Gå til innhold

Inn med bil på verksted - fikk tilbake bilen med nye feil.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde bilen på verksted for å bytte bakbrems og batteri. Resultatet av det var at varmeapparatet sluttet å fungere da jeg fikk tilbake bilen (selvfølgelig en fredag ettermiddag så jeg kunne ikke kjøre tilbake). Jeg lurer på hvordan i all verden det er mulig? (siden bilen akkurat hadde vært på NAF test vet jeg at det ikke var noe galt med varmeapparatet før bilen ble levert på verksted).

Anonym poster: 02da42a4d60524aba33a982709935298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørs om det ikke er tilfeldig.

At varmeapparatet var ok når bilen var på NAF test spiller egentlig ingen rolle-man kan ikke se om et varmeapparat er slitt på samme måte som med bremser eller andre slitedeler.

Hvor gammel er bilen og hvor langt har den gått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmeapparat slutter oftest å virke plutselig, uten forvarsel og man kan ikke se slitasje på forhånd.

Anonym poster: 426e0a60060495cd88152aaccf537522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virket helt til jeg leverte bilen og kjørte derfra 2 timer senere. Tilfeldig? NAF testen var dagen før, men jeg skjønner at de ikke kan måle det på samme måte som slitedeler.

Bilen er 2004, gått 160 000 ca

Anonym poster: 02da42a4d60524aba33a982709935298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmeapparat slutter oftest å virke plutselig, uten forvarsel og man kan ikke se slitasje på forhånd.

Anonym poster: 426e0a60060495cd88152aaccf537522

Det sluttet å virke plutselig for et par måneder siden også (1 mnd etter jeg kjøpte bilen), da hadde forhandler glemt å fylle på kjølevæske. Denne gangen er det ihvertfall ikke det som er problemet. Så det er ingenting verkstedet kan ha kommet borti mens de byttet bremser og batteri som kan ha forårsaket det? Syns bare det er merkelig at det slutter å virke akkurat når bilen er inne på verksted en times tid.

Anonym poster: 02da42a4d60524aba33a982709935298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skader jo ikke om du ringer dem og forklarer saken i morgen ihvertfall.

Skal absolutt det, bilen må jo inn igjen for å reparerere listen med andre ting som ble underkjent hos NAF, men som ikke måtte taes akkutt..trasig uten varmeapparat i 20 minus :)

Anonym poster: 02da42a4d60524aba33a982709935298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan sjekker jeg det? :)

Anonym poster: 02da42a4d60524aba33a982709935298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan sjekker jeg det? :)

Anonym poster: 02da42a4d60524aba33a982709935298

Se om du finner manualen til bilen din i hanskerommet, i den skal det stå hvor du har sikringene dine hen.

Du kan dra ut sikringen og se om den er brent.

Endret av Cpl Nobby Nobbs.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en annen tråd her skriver hu at det bare blåser kald luft ut av dysene, så går da utifra at vifta går. Dermed kan du utelukke sikring.

Evt en spjeldmotor som har låst seg så du ikke får regulert tempraturen, eller for lite kjølevæske.

Sjekk kjølevæskenivået. Og ikke si du ikke vet hvordan, da bør du ikke ha bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt så har bilen nettopp vært på NAF test og da ble slike ting sjekket Audiot. Hvis du ikke kan lese, bør du heller ikke gi råd ;)

Anonym poster: 02da42a4d60524aba33a982709935298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kan være for lite frostvæske i forhold til vann. det som da kan ha skjedd er at vannet har fryst til is i radiatoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være for lite frostvæske i forhold til vann. det som da kan ha skjedd er at vannet har fryst til is i radiatoren.

Bilen var på NAF test rett før helgen, alt sånt er jo sjekket..

Anonym poster: 02da42a4d60524aba33a982709935298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NAF sjekker nivået på frostvæsken, ikke blandingsforholdet på frostvæsken. hvilken type naf test var bilen inne til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

NAF sjekker nivået på frostvæsken, ikke blandingsforholdet på frostvæsken. hvilken type naf test var bilen inne til?

Ah, okey :)

Garantiutløpstest. Bilen hadde problemer med vifteanlegget (akkurat samme feil) for 2 mnd´er siden, så jeg ba han faktisk sjekke om han fant ut noe som kunne gi problemer med det igjen.

Anonym poster: 02da42a4d60524aba33a982709935298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøre uten varmeanlegg som virker i 20 minus er bare vondt, så jeg kjørte innom et verksted på veien i dag. Det viste seg at det ikke var frostvæske! Det er jo helt skammelig at NAF ikke oppdaget dette på testen? Kan jeg da stole på at resten av testen er gjort riktig, at de ikke har utelatt noe annet? Jeg har jo fått direkte utgifter på det her, kan jeg kreve pengene tilbake fra NAF siden dette er noe de burde ha oppdaget? Jeg gir meg ende over jeg :)

Anonym poster: 02da42a4d60524aba33a982709935298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ha en lekkasje i systemet, toppakningen din kan være gåen så kjølevæsken går inn i oljesystemet. Du får kontakte NAF da. Du har vel dokumentasjon fra verkstedet du besøkte sist? Snakket du med de som byttet bremser og batteri og forklarte dem saken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøre uten varmeanlegg som virker i 20 minus er bare vondt, så jeg kjørte innom et verksted på veien i dag. Det viste seg at det ikke var frostvæske! Det er jo helt skammelig at NAF ikke oppdaget dette på testen? Kan jeg da stole på at resten av testen er gjort riktig, at de ikke har utelatt noe annet? Jeg har jo fått direkte utgifter på det her, kan jeg kreve pengene tilbake fra NAF siden dette er noe de burde ha oppdaget? Jeg gir meg ende over jeg :)

Anonym poster: 02da42a4d60524aba33a982709935298

Hva faen var det jeg skriv? SJEKK ALLTID VÆSKENIVÅER SELV! Søppelhue.

Aldri stol på noen andre enn deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...