enig - så lenge mannen ikke tar det for gitt at "naturlig" betyr at kvinnen skal gjøre det meste inne 365 dager i året, fordi hans snømåking og dekkskifting to ganger i året veier opp for dette.

Så lenge det er naturlig at kvinnen er mannen underdanig så er det også naturlig at det mannen mener er naturlig er det naturlige.

Anonym poster: cc64a5da669e0c2815b606d4b0b9c01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjelder fordelingen av husarbeid så mener jeg at dette må falle enhvert par naturlig, i de fleste par blir det da til at mannen måker snø, fikser bilen og huset (arbeid for menn) og så tar dama dameoppgavene.

Om dama skulle være tømrer eller bilmekaniker så kan jo et bytte av noen oppgaver bli natutlig, men det er unntakssituasjoner som er sjelden at inntreffer.

Kan bli rettferdig fordeling av det også, og hva som er naturlig både da mannen normalt sett er sterkere og det passer kjønnenes interesser og roller best.

Dog må man samarbeide, om f.eks. Mannen studerer og dama jobber mye så blir det jo naturlig at mannen tar en større del av oppgavene det er mest naturlig at kvinnene tar - har selv vært i situasjon der jeg studerte og hadde mest fritid mens hun jeg var samboer med jobbet fult pluss to kvelder i uken.

Er altså ikke fastlåst dette, jeg sier bare at det ikke er naturlig at mannen stryker tøy mens dama måker snø. Tar begge deler en time så har ikke dama noe å klage over da det blir rettferdig.

Her er jeg helt enig med deg. Jeg VIL lage mat og bake fordi JEG liker det. Når det kommer til å vaske klær eller kopper er det ikkeno problem om jeg gjør det, det er tross alt bare å sette på en maskin....MEN mannen kan være behjelpelig ved å feks legge skitne klær i skittentøyskurv eller sette skitne tallerkner inn i maskina.

Vaske gulv og vinduer vil jeg og, men når det kommer til å rake løv, måke snø, hogge ved, skyte en elg osv(satt på spissen, jeg bor ikke på landet)så VIL jeg ikke gjøre det. Betyr ikke at jeg er underdanig, bare at jeg gjør innendørs husarbeid og han utendørs. Menn gjorde jo husarbeid før de og, det var ikke mange kvinner som gjeta sauer eller hogga ved. Før i tiden var husarbeid en fulltidsjobb, men det er det ikke i 2013 så hva er stresset? Å kalle seg underdanig for at man liker å være trygg hos en mann viser bare at man ikke har forståelse av ordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jeg heller. Norge er et skrekkelig land trass alt.

Anonym poster: cc64a5da669e0c2815b606d4b0b9c01b

I innlegget mitt handlet det ikke om hvorvidt Norge er et fælt land, det handlet om at kvinnen forlot mannen! Og det skjønner jeg godt!

Anonym poster: 4901783a49fef67d917cb78ff830c8f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I innlegget mitt handlet det ikke om hvorvidt Norge er et fælt land, det handlet om at kvinnen forlot mannen! Og det skjønner jeg godt!

Det gjør jeg også. Flytter man til utlandet er det ikke stor vits i å holde sammen. Langdistanseforhold varer så sjelden.

Anonym poster: cc64a5da669e0c2815b606d4b0b9c01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...