Hilde Christina Skrevet 2. mai 2013 #181 Del Skrevet 2. mai 2013 Har du fått tilbakemelding fra denne bloggeren? Hun kjøpte hudpleieprogrammet ditt - http://www.ingridsblogg.no/?p=410164 (skiftet ut alle hudproduktene (decleor og matis), tok kosttillskudd, brukte leirmasker og andre masker for å rense ut huden). Ser ikke ut som hudpleieprogrammet/anbefalte produkter var riktig, for ifølge innlegget var det krem fra hudlege, samt en kombinasjon av produkter fra parfymeri, iHerb, apotek og Decleor som hjalp henne. Anonym poster: ce97b52c64d94b4960e82275edbca6fa Hmm, det tror jeg ikke, har forsøkt å søke i mailen min etter Ingrid, men uten et etternavn får jeg ikke sjekket. Vet du hva etternavnet hennes er? Så klart det vil være noen som får best utbytte av produkter fra apotek, min erfaring er riktignok at det i mange tilfeller ikke vil fungere optimalt, derfor anbefaler jeg ei heller ikke produkter derfra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #182 Del Skrevet 2. mai 2013 Hmm, det tror jeg ikke, har forsøkt å søke i mailen min etter Ingrid, men uten et etternavn får jeg ikke sjekket. Vet du hva etternavnet hennes er? Så klart det vil være noen som får best utbytte av produkter fra apotek, min erfaring er riktignok at det i mange tilfeller ikke vil fungere optimalt, derfor anbefaler jeg ei heller ikke produkter derfra. Ok. Du har i tråden skrevet: ... Hudpleieprogrammene jeg selger er tilpasset kundens hud, og det treffer dem, det står jeg fullt og helt bak. Håper at denne bloggeren er enig... (Vedr. etternavnet, så kan du evt. ta kontakt i kommentarfeltet på bloggen hennes). Anonym poster: ce97b52c64d94b4960e82275edbca6fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Armule Skrevet 2. mai 2013 #183 Del Skrevet 2. mai 2013 Altså, et hudpleieprogram med produkter som er tilpasset en person hud garanterer ikke for at de vil fungere! Man er bare garantert at de er tilpasset huden og dens tilstand. Det kan være masse grunner til at produkter ikke fungerer, selv om de er tilpasset en persons hudtype/-tilstand. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #184 Del Skrevet 2. mai 2013 Altså, et hudpleieprogram med produkter som er tilpasset en person hud garanterer ikke for at de vil fungere! Man er bare garantert at de er tilpasset huden og dens tilstand. Det kan være masse grunner til at produkter ikke fungerer, selv om de er tilpasset en persons hudtype/-tilstand. Sant, derfor jeg reagerer på at HC skriver "Hudpleieprogrammene jeg selger er tilpasset kundens hud, og det treffer dem, det står jeg fullt og helt bak". Det kan hun ikke garantere. Anonym poster: ce97b52c64d94b4960e82275edbca6fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Armule Skrevet 2. mai 2013 #185 Del Skrevet 2. mai 2013 Sant, derfor jeg reagerer på at HC skriver "Hudpleieprogrammene jeg selger er tilpasset kundens hud, og det treffer dem, det står jeg fullt og helt bak". Det kan hun ikke garantere. Anonym poster: ce97b52c64d94b4960e82275edbca6fa Det treffer dem jo, i den forstand at det er tilpasset huden deres? Men om hun mener at alle får perfekt hud av programmet hennes, så har du helt rett, det kan hun ikke garantere (men jeg tviler sterkt på at hun gir en slik garanti). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #186 Del Skrevet 2. mai 2013 Det treffer dem jo, i den forstand at det er tilpasset huden deres? Men om hun mener at alle får perfekt hud av programmet hennes, så har du helt rett, det kan hun ikke garantere (men jeg tviler sterkt på at hun gir en slik garanti). HC har allerede skrevet at hudpleieprogrammet er tilpasset huden. Hvorfor da tilføye "og det treffer dem"? Blir "smør på flesk". Mange leser nok den uttalelsen som en lovnad om at hudpleieprogrammet vil virke... Noen garanti for at det vil virke, vet jeg at HC ikke gir, for da kan jo folk klage og få pengene tilbake... Anonym poster: ce97b52c64d94b4960e82275edbca6fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hilde Christina Skrevet 3. mai 2013 #187 Del Skrevet 3. mai 2013 HC har allerede skrevet at hudpleieprogrammet er tilpasset huden. Hvorfor da tilføye "og det treffer dem"? Blir "smør på flesk". Mange leser nok den uttalelsen som en lovnad om at hudpleieprogrammet vil virke... Noen garanti for at det vil virke, vet jeg at HC ikke gir, for da kan jo folk klage og få pengene tilbake... Anonym poster: ce97b52c64d94b4960e82275edbca6fa Jeg forstår ikke engang hva det er jeg har skrevet selv, vil anta noen påsto at programmene mine ikke "treffer" den individuelle kundens behov eller hud? Husker du hvilken side det ligger på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2013 #188 Del Skrevet 4. mai 2013 Jeg forstår ikke engang hva det er jeg har skrevet selv, vil anta noen påsto at programmene mine ikke "treffer" den individuelle kundens behov eller hud? Husker du hvilken side det ligger på? Står dato og klokkeslett på sitatet. Finner det igjen på side. 6 - svar 111: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=721724&st=100#entry12587569 . Noen skrev: "Hvordan kan du gi folk råd og ta betaling for det når du ikke en gang treffer dem?" og du svarte "Det har jeg ikke gjort, dette er spekulasjoner som ikke er basert på faktiske fakta. Hudpleieprogrammene jeg selger er tilpasset kundens hud, og det treffer dem, det står jeg fullt og helt bak". Anonym poster: ce97b52c64d94b4960e82275edbca6fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanne70 Skrevet 4. mai 2013 #189 Del Skrevet 4. mai 2013 Og her kaster jeg meg inn i debatten igjen....i mine øyne ser det ut som om sitatet som AB#188 viser til, faktisk bare dreier seg om en misforståelse: Det å treffe/møte kunden kontra det at hudpleieprogram og produkter "treffer". Forøvrig, og som det er nevnt tidligere i tråden - hvis man er misfornøyd med et produkt eller en tjeneste man har betalt for, er vel det vanlige å ta kontakt med leverandøren av produktet eller tjenesten og be om å få pengene tilbake, evt. få nye produkter. TS nevner ikke noe om hvorvidt dette faktisk er gjort eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #190 Del Skrevet 6. mai 2013 Og her kaster jeg meg inn i debatten igjen....i mine øyne ser det ut som om sitatet som AB#188 viser til, faktisk bare dreier seg om en misforståelse: Det å treffe/møte kunden kontra det at hudpleieprogram og produkter "treffer". Er ikke noe misforståelse her. Brukeren "Gjest" - http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=721724&st=100#entry12585805 - stilte spørsmålstegn ved kvaliteten på hudpleieprogrammet, siden HC ikke treffer kunden. Og HC svarte "Hudpleieprogrammene jeg selger er tilpasset kundens hud, og det treffer dem, det står jeg fullt og helt bak". Vedr. bloggeren over, som skriver at hun kjøpte hudpleieprogram fra HC - http://www.ingridsblogg.no/?p=410164 : På meg virker det ikke som hudpleieprogrammet var tilpasset huden, siden hun først fikk hjelp/fin hud etter å ha vært hos hudlege og med helt andre produkter enn HC hadde anbefalt. Jeg er derfor enig med "Gjest" i at det er en stor svakhet ved hudpleiegrammene til HC, at hun ikke møter kundene i RL. Anonym poster: ce97b52c64d94b4960e82275edbca6fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanne70 Skrevet 6. mai 2013 #191 Del Skrevet 6. mai 2013 Er ikke noe misforståelse her. Brukeren "Gjest" - http://forum.kvinneg...0#entry12585805 - stilte spørsmålstegn ved kvaliteten på hudpleieprogrammet, siden HC ikke treffer kunden. Og HC svarte "Hudpleieprogrammene jeg selger er tilpasset kundens hud, og det treffer dem, det står jeg fullt og helt bak". Vedr. bloggeren over, som skriver at hun kjøpte hudpleieprogram fra HC - http://www.ingridsblogg.no/?p=410164 : På meg virker det ikke som hudpleieprogrammet var tilpasset huden, siden hun først fikk hjelp/fin hud etter å ha vært hos hudlege og med helt andre produkter enn HC hadde anbefalt. Jeg er derfor enig med "Gjest" i at det er en stor svakhet ved hudpleiegrammene til HC, at hun ikke møter kundene i RL. Anonym poster: ce97b52c64d94b4960e82275edbca6fa Ja, det er akkurat det jeg mener, men jeg uttrykte meg vel litt klossete. Det er jo nettopp det som framkommer i sitatet, at det blir stilt spørsmål ved hvordan HC kan lage et tilpasset hudpleieprogram når hun ikke treffer kundene sine. Mens HC svarer at hudpleieprogrammet "treffer" kundene. Det var det jeg mente med en misforståelse, dvs at jeg oppfatter at HC har misforstått hva vedkommende skriver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #192 Del Skrevet 6. mai 2013 Ja, det er akkurat det jeg mener, men jeg uttrykte meg vel litt klossete. Det er jo nettopp det som framkommer i sitatet, at det blir stilt spørsmål ved hvordan HC kan lage et tilpasset hudpleieprogram når hun ikke treffer kundene sine. Mens HC svarer at hudpleieprogrammet "treffer" kundene. Det var det jeg mente med en misforståelse, dvs at jeg oppfatter at HC har misforstått hva vedkommende skriver. Spørsmålet fra brukeren "Gjest": "Hvordan kan du gi folk råd og ta betaling for det når du ikke en gang treffer dem?" var vel ganske så tydelig skrevet. Og så kom det et ganske bastant svar tilbake fra HC, som jeg mener hun vanskelig kan stå inne for - det blir å love litt for mye. Hennes hudpleieprogram har en svakhet som ikke anbefalinger fra hudpleiere, som faktisk har møtt kunden i RL har. Jeg er enig med det bruker "Gjest" skrev, og forstår ikke hvordan HC kunne avveie den problemstillingen/svakheten ved hennes salg av hudpleieprogram har. Anonym poster: ce97b52c64d94b4960e82275edbca6fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #193 Del Skrevet 6. mai 2013 Spørsmålet fra brukeren "Gjest": "Hvordan kan du gi folk råd og ta betaling for det når du ikke en gang treffer dem?" var vel ganske så tydelig skrevet. Og så kom det et ganske bastant svar tilbake fra HC, som jeg mener hun vanskelig kan stå inne for - det blir å love litt for mye. Hennes hudpleieprogram har en svakhet som ikke anbefalinger fra hudpleiere, som faktisk har møtt kunden i RL har. Jeg er enig med det bruker "Gjest" skrev, og forstår ikke hvordan HC kunne avveie den problemstillingen/svakheten ved hennes salg av hudpleieprogram har. Anonym poster: ce97b52c64d94b4960e82275edbca6fa Tillegg: Men hvis HC misforstod, så har hun anledning til å beklage, og rette opp feilen, og skrive at hudpleieprogrammet hennes har denne svakheten. Anonym poster: ce97b52c64d94b4960e82275edbca6fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hilde Christina Skrevet 6. mai 2013 #194 Del Skrevet 6. mai 2013 Er ikke noe misforståelse her. Brukeren "Gjest" - http://forum.kvinneg...0#entry12585805 - stilte spørsmålstegn ved kvaliteten på hudpleieprogrammet, siden HC ikke treffer kunden. Og HC svarte "Hudpleieprogrammene jeg selger er tilpasset kundens hud, og det treffer dem, det står jeg fullt og helt bak". Vedr. bloggeren over, som skriver at hun kjøpte hudpleieprogram fra HC - http://www.ingridsblogg.no/?p=410164 : På meg virker det ikke som hudpleieprogrammet var tilpasset huden, siden hun først fikk hjelp/fin hud etter å ha vært hos hudlege og med helt andre produkter enn HC hadde anbefalt. Jeg er derfor enig med "Gjest" i at det er en stor svakhet ved hudpleiegrammene til HC, at hun ikke møter kundene i RL. Anonym poster: ce97b52c64d94b4960e82275edbca6fa Stemmer som Nanne70 sier, jeg trodde Gjest mente treffer som i at produktene er tilpasset kunden, ikke at jeg møter dem face to face. Misforståelse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #195 Del Skrevet 6. mai 2013 Stemmer som Nanne70 sier, jeg trodde Gjest mente treffer som i at produktene er tilpasset kunden, ikke at jeg møter dem face to face. Misforståelse! Ser vi fremdeles er uenige: Du tilpasser produkter etter hudtype og hudtilstand, dvs ikke nødvendigvis tilpasset kundens riktige hudtype og hudtilstand, siden du ikke møter dem "ansikt til ansikt". Det blir derfor feil å hevde så skråsikkert at produktene er tilpasset kunden. Jeg hadde aldri bestilt hudpleieprogram hos deg, og kjøpt dyre produkter for flere tusen kroner, selv om jeg fikk hudpleieprogrammet nesten gratis. Anonym poster: ce97b52c64d94b4960e82275edbca6fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #196 Del Skrevet 6. mai 2013 Hun klarer sikkert å snoke opp denne også, enten ved å google seg selv, eller fordi hun har spioner her inne (Les: venner eller trofaste lesere) Jeg har tenkt litt i det siste.. Hun har sannsynligvis en mal på hvordan hun skal lage programmene sine. Fet hud: blablabla, Blandingshud: Blablabla Hudtilstand: fuktfattig (hvem får ikke høre det??) Og så bytter vi litt ord, litt på forklaringene om hvorfor hun sier som hun sier, klippe, lime og voilà! Personalisert hudpleieprogram. Jeg foreslår at hun heller lager en egen seksjon på siden sin kalt "Hudtypene og produktanbefalinger", så kan folk finne ut av det selv. Jo mer jeg tenker over det, jo mer idiotisk er hele opplegget. Finnes hundrevis av beskrivelser og produktanbefalinger på nettet. Og enda en ting jeg har lagt merke til: Hun har ingenting godt å si om billigere produkter som Nivea og Garnier. Der finnes mange mennesker der ute som disse produktene fungerer fantastisk på. Til og med Chanel er ikke bra nok. (Hallooo? Hydramax? Jeg elsker den serien) Kjære søstre: Bruk kvinneguiden. Det er hele poenget med dette forumet, og det er mye bedre med input fra flere fremfor bare én hudpleier. Finnes hudpleiere og mange andre kunnskapsrike folk her, utnytt det. Bloggen til HC kan dere heller bruke som supplement. Enig. Jeg har fått sjekket huden min hos to ulike hudpleiesalonger. Mye bedre det. Samtidig bruker jeg KG, for her er mange flinke folk. Anonym poster: ce97b52c64d94b4960e82275edbca6fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #197 Del Skrevet 6. mai 2013 Svindel eller ei, jeg synes det er dårlig av henne å lage hudpleieprogram som sannsynligvis ikke stemmer i mange tilfeller. Jeg vil tro at de fleste som bestiller det ikke har så god peiling, hvis ikke hadde de ikke gjort det i det hele tatt. De kan feks. komme til å gi henne feil informasjon, en person med sebhorré sicca (fet hud under, tørr øverst) skal ikke bruke produkter for aknehud. Enten vet HC at hudanalyser skal utføres med lupelampe, samt at man skal kjenne på huden. Sånt vet ikke folk flest, altså lurer hun godtroende mennesker til å betale penger på noe de kunne fått gratis andre steder. Ergo, folk vet ikke alltid hva de får. Ellers tror hun at hudanalyse fint kan gjøres over nett, basert på informasjon utelukkende fra kunden. Hvis det er slik, har hun overhodet ikke noe å gjøre i bransjen. Ikke noe sted presiserer hun at programmet ikke er likeverdig med hudanalyse i salong. Enig. Tilbudet om hudpleieprogram blir for useriøst, når HC faktisk kan bomme i forhold til hudtype og hudtilstand siden hun ikke møter kunden ansikt til ansikt. Hvorfor ikke heller gå til hudpleier(e) eller evt. hudlege , for en analyse, der man er sikrere på resultatet. Med feil hudpleieprogram kan man gjøre vondt verre for huden, samtidig som man kan kaste vekk "tusenvis" av kroner på feil produkter. Forstår derfor ikke at HC tilbyr dette, eller at folk går på "reklamen" hennes om å kjøpe hudpleieprogram. Det samme gjelder også tilbudet hennes om MD Formulations pensling, der hun kjøper Md Formulations prepping solution - http://www.vivamondo.no/md-formulation-beta-prep-solution-step-1-salon-size.html og MD Formulations Alpha/Beta Treatment Gel Step 2 - http://www.vivamondo.no/hudpleie/md-formulation-alpha-beta-treatment-gel-step-2-salon-size.html . Det kan ut fra linkene se ut som prisen ligger rundt 2500,- for disse to flaskene. Hun skriver at hun heller innholdet fra salongflaskene over i mindre flasker, regner med at det er ca. 30 ml kundene får. Dvs. blir da 8 sett av dette, som hun selger for 1500,- pr sett, dvs. 12000,-. God fortjeneste for å helle produkt over i mindre flasker, og sende det ut. Lurer på om noen har prøvd å legge igjen i kommentarfelt hos henne informasjon om at man får kjøpt lignende pensling hos andre, f.eks. http://www.skinlaboratory.com/shop/glycolic-acid-35-peel/ for ca. 200,- inkl. porto eller hos http://www.skinbeautysolutions.com/Glycolic-Acid-Skin-Peel.html for ca. 75,- inkl. porto. Jeg sitter igjen med inntrykk av en useriøs hudpleierblogg som er ute etter å tjene lettvinte penger på "dumme" lesere som ikke vet bedre. Anonym poster: ce97b52c64d94b4960e82275edbca6fa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Professor Orm Skrevet 6. mai 2013 #198 Del Skrevet 6. mai 2013 Jeg synes opplegget hennes vitner om dårlig moral, jeg mener hun utnytter leserne sine for penger. For meg nytter det ikke å si "ja, men jeg gjør det fordi leserne mine ber meg om det". Hadde hun hatt respekt for sine lesere, sin bransje og seg selv, ville hun sagt at nei, hun vil ikke lage hudpleieprogram fordi: 1.man må se huden for å kunne gjøre det skikkelig og at hun bare kan gjøre en halvgod vurdering når hun ikke har mer å gå etter enn hva kunden sier 2.man får det gratis i de fleste salonger og parfymerier (mange parfymerier velger nå å helst ansette hudterapeuter) 3. At man kan analysere huden sin like bra på egenhånd sammenliknet med hva hun kan fra over Atlanteren, ved å lese sidene hvor hun skriver generelt om hudtyper og hudtilstander og ta det derfra http://www.hildechristina.com/hudpleietips 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #199 Del Skrevet 6. mai 2013 Enda en gang er jeg enig med deg Professor Orm. Glemmer ikke da hun unnlot å svare på direkte spørsmål vedr. om hun tjente penger på linkene under tilbakemelding av produkt - http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=507184&st=200#entry8380232 . Hun tenkte vel at hvis folk skjønte at hun fikk en viss prosent hvis folk kjøpte anbefalte produkt via affilatelinkene, så kunne det gå utover ryktet hennes/seriøsiteten, og derfor innrømte hun ikke det. For de som ikke er klar over det, så tjener HC penger på omtaler av produkt, hvis leserne velger å kjøpe via affilatelinker hun legger ut i eller under omtalen. Det jeg lurer på er om hun legger ved affilatelinker på hudpleieprogrammene hun sender ut? Kanskje noen som har kjøpt programmet kan svare på det? Anonym poster: ce97b52c64d94b4960e82275edbca6fa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2013 #200 Del Skrevet 6. mai 2013 (endret) Er ikke noe misforståelse her. Brukeren "Gjest" - http://forum.kvinneg...0#entry12585805 - stilte spørsmålstegn ved kvaliteten på hudpleieprogrammet, siden HC ikke treffer kunden. Og HC svarte "Hudpleieprogrammene jeg selger er tilpasset kundens hud, og det treffer dem, det står jeg fullt og helt bak". Vedr. bloggeren over, som skriver at hun kjøpte hudpleieprogram fra HC - http://www.ingridsblogg.no/?p=410164 : På meg virker det ikke som hudpleieprogrammet var tilpasset huden, siden hun først fikk hjelp/fin hud etter å ha vært hos hudlege og med helt andre produkter enn HC hadde anbefalt. Jeg er derfor enig med "Gjest" i at det er en stor svakhet ved hudpleiegrammene til HC, at hun ikke møter kundene i RL. Anonym poster: ce97b52c64d94b4960e82275edbca6fa Spørsmålet fra brukeren "Gjest": "Hvordan kan du gi folk råd og ta betaling for det når du ikke en gang treffer dem?" var vel ganske så tydelig skrevet. Og så kom det et ganske bastant svar tilbake fra HC, som jeg mener hun vanskelig kan stå inne for - det blir å love litt for mye. Hennes hudpleieprogram har en svakhet som ikke anbefalinger fra hudpleiere, som faktisk har møtt kunden i RL har. Jeg er enig med det bruker "Gjest" skrev, og forstår ikke hvordan HC kunne avveie den problemstillingen/svakheten ved hennes salg av hudpleieprogram har. Anonym poster: ce97b52c64d94b4960e82275edbca6fa Stemmer som Nanne70 sier, jeg trodde Gjest mente treffer som i at produktene er tilpasset kunden, ikke at jeg møter dem face to face. Misforståelse! Ro videre du nå. Ser vi fremdeles er uenige: Du tilpasser produkter etter hudtype og hudtilstand, dvs ikke nødvendigvis tilpasset kundens riktige hudtype og hudtilstand, siden du ikke møter dem "ansikt til ansikt". Det blir derfor feil å hevde så skråsikkert at produktene er tilpasset kunden. Jeg hadde aldri bestilt hudpleieprogram hos deg, og kjøpt dyre produkter for flere tusen kroner, selv om jeg fikk hudpleieprogrammet nesten gratis. Anonym poster: ce97b52c64d94b4960e82275edbca6fa Ikke jeg heller. Endret 6. mai 2013 av Gjest Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg