Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Spiderpig
Skrevet

Jeg må gi deg ros HC for å ikke gå totalt i forsvarsposisjon. Er ikke bare hyggelige ting folk skriver her, og hvis man ser på hvordan du forsvarte deg før har du kommet et langt stykke på veien mot en mindre bitchy HC. :ler:

Jeg er ikke sikker på om jeg hadde greid å holde meg såpass rolig og behersket ;)

• Liker 3
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger

Sophie-Ann, mod

Gjest Nanne70
Skrevet

Jeg bestilte hudpleieprogram fra HC for endel år siden, og må si at jeg var veldig fornøyd. Den gangen kostet det riktignok noe mindre, jeg betalte kr. 599,- for 5 tettskrevne sider med produktforslag, hva de ulike produktene skulle gjøre og hvordan jeg skulle bruke dem. Noen av de produktene jeg fikk anbefalt er fortsatt favorittprodukter den dag i dag. Oppfølging fikk jeg også, jeg sendte henne bl.a. en mail over ett år etter at jeg mottok programmet, og fikk svar på spørsmålet mitt i løpet av kort tid.

Husker at jeg også reagerte på endel ting inne på bloggen i den perioden, men jeg syntes likevel hun virket veldig profesjonell hva hudpleiedelen angikk, så jeg valgte å se bort fra det andre. Jeg er også helt enig i at hun har forandret seg til det bedre, og nå leser jeg bloggen hennes omtrent daglig.

Som en av de største bloggerne er det klart at man stiller seg laglig til for hugg, og noe av kritikken har sikkert vært på sin plass. Når det er sagt, er det langt fra alle tråder og kommentarer om HC som har vært like saklige, det er mye drittslenging også. Men til lags åt alle kan ingen gjera, som det heter.

Til slutt kommer det faktum at hun faktisk har den beste norske hudpleiebloggen, i alle fall som jeg kjenner til. Hun tester ut mange produkter og skriver gode omtaler som jeg har hatt mye nytte av, det er masse bra tips og info å finne på bloggen, og hun har en hel liste over produkter med trygge ingredienser og som ikke er testet på dyr, for dem som er opptatt av det.

Å beskylde folk for svindel synes jeg forøvrig er ganske drøyt, og jeg synes HC har taklet beskyldninger og kommentarer i denne tråden på en fin måte.

Skrevet

Vel, hvis noen er dum nok til å kjøpe et hudpleieprogram på nett uten at hudpleieren har vurdert huden deres fortjener de det de får synes nå jeg

Anonym poster: 93d0a0cad7a158418ebfc7f67735e416

Ser poenget.

Det morsomste med disse trådene er vel den til dels ukritiske og dypt fornærmede gjengen som forsvarer bloggeren som om hun var en venninne.

Anonym poster: 965a72b141df0621cc0f31aeb8830f3a

Du sier noe.

Jeg har ikke blitt tatt i svindel, dette er spekulasjoner. Dersom du mener at jeg har blitt tatt for dette, send meg gjerne dokumentasjon.

Tja, hva med hovedinnlegg i tråden her?

• Liker 1
Gjest Armule
Skrevet

Tja, hva med hovedinnlegg i tråden her?

Et innlegg på et forum er ikke dokumentasjon.

• Liker 5
Skrevet

Et innlegg på et forum er ikke dokumentasjon.

Ikke HC's innlegg her heller.

• Liker 1
Gjest Armule
Skrevet (endret)

Nei, men hun anklager ikke noen for svindel heller.

Endret av Cervix
  • Liker 7
Skrevet

Nei, men hun anklager ikke noen for svindel heller.

Nei, hun setter seg i offerrollen og anklager folk for løgn i stedet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så alt som skrives på et forum er 100% sant. Kjekt å vite.

Det er like mange positive innlegg om hudpleieprogrammene hennes her, men de hopper du glatt over.

Alle skjønner at om de er ute etter et 90% treffsikkert hudpleieprogram så går man til en hudpleier som kan se huden din.

Anonym poster: 4c550396bc3170f9c85e56193f2baca2

Skrevet

Så alt som skrives på et forum er 100% sant. Kjekt å vite.

Det er like mange positive innlegg om hudpleieprogrammene hennes her, men de hopper du glatt over.

Alle skjønner at om de er ute etter et 90% treffsikkert hudpleieprogram så går man til en hudpleier som kan se huden din.

Godt poeng.

Gjest Armule
Skrevet

Nei, hun setter seg i offerrollen og anklager folk for løgn i stedet.

Dette er din mening, ingenting annet.

Bevisbyrden ligger ikke hos henne. Det er HUN som blir anklaget. Jeg ser ikke poenget med å anklage noen for svindel, når man faktisk ikke har bevis eller dokumentasjon verken den ene eller andre veien. Kun to tilfeldige innlegg på et forum - hvorav den ene er gitt ved nick og den andre av en AB.

For alt vi vet, så er det TS som selv har skrevet som AB, for å fremme sin sak. Du er jo ikke kjent for å like AB'ere, så hvorfor du velger å ta en på ordet i akkurat denne saken skjønner jeg ikke.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

HC-to spørsmål:

hvor lang tid tar det å kopiere og lime inn ferdigskrevete "råd"?

hvor mye får du betalt av selgerne for å anbefale deres produkter?

Anonym poster: b1920a30d1cdd59e3029fa795dec3a4b

• Liker 1
Skrevet

HC.

Hvorfor ber du ikke bare folk om å bla rundt i bloggen din etter hudpleieråd og produktinfo i stedet for å kreve penger?

AnonymBruker
Skrevet

HC.

Hvorfor ber du ikke bare folk om å bla rundt i bloggen din etter hudpleieråd og produktinfo i stedet for å kreve penger?

Hun gjør det hele tiden.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

HC, jeg var tidligere litt redd for å be deg om hjelp fordi mange skrev at du hadde en frekk tone, og på bloggen din var det noen småfrekke svar. Jeg har sosial angst og tåler ikke at folk er frekke eller sarkastiske mot meg, jeg aner ikke hva jg skal si, og bare sier ikke noe eller spør ikke om noe. Jeg vet jeg er den svake part, men dog :)

Nå har jeg lest svarene dine i denne tråden og ser at du sier selv at det er grunner for at du var irritabel og litt slem tidligere, og det er nå endret, samt at jeg ser faktisk hvor fint du svarer andre her.

Kommer til å sende deg en mail.

Anonym poster: 5d6d36d1f77d54e6a3042e0baf76daa1

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det handler ikke om å forsvare HC som om hun var venninna vår, men det er jo helt naturlig at man reagerer når en person blir utsatt for personhets. Anklager om svindel er ganske alvorlig.

Kjøper man dyrt hudpleieprogram på nettet kan man ikke forvente at det skal være som å gå til en vanlig hudpleier. Det er de selv som har valgt å kjøpe dette programmet og det er greit at de diskuterer og deler sine erfaringer, både positive og negative. Likevel så er vi voksne mennesker og da burde man absolutt holde seg for god til personhets og beskyldninger.

Edit: dårlig formulering

Endret av Samaysa
  • Liker 7
Gjest Armule
Skrevet

Det er mye som kan anmeldes her, TS burde tenke på det. ;)

Ja, hvis TS mener hun har en sak, så må hun gjerne det.

Det er dog ikke TS jeg sikter til her, men deg. Som kommer med anklagelse om svindel basert på en anonym persons innlegg i et forum. Har du noe uoppgjort med henne, ta det opp med henne personlig.

HC.

Hele bloggen hennes er jo et eneste stort hudpleieråd og produktinfo. Den er der for alle å lese og bruke! De som velger å betale for tjenesten hennes er enten 1) for late til å lese seg opp selv, og/eller 2) forvirret, vet ikke sin egen hudtype/-tilstand og klarer ikke å orientere seg i en enorm produktverden.

Når folk stiller henne spørsmål om hudpleieråd i tilfeldige innlegg, får de beskjed om at dette har hun skrevet om før og er bare å søke opp. Hvis ikke dette er å be dem om å bla rundt i bloggen, så vet ikke jeg.

• Liker 4
Skrevet

Ja, hvis TS mener hun har en sak, så må hun gjerne det.

Det er dog ikke TS jeg sikter til her, men deg. Som kommer med anklagelse om svindel basert på en anonym persons innlegg i et forum. Har du noe uoppgjort med henne, ta det opp med henne personlig.

Hele bloggen hennes er jo et eneste stort hudpleieråd og produktinfo. Den er der for alle å lese og bruke! De som velger å betale for tjenesten hennes er enten 1) for late til å lese seg opp selv, og/eller 2) forvirret, vet ikke sin egen hudtype/-tilstand og klarer ikke å orientere seg i en enorm produktverden.

Når folk stiller henne spørsmål om hudpleieråd i tilfeldige innlegg, får de beskjed om at dette har hun skrevet om før og er bare å søke opp. Hvis ikke dette er å be dem om å bla rundt i bloggen, så vet ikke jeg.

Eller hun kan i mailen tilbake til dem gi en beskjed om at du kan lese min blogg og finne ut av produkter du kan prøve, eller du kan dra til en hudpleier og få en gratis analyse der.

.

Og hvorfor trekker hun opp den her gamle tråden for? De fleste av oss som diskuterte den gangen er ferdig med temaet.

AnonymBruker
Skrevet

Her er det en god del folk som seriøst burde ta seg en bolle.

Om folk utenfor KG begynte å lese det som er skrevet her + bryllup + graviditet tror jeg folk hadde fått et skrekkelig dårlig kvinnesyn.

Anonym poster: 8e38ef0175a7c7473e51117117970e52

• Liker 1
Gjest Armule
Skrevet

Eller hun kan i mailen tilbake til dem gi en beskjed om at du kan lese min blogg og finne ut av produkter du kan prøve, eller du kan dra til en hudpleier og få en gratis analyse der.

.

Og hvorfor trekker hun opp den her gamle tråden for? De fleste av oss som diskuterte den gangen er ferdig med temaet.

Hvorfor i all verden skulle hun gjør det? Man må kontakte henne gjennom bloggen, og kunden vet da vitterlig at all informasjon er tilgjengelig. Å si at de bør gå til en hudpleier er jo bare tøv, en hudpleier vil jo prakke på kunden produkter som de selv selger - ikke noe annet.

..og hvorfor stiller du et spørsmål som allerede er stilt? Hvorfor spurte du ikke om det før? Fordi du har noe uoppgjort med HC, og ønsker ikke å ta det med henne personlig. Istedet velger du å henge henne ut og bedrive personangrep. Veldig modent.

• Liker 7
Gjest
Dette emnet er låst og det er derfor ikke mulig å gi flere svar.
  • Opprett ny...