Gå til innhold

Må du forvente å bli spurt om skyss når du har bil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og om man må kjøre tidligere eller vil kjøre seinere så har man plutselig "meldeplikt" til noen.

Eller hvis man blir syk, så må man plutselig si i fra til enda en person..

Tiden på morgenen før jobb er hellig for meg, helt til jeg tråkker innenfor dørterskelen på jobb så vil jeg at folk lar meg være i fred.

Anonym poster: 6c6c388962ebd68101133ad880a8d527

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fy faen, folk er KALDE.

Er man venner er man venner, da ofrer men ti minutter her og der. Jeg blir rett og slett sjokkert over hvor kalde og ekle folk stort sett er. Ikke rart jeg holder meg unna mennesker, fpor er jeg venner med noen er vi VENNER. Jeg ville aldri latt mine venner stå og vente på et busstopp om jeg kunne skysse dem.

Jeg blir direkte kvalm og samtidig får jeg bekreftet hvorfor jeg ikke vil ha norske venner. Dere er for egoistiske og bortskjemte.

Anonym poster: d0e16d5057c265fd87265de752402d39

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen, folk er KALDE.

Er man venner er man venner, da ofrer man ti minutter her og der. Jeg blir rett og slett sjokkert over hvor kalde og ekle folk stort sett er. Ikke rart jeg holder meg unna mennesker, for er jeg venner med noen er vi VENNER. Jeg ville aldri latt mine venner stå og vente på et busstopp om jeg kunne skysse dem. Det samme forventr jeg tilbake, hallo liksom.

Jeg blir direkte kvalm og samtidig får jeg bekreftet hvorfor jeg ikke vil ha norske venner. Dere er for egoistiske og bortskjemte. Jeg blir rett og slett kvalm av denne tråden.

Anonym poster: d0e16d5057c265fd87265de752402d39

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke bil. Men jeg hadde ei venninne som forventet at jeg skulle be foreldrene mine om å skysse henne overalt. Det ble litt slitsomt over tid.

Om jeg hadde hatt bil så hadde jeg kjørt venninner av eget initiativ for å være grei. Jeg liker å hjelpe folk. Men jeg synes ikke noe om at man gjør tjenester bare fordi man forventer å få noe tilba

Så du hjelper vennene dine bare fordi du forventer noe tilbake? Ikke for å være grei liksom? Greit nok at du tilbyr deg å betale bensin og sånn, men du må forstå at det er ikke bare bensinen som koster ved å ha bil. Det kan bli veldig irriterende over tid om alle venninner man har forventer at man skal stille opp som drosje bare fordi man har bil.

Det er helt realt at du spør om skyss, men da må du også tåle å få et nei iblant.

Anonym poster: 69782fcf941dfe0e30dced3ea949d22d

jeg tåler å få et nei, men det er mange med bil som omtrent forventer at INGEN spør. De tåler ikke at folk spør engang. Det er ikke "nei beklager" det er mer "herregud, jeg gidder ikke svippe deg innom butikken/kjøre deg hjem. Du får klare deg sjøl for faen!"

Jeg gjør tjenester for å være grei, men når folk ikke gir meg tjenester tilbake så begynner jeg nesten å forvente at de skal begynne med det om jeg skal gidde å gi de tjenester

Anonym poster: 7b1957813aebeb0d2d6e71c0dbc355eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva i alle dager?

problem? å la en venninne sitte på i samme strekning?

Hva om jeg hadde blitt dumpet og ville ha trøst? Hadde jeg fått den "det er ikke mitt problem at du ble dumpet, jeg liker faktisk å ha lørdagskvelden min fri jeg!" Neida, jeg har nok med venner, trenger ikke de som anser meg som et problem, jeg hadde selvfølgelig stilt opp og betalt. Herregud,så kalde folk er! er det virkelig sånn her du forholder deg til dine venner? ikke rart at så mange i dette landet sliter psykisk, når ingen stiller opp for noe så lett som å sitte på i bilen engang

Anonym poster: 6af1ff73a09ac013a2564434c1907657

Hva om hun foretrekker å være alene i bilen om morningen? Hva om hun ikke har lyst til å planlegge morningen sin etter deg? Hva har dessuten mine empatiske evner med dette å gjøre? At jeg sier man ikke kan behandle venner som om de er ens egen privatsjåfør er ikke det samme som at jeg er uempatisk.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det Armitage sa X 2.

Du er rett og slett respektløs ovenfor henne som fortjener bedre enn å ha deg som venninne inntil du kan oppføre deg som noen som er gammel nok til å være student. Dete er rene ord for pengene, men det er ikke vondt ment.

Jeg håper at du kan tenker over de tilbakemeldingene du har fått i denne tråden, og komme frem til en forståelse for din venninnes situasjon. Kanskje du også kan være så kul at du forteller henne om at du skjønner det ikke er noe ålreit å bli mast på slik hele tiden.

Nå vet jeg ikke om alt er blitt quotet til meg eller andre AB hele veien. (TS her) Men jeg har ikke kuttet henne ut:) Jeg har selv sagt her inne at jeg forstår godt at det kan være irriterende å bli spurt. Men så er spørsmålet, burde man nesten ikke forvente å bli spurt når man har bil? Man kan si nei (på en høflig måte) men de fleste tenker vel at det skader ikke å spørre?

Det er som når man er den eneste gutten i klassa, og alltid blir bedt om å løfte ting (dårlig eksempel men dere ser hvor jeg vil hen) Jeg blir for eksempel mast på å lappe klær hele tiden eller sy ting fordi venner og familie vet at jeg kan sy. Det kan være litt plagsomt til tider, men jeg sier aldri nei med mindre jeg ikke har anledning, og da sier jeg at jeg heller kan hjelpe de senere. Kommer ikke med utsagn som "sy den sjæl a!" Ikke tar jeg noe betalt for det heller, med mindre det er snakk om svære greier.

Men så syns jeg jo det er merkelig at man ikke kan stoppe på et busstopp i ett minutt. Det var ikke lenge siden hun faktisk kjørte en venninne helt fra skolen og til en annen butikk fordi denne venninnen trengte en lader. Da har hun jo vist tegn på at hun kjører andre (om man spør pent kanskje?) og derfor spurte jeg om hun gadd vente i 1-2 minutter for meg. Hvis hun hadde så sykt dårlig tid så kunne hun kanskje tilbudt å svippe innom en annen dag, siden vi har praksis sammen i flere uker og kommer til å sitte i samme bil både frem og tilbake alle de dagene. Så hun hadde hatt god tid til å gi meg 2 minutter av livet hennes :P

Og forresten så er det forventet av skolen at de med bil kjører til praksis da det er dårlig kollektivtrafikk og mange praksisplasser ligger ganske langt å kjøre fra byen. Gruppene er faktisk blitt delt utifra hvem som har bil, og hvor folk bor.

Anonym poster: 7b1957813aebeb0d2d6e71c0dbc355eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde jeg vært venninna til ts ville jeg en periode tatt henne med på alle mine private ærend hver gang hun "bare skulle sitte på, for det er jo en selvfølge at man alltid skal kjøre vennene sine, uansett." Da tenker heg hun ville gått lei.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke om alt er blitt quotet til meg eller andre AB hele veien. (TS her) Men jeg har ikke kuttet henne ut:) Jeg har selv sagt her inne at jeg forstår godt at det kan være irriterende å bli spurt. Men så er spørsmålet, burde man nesten ikke forvente å bli spurt når man har bil? Man kan si nei (på en høflig måte) men de fleste tenker vel at det skader ikke å spørre?

Det er som når man er den eneste gutten i klassa, og alltid blir bedt om å løfte ting (dårlig eksempel men dere ser hvor jeg vil hen) Jeg blir for eksempel mast på å lappe klær hele tiden eller sy ting fordi venner og familie vet at jeg kan sy. Det kan være litt plagsomt til tider, men jeg sier aldri nei med mindre jeg ikke har anledning, og da sier jeg at jeg heller kan hjelpe de senere. Kommer ikke med utsagn som "sy den sjæl a!" Ikke tar jeg noe betalt for det heller, med mindre det er snakk om svære greier.

Men så syns jeg jo det er merkelig at man ikke kan stoppe på et busstopp i ett minutt. Det var ikke lenge siden hun faktisk kjørte en venninne helt fra skolen og til en annen butikk fordi denne venninnen trengte en lader. Da har hun jo vist tegn på at hun kjører andre (om man spør pent kanskje?) og derfor spurte jeg om hun gadd vente i 1-2 minutter for meg. Hvis hun hadde så sykt dårlig tid så kunne hun kanskje tilbudt å svippe innom en annen dag, siden vi har praksis sammen i flere uker og kommer til å sitte i samme bil både frem og tilbake alle de dagene. Så hun hadde hatt god tid til å gi meg 2 minutter av livet hennes :P

Og forresten så er det forventet av skolen at de med bil kjører til praksis da det er dårlig kollektivtrafikk og mange praksisplasser ligger ganske langt å kjøre fra byen. Gruppene er faktisk blitt delt utifra hvem som har bil, og hvor folk bor.

Anonym poster: 7b1957813aebeb0d2d6e71c0dbc355eb

Hvorfor mener du at du har krav på hennes tid?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du føler deg frekk som skriver dette fordi du er frekk. Dersom du vil ha fri tilgang på bil kan du bruke 30k på å ta lappen, og 30k til på å kjøpe deg en billig bil, og minimum 15.000 i året på vedlikehold, forsikring, avgifter osv. Synes du dette høres pes ut kan du bruke litt av alle disse pengene du sparer på å ikke ha bil på buss/taxi.

Jeg har bil, og jeg kjører gjerne dersom vi skal samme vei, men med en gang noen forventer at jeg skal stille opp og kjøre lange omveier er det slutt på velviljen. Å bli kjørt er en stor tjeneste, så da bør du betale for deg, eller i det minste tilby dette, om ikke annet for at jeg skal kunne få den kule følelsen av å være snill når jeg takker nei til penger. Og du bør uansett invitere meg på middag i ny og neog gi meg en god flaske vin til bursdagen min.

For en omvei på ti minutter tar ikke ti minutter, det er ti minutter hver vei, og så bruker du minst ti minutter til på butikken, og da kommer jeg en halvtime senere hjem. Og det er muligens ok for deg som er student eller naver og har allverdens med tid, men for meg som er en overarbeidet yrkessjåfør hadde jeg heller gnagd av meg den ene armen enn å sitte en halvtime ekstra i bilen med en utakknemlig venn som deg.

Anonym poster: c12a3f0554b168569e6a92479d1ebfe7

TS her. Det er vanligvis snakk om 2 minutter av livet hennes, jeg har sjelden spurt etter å bli kjørt lengre, men da tilbyr jeg penger selvfølgelig. Det er som sagt lov å si nei, men man trenger ikke bli forbanna hver gang noen spør omtrent :P

Du sier selv at du stiller opp om dere skal samme vei, og det er det jeg mener:) Du stopper kanskje på busstoppet for å la din venninne løpe inn på butikken for å kjøpe en liten ting, eller svippe innom posten for å poste en pakke?

Jeg snakker ikke om en halvtime eller rundt der.

Nå i praksis så sitter jeg på med henne hjem HVER DAG, og det sier seg da selv at om jeg må på butikken/posten/banken/legen/psykologen/whatever etter praksis så bør hun faktisk kjøre innom sentrum (hun pleier å ta en omvei rundt. Les; omvei. Det går faktisk kjappere å kjøre innom sentrum bortsett fra at det er litt mer trafikk der.) med mindre hun vil slippe meg av på motorveien. Men det var så forferdelig forrige gang. Jeg må enda et ærend i byen til uka, men får vel bare gå av på motorveien og gå inn til sentrum. Jeg tør ikke spørre henne, hvertfall ikke når hun ble så irritert sist.

Anonym poster: 7b1957813aebeb0d2d6e71c0dbc355eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor mener du at du har krav på hennes tid?

Jeg forventer at de aller fleste venner jeg har er hyggelige nok til å gi meg 2 minutter av livet deres innimellom til en tjeneste.

OG DET ER IKKE SNAKK OM MANGE MINUTTER!! 2 minutter et par ganger i året, for de som ikke har forstått det.

Jeg hjelper folk jeg, selv om jeg kanskje egentlig ikke orker. Men jeg gjør det for å være grei. Jeg syns andre mennesker kan være like snille også:)

Anonym poster: 7b1957813aebeb0d2d6e71c0dbc355eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært venninna til ts ville jeg en periode tatt henne med på alle mine private ærend hver gang hun "bare skulle sitte på, for det er jo en selvfølge at man alltid skal kjøre vennene sine, uansett." Da tenker heg hun ville gått lei.

Ikke egentlig, for jeg spør henne bare om å sitte på en sjelden gang iblandt, så om hun måtte innom butikken så hadde det gått greit:)

Anonym poster: 7b1957813aebeb0d2d6e71c0dbc355eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker friheten med å ha bil. Å kunne kjøre direkte hjem uten stopp, eller ta en impulstur på et kjøpesenter og bli 3 timer. Koser meg skikkelig når jeg sitter i bilen helt alene, og den magien blir brutt om jeg har med en passasjer. Kjører aldri rundt på venner om vi ikke skal samme vei. Hender jeg plukker opp venner når vi skal noe, men jeg merker at det fort går en halvtime ekstra om omveien er 5 minutter, så dette gjør jeg ikke til og fra jobb. Er en kollega av meg som sitter på en del for en periode nå, jeg synes det er en belastning, for jeg går glipp av den alenetiden jeg skulle hatt i bilen, og det tar meg ofte 10 min ekstra selv om jeg bare må svinge av motorveien

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Det er vanligvis snakk om 2 minutter av livet hennes, jeg har sjelden spurt etter å bli kjørt lengre, men da tilbyr jeg penger selvfølgelig. Det er som sagt lov å si nei, men man trenger ikke bli forbanna hver gang noen spør omtrent :P

Du sier selv at du stiller opp om dere skal samme vei, og det er det jeg mener:) Du stopper kanskje på busstoppet for å la din venninne løpe inn på butikken for å kjøpe en liten ting, eller svippe innom posten for å poste en pakke?

Jeg snakker ikke om en halvtime eller rundt der.

Nå i praksis så sitter jeg på med henne hjem HVER DAG, og det sier seg da selv at om jeg må på butikken/posten/banken/legen/psykologen/whatever etter praksis så bør hun faktisk kjøre innom sentrum (hun pleier å ta en omvei rundt. Les; omvei. Det går faktisk kjappere å kjøre innom sentrum bortsett fra at det er litt mer trafikk der.) med mindre hun vil slippe meg av på motorveien. Men det var så forferdelig forrige gang. Jeg må enda et ærend i byen til uka, men får vel bare gå av på motorveien og gå inn til sentrum. Jeg tør ikke spørre henne, hvertfall ikke når hun ble så irritert sist.

Anonym poster: 7b1957813aebeb0d2d6e71c0dbc355eb

Hva om hun er som meg og ikke liker å kjøre i sentrum? Det går tregt og er stappfullt av idioter. Hennes bil, hub velger kjørerute.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er selv student, og den eneste i omgangskretsen min som har bil. Dette er et tema jeg har ganske sterke meninger om, men jeg skal prøve å holde meg nyansert :)

Meningen som går igjen hos mange, er at folk veldig gjerne ønsker å hjelpe og stille opp for vennene sine, men at problemet melder seg i det det forventes. Dette er jeg også enig i. Jeg synes f.eks. det er kjempehyggelig å kunne spørre venninner om de vil være med og handle mat på en av de større matbutikkene utenfor sentrum, når jeg likevel skal dit, eller å tilby meg å kjøre dem dersom det passer meg, og jeg vet de skal noe et stykke unna.

Det som jeg derimot synes er litt mindre ålreit, er når det blir forventet at jeg skal kjøre folk til steder, spesielt når de selv har satt seg i en situasjon som innebærer at de må reise litt langt - en situasjon de hadde måttet løse på andre måter dersom de ikke hadde kjent meg. Da mener jeg for eksempel kompisen min som bor utenfor sentrum, og ønsker at jeg skal kjøre han hjem fra fest (han har jo selv valgt å bo utenfor sentrum, og hadde han ikke kjent meg, hadde han pent måttet ta en taxi eller gå førti minutter). Lignende var det da min venninne ville at jeg skulle kjøre henne til fastlegen hennes en tidlig morgen, og jeg sa at jeg dessverre ønsket å ta igjen tapt søvn den morgenen, og at det derfor passet dårlig. Det er hun som har valgt seg en fastlege utenfor sentrum, i stedet for en innenfor, og kanskje er jeg en dårlig venninne - men da føler jeg faktisk ikke at det er "mitt problem" at hun må komme seg ut dit. Så klart, hadde det vært snakk om en kontroll av en gipsing fra hofta og ned, så handler det ikke lengre om hva man har valgt og ikke, men en vanlig time hos fastlegen er ikke noe ekstraordinært i mine øyne.

Så er det jo faktisk også sånn at akkurat når det gjelder dette med å ha bil, og kanskje spesielt når man er student, så får man plutselig veldig mange flere "venner" i bilsammenheng. Det kommer ikke nødvendigvis bare spørsmål fra aller nærmeste omgangskrets, men også fra bekjente som har fått høre at du har bil. Da kan det tidvis (etter min erfaring spesielt rundt typiske tider for flytting, eks. 1. januar og i sommermånedene) bli veldig mye henvendelser.

Det er kjipt at frustrasjonen man da kjenner på, skal gå utover også "de nærmeste", men jeg har selv kjent på hvordan egentlig alle bilspørrende personer har endt litt i samme bås, uavhengig av relasjonen jeg har til dem for øvrig.

Jeg ser du skriver, TS, at det er naturlig at du vil ha noen ærend etter praksis i løpet av disse ukene dere er i praksis. Jeg er fristet til å tenke at dette er ærend du hadde måttet løse på annet vis hvis du ikke kjente henne/satt på med henne/var i praksis, og da hadde jeg i ditt sted heller ikke forventet at hun skulle ta hensyn til det.

For all del; jeg mener ikke at en sjåfør aldri skal kunne være fleksibel og gjøre tjenester for vennene sine, og jeg mener heller ikke at en passasjer skal føle at han/hun trenger å trå varsomt når det gjelder å stille spørsmål. Teorien min, da jeg som sagt er student, og ikke har hatt lappen i årtier, er at mange av de menneskene som spør meg om bilrelaterte tjenester, er folk som i den grad de er vante til å bli kjørt rundt, har blitt kjørt rundt av sine foreldre. Dessverre kan man ikke forvente den samme "servicen" fra venner, som man kan fra foreldre.

PS. Jeg kjører mange små omveier selv, dersom det innebærer at jeg kan kjøre i en trafikk som jeg trives bedre med. Jeg synes i grunn det er en valgfrihet som er forbeholdt meg når det tross alt er jeg som har valgt å bruke penger på å ha bil :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg kjøpte vel bil for å komme meg lettere frem selv, ikke for å være gratis taxi for andre.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også som et par andre nevner bil fordi det er lettere for meg.

Jeg er en av de som sjelden tilbyr meg å f.eks svippe andre innom steder etter jobb fordi jeg skal i barnehagen og hente sønnen min.

"Bare to minutter" blir fort 7-10-15 og opptil 20 fordi det er kø (i alle fall i området jeg jobber og bor i). Sønnen min er lenge nok i bhg som det er, så jeg gidder faktisk ikke bruke av hans tid på å kjøre rundt på de som ikke prioriterer friheten det er å ha bil :)

Skal jeg ikke hente i barnehagen er jeg nok lettere å spørre, og sier oftere ja, men da helst til nære venner som jeg også noen ganger spør selv.

Skal nevnes at jeg har henta venner i byen kl 0300 når jeg skulle på jobb selv 0800, så jeg er ikke en sånn som alltid sier nei ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ingen problem med å la venner sitte på om vi skal i samme retning, så sant de faktisk står utenfor å venter når jeg kommer. Jeg kan også kjøre noen hjem selv om det ikke er samme vei som jeg skal, om det skjer innimellom eller er en grunn til det. Men på daglig eller ukesbasis så hadde jeg blitt sur. Og når mange kommer å maser om å bli kjørt så blir en irritert, jeg skjønner at det er kjipt for deg å få en sur kommentar på det av venninnen din.

Men at skolen krever at de med bil skal frakte resten av gruppa når dere er i praksis er hårreisende!!! Da hadde jeg klikket! Det hadde ikke vært aktuelt for min del.

Anonym poster: 0f9e9598f3603ae1429a9b85dd8b08ed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om hun foretrekker å være alene i bilen om morningen? Hva om hun ikke har lyst til å planlegge morningen sin etter deg? Hva har dessuten mine empatiske evner med dette å gjøre? At jeg sier man ikke kan behandle venner som om de er ens egen privatsjåfør er ikke det samme som at jeg er uempatisk.

Enig med det som blir sagt oppe her: er man venner,så er man venner.

Er din alenetid så viktig,så vær alene! Greit for meg! som sagt tidligere,jeg har flere venner enn henne, venner som det ikke blir klein stemning med når de kjører forbi meg med bilen hver dag.

privatsjåfør fordi jeg vil sitte på i samme strekning? da vet du ikke hva en privatsjåfør er. kjøreturen tar mye kortere tid enn å gå, btw, så den alenetiden er snakk om et par minutter. Men vi har nok forskjellig syn på venner. Jeg hadde følt meg flau hvis jeg kjørte samme retning som venninnen min, fra samme sted(jeg går forbi henne og bilen hennes om morgningen) og bare vinket henne farvel om morgningen. Det er de fleste i klassen enig med meg i.

Men ho skal få lov til det,du skal få lov til å være uenig med meg,og jeg skal få lov til å velge mine venner selv.

Anonym poster: 6af1ff73a09ac013a2564434c1907657

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen problem med å la venner sitte på om vi skal i samme retning, så sant de faktisk står utenfor å venter når jeg kommer. Jeg kan også kjøre noen hjem selv om det ikke er samme vei som jeg skal, om det skjer innimellom eller er en grunn til det. Men på daglig eller ukesbasis så hadde jeg blitt sur. Og når mange kommer å maser om å bli kjørt så blir en irritert, jeg skjønner at det er kjipt for deg å få en sur kommentar på det av venninnen din.

Men at skolen krever at de med bil skal frakte resten av gruppa når dere er i praksis er hårreisende!!! Da hadde jeg klikket! Det hadde ikke vært aktuelt for min del.

Anonym poster: 0f9e9598f3603ae1429a9b85dd8b08ed

Egentlig så anbefaler de fleste arbeidssteder å ha en partner å sitte på. Sparer trafikk, sparer miljø, sparer penger. Men gud forby å gjøre noe for andre enn deg selv!

Anonym poster: 6af1ff73a09ac013a2564434c1907657

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med det som blir sagt oppe her: er man venner,så er man venner.

Er din alenetid så viktig,så vær alene! Greit for meg! som sagt tidligere,jeg har flere venner enn henne, venner som det ikke blir klein stemning med når de kjører forbi meg med bilen hver dag.

privatsjåfør fordi jeg vil sitte på i samme strekning? da vet du ikke hva en privatsjåfør er. kjøreturen tar mye kortere tid enn å gå, btw, så den alenetiden er snakk om et par minutter. Men vi har nok forskjellig syn på venner. Jeg hadde følt meg flau hvis jeg kjørte samme retning som venninnen min, fra samme sted(jeg går forbi henne og bilen hennes om morgningen) og bare vinket henne farvel om morgningen. Det er de fleste i klassen enig med meg i.

Men ho skal få lov til det,du skal få lov til å være uenig med meg,og jeg skal få lov til å velge mine venner selv.

Anonym poster: 6af1ff73a09ac013a2564434c1907657

Kanskje det er verdifulle minutter for henne? Hvis det er så viktig for deg å komme raskt frem / slippe å gå får du skaffe deg bil selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...