Teriyaki Skrevet 18. februar 2014 Forfatter #161 Del Skrevet 18. februar 2014 Hei! Egentlig nesten så jeg burde ha samlet alle treningene i ett innlegg i slutten av uka, for jeg spammer jo min egen dagbok Men er motiverende å oppdatere underveis, så.. Hadde veldig vondt i knærne i går, så fryktet dagens trening utgikk, men det ble bedre over natten. 50 min joggetur (dog oppdelt i to bolker på 21 og 29 min med 5 min "pause", da jeg måtte på do ) på tredemølle. 5% gradient og for det meste hadde jeg 9 km/time, men hadde to-tre gåpauser på nesten ett minutt for å få ned pulsen. 567 kcal, gjennomsnittspuls 83% maxpuls 92%. Fornøyd! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 19. februar 2014 Forfatter #162 Del Skrevet 19. februar 2014 Hviledag i dag, men har gått en tur på 4,30 km. 300 kcal. Så da er jeg i null, i og med at jeg har spiset et kakestykke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 20. februar 2014 Forfatter #163 Del Skrevet 20. februar 2014 Spinn intervall. Maxpuls 91. Slet skikkelig med å få opp pulsen, hadde melkesyre. 480 kcal. Er dermed 300 kcal unna ukesmålet på 2000 kcal. Har dessverre skeiet ut en del denne uken, men håper treningsmengden er nok til å hindre vektoppgang. Er ganske sikker på at jeg ikke har spist 2000 kcal for mue tross alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 21. februar 2014 Forfatter #164 Del Skrevet 21. februar 2014 Dagens trening utgår. Fikk selvfølgelig legetime til O midt på dagen slik at jeg ikke får tid til noen ting Nå må jeg spise frokost og pakke til hyttetur, så er det nok bare en times tid til jeg må hente O, også drar vi på hytta så snart sambo kommer hjem. Hadde han fått time i totiden så hadde jeg fått tid...Menmen.. 1700 kcal nådde jeg denne uken da. Jeg som hadde tenkt å nå 2300 kcal! Jaja, vi har med bæremeis til hytta, så tenker vi tar oss en tur i morgen. O skal få sjekket mandlene sine, han sikler sånn stakkars. Og både han og andre unger i bhg begynner å bli bevisst på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 24. februar 2014 Forfatter #165 Del Skrevet 24. februar 2014 Ukas første trening! 7,4 km på tredemølle på 52 minutter. 600 kcal! gjennomsnittspuls 84%, maxpuls 92%. Fornøyd. Nå har jeg trent 20 ganger siden 20 januar. Holder på med "30 treninger på 100 dager"-utfordringen som er på treningssenteret her. Blir neppe noe problem i og med at jeg har trent 20 ganger på 34 dager Så da får jeg en gratis sekk, hehe. Ukesmenyen er bare til og med torsdag denne uken, for på fredag stikker jeg avgårde til Trondheim! Dette blir den siste skikkelige venninneturen til Trondheim før jeg forhåpentligvis blir gravid, så det skal nytes. Kan jo selvsagt ta en tur til høsten også, men det er liksom ikke heeelt det samme når man er gravid. Men vi får se, kan hende jeg drar likevel. I dag: Dansk pølsegryte Tirsdag: Ovnsbakt laks med potet, grønnsaker og rømme Onsdag: Asiatisk fiskesuppe med grøve rundstykker Torsdag: Kylling korma med nanbrød (sååå hekta ) I og med at vi slutter på prevensjon om to måneder, så jeg har ikke noe mål om å gå ned en hel masse i vekt fram til vi begynner å prøve på barn nummer to, men jeg vil fokusere på å forbedre formen enda mer og å bli sterkere. Jo sterkere og bedre jeg er innen jeg blir gravid jo bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 25. februar 2014 Forfatter #166 Del Skrevet 25. februar 2014 Ukas trening nummer to: 42 minutter intervall på elipse. 464 kcal. Glemte å sjekke maxpulsen helt på slutten, men tror den var 90%. Etter det ble det styrke på mage, litt på armer og på rumpe/lår. Kjenner egentlig jeg har behov for en restitusjonsdag i morgen, men jeg skal jo reise bort fredags morgen, så hvis jeg skal rekke fire treninger denne uka så må jeg nesten bare komme meg på trening i morgen også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 26. februar 2014 Forfatter #167 Del Skrevet 26. februar 2014 Gått tur i dag. 303 kcal. 45 min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 27. februar 2014 Forfatter #168 Del Skrevet 27. februar 2014 I dag skal jeg til legen på grunn av smerteri ene puppen. Det har også kommet hvit talg ut av det, så det måtte undersøkes. Har egentlig ikke vært noe nervøs, men kjenner nå at jeg er litt spent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 27. februar 2014 Forfatter #169 Del Skrevet 27. februar 2014 Ser ut til at alt er i orden. Sitter bare og venter på graviditetstesten nå, men den vet jeg er negativ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 27. februar 2014 Forfatter #170 Del Skrevet 27. februar 2014 (endret) Og deeer har jeg bestilt 21 eggløsningstester og 3 graviditetstester (pakketilbud) Det er jo en måned til jeg slutter på p-pillene, men jeg gleder meg sånn og kunne ikke dy meg. Greit å ha i hus når vi starter prøvingen. Har aldri brukt eggløsningstester før, men siden jeg vil bli gravid fort og ikke aaaaner hvordan min egentlige syklus er med tanke på at jeg har gått på pillen i årevis, så tenkte jeg å ta det i bruk med en gang, selv om vi kanskje ikke trenger det sånn egentlig. Avsporer jo trenings-dagboka mi litt nå da, men jeg gleder meg sånn Skal kjøpe folat også, men husker ikke hvor mange mikrogram som var anbefalt. Innbiller meg at det er 400 i prøvetiden og de første 12 ukene, og deretter 200, men det finner jeg ut av på apoteket. Jaja, om en måned skal jeg opprette prøvedagbok, så da får jeg vel skrevet av meg alt der, og ikke her. Ikke det at det er så mange som leser her uansett, snakker nok mest med meg selv Endret 27. februar 2014 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 27. februar 2014 #171 Del Skrevet 27. februar 2014 Moro å lese, for jeg har akkurat mottatt eggløsningstester i posten jeg også . Det funka supert for oss sist gang. Og på handlelisten min står folat . Spennende tider! Jeg er så klar - og nå blir det jo ekstra moro å følge med deg . Blir det prøvedagbok eller skal du bare oppdatere her innimellom? For vår del kan det ta litt tid for vi har en periode fremover der min kjære kommer til å reise MYE med jobben… så blir nok en utfordring å få det til å passe… Men, sånn blir det desverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 27. februar 2014 Forfatter #172 Del Skrevet 27. februar 2014 Blir prøveddagbok ja! Håper vi sitter med positiv test i mai/juni! Det hadde vært supert! Håper det klaffer innen rimelig tid for dere også!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ingaborga Skrevet 2. mars 2014 #173 Del Skrevet 2. mars 2014 (endret) Begynte å lese litt på begynnelsen av treningsdagboka di nå nettopp, og så at du hadde ei fin joggeløype, og at du er bodøjente(holla!) så jeg lurte på om du kunne fortelle meg hvor denne løypa går? Endret 2. mars 2014 av Ingaborga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 2. mars 2014 Forfatter #174 Del Skrevet 2. mars 2014 Begynte å lese litt på begynnelsen av treningsdagboka di nå nettopp, og så at du hadde ei fin joggeløype, og at du er bodøjente(holla!) så jeg lurte på om du kunne fortelle meg hvor denne løypa går? Hei! Joggeløypa mi er i hopen. Bare å kjøre inn første til høyre etter krysset hvor man drar inn til vattenvatnet. Så er det bare å følge bakken helt opp til grusveien begynner. Er der jeg pleier å begynne løypa. Men er dårlig føre akkurat nå da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 4. mars 2014 Forfatter #175 Del Skrevet 4. mars 2014 Er altså HELT ute av kontroll for tiden. Kostholdet er ræva Finner ikke motivasjonen til å ta meg i nakkeskinnet heller. Dette har jeg spist i dag: Frokost: To skåler med fullkorns-corneflakes med syltetøy og melk, en rislunsj og en kinder maxi "mellom" En form for salt-sticks? Sånn som man dypper i ost, men jeg spiste de tørre Middag: En god porsjon fiskeboller i karrisaus Kvelds: To knekkebrød med ost og skinke, en brødskive med nugatti Dagen i går var værre..... Og vekta kryper selvsagt oppover når man holder på sånn her! Skulle tro jeg var gravid, men det er jeg altså ikke! Ellers har jeg vel ikke direkte trent siden sist. På lørdag var jeg i Trondheim, så da gikk jeg topptur til Fjellgeita, som ble 7 km opp og ned. I går brukte jeg 2,5 timer på å rydde takpapp som ligger strødd rundt huset etter at vi rev bort det gamle taket. I dag har jeg brukt 3,5 timer på det samme. Det er ganske slitsomt, og jeg kjenner det i beina. I morgen har jeg eksamen, så tror ikke det blir tid til trening, men håper på spinning på torsdag. Kjenner ikke en gang motivasjonen til å skjerpe inn kostholdet nå når jeg sitter her mett. Alt jeg tenker på er at jeg har lyst til å kjøpe is.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 7. mars 2014 Forfatter #176 Del Skrevet 7. mars 2014 Klarte å skjerpe meg i går, og fant ny motivasjon til å være sunn! Dessverre har jeg allerede feilet med kostholdet i dag da jeg blir så veldig påvirket av at det er fredag Jeg har ikke tenkt å kjøpe inn store kvantum med snop i helgen da, men kanskje en liten sjokolade eller lignende, men den store "skjerpinga" kommer jeg meg nok ikke i gang med før på mandag. Er veldig skuffet over sånn som jeg har holdt på i det siste. Nå holder jeg på mye vann pga mensen, så vet ikke nøyaktig hvor mye jeg har lagt på meg, men blir ikke overrasket om jeg har lagt på meg ett kg disse to ukene hvor jeg har spist så mye hver dag. Så sånn kan det gå. Har allerede spist mye i dag: Frokost: En skål med fullkorns corneflakes med syltetøy og melk lunsj: En banan og to trekanter grovt polarbrød med ost og skinke "mellom" En kinder maxi Et til måltid, som jeg ikke vet hva jeg skal kalle: Tre trekanter med grovt polarbrød: To med syltetøy og ett med brunonst Videre blir det kyllingsalat med fetaost til middag. Til kvelds blir det enten knekkebrød eller rester fra middagen I morgen er planen å ikke kjøpe noe snop. Vi skal på kaffe til mamma, så antar hun serverer ett eller annet der. Så skal vi lage hjemmelagd hamburger på kvelden, så det får være lørdagskosen. Trening: Spinnet i går. 500 kcal. Maxpuls 91% I dag skal jeg enten på trening nå i totiden eller så skal jeg på trening etter middag. Det blir jogging. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 7. mars 2014 Forfatter #177 Del Skrevet 7. mars 2014 Det ble intensiv intervall på tredemølle i dag. 37 min (3 min nedvarming). Hadde 5% stigning hele tiden, og 10,5 km/time. I starten var hvert intervall på ca to minutter, så ble det halvannet minutt og på slutten ett minutt. Stod mellom 20 og 30 sekunder i ro for å få igjen pusten mellom hvert intervall. Kom opp i 91-93 prosent i hvert intervall. Maxpulsen var 94%. Ei SUPER økt! Skal virkelig fortsette med intervaller på mølle. Da trenger jeg ikke trene like lenge heller for å oppnå samme antall kalorier siden pulsen er mye høyere. Ble 460 kcal i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 8. mars 2014 #178 Del Skrevet 8. mars 2014 for god økt! Ingenting er bedre enn godfølelsen etter en hard intervalløkt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 10. mars 2014 Forfatter #179 Del Skrevet 10. mars 2014 Ukas første treningsøkt! Det ble intervalltrening på mølle i dag. 94% maxpuls og 85% i gjennomsnitt. Gjennomsnittet har jo oppvarming og nedvarmingen tatt i beregningen også, så synes det er veldig bra! Når jeg ikke er under oppvarming eller nedvarming så har pulsen max fått synke til 88% under pausen, også har pulsen økt til over 90% i hver intervall. Supert. 518 kcal. Er veldig sugen på noe godt nå, men må bare være sterk. Det er mandag i dag og jeg lengter allerede etter helg. Rett og slett fordi jeg gleder meg til å spise ost og kjeks Og taco. Og pannekaker med bacon og sukker på søndag. Ukesmenyen: I dag: Rester fra i går: Langstekt kalkun, maisgrøt, hjemmelagd saus, ovnsstekte grønnsaker og potet I morgen: terninger av laks i fløtesaus (med chili?), fullkornspasta, brokkoli og gulrot Onsdag: Kyllingfilet med ris og salat Torsdag: vet ikke, skal spise hos mamma Fredag: Hjemmelagd asiatisk suppe og hvitløksbrød Lørdag: Taco! Det er lenge siden Søndag: Pannekaker med sprøstekt bacon og sukker og hjemmelagd blomkålsuppe Eneste fabrikat-maten denne uken er tacoen faktisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 12. mars 2014 Forfatter #180 Del Skrevet 12. mars 2014 Intervalltrening i dag også! Ikke like mange kcal: 444 kcal. Var helt skutt og hadde bare ikke klart å nå 500 i dag. Uansett fornøyd. Maxpuls var 93% i dag. Lett styrketrening etterpå. Har hittil spist en skål med fullkorns corneflakes med Tine vaniljeyoghurt, blåbær og litt syltetøy og en god skål med kyllingsalat med sweet chilisaus. Til middag blir det laks i fløtesaus med pasta og grønnsaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå