Gå til innhold

Hvorfor er det så mange norske menn som skaffer seg Thai koner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ville bare gjøre det klart at Gjest_Singha_* som poster i denne tråden ikke er meg. Så la være å sende meg sinte meldinger.

Tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pisspreik.

Thailand har mer penger per innbyger enn mange europeiske land.

Anonym poster: 68a9b40956beebca327ba303c10136ee

Mulig, men vet du hvordan disse pengene er fordelt? Hjelper det at de har høy BNP dersom 90% av rikdommen er samlet hos 3% av befolkninen? Det blir det samme som å si at Saudi-Arabia er et bra land å bo i, fordi de har mer penger per innbygger enn mange europeiske land...

Anonym poster: c5e9525cd97de82e1b5919e96a737ab9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolsjevidkun

Det er ulovlig og moralsk forkastelig at nordmenn som ingen norske damer vil ha et forhold til, reiser til Thailand og kjøper seg en kjæreste. Nordmennene blir ikke mer seksuelt, fysisk eller sosialt attraktive om de reiser til fjerne strøk. Kvinnenes eneste motiv for forholdet er å få det bedre materielt og fiansielt. Dette er derfor sexkjøp, hvilket er kriminelt og straffbart. Menn som reiser til Thailand uten at ektefelle eller kjæreste er med, bør rutinemessig i politiavhør når de kommer hjem, med mistanke om kjøp av seksuelle tjenester i utlandet.

Dette er ikke greit. Det er sexkjøp og straffbart. Slike menn fortjener høye bøter (dessverre får de som regel ikke fengselsstraff i Norge). Alle dømte sexforbrytere bør offentliggjøres med navn, bilde og adresse til allmenn spott og spe.

Nei! Hvite menns rikdom gir høy status i Asia.

Det er på tide at menn uten kvinnelig følge kun får reise til Thailand dersom de overvåkes med GPS eller liknende og ved retur kan gjøre detaljert rede for hva de har gjort og for at ikke har kjøpt sex og således brutt norsk lov. Kvinner i Thailand lider som følge av vestlige menns sexhunger og jakt på føyelige partnere.

Det er nok mange og varierte grunner for at norske menn reiser til Øst-Asia og finner seg koner der. De fleste er nok allerede nevnt i denne tråden. Det er nok heller ikke til å stikke under en stol at holdninger til menn blant norske kvinner, holdninger som de jeg har sitert over her, er en av grunnene til at det å finne seg en kone i et annet land er en temmelig bra deal for norske menn.

Endret av Bolsjevidkun
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Føler meg egentlig litt truffet. Grunnen til at jeg oppfører meg slik du beskriver, er at jeg ikke er interessert. Eller så er jeg kjempeinteressert, men klarer ikke å holde samtalen igang fordi jeg er stresset.

Også er jeg veldig beregnende og skeptisk til dere mannfolk. Jeg må vite hvem du er, før du kan få vite hvem jeg er. Så spørsmålsbiten stemmer nok ikke på meg, nei.

Det er vel i grunn kjernen av problemet for mange menn når det gjelder å finne seg en kvinnelig kjæreste. De opplever enten masse interesse som viser seg å være bare en venninne, eller absolutt ingen interesse i det heltatt. Ingen interesse kan, som du sier, enten skyldes reelt ingen interesse for å bli kjent, eller at hun er skeptisk eller utrolig interessert.

For min egen del er det veldig lett å falle for de som viser mye interesse, og de ender nesten alltid ut i å være venninner. I tillegg mister jeg totalt interessen når hun ikke viser noe som helst interesse. I slike tilfeller blir jeg veldig skeptisk og tolker det bokstavelig til å bety at hun ikke har noen interesse av å bli kjent med meg. Det skyldes nok mye at jeg trenger bekreftelse på at interessen er der for å klare og fortsette å drive det hele fremover. Det blir liksom litt teit når jeg foreslår og møtes igjen, og så får man ikke svar tilbake engang. Går det derimot noen dager så tikker det en ny melding inn hvor hun lurer på hvordan jeg har det osv. Jeg kan vel ikke si jeg får noen «potensiell kjæreste»-følelser ut av sånt, men det skulle ikke forundre meg om hun egentlig er interessert. Problemet er jo det at jeg blir apatisk og likegyldig når det skjer.

Uansett, hvis man stanger hodet i veggen på denne måten for mye så forstår jeg godt at menn forsøker seg i utlandet. Selv appellerer jeg sterkt til den andre delen av å være bifil, og jeg kan jo trygt fastslå at forskjellen er rimelig stor, selv om det bringer med seg et sett med andre problemer (åja, enkelte menn er bare ute etter sex… :( )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi norske damer skal ha hus, 3 biler, 2 sydenturer og weekendturer i helgene,pusse opp huset hver 3.mnd, shoppe siste nytt til barna, ha egentid, spatimer, syklubber og annet. Dette går på bekostning av 1. barna. 2. mannen. 3. til slutt jobben. Den norske dame skal være så travel at hun knapt ser sin egen mann og sine egne barn. Tiden hun bruker mest på er egne interesser og jobben.

Snakk om å skjære alle kvinner over én kam! Jeg vil riktignok ha hus. Én bil holder i massevis. Sydenturer, weekendturer, oppussing av huset så ofte, spatimer og syklubber etc- hæ? Trodde familien (mann og barn) var VIKTIGST.

Mangler begge deler, men vil gjerne ha. :(

Anonym poster: f89e0468a7a78ab4382956be21a0220a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakk om å skjære alle kvinner over én kam! Jeg vil riktignok ha hus. Én bil holder i massevis. Sydenturer, weekendturer, oppussing av huset så ofte, spatimer og syklubber etc- hæ? Trodde familien (mann og barn) var VIKTIGST.

Mangler begge deler, men vil gjerne ha. :(

Anonym poster: f89e0468a7a78ab4382956be21a0220a

Problemet med mennesket det er at det aldri blir fornøyd.

Så når du først har fått familien (mann og barn); da vil du ha sydenturer, weekendturer, oppussing av huset, spatimer og syklubber etc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med mennesket det er at det aldri blir fornøyd.

Så når du først har fått familien (mann og barn); da vil du ha sydenturer, weekendturer, oppussing av huset, spatimer og syklubber etc.

Der er media, tv og reklame en stooooooooooooooooooor medskyldig i!

Anonym poster: c337865ac7edde288622b5df7847116f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er media, tv og reklame en stooooooooooooooooooor medskyldig i!

Anonym poster: c337865ac7edde288622b5df7847116f

Ja, det er riktig, men må man la seg påvirke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Nei, de som finner seg kone i Thailand er de som ikke greier å få seg dame i Norge. Det vil si at de må til thailand og kjøpe seg en.

Anonym poster: 988605e24e6f3e76f953cbcb6ee7bfa2

Nei, de som finner seg kone i Thailand er de som ikke greier å få seg dame i Norge. Det vil si at de må til thailand og kjøpe seg en.

Anonym poster: 988605e24e6f3e76f953cbcb6ee7bfa2

Hva er dette for noe tull ? Utrolig stigmatiserende kommentar. Kanskje du kan fortelle hvordan man går frem for å kjøpe seg en dame i Thailand ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er generaliserende, og det fins selvsagt unntak. Men, la oss innse det: se på norske menn med thai-damer. Hva slags folk er det? Er det kjekke, sjarmerende menn, med stabil økonomi og sosialt nettverk? Er det menn som har lett for å komme i kontakt med folk? Er det reflekterte menn som stemmer annet enn frp? Nei, i all hovedsak ikke. Disse mennene får ikke de damene de vil ha, og reiser til Thailand for å kjøpe en kone til å fostre opp barn, vaske hus og gi dem seksuelt samkvem. Mer er det vel ikke å si...

Anonym poster: c5e9525cd97de82e1b5919e96a737ab9

Nei, de som finner seg kone i Thailand er de som ikke greier å få seg dame i Norge. Det vil si at de må til thailand og kjøpe seg en.

Anonym poster: 988605e24e6f3e76f953cbcb6ee7bfa2

Dette er generaliserende, og det fins selvsagt unntak. Men, la oss innse det: se på norske menn med thai-damer. Hva slags folk er det? Er det kjekke, sjarmerende menn, med stabil økonomi og sosialt nettverk? Er det menn som har lett for å komme i kontakt med folk? Er det reflekterte menn som stemmer annet enn frp? Nei, i all hovedsak ikke. Disse mennene får ikke de damene de vil ha, og reiser til Thailand for å kjøpe en kone til å fostre opp barn, vaske hus og gi dem seksuelt samkvem. Mer er det vel ikke å si...

Anonym poster: c5e9525cd97de82e1b5919e96a737ab9

Dette er tydeligvis noe du ikke har greie på. Hvor tar du det fra ? Slik jeg ser det må det være førtesideoppslag i VG du henter dine "faktaopplysninger fra" Jeg lurer på om du har vært i Thailand eller kjenner noen derfra ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg tilfeldigvis ei fra et asiatisk land, og den dama hadde 3 unger, var 40 år, og er utrolig selvstendig og vet godt hva hun vil ha. Men nå var det dette utsagnet med alderen jeg reagerte på.

Visste du at de fleste damene derfra ser 10-15 år yngre ut enn de faktisk er? Kanskje på tide å slutte med å tro at disse mennene drar med seg ungjenter hjem til Norge?

Anonym poster: 9c9b504d3da2d90cf5cd89c9444720d1

Det er helt riktig at damene i Asia holder seg meget godt for alderen. Oppskriften for det er nok en godt bevart hemmelighet ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi norske kvinner er:

  • Bitre
  • Sure
  • Egoistiske
  • Kalde
  • Selvsentrerte
  • Uromantiske
  • Deprimerende

Anonym poster: 47b0a185f559933887187474a85baa36

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lyst til å kommentere noe som har dukket opp i flere innlegg her, dette med aldersforskjell Thailandske kvinner og norske menn.

Jeg forstår at stor aldersforskjell vekker sterke følelser i Norge, men det er viktig å ha kunnskap før man fordømmer "unge" jenter fra Thailand for å ta slike valg.

I norge snakker man om at det er vanskelig å få seg jobb etter man er blitt 50 år.

I Thailand er tilsvarenede alder MYE lavere. Det er nesten 70 millioner mennesker i Thailand og arbeidsgivere vil gjerne ha unge og spreke arbeidstakere.

Der begynner man å bli gammel både på arbeidsmarkedet og på "kjærlighetsmarkedet" når man passerer 30. Dette er ikke noe jeg tar ut av lufta, dette har jeg blitt fortalt av Thaier.

Det er mange skilte Thailandske damer som ikke har noen forhåpning om å få noen ny mann fordi de er 35 år og har barn fra før.

Desverre så er det også slik at Thailandske menn ikke "blir gamle" på samme måten og dermed ikke får så store utfordringer når de blir 30-40 år som kvinnene gjør.

verdt å tenke på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, som jeg har hørt det så har ikke utlendinger lov til å eie eiendom i Thailand.

De kan ikke eie land. Leiligheter kan man f.eks kjøpe dersom det er minimum 51% thailandsk eierskap i leilighetskomplekset. Man kan imidlertid lease hus på 30 års kontrakt, men man får altså ikke eie landet huset står på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om du ikke syntes det er påfallende at 5 menn finner den store kjærligheten på en månedstur til Thailand sammen så er du litt "rar".... For å si det mildt!

Jeg forstår at dette er sårt for deg, men dersom du har ei thaidame kan det godt være at hun elsker deg for den du er. Ikke noe annet. Jeg snakker kun ut fra de jeg vet om.

Dette blir litt kunnskapsløst for meg. Det er selvsagt slik at man kan møte noen på 1 månedstur til Thailand. Man kan jo slik sett treffe noen på 1 dag, MEN..... det blir jo ikke noe livslangt forhold av så kort tid sammen.

Jeg tror heller ikke at de fleste som møter noen fra Thaialnd har hatt bare et par uker sammen med sin kjære før de gifter seg og hun flytter hit. Hvis du visste noe om hva slags prosess man må igjennom for å bli gift og at damen kan flytte til Norge så skjønner man at det normalt tar ganske lang tid. UDI og ambassaden har egne metoder for å sile bort og luke ut søknader om visum og opphold til Norge som er basert på proforma ekteskap. Har man ikke vært og besøkt dama i Thailand minst 2 ganger kan det være vanskelig å få 3 mnd besøksvisum, langt vanskeligere å få oppholdstillatelse. Man skal dokumentere ganske godt at man snakker om et seriøst forhold og dama må svare på lange spørreskjemaer når hun søker om opphold om mannens familie osv.

Du må ikke uttale seg om at det bare er å reise en sommerferie til Thailand og så kan dama komme og bo her, slik fungerer det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo gi et eksempel som sier litt om disse mennene:

17. mai i fjor var første 17.mai feiringen disse damene var med på. Da kommer de 5 sleskete mannfolka inn skoleporten her jeg bor. De har ikke pynta seg nevneverdig men kommer med hver sin utspjåkete jentunge. De hadde samtlige nettingstrømper og miniskjørt. Disse gamle gubbene står og klår og beføler "damene" sine foran hele forsamlingen og alle kan se at jentungene i horeantrekk tydelig føler seg ille til mote. De prøver å vri seg unna mens de sleske mannfolka deres tar et grepa tak i hver sin pyntedukke.

Om noen her syntes dette er koselig og flott så....ja...........

Dette hørtes ikke noe hyggelig ut. Det er selvfølgelig noen som gjør valg på feil grunnlag. Men jeg tror oppriktig at de fleste forhold ikke er slik. Jeg tror Thailandske damer først og fremst er ute etter en mann som er snill og til å stole på. rett og slett fordi det er mange menn i Thailand som ikke er det. Når man vet hvordan prosessen er for en dame fra Thailand å kunne komme til Norge så vil jeg si at disse damene du snakker om burde hatt greit med tid til å avslutte forholdet om de ville det.... uten at det unnskylder den oppførselen dere menn utviste her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, mange bruker faktisk mer enn 5 minutter på å komme til stadiet der man elsker hverandre, også i Thailand. For mitt vedkommende tok det tre år og tre ferieturer med tre ukers varighet før hun flyttet hit og vi gifta oss. Og alle jeg kjenner (og det er mange) som også har thailandsk kone brukte også lang tid på sine forhold før det kom til flytting og ekteskap.

Mye, for ikke å si det aller meste, som har blitt skrevet i denne tråden om ekle feite skallede gamlinger, stygge menn osv som ikke får seg noe her i Norge og derfor "kjøper seg" en importbrud fra Thailand, er åpenbare synsinger basert på myter og uvitenhet, i tillegg til forakten som formelig oser i mange av innleggene.

Jeg tror en av grunnene til denne forakten ligger i faktoren at flesteparten som henger på KG sannsynligvis er Oslo-folk og andre byboere som vet null og niks om de reelle forholdene i distrikts-Norge, som har ubegrenset tilgang til sex og forhold, og som baserer sine utsagn utelukkende pga sine nedlatende syn på "taperne" som enda ikke har flytta fra bygda inn til drittbyen sin. Disse er jo i utgangspunktet utsatt for skjeve blikk fra bybertene, og det blir naturligvis ikke bedre når de i tillegg velger bort byen og de overfladiske cafe-latte-nippende egodollene til fordel for jordnære, kjærlige, trofaste, naturlige kvinner fra sørøstasia.

Jeg bor selv ganske sivilisert til, med østlandsbyene rundt meg på alle kanter, og bare her kjenner jeg til 9 husstander med norsk/thai parforhold/ekteskap. Ingen av disse er inærheten en gang av det som blir beskrevet i denne tråden, alle mennene er under 50, normalt utseende, normalt sosiale, normalt bemidlet, med normale gode jobber, og kvinnene er i jobb, unntatt èn som går på skole. De er dessuten alle innenfor normal aldersforskjell ifht mannen, og samtlige deler normalt på husarbeid og andre gjøremål. Det skal også nevnes at flesteparten av mennene er skilt fra tidligere norske kvinner.

I tillegg kjenner jeg via diverse treff og samlinger til et utall av andre par, og kan med hånda på hjertet stort sett bare melde om normale relasjoner blant disse også.

Unntak forekommer selvsagt i alle sammenhenger, og i enkelte distrikter foregår det nok også en viss sport i å bedrive "hurtigimport".

Men at disse skal fremstilles som en rød tråd når diskusjoner som denne dukker opp, vel, ikke bare provoserer det, men det sier også utrolig mye om de som bedriver denne "hetsen". De snakker om å ikke ville ta i med ildtang osv, men mon tro om ikke disse folkene selv hører til blant hva man kan kalle temmelig ubeboelig med....(?)

Jeg tror du har helt rett, de fleste Thai norske forhold er helt normale. Det finnes noen skrekkeksempler, men det er langt flere forhold som er akkurat som nork-norske forhold.

Man kan godt bli forelsket på 5 minutter, men man blir ikke gift på 5 minutter, iallefall ikke i Thailand, så de fleste bruker mer enn nok tid på å gifte seg. Det er mye raskere å gifte seg i Norge....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest denne tråden har jeg igjen fått bekreftet at menn synes det er bedre å ha et forhold uten de store følelsene enn det er å være singel. Mens kvinner er heller single enn å være sammen med en de ikke elsker/ er forelsket i.

Derfor tror jeg også holdningene våre til Thailandske damer blir så totalt forskjellig. For det er ikke til å skyve under en stol at det å elske noen etter 5 min et ganske spesielt, og ikke så veldig realistisk, kanskje vil de heller aldri elske hverandre, men respektere hverandre og det livet de har/får sammen. For menn er dette nok, for kvinner ikke.

Ja jeg generaliserer her, men jeg tror dere skjønner hvor jeg vil hen.

Anonym poster: 60d0a5db26ec10c4db995ec66b9fb308

Forelskelse ved første blikk.... alle kvinner store drøm å oppleve dette..... hvorfor skulle ikke det kunne skje i Thailand like godt som her ??? Problemet er jo ikke om man forelsker seg på 1 minutt eller 2 år, poenget må jo være at uansett hvem man møter eller hvor man møter dem så må man ta seg tid til å blir kjent slik at man tar gode valg for seg selv, da er det ikke nok å være forelsket....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...