Gå til innhold

Hudpleieprogram fra hildechristina.com


lagatita

Anbefalte innlegg

Visste jeg glemte noe: Og så har jeg spurt flere ganger, men ingen har svart:

Jeg vil gjerne ha avklart om HC har brukt affilatelinker (skjult reklame) i hudpleieprogram som folk har kjøpt? HC hvis du er innom, kan du svare på det?

Anonym poster: ce97b52c64d94b4960e82275edbca6fa

Ikke i mine.

Anonym poster: 4c550396bc3170f9c85e56193f2baca2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tråden er ryddet for avsporinger og personangrep.

Rainbow81, mod

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva svarer du på no?

innlegget jeg siterte vil jeg tro.

Anonym poster: 4c550396bc3170f9c85e56193f2baca2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke i mine.

Anonym poster: 4c550396bc3170f9c85e56193f2baca2

Takk for svar. Håper HC kan svare, da jeg vet at hun må svare i forhold til "alle" program som er sendt ut. Du kan kun svare for deg. :)

Anonym poster: ce97b52c64d94b4960e82275edbca6fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

innlegget jeg siterte vil jeg tro.

Anonym poster: 4c550396bc3170f9c85e56193f2baca2

Da tror jeg du skal lese en gang til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar. Håper HC kan svare, da jeg vet at hun må svare i forhold til "alle" program som er sendt ut. Du kan kun svare for deg. :)

Anonym poster: ce97b52c64d94b4960e82275edbca6fa

Sant.

Anonym poster: 4c550396bc3170f9c85e56193f2baca2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg du skal lese en gang til.

Visste jeg glemte noe: Og så har jeg spurt flere ganger, men ingen har svart:

Jeg vil gjerne ha avklart om HC har brukt affilatelinker (skjult reklame) i hudpleieprogram som folk har kjøpt?

Så da svarte jeg.

Anonym poster: 4c550396bc3170f9c85e56193f2baca2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at en person velger å være en offentlig blogger, betyr uansett ikke at folk trenger å tillate seg hva som helst i forhold til vedkommende. Jeg forstår virkelig ikke denne voldsomme trangen mange ser ut til å ha til å rakke ned på enkelte bloggere, det være seg HC, Fotballfrue eller hvem det nå gjelder. Hva er egentlig vitsen med den regelrette drittslengingen som faktisk forekommer i denne typen tråder?

Det betyr ikke at drittslenging er riktig, men poenget er at en vet at en vil få både positiv og negativ respons når en stikker seg fram. Dette må en forberede seg på, og det er noe alle er (burde) være klar over når de bretter ut livet sitt på nett.

Og angående denne saken, så syns jeg det har vært lite drittslenging, men det har vært reaksjoner og deling av opplevelser knyttet til bloggeren og "firmaet" som hun driver - noe som er helt berettiget. Det er lov å stille spørsmål om troverdighet, svindel, lureri, skjult annonsering og dårlige opplevelser uten at det skal bli kalt for "drittslenging". Jeg på min side syns det er viktig at slike saker kommer frem og at folk tenker seg om to ganger og lærer å være skeptiske!

Anonym poster: bb11968f01a67a5ece0f41f6bb50d1f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, ble rot midt i svaret - legger derfor ut på nytt, siden jeg ikke har mulighet til å redigere:

----------

Godt poeng.

HC har hatt mulighet til å forsvare seg i forhold til:

- Troverdighet vedr. skjult reklame ovenfor norske lesere.

- Seriøsiteten ved å tilby hudpleieprogram over nett (jeg sammenligner det med legetjenester over nett - dyrt og risikerer dårligere kvaliteten over tjenesten enn "ansikt til ansikt").

- Følelsen av å svindle trofaste lesere, når du tar 10.000,- i fortjeneste for å helle 1/2 liter væske over i små flasker.

Hun kunne ha svart på dette, da hun var innom sist:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=721724&st=200#entry12652298

Hun valgte å la være....

Samme dag spurte jeg om hun kan svare på, om der er skjult reklame (affilatelinker) i hudpleieprogrammene hun sender ut - enten tidligere eller nå. Siden hun ikke har vært innom (enda) å svart i tråden, er dette uavklart.

Anonym poster: ce97b52c64d94b4960e82275edbca6fa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanne70

Det betyr ikke at drittslenging er riktig, men poenget er at en vet at en vil få både positiv og negativ respons når en stikker seg fram. Dette må en forberede seg på, og det er noe alle er (burde) være klar over når de bretter ut livet sitt på nett.

Og angående denne saken, så syns jeg det har vært lite drittslenging, men det har vært reaksjoner og deling av opplevelser knyttet til bloggeren og "firmaet" som hun driver - noe som er helt berettiget. Det er lov å stille spørsmål om troverdighet, svindel, lureri, skjult annonsering og dårlige opplevelser uten at det skal bli kalt for "drittslenging". Jeg på min side syns det er viktig at slike saker kommer frem og at folk tenker seg om to ganger og lærer å være skeptiske!

Anonym poster: bb11968f01a67a5ece0f41f6bb50d1f8

Selvsagt vil man få både positive og negative reaksjoner, og det er heller ikke det jeg sikter til med innlegget mitt. Jeg mener heller ikke at de tingene du nevner, er drittslenging. Når det er sagt, er det vel ikke uten grunn at moderator har slettet endel innlegg grunnet bl.a. personangrep og injurier.

Når det gjelder dette med svindel så er det ikke bare stilt spørsmål om det, det er lagt ned direkte påstander. Jeg holder fast ved at jeg synes at det er drøyt å anklage HC for svindel så lenge dette ikke er prøvd rettslig. At noen mener eller føler seg lurt, er ikke det samme som at svindel faktisk har forekommet.

Jeg er forøvrig enig i at man skal være skeptisk/kritisk og ha åpne øyne kanskje spesielt når det gjelder tjenester man kjøper over nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper inderlig at HC ikke svarer mer her på forumet! Ikke fordi jeg er redd svarene for dette vet jeg ikke noe om, men rett og slett fordi denne tråden nærmest er blitt en offentlig gapestokk! En svært lite mindretall av HCs kunder har uttalt seg her, tråden blir drevet av et par meget aktive HC- hatere son tydeligvis tror de "har rett" til å komme med grove beskyldninger og som vrir og vrenger på det meste. Her er Gjest den verste av dem alle!

HC har ingen forpliktelse mot noen her til å svare på spørsmål om sin "butikk" . Liker du ikke hennes blogg og det hun selger, så hold deg unna, da vel! Det er helt frivillig hvilke blogger man leser og hvilke produkter man vil kjøpe, det gjelder alt som selges på nett! Er du misfornøyd med en vare, klag til selgeren!

Og husk: selv om KG Forumet er livet ditt, er det ufattelig mange som ikke er innom her i det hele tatt! Dermed blir grunnlaget flere av dere grunner deres påstander på, veldig spinkelt. KG lever av sånne som finner glede i å rakke ned på andre og slenge dritt, er det ingen som reagerer på det av dere? Hvor mye tror dere KG tjener på at vi sitter her og krangler? Trolig langt mer enn bloggere klarer å oppnå ved at vi leser deres blogger.

Og hva tror dere produktleverandører tjener på bloggerne? Hadde leverandørene godtatt linker til sin hjemmeside o.l. dersom de ikke tjener fett på dette? Aksepter at dette er business!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle i disse dager selger tjenester/varer over nett. Og det er opp til hver enkelt om de ønsker å kjøpe de tjenstene/varene. Det sier seg selv at det er stor forskjell på å få ett hudpleieprogram fra en som vurderer deg fra en mail, og en som ser deg i sin salong. Men dette burde jo de fleste forstå. Når det gjelder pensling ville jeg selv aldri kjøpt dette via nett, men som sagt er det jo valgfrihet, og jeg syns det er fint at man har valgmuligheten til å kjøpe det (som alt annet) via nettet. Det er ingen forskjell på de tjenestene/varene HC selger og andre på nett spør du meg. Ser at det er brukt lege online som eksempel tidligere her i tråden. Og det sier seg selv der også, det er stor forskjell på å sende en mail til en lege og be om en vurdering, og faktisk møte opp på ett legekontor hvor legen kan undersøke og event ta prøver. Blir det samme her. HC kan vurdere utfra hva den enkelte sier om huden sin. Men det er ikke alltid folk er helt kjent med sin egen hudtype og derfor behøver jo ikke programmet å stemme for hver enkelt. Og folk er individuelle når det kommer til hud. Uansett om to personer har lik hudtype, så kan den ene reagere negativt på noe den andre reagerer positivt til. Når det gjelder anklagen om svindel, vil jeg si at hun er verken bedre eller værre enn andre på nett. Og jeg liker faktisk bloggen hennes som har hjulpet min hud mye med å velge riktige produkter til min hudtype, men dette har jeg lest meg til selv, noe som alle kan gjennom å lese bloggen hennes.

Anonym poster: 3cf227a7d4d4e7aa21686be691686513

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper inderlig at HC ikke svarer mer her på forumet! Ikke fordi jeg er redd svarene for dette vet jeg ikke noe om, men rett og slett fordi denne tråden nærmest er blitt en offentlig gapestokk! En svært lite mindretall av HCs kunder har uttalt seg her, tråden blir drevet av et par meget aktive HC- hatere son tydeligvis tror de "har rett" til å komme med grove beskyldninger og som vrir og vrenger på det meste. Her er Gjest den verste av dem alle!

HC har ingen forpliktelse mot noen her til å svare på spørsmål om sin "butikk" . Liker du ikke hennes blogg og det hun selger, så hold deg unna, da vel! Det er helt frivillig hvilke blogger man leser og hvilke produkter man vil kjøpe, det gjelder alt som selges på nett! Er du misfornøyd med en vare, klag til selgeren!

Og husk: selv om KG Forumet er livet ditt, er det ufattelig mange som ikke er innom her i det hele tatt! Dermed blir grunnlaget flere av dere grunner deres påstander på, veldig spinkelt. KG lever av sånne som finner glede i å rakke ned på andre og slenge dritt, er det ingen som reagerer på det av dere? Hvor mye tror dere KG tjener på at vi sitter her og krangler? Trolig langt mer enn bloggere klarer å oppnå ved at vi leser deres blogger.

Det har vært flere saklige og informative innlegg i denne tråden. Du konkluderer med at kritiske folk som deltar i denn tråden hater HC personlig når det de hovesaklig gjør er å dele erfaringene sine og stille kritiske spørsmål? Jeg har aldri sett slike patetiske svar, og jeg mistenker at du er enten HC selv eller en venninne av henne - det må du jo være ettersom du tar alt som skrives her så personlig og produseres slike tåpelige respons.

Jeg er kritisk til HC og måten hun driver bloggen sin på. Jeg hater ikke Hilde Christina og har ingenting i mot henne personlig, men det er viktig at slike spørsmål blir tatt opp i plenum. En kan ikke avfeie all kritikken med å si at "nei, dette er folk som hater HC og KG er hele livet deres" - for en usaklig argumentering. Du er klar over at kvinneguiden er et av landets største nettforum med flere tusen registrerte brukere og gjester som kommer innom for å delta i debatter og spørre om hjelp? At du påstår at menneskene som henger her ikke har et liv, syns jeg er direkte latterlig å lese. I stedet for å bortforklare kritikken, burde en ta den til seg og lære av det.

Anonym poster: bb11968f01a67a5ece0f41f6bb50d1f8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært flere saklige og informative innlegg i denne tråden. Du konkluderer med at kritiske folk som deltar i denn tråden hater HC personlig når det de hovesaklig gjør er å dele erfaringene sine og stille kritiske spørsmål? Jeg har aldri sett slike patetiske svar, og jeg mistenker at du er enten HC selv eller en venninne av henne - det må du jo være ettersom du tar alt som skrives her så personlig og produseres slike tåpelige respons.

Jeg er kritisk til HC og måten hun driver bloggen sin på. Jeg hater ikke Hilde Christina og har ingenting i mot henne personlig, men det er viktig at slike spørsmål blir tatt opp i plenum. En kan ikke avfeie all kritikken med å si at "nei, dette er folk som hater HC og KG er hele livet deres" - for en usaklig argumentering. Du er klar over at kvinneguiden er et av landets største nettforum med flere tusen registrerte brukere og gjester som kommer innom for å delta i debatter og spørre om hjelp? At du påstår at menneskene som henger her ikke har et liv, syns jeg er direkte latterlig å lese. I stedet for å bortforklare kritikken, burde en ta den til seg og lære av det.

Anonym poster: bb11968f01a67a5ece0f41f6bb50d1f8

Du har helt rett: det har vært flere saklige innlegg også i denne tråden, men langt flere usaklige og noen også direkte injurierende!

Du tar helt feil: Jeg er ikke HC eller en venninne av henne-slike spekulasjoner er latterlige! Jeg reagerer imidlertid sterkt når noen blir utsatt for hets slik HC delvis er blitt her. På samme måte som jeg gjerne forsvarer den svake part i andre diskusjoner. Det har jeg gjort hele livet og tenker å fortsette med det. Men da andre steder enn i denne tråden.

Dette blir hakket for dumt for meg og bare bortkastet tid. Takk for meg, nå får dere hakkehøner fortsette kampen hvis dere finner glede i det! Og det er det nok et par av dere som gjør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer imidlertid sterkt når noen blir utsatt for hets slik HC delvis er blitt her. På samme måte som jeg gjerne forsvarer den svake part i andre diskusjoner. Det har jeg gjort hele livet og tenker å fortsette med det. Men da andre steder enn i denne tråden.

Jeg personlig er lei av tråder der HC blir diskutert, der folk setter HC i en "offerrolle". Hun er en kommersiell aktør som driver useriøst eksempelvis med skjult reklame i forhold til norske lesere. Det og andre ting som har vært aktuelle tema vedr. HC opp gjennom årene, gjør at mange ikke stoler på henne.

Jeg forsvarer også den svake part, men i motsetning til deg så anser jeg de som skal beskyttes av markedsføringsloven som den svake part. Spesielt unge jenter (som er en del av HC sine lesere) er ekstra utsatt for skjult markedsføring, og trenger ekstra vern. Men det ser ut til at du overser - og vrir de slik at det er den profesjonelle som skal beskyttes her inne, og på en slik måte at man hetser de som faktisk bruker tid på å informere om hva som skjer.

Anonym poster: ce97b52c64d94b4960e82275edbca6fa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Jeg håper inderlig at HC ikke svarer mer her på forumet! Ikke fordi jeg er redd svarene for dette vet jeg ikke noe om, men rett og slett fordi denne tråden nærmest er blitt en offentlig gapestokk! En svært lite mindretall av HCs kunder har uttalt seg her, tråden blir drevet av et par meget aktive HC- hatere son tydeligvis tror de "har rett" til å komme med grove beskyldninger og som vrir og vrenger på det meste. Her er Gjest den verste av dem alle!

HC har ingen forpliktelse mot noen her til å svare på spørsmål om sin "butikk" . Liker du ikke hennes blogg og det hun selger, så hold deg unna, da vel! Det er helt frivillig hvilke blogger man leser og hvilke produkter man vil kjøpe, det gjelder alt som selges på nett! Er du misfornøyd med en vare, klag til selgeren!

Og husk: selv om KG Forumet er livet ditt, er det ufattelig mange som ikke er innom her i det hele tatt! Dermed blir grunnlaget flere av dere grunner deres påstander på, veldig spinkelt. KG lever av sånne som finner glede i å rakke ned på andre og slenge dritt, er det ingen som reagerer på det av dere? Hvor mye tror dere KG tjener på at vi sitter her og krangler? Trolig langt mer enn bloggere klarer å oppnå ved at vi leser deres blogger.

Og hva tror dere produktleverandører tjener på bloggerne? Hadde leverandørene godtatt linker til sin hjemmeside o.l. dersom de ikke tjener fett på dette? Aksepter at dette er business!

Jeg synes du skal passe på deg selv all den tid du har brukt omtrent alle dine få innlegg på forumet til å trakassere meg. Kun det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...HC har ingen forpliktelse mot noen her til å svare på spørsmål om sin "butikk" ....

Siterer hva HC selv har skrevet om det:

.....Om noen av dere andre har spørsmål eller annet svarer jeg gjerne! :)

Anonym poster: ce97b52c64d94b4960e82275edbca6fa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HC har hatt mulighet til å forsvare seg i forhold til:

- Troverdighet vedr. skjult reklame ovenfor norske lesere.

- Seriøsiteten ved å tilby hudpleieprogram over nett (jeg sammenligner det med legetjenester over nett - dyrt og risikerer dårligere kvaliteten over tjenesten enn "ansikt til ansikt").

- Følelsen av å svindle trofaste lesere, når du tar 10.000,- i fortjeneste for å helle 1/2 liter væske over i små flasker.

Hun kunne ha svart på dette, da hun var innom sist:

http://forum.kvinneg...0#entry12652298

Hun valgte å la være....

Samme dag spurte jeg om hun kan svare på, om der er skjult reklame (affilatelinker) i hudpleieprogrammene hun sender ut - enten tidligere eller nå. Siden hun ikke har vært innom (enda) å svart i tråden, er dette uavklart.

Anonym poster: ce97b52c64d94b4960e82275edbca6fa

Håper hun svarer.

Anonym poster: 80ba923c710c72498cff489d2d6b3d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hva det er med meg og min nettside som er så interessant at jeg igjen og igjen diskuteres her. Andre skjønnhetsbloggere som drives fra Norge og derfor må følge norsk lov (som bruker affiliatelinker i like stor grad som det jeg gjør), hvorfor er det ikke en eneste person som nevner noe om disse? HVA er det ved meg som er så utrolig interessant?

Som jeg har sagt, dersom noen ønsker å ha en saklig diskusjon med meg, ta kontakt med meg på mail, jeg ønsker ikke lenger å forholde meg til anonym nummer 1-25. Det dere har klaget på tidligere har jeg rettet på, allikevel er jeg stadig vekk et diskusjonsemne her. Jeg har svart på direkte spørsmål, og nå har jeg faktisk fått nok av spekulasjoner, løgn, personangrep, hets og annet. Konstruktiv kritikk er fint, men det er en grunn til at denne tråden er ryddet igjen og igjen av moderatorene på dette forumet.

Dette vil være det siste svaret jeg gir her på KG, etter at jeg fikk en melding fra en moderator som mener at flere av mine innlegg er reklame. Dersom det å forsvare seg når man blir beskyldt for å være svindler er reklame, da vet jeg ikke opp og ned på noe lenger, og jeg gir offisielt opp.

For de av dere som spurte, jeg har aldri brukt affiliatelinker i hudpleieprogrammene mine, og at jeg tjener penger på nettsiden min er noe jeg alltid har, og alltid vil være, åpen om. Jeg har overhodet ingen agenda eller et ønske om å lure eller svindle noen, heller forsøker jeg å bygge en nettside som kan være til hjelp. Dersom non har et problem med hvordan jeg driver kan dette tas med meg direkte, for nå sier jeg meg ferdig med Kvinneguiden.

Fremtidige personangrep på dette forumet vil anmeldes, da dette faktisk ikke lov.

Og til de av dere som ønsker svar på ytterligere spørsmål, mail kan sendes meg. Til nå har ETT menneske fra denne diskusjonen sendt meg mail så jeg antar ikke så altfor mange av dere vil kontakte meg, men da vet dere ihvertfall at det er mulig.

Til moderatorene her på KG: Fint om dere kan slette min profil her fra KG, dersom det er mulig.

Ha en fin dag!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...