Hilde Christina Skrevet 24. april 2013 #101 Del Skrevet 24. april 2013 (endret) Det eneste problemet jeg har med Hilde Christina er at hun tar betalt for hudpleieprogram. Hvis hun er en dugelig hudpleier, vet hun at det ikke går å gjøre hudanalyser over internett. Dessuten inneholder ikke programmene unik informasjon, alt som står kan man finne ut av gratis, enten her, ved googling, skjønnhetsartikler i blader eller hos hudpleiere. Det er dette som kalles svindel. Svindel? Her er jeg ikke enig, jeg begynte salg av hudpleieprogram nettopp fordi leserne mine ønsket det. Tiden min strekker ikke til til individuell veiledning uten å ta betalt for det, og prisene på programmene mine er satt etter etterspørsel. Dersom jeg kunne gjort dette gratis skulle jeg gjerne gjort det, men tiden min strekker ikke til dessverre. Jeg svindler ingen, de som tar kontakt med meg ønsker mine tips, og de tar jeg betalt for fordi bloggen min er jobben min. Og jeg kan nok fint være en dugelig hudpleier selv om jeg tar betalt for noe som ønskes av meg. Helt enig, greit at det står mye på bloggen, men når du betaler nesten 1000 kr forventer du noe mer. Når hun som hudpleier sier at hun tar analyser over nett, så stoler man jo på at det stemmer? Anonym poster: f6324d8d9bdb20d80f3a0eeba3a95ef7 Men det gjør jeg jo? Jeg lyver ikke til leserne mine, jeg analyser og spør de nødvendige spørsmål for å kunne anbefale produkter, og tilbakemeldingene jeg får er svært gode. Svindel eller ei, jeg synes det er dårlig av henne å lage hudpleieprogram som sannsynligvis ikke stemmer i mange tilfeller. Jeg vil tro at de fleste som bestiller det ikke har så god peiling, hvis ikke hadde de ikke gjort det i det hele tatt. De kan feks. komme til å gi henne feil informasjon, en person med sebhorré sicca (fet hud under, tørr øverst) skal ikke bruke produkter for aknehud. Enten vet HC at hudanalyser skal utføres med lupelampe, samt at man skal kjenne på huden. Sånt vet ikke folk flest, altså lurer hun godtroende mennesker til å betale penger på noe de kunne fått gratis andre steder. Ergo, folk vet ikke alltid hva de får. Ellers tror hun at hudanalyse fint kan gjøres over nett, basert på informasjon utelukkende fra kunden. Hvis det er slik, har hun overhodet ikke noe å gjøre i bransjen. Ikke noe sted presiserer hun at programmet ikke er likeverdig med hudanalyse i salong. Men hvorfor påstås det at jeg lager programmer som ikke stemmer? Det er ingen som har tatt kontakt med meg, ei heller noen som står frem som noe annet enn anonym, så hvorfor anklages jeg for å lage program som ikke stemmer, eller svindle leserne mine? Jeg får gode tilbakemeldinger fra kundene mine, nettopp derfor tilbyr jeg tjenesten jeg tilbyr. Jeg har vist om at den der HildeC der har vært en skit lenge, men holdt kjeft pga folk har slukt henne rått, men at folk har gitt henne penger for noe de kunne få gratis er bare tragisk. Sånn går det når dere identifiserer dere for mye med de store bloggerne. De er ikke deres venner. De er der for å tjene penger på dere. På den ene eller den andre måten. Dette er urettferdig, det er ikke alle bloggerne som er pengeslu eller griske. Jeg setter enormt stor pris på leserne mine, jeg har aldri løyet til dem, og jeg hjelper til der jeg kan, som best jeg kan. Ikke tro at fordi én eller to store bloggere er uærlige, så gjelder det oss alle. Det finnes unntak, jeg er en av dem og dette er noe jeg setter høyt. Tilliten leserne mine har til meg er noe av det jeg har mest fokus på, og du får virkelig ikke lov til å rakke ned på meg på denne måten uten hold i påstandene. Hvorfor er jeg skit mener du? Jeg har aldri beundret HC eller fulgt henne blindt. Jeg har alltid hatt grusom hud, men leger bare avfeier meg. Jeg har forsøkt mange ulike produkter, men ingenting har hjulpet, så ja... Jeg bestilte et program hos henne. Tenkte at det var verdt en sjanse, men de produktene hun ba meg kjøpe har ikke gjort noen forskjell overhodet. Anonym poster: f6324d8d9bdb20d80f3a0eeba3a95ef7 Har du tatt kontakt med meg? Hvis ikke, gjør det! Nettopp. Da jeg bestilte hudpleieprogrammet hadde jeg null peiling på hud og hudpleieprodukter. det er langt unna mitt fagfelt. Leste anmeldelser av folk som var fornøyde (fant ikke en eneste negativ anmeldelse), og tenkte at dette var en super ide. Hadde jeg funnet en slik tråd så hadde jeg neppe gått i fella og kasta 800 spenn ut av vinduet. Det som fikk meg til å stusse var at dokumentet som ble sendt var skrevet på et meget generelt grunnlag. Hadde i det minste regnet med å få svar på hva slags hudtype jeg har, og begrunnelser for hvorfor jeg burde bruke akkurat de produktene som hun anbefalte. Som tidligere nevnt i tråden, fikk jeg identiske produktanbefalinger som AB-brukeren som også har skrevet i denne tråden (som jeg har skrevet pm'er med). Igjen, hvorfor har du ikke tatt kontakt med meg direkte, fremfor å legge ut en anonym post her på KG? Fikk et tips fra noen gode venninner om at HC hadde skrevet dette innlegget: by Hilde Christina on 06. Feb, 2013 in Litt av hvert av informasjon Edit: Det har stormet rundt meg og nettsiden min de siste dagene, og jeg er fullt klar over alle trådene som har blitt startet på Kvinneguidens forum. Jeg vet også hvem som står bak disse trådene og hvorfor de har dukket opp akkurat nå, men per nå kan jeg ikke kommentere på dette. Mer informasjon kommer etterhvert når dette er noe jeg kan snakke om, men vit at disse trådene er startet av noen som ønsker meg vondt av ulike grunner, det er “dessverre” ikke seriøsitet bak disse trådene i det hele tatt. De av dere som kjenner meg personlig har forstått hvem det er som står bak, og forhåpentligvis kan jeg dele mer om dette senere. Send meg gjerne mail om dere har spørsmål eller annet! For det første; hun vet hvem jeg er ja? Jeg er en av de mange dustete, naive tullingene som betalte for et hudpleieprogram. Dermed kan jeg være både Kari, Mari eller Birgitt. Det er ikke seriøsitet bak denne trånden? Neivel? Så mine erfaringer betyr nada? Jeg som faktisk har betalt for et ubrukelig "hudpleieprogram"? Og det er liksom ingen seriøsitet bak denne tråden? Dream on Hilde Christina Jeg er ganske sikker på at jeg vet hvem som står bak disse trådene ja, datoen for når denne og den andre tråden ble publisert er rett og slett for tilfeldig. Igjen, send meg gjerne mail dersom du ikke har fått resultater med programmet, som skrevet på nettsiden min gir jeg veiledning etter mottatt program. Hun klarer sikkert å snoke opp denne også, enten ved å google seg selv, eller fordi hun har spioner her inne (Les: venner eller trofaste lesere) Jeg har tenkt litt i det siste.. Hun har sannsynligvis en mal på hvordan hun skal lage programmene sine. Fet hud: blablabla, Blandingshud: Blablabla Hudtilstand: fuktfattig (hvem får ikke høre det??) Og så bytter vi litt ord, litt på forklaringene om hvorfor hun sier som hun sier, klippe, lime og voilà! Personalisert hudpleieprogram. Jeg foreslår at hun heller lager en egen seksjon på siden sin kalt "Hudtypene og produktanbefalinger", så kan folk finne ut av det selv. Jo mer jeg tenker over det, jo mer idiotisk er hele opplegget. Finnes hundrevis av beskrivelser og produktanbefalinger på nettet. Og enda en ting jeg har lagt merke til: Hun har ingenting godt å si om billigere produkter som Nivea og Garnier. Der finnes mange mennesker der ute som disse produktene fungerer fantastisk på. Til og med Chanel er ikke bra nok. (Hallooo? Hydramax? Jeg elsker den serien) Kjære søstre: Bruk kvinneguiden. Det er hele poenget med dette forumet, og det er mye bedre med input fra flere fremfor bare én hudpleier. Finnes hudpleiere og mange andre kunnskapsrike folk her, utnytt det. Bloggen til HC kan dere heller bruke som supplement. Jeg har ingenting positivt å si fordi de produktene ikke gjorde noe for min aknehud Jeg har testet de fleste merker, og anbefaler og skriver om det som fungerte for meg. Men supert at du får resultater med Chanel, min hud går helt amok dersom jeg bruker merker fra Esthetique (Kicks?). Haha, den tråden var det jeg som startet opp, og jeg er absolutt ikke en person som HC vet hvem er. Jeg søkte på noe hudpleiegreier, og kom tilfeldigvis inn på bloggen hennes. Synes hun var frekk og ufin, og virket lite profesjonell, og lagde en tråd om det her fordi hun har slik en heiagjeng her inne. At hun tror det er en annen som har startet opp tråder pga en eller annen vandetta mot henne vil jo bare føre til at hun driter seg fullstendig ut. For en sinnsykt patetisk dame! Jeg VET jo at det ikke er den personen som hun mener har startet tråden som har gjort det, hva i alle dager går det av dette kvinnfolket? Hun må jo være sin egen største fan Anonym poster: cba385b4a867f41925f9b42dc3e9bb80 Ja, kanskje Vi får håpe det ikke stemmer! Dersom du kan vise til de kommentarene eller annet hvor jeg har vært ufin er det kjempefint, jeg korrigerer eller forklarer de gjerne. Jeg er ikke så slem og hurpete som folk skal ha det til, egentlig er jeg ganske snill! Det er ikke bare derfor hun er imot dem, bare se her: http://www.hildechri...sv-god-hudpleie Fant just Clarins på NOAH sin ja-liste. Jeg har testet mye fra Clarins, dessverre ga de produktene meg urenheter. Som svart til en annen, jeg anbefaler det jeg har testet og det som hjalp meg fra ekstrem aknehud til feilfri hud. Jeg er ikke bundet til merker, jeg anbefaler det huden min liker og ikke reagerer på. Endret 29. april 2013 av Tekola 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #102 Del Skrevet 24. april 2013 Jesus, multisitat! Og litt unødvendig å bumpe opp en tråd som har vært død siden mars? Anonym poster: e7cf2b867bb9ffaaadae0423fdf65763 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hilde Christina Skrevet 24. april 2013 #103 Del Skrevet 24. april 2013 Den tråden hun snakker om er ikke slettet, bare stengt... Og hun har krever mye i den selv, ikke god reklame for seg selv akkurat http://forum.kvinneg...howtopic=720604 Anonym poster: cba385b4a867f41925f9b42dc3e9bb80 Jeg er helt enig, den tråden er ikke god reklame for meg, og det er jeg delvis skyld i selv. Dessverre fikk jeg nok av kritikk kastet min vei, det er trist å bli sett på som pengegal fordi jeg nevner at vi har tre biler, når poenget mitt var at det avhenger av hvor hundene våre befinner seg i de ulike bilene våre. Derfor svarte jeg veldig u-smart i denne tråden, men jeg ble rett og slett lei og så svart. Jeg har blitt diskutert opp og ned i mente her på KG, og jeg har endret meg enormt fra den bitche-kjerringa jeg var før (klart jeg er klar over at jeg var det!). Livet mitt var ikke bra den gang, og det gikk utover nettsiden min, uten tvil. Nå har riktignok ting endret seg drastisk, men allikevel er jeg stemplet som drittkjerringa som svarer frekt - Dette er faktisk ikke tilfellet lenger! De av dere som er lesere av meg nå vet dette, de av dere som kun kjenner meg fra perioden hvor jeg var langt nede, ser det nok ikke. Uansett, jeg håper jeg har forklart det som trengs forklaring, hvis ikke kan jeg kontaktes på mail, mailadressen min ligger på nettsiden min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hilde Christina Skrevet 24. april 2013 #104 Del Skrevet 24. april 2013 Jesus, multisitat! Og litt unødvendig å bumpe opp en tråd som har vært død siden mars? Anonym poster: e7cf2b867bb9ffaaadae0423fdf65763 Jeg er ikke helt dreven på dette, beklager Fikk tips om at jeg burde svare på spørsmålene her, så da gjorde jeg det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #105 Del Skrevet 24. april 2013 Jeg er ikke helt dreven på dette, beklager Fikk tips om at jeg burde svare på spørsmålene her, så da gjorde jeg det Trykk på Multisitat på alle innleggene du vil svare på, så "svar" nederst på siden, ikke i selve innlegget, da dukker alle innleggene du vil svare på i egen rute, og du bare svarer under hvert enkelt liksom =) Anonym poster: 5d6d36d1f77d54e6a3042e0baf76daa1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hilde Christina Skrevet 24. april 2013 #106 Del Skrevet 24. april 2013 Trykk på Multisitat på alle innleggene du vil svare på, så "svar" nederst på siden, ikke i selve innlegget, da dukker alle innleggene du vil svare på i egen rute, og du bare svarer under hvert enkelt liksom =) Anonym poster: 5d6d36d1f77d54e6a3042e0baf76daa1 Ah, takk! Herlighet, nå føler jeg meg dum :D Beklager folkens! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2013 #107 Del Skrevet 24. april 2013 (endret) Dette er urettferdig, det er ikke alle bloggerne som er pengeslu eller griske. Jeg setter enormt stor pris på leserne mine, jeg har aldri løyet til dem, og jeg hjelper til der jeg kan, som best jeg kan. Ikke tro at fordi én eller to store bloggere er uærlige, så gjelder det oss alle. Det finnes unntak, jeg er en av dem og dette er noe jeg setter høyt. Tilliten leserne mine har til meg er noe av det jeg har mest fokus på, og du får virkelig ikke lov til å rakke ned på meg på denne måten uten hold i påstandene. Hvorfor er jeg skit mener du? Det eneste urettferdige her er at du har tatt penger for å gi folk "råd" som går spesifikt på deres hud og de får alle sammen beskjed om å kjøpe det samme programmet. Uansett hudtype. Det er noe enhver kan snekre sammen å ta betaling for. Hvordan kan du gi folk råd og ta betaling for det når du ikke en gang treffer dem? Det lurer jeg på. Endret 24. april 2013 av Gjest 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barista Skrevet 24. april 2013 #108 Del Skrevet 24. april 2013 Har selv kjøpt hudpleie program fra henne, og det var bare tull. Sammenlignet det med noe ei venninne hadde kjøpt tidligere, og det gikk for mye igjen til at jeg tar det for god fisk. Spesielt når venninnen min hadde fet hud og jeg tørr/sensitiv. Den skulle være på x antall sider, og detaljert og bra. Riktignok var den på like mange sider som lovet, men det var hoppet over mange linjer, masse avstand og tull, slik at det var ikke halvparten av det med skriv en gang. Skulle kunne stille spørsmål i ettertid, og betalte ekstra for det, men svaret jeg fikk ga meg følelsen om at jeg bare var til bry. Det er tydelig at det er masseutsending av hudpleieprogram (med få endringer), og ikke så spesial tilpasset som man skulle tro. Skuffende. Jeg anbefaler heller å bruke de 750 - 1000 kr. til å gå til en hudpleier, få hudpleie av rens, maske og oppfølgning hvor noen som faktisk ser, tar på og opplever huden din og få gratis hudpleieanalyse. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Basi Skrevet 24. april 2013 #109 Del Skrevet 24. april 2013 Jeg regner med at folk må forstå hva de får av anbefalinger når de kjøper hudpleieprogram av HC. Man vet selv at det blir gjort vurderinger kun på bakgrunn av hva man selv oppgir til henne skriftlig, og selv om man evt sender med bilder blur det noe annet enn i RL. Produktene som blir anbefalt er produkter som hun har vurdert og skrevet omtaler av på bloggen. Men om man roter seg bort i jungelen av info som ligger på nettet skjønner jeg om man heller vil ha det "tilpasset". Selv har jeg ikke følt behov for å få satt opp hudpleieprogram hverken av HC eller av andre, rett og slett fordi jeg har brukt timevis på research og prøving/feiling for å finne ut av hva som passer for min hud. En venninne av meg har kjøot hudpleieprogram av HC og var svært forbøyd med produktanbefalingene + oppfølgingen i etterkant. Om man synes prisen er for stiv, ikke kjøp hudpleieprogram. Og om man har kjøpt program og ikke er fornøyd: Ta det opp med HC. Ikke sleng dritt på et forum. Det er en del her som er konstruktive, men altfor mange som dessverre bare vil slenge dritt. Og nei; jeg er ikke del av HCs "fjortisfanskare" enkelte her elsker å vise til. Bare en ung kvinne som er lei av å lese usaklig dritt om andre. Spesielt HC som ikke har gjort seg fortjent til gjentatte angrep her på KG. Folk savner tråden om Fotballfrue tydeligvis... 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samaysa Skrevet 24. april 2013 #110 Del Skrevet 24. april 2013 Så lenge man ikke kommer med personangrep, skjønner jeg ikke problemet med at man deler erfaringene man har hatt med dette hudpleieprogrammet. Dette er et dyrt hudpleieprogram, og hvis man ikke er fornøyd, er det jo bare bra at folk også får lese de negative erfaringene. Det virker jo som om noen har positive og andre negative erfaringer. Jeg liker denne bloggen kjempegodt, og det er faktisk en av de få bloggene jeg følger fast. Likevel hadde jeg aldri kjøpt et slikt hudpleieprogram for så mye penger over nett, der hudpleieren ikke engang får se huden. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hilde Christina Skrevet 24. april 2013 #111 Del Skrevet 24. april 2013 Det eneste urettferdige her er at du har tatt penger for å gi folk "råd" som går spesifikt på deres hud og de får alle sammen beskjed om å kjøpe det samme programmet. Uansett hudtype. Det er noe enhver kan snekre sammen å ta betaling for. Hvordan kan du gi folk råd og ta betaling for det når du ikke en gang treffer dem? Det lurer jeg på. Det har jeg ikke gjort, dette er spekulasjoner som ikke er basert på faktiske fakta. Hudpleieprogrammene jeg selger er tilpasset kundens hud, og det treffer dem, det står jeg fullt og helt bak. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #112 Del Skrevet 24. april 2013 Jeg tror ikke noe på at Hilde Christina er en useriøs blogger. Har ikke bestilt hudpleieprogram selv, men har lært så utrolig masse av alt hun skriver. Sammenlign hun med andre rosabloggere (mener ikke at HC er rosablogger) som flere ganger i uken har annonser på produkter de eeeeeeeelsker. Det er bullshit det. Enig som hun sier, hvis dere er misfornøyde med programmene, så kontakt hun da? Men selvsagt er konstruktive tilbakemeldinger her greit. Men av det jeg har lest er det mye bitche-fakter over. Anonym poster: 069a2dac19833255babef2c7e28cbbd7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 24. april 2013 #113 Del Skrevet 24. april 2013 Jeg synes du virker som en mye greiere person nå, HC:-) Har begynt å lese bloggen din igjen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hilde Christina Skrevet 24. april 2013 #114 Del Skrevet 24. april 2013 Jeg synes du virker som en mye greiere person nå, HC:-) Har begynt å lese bloggen din igjen. Koselig, takk! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest crazycatlady Skrevet 24. april 2013 #115 Del Skrevet 24. april 2013 Veldig som dere hakker på Hilde Christina da. Snakker om kaklehøner! Liker henne jeg og har fått mange gode tips gjennom bloggen hennes. GO HC! Og drit i disse sjalu, hakkende kjerringene. Trodde dette var et koselig forum jeg... Suksess er tydeligvis ulovlig å ha. Jantelov-Norge! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 24. april 2013 #116 Del Skrevet 24. april 2013 Veldig som dere hakker på Hilde Christina da. Snakker om kaklehøner! Liker henne jeg og har fått mange gode tips gjennom bloggen hennes. GO HC! Og drit i disse sjalu, hakkende kjerringene. Trodde dette var et koselig forum jeg... Suksess er tydeligvis ulovlig å ha. Jantelov-Norge! Hi! You must be new here... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2013 #117 Del Skrevet 24. april 2013 Det har jeg ikke gjort, dette er spekulasjoner som ikke er basert på faktiske fakta. Hudpleieprogrammene jeg selger er tilpasset kundens hud, og det treffer dem, det står jeg fullt og helt bak. Enn om du kunne ha såpass integritet at du bare beklaget når du nå har blitt tatt for svindel? Veldig som dere hakker på Hilde Christina da. Snakker om kaklehøner! Liker henne jeg og har fått mange gode tips gjennom bloggen hennes. GO HC! Og drit i disse sjalu, hakkende kjerringene. Trodde dette var et koselig forum jeg... Suksess er tydeligvis ulovlig å ha. Jantelov-Norge! Damen ttrenger en ridder? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #118 Del Skrevet 24. april 2013 Vel, hvis noen er dum nok til å kjøpe et hudpleieprogram på nett uten at hudpleieren har vurdert huden deres fortjener de det de får synes nå jeg Anonym poster: 93d0a0cad7a158418ebfc7f67735e416 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #119 Del Skrevet 24. april 2013 Det morsomste med disse trådene er vel den til dels ukritiske og dypt fornærmede gjengen som forsvarer bloggeren som om hun var en venninne. Anonym poster: 965a72b141df0621cc0f31aeb8830f3a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hilde Christina Skrevet 24. april 2013 #120 Del Skrevet 24. april 2013 Enn om du kunne ha såpass integritet at du bare beklaget når du nå har blitt tatt for svindel? Jeg har ikke blitt tatt i svindel, dette er spekulasjoner. Dersom du mener at jeg har blitt tatt for dette, send meg gjerne dokumentasjon. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg