Gå til innhold

Kvinner er jo naturlig mannen underdanig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Må bare opplyse om at jeg (TS altså) ikke har svart på noen av innleggene til nå. Har kun skrevet åpningsinnlegget.

Men for å svare da, så beklager jeg. Mener da kjønnsroller og ikke underdanighet.

Er fortsatt kvinner som ikke aksepterer kjønnsrollene heller, og hvorfor vil de ikke det? Hvorfor vil de ikke akseptere at vi som kvinner trenger menn på samme måte som at menn trenger kvinner?

Jeg greier meg selvsagt utmerket som singel, men vil mer enn gjerne ha en mann ved min side, som jeg i dag har.

-TS

Anonym poster: 4b19042e1dbfe93d4fcaa5419d1d16df

Jeg står selvsagt ikke hjemme hele dagen, men nå har jeg ikke barn heller da, og jeg bor ikke sammen med kjæresten heller.

Samfunnet er kommer lengre enn at kvinner er hjemme hele dagene, og Norge hadde ikke vært der vi er i dag uten at kvinner var ute i arbeid.

Men som sagt så mener jeg at mange kvinner ikke godtar at vi trenger menn, noe vi gjør :)

Kjæresten min passer på meg selv om vi er likestilte. Han lager mat oftest selv om vi er likestilte og jeg lar han bestemme oftest hva vi skal gjøre selv om vi er likestilte. Jeg liker at han bestemmer en del, men det betyr ikke at han ikke lar meg bestemme. Jeg liker å føle meg litt under han om du skjønner hva jeg mener.

-TS

Anonym poster: 4b19042e1dbfe93d4fcaa5419d1d16df

Selv om jeg tilfeldigvis er kvinne så betyr heldigvis ikke det at jeg må følge den stereotypiske oppfatningen av kjønn, du føler tydeligvis at du må det og jeg har ingen problemer med det.

Men jeg må ikke luftes som en puddel i bånd etter at mørket har sneket seg på, jeg er ikke skapt for å ligge krøllet inntil en mann, (det er godt men det er jaggu ikke meningen med livet mitt) eller for å leve livet mitt på en bestemt måte ene og alene pga jeg har innovertiss og et partall som det tredje siste i personnummeret mitt, for å rulle ut boller på kjøkkenbenken og være hjemmeværende med unger. Jeg har heldigvis aldri blitt styrt av hva enkelte menn og kvinner mener at jeg bør interessere meg for, utdanne meg til og bruke tiden og resursene mine til fordi jeg er kvinne. Om du liker å bli bestemt over fordi du føler du er under han, skjelver som et aspeløv i buksene for å gå ut uten en mann ved din side og at livet ditt faller på plass ene og alene på grunn av at du har vagina og eggstokker og har et jentenavn, well good for you og det mener jeg i høyeste grad.

Og ja jeg er fantastisk glad i samboeren min, glad for at vi har respekt for hverandre til at ingen av oss trenger å sjefe med den andre, glad for alt han tilfører i samlivet vårt, glad i han for den mannen han er, og det er så absolutt en god følelse å ligge i skje med det menneske som man har aller nærmest i livet sitt. Likevel er jeg også glad for at jeg ikke tenker slik at jeg må være noe ene og alene basert kun på det kjønnet jeg har, så om du mener jeg ikke aksepterer min rolle i samfunnet bare fordi jeg ikke er underdanig noen som helst, eller føler jeg må oppføre meg på en bestemt måte, tenke og mene ting ut i fra mine eggstokker og jente navn så er jo det ingen andres problem enn ditt. Kjønnsrollene er ikke så enkle som at vi kan dele de opp i to grupper, så kan vi defineres ut i fra det. Etnisitet, utdanning, alder, økonomi, seksuell orientering er eksempler på faktorer som påvirker hvordan mennesker forventes å være kvinner og menn. Det forventes at menn som er rike og har høy utdanning, skal oppføre seg på en annen måte enn menn som har lav inntekt og utdanning, og menn i Afghanistan er menn på en annen måte enn menn i Norge. Det er faktisk en forskjell på kvinner i sør Norge kontra Alta, på hvordan vi er oppvokst etc.

Jeg er glad for å være en kvinne i dagens samfunn, glad for at jeg kan sminke meg, gå i skjørt, ligge i skje med samboeren og ha de gode armene hans tett pakket rundt meg, samtidig er jeg også glad for at jeg er et individ, et menneske som ikke trenger å mene bestemte ting bare fordi jeg er kvinne.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må bare opplyse om at jeg (TS altså) ikke har svart på noen av innleggene til nå. Har kun skrevet åpningsinnlegget.

Men for å svare da, så beklager jeg. Mener da kjønnsroller og ikke underdanighet.

Er fortsatt kvinner som ikke aksepterer kjønnsrollene heller, og hvorfor vil de ikke det? Hvorfor vil de ikke akseptere at vi som kvinner trenger menn på samme måte som at menn trenger kvinner?

Jeg greier meg selvsagt utmerket som singel, men vil mer enn gjerne ha en mann ved min side, som jeg i dag har.

-TS

Anonym poster: 4b19042e1dbfe93d4fcaa5419d1d16df

Jeg står selvsagt ikke hjemme hele dagen, men nå har jeg ikke barn heller da, og jeg bor ikke sammen med kjæresten heller.

Samfunnet er kommer lengre enn at kvinner er hjemme hele dagene, og Norge hadde ikke vært der vi er i dag uten at kvinner var ute i arbeid.

Men som sagt så mener jeg at mange kvinner ikke godtar at vi trenger menn, noe vi gjør :)

Kjæresten min passer på meg selv om vi er likestilte. Han lager mat oftest selv om vi er likestilte og jeg lar han bestemme oftest hva vi skal gjøre selv om vi er likestilte. Jeg liker at han bestemmer en del, men det betyr ikke at han ikke lar meg bestemme. Jeg liker å føle meg litt under han om du skjønner hva jeg mener.

-TS

Anonym poster: 4b19042e1dbfe93d4fcaa5419d1d16df

Hvorfor skal jeg akseptere kjønnsroller, fordi du mener de er riktige? :klo:

For meg innebærer dagens samfunn at jeg selv kan få velge hva jeg ønsker å gjøre og hvilken rolle jeg vil innta både i samfunnet og i et forhold helt uavhengig av mitt kjønn.

At du ønsker å være i en "tradisjonell kjønnsrolle" skal jeg ikke legge meg oppi, kan du venligst holde deg unna hvordan jeg (og alle andre som ikke er deg) skal leve mitt (sitt) liv?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mr. Tråden

Det er litt morsomt og ganske typisk hvordan denne tråden har utviklet seg.

Ts bruker ordet "underdanig" feil.

Noe som flere kvinner påpeker, nemlig at å ønske seg en mann som er trygg og beskyttende ikke betyr at kvinnen da er underdanig.

De sier at de kan klare seg bra i livet sitt, både økonomisk og praktisk, uavhengig av om det er en mann der.

Så våkner mennene.

Kvinner skal bare ikke innbille seg at de hadde klart seg uten menn siden det er menn som har oppfunnet alt her i verden, kvinner har aldri blitt undertrykket og det er menn som dør i krig (hvem starter krigene og dør ikke kvinner og barn i krig?).... etc.

Altså, veldig mange kvinner klarer seg helt utmerket på egen hånd i dag. Ikke dermed sagt at de ikke ønsker seg en mann å dele livet med.

At vi har kommet så langt i den siviliserte verden kan vi takke mange modige kvinner for, og menn som har vært i stand til å se de ressursene kvinnene representerer.

Historisk sett har menn oppnådd mer enn kvinner (innenfor vitenskap etc.)

Kvinnene hadde ikke de samme mulighetene fordi de rett og slett var kvinner. Altså ikke hadde rett til utdanning og muligheter til å utvikle evnene sine. Man skal ikke har lest mye historie for å være klar over det.

Dere menn i denne tråden, som er så voldsomt stolte av hva andre menn har utrettet gjennom tidene, hva har dere selv tilført menneskeheten?

Eller er det ikke nødvendig å ha gjort noe spesielt?

Det er kanskje nok å være født mann? Dere vet at det er tilfeldig, sant? At dere er født som mann?

Det er ikke tilfeldig, vi er bedre enn dere til å svømme, så kom ikke med den der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Hva er hensikten med slike tråder? Hvorfor denne evige kjønnskampen? Minner litt om da man var barn, og argumenterte med at "faren min er sterkere enn faren din".

Vi er skapt som to kjønn fordi vi skal utfylle hverandre, ikke for å være motstandere og fiender. Herlighet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Molly

Fordi i dag er det om å gjøre for kvinner ikke å være avhengig av en mann, ikke en gang en mann en elsker og stoler på. Da tror de at de er "sterke" med "bein i nesa", men egentlig er de bare livredde.

He he - den var søt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Odd Molly

Hva er hensikten med slike tråder? Hvorfor denne evige kjønnskampen? Minner litt om da man var barn, og argumenterte med at "faren min er sterkere enn faren din".

Vi er skapt som to kjønn fordi vi skal utfylle hverandre, ikke for å være motstandere og fiender. Herlighet.

Støtter den du!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Primærnæringen er for øvrig der realverdier skapes. Sykehus, skoler og renholdere osv er ikke primærnæringer. Det er arbeid som ikke skaper noe. Primærnæring er fiske, olje, skog, matproduksjon osv. Ekte verdier.

Pøh. At det ikke er primærnæring er greit nok, men at det ikke skaper noe? Samfunnsøkonomisk er det av stor betydning og verdiskapende at noen passer unge og pleier de gamle; slik gjør det at både menn og kvinner kan være ute i arbeid og skape enda mer.

Anonym poster: 2ecf44460695421f23973dc2e4d08079

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Darthoven

Pøh. At det ikke er primærnæring er greit nok, men at det ikke skaper noe? Samfunnsøkonomisk er det av stor betydning og verdiskapende at noen passer unge og pleier de gamle; slik gjør det at både menn og kvinner kan være ute i arbeid og skape enda mer.

Anonym poster: 2ecf44460695421f23973dc2e4d08079

Det hadde vært mer samfunnsøkonomisk betydelig dersom vi bare satt de gamle ut i skauen, men ok, jeg ser poenget ditt. Er enig i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mener jeg.

Og det handler ikke om at mannen bestemmer, men jeg er jo kvinne selv og føler det er trygt og godt å ligge inntil en stor mann som kan passe på meg. Og jeg går ikke ute sent om kveldene uten en mann ved min side.

Jeg mener som sagt ikke at mannen skal være ute og jobbe mens kvinnen skal ta seg av matlaging og ellers husstell, men det er jo sånn at mannen vil naturlig beskytte sin kvinne.

For meg er det sånn ihvertfall. At jeg er liten når han vil være stor, men jeg er selvfølgelig der og passer på han når han trenger det.

Så hvorfor er det så mange kvinner som ikke mener at kvinnen er mannen underdanig (på denne måten jeg beskriver underdanig)? Det er jo sånn vi er skapt!

Anonym poster: 4b19042e1dbfe93d4fcaa5419d1d16df

Hvordan forklarer du da trygghetsfølelsen hos lesbiske?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Hvordan forklarer du da trygghetsfølelsen hos lesbiske?

For ikke å snakke om de mange av oss kvinner som er singel og ikke har en stor, sterk mann ved sin side. Jeg føler at jeg går med livet til låns hver gang jeg er utenfor huset, at slemme menn lurer i buskene :fnise: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så å ikke få lov til å gå på skolen lengre enn 7 klasse og høyere utdanning var i hvertfall ikke lov, for kvinner er helt greit? Dette var sånn det var for kvinner før. Kvinner hadde ikke behov for utdanning for de skulle ikke gjøre noe betydningsfult, de skulle passe barn og stelle hus og mann. Og det mener dere menn er helt rettferdig?

Da var det ikke så rart at kvinner ikke fikk muligheten til å gjøre noe betydningsfult, som forsker eller oppfinner. Etterhvert når noen kvinner nærmest tvang seg inn på universitetet så ble de ledd av. Ingen kunne da stole på en kvinnelig lege??

Men til TS. Det du beskriver er jo at du liker å være sammen med mannen din for han gir deg trygghet og omsorg. Det er helt normalt og sånn det skal være.

Anonym poster: be24de9b5d8cc2437a21f9b02b527bb4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolsjevidkun

Hvordan forklarer du da trygghetsfølelsen hos lesbiske?

Har du sett noen av dem eller? Enkelte er mer butch enn Chuck Norris! (baddabish)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Har du sett noen av dem eller? Enkelte er mer butch enn Chuck Norris! (baddabish)

Det er like stor forskjell i utseende på lesbiske som på heterofile kvinner. Det finnes både små og spinkle som svære og mannhaftige i begge leirer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være underdanig noen betyr at man er mindre verdt, og det er vi ikke. Vi er like mye verdt, men har forskjellige "roller" i livet.

Mannen er, som du skriver, større og sterkere i mange tilfeller, men det betyr ikke at vi trenger en mann for å være trygge.

Om du ikke tør å gå ut alene, så kan du ikke anta at alle andre kvinner føler det på samme måte.

Anonym poster: 21087b5a63d486e8de5d922d4c0dae7f

Helt feil, underdanig betyr slettes ikke at man er mindre verdt. Det er snakk om oppførsel, en holdning. F.eks. innen BDSM, hvor partene betyr like mye, men har ulike roller.

Skaff deg en ordbok.:-)

Anonym poster: c529bbd064ec24a5e9af316b31ce308f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holder ikke å bare ha en idee så lenge andre må utføre den for deg. Ingen kvinne har gjort et vitenskaplig gjennombrudd til å kalle seg oppfinner.

Anonym poster: 9291564bc73a6c80609e515733b94977

kan det ha noe å gjøre med at menn steinet kvinner og anklaget dem for hekseri? :/ neeeida,bare tullet, den delen av historien har aldri skjedd

- mannehater#109

Btw: på tide å kravle ut av hulen og slutt å diskutere steinaldertiden,vi lever 2013 og trenger ikke at en mann skal lage bål for oss.

jeg og partneren min tar vare på hverandre, hjelper hverandre og stiller opp for hverandre.Likt.

Og hva med lesbiske? trenger de innerst inne en mann? hva med de som trives alene? neida,alle har samme behov som ts,hurra!

Anonym poster: 27a0eb58bc42279800cf25e65da903ad

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har du sett noen av dem eller? Enkelte er mer butch enn Chuck Norris! (baddabish)

Enkelte, ja. Alle, nei.

Kjæresten og jeg er like feminine og likevel føler vi oss trygge uten en stor og sterk mann ved vår side! :opplyser:

Og de som er såpass butch som du beskriver skremmer oss mer enn de fleste andre folk vi kan finne på å møte! :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke oppfinner, såvidt jeg vet. Forsker.

At kvinner er underrepresentert i forskning og oppfinnerkunst, har nok noe med kvinnenes stilling i daværende samfunn å gjøre. Kvinner har ikke fått skolegang og er også blitt fratatt mange bragder. Også i nyere tid.

Det var for eksempel en kvinne som oppdaget DNAets oppbygning. Watson og Crick stjal hennes resultater og fikk nobelprisen.

Edit: At kvinner er underlegne i fysisk styrke, er det ingen tvil om. Føler meg fryktelig mye tryggere om jeg går i mørket med en sterk mann. Historien viser også dette. Vi hadde ikke vært undertrykt om menn hadde vært svake pingler.

Støtter denne.

Har nylig sett en film om Mozarts søster, Nannerl som hun ble kalt. Hun var et stort musikalsk talent, og fikk opplæring av faren i barneårene. Hun komponerte egne stykker, spilte fiolin, klaver og sang.

Før hun nådde gifteferdig alder reiste hele familien på turné Europa rundt, der begge søskenene fremførte musikken sin. Likevel var det broren som ble fremhevet som det musikalske geniet, og som faren fortsatte å undervise.

Nannerl ønsket å leve for og av musikken, men fikk ikke lov av faren. (Og samfunnet forøvrig, blant annet var universitetene stengt for kvinner) Hun skulle gifte seg, få barn.

Hun kunne ikke anerkjennes talent, fordi hun var kvinne...resten av livet valgte hun å dedikere til farens og brorens arbeid, helt til det siste.

http://en.wikipedia.org/wiki/Maria_Anna_Mozart

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fortsatt menn som har skapt alt av oppfinnelser og det vi tar forgitt i dag, dette forumet inkludert. Menn har båret oss fra steinalder til i dag. Tror du alt som gjør at du ikke er i steinaldere i dag bare er knipset fram?

Anonym poster: 9291564bc73a6c80609e515733b94977

Dette forumet ble startet av en kvinne, såvidt meg bekjent.

Anonym poster: d0877072463000a6774fd6e91943fcc0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor attraktiv er egentlig en mann som har støv på hjernen og vasker og steller mye i hjemmet, en som setter på vaskemaskinen før han vasker en ullgenser for hånd - før han vasker og rydder hus før han lager middag til konen kommer hjem. Etter middag rydder han op og setter i oppvaskmaskinen og vasker opp for hånd det som ikke gikk i vaskemaskinen.

Etter dette vanner han blomster og under dagsrevyen står han og stryker klær - han jobber bare i 50% stilling så det blir bare rett og rimelig at han gjør mest husarbeid mens karrieredama hans er ute i jobb og forsørger dem.

Er det virkelig noen som ønsker seg en slik fløtepus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...