Gå til innhold

Inn med bil på verksted - fikk tilbake bilen med nye feil.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du kan ha en lekkasje i systemet, toppakningen din kan være gåen så kjølevæsken går inn i oljesystemet. Du får kontakte NAF da. Du har vel dokumentasjon fra verkstedet du besøkte sist? Snakket du med de som byttet bremser og batteri og forklarte dem saken?

Hvis det er lekkasje i systemet, vil verkstedet finne ut av det når jeg leverer bilen til neste uke? Hvis toppakningen er gåen, burde ikke NAF ha sett det forrige uke? Beklager hvis dumme spørsmål, men jeg vet ikke noe om sånt. Ja klart jeg har dokumentasjon fra NAF som tok testen. Verksted hos bilforhandler har byttet bemser og batteri, bilen skal inn igjen nå for å få rettet opp de andre tingene det var avvik på (de mindre akutte tingene). Toppakning var ikke blant det.

Men nå var det jo ikke kjølevæske, men frostvæske som var problemet (første gang var det kjølevæske, trolig som følge av at verkstedet ikke hadde fyllt på før salg. Ingenting som tyder på lekkasje så langt ihvertfall).

Hva faen var det jeg skriv? SJEKK ALLTID VÆSKENIVÅER SELV! Søppelhue.

Aldri stol på noen andre enn deg selv.

Hvis du ikke kan svare på en OK måte kan du bare la være å si noe. Søppelhue kan du derfor selv være.

Anonym poster: 02da42a4d60524aba33a982709935298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frostvæske er i kjølesystemet på bilen for å hindre vannet i å fryse. Man kan fint kjøre uten frostvæske-om sommeren så lenge det holder seg på plussgrader. Uten frostvæske risikerer man at motoren blir ødelagt ved frost. Frosset vann tar større plass.

Det er det varme kjølevannet som gjør at du får varme i bilen. Det sirkulerer rundt for å kjøle ned motoren. Blir motoren for varm, havarerer den. Er det lite væske på bilen, blir det ikke like mye varme ut av varmeapparatet. Om termostaten går, kommer det kald luft ut.

Lekkasje finner de ved å feks trykkteste. Du burde jo se om det er vått/is under bilen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frostvæske er i kjølesystemet på bilen for å hindre vannet i å fryse. Man kan fint kjøre uten frostvæske-om sommeren så lenge det holder seg på plussgrader. Uten frostvæske risikerer man at motoren blir ødelagt ved frost. Frosset vann tar større plass.

Det er det varme kjølevannet som gjør at du får varme i bilen. Det sirkulerer rundt for å kjøle ned motoren. Blir motoren for varm, havarerer den. Er det lite væske på bilen, blir det ikke like mye varme ut av varmeapparatet. Om termostaten går, kommer det kald luft ut.

Lekkasje finner de ved å feks trykkteste. Du burde jo se om det er vått/is under bilen også.

Aha, skjønner (tror jeg). Det er ikke vått/is under bilen. Okey, da skal jeg nevne dette for verkstedet når jeg leverer bilen, tusen takk for god hjelp :)

Anonym poster: 02da42a4d60524aba33a982709935298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått svar, radiatoren må byttes. Noen som vet om dette er en dyr jobb? (går på garantien, men er likevel nysgjerrig. Toyota Corolla 2005 mod)

Anonym poster: 02da42a4d60524aba33a982709935298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått svar, radiatoren må byttes. Noen som vet om dette er en dyr jobb? (går på garantien, men er likevel nysgjerrig. Toyota Corolla 2005 mod)

Anonym poster: 02da42a4d60524aba33a982709935298

hvorfor må radiatoren byttes?

Anonym poster: 8ab00ccbb1983bd5f7532c25a35513a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor må radiatoren byttes?

Anonym poster: 8ab00ccbb1983bd5f7532c25a35513a1

Fordi den lekker. Hva slags relevans har det til spørsmålet mitt om hva dette koster å få gjort dette på merkeverksted?

Anonym poster: 02da42a4d60524aba33a982709935298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om det går på garanti spiller det vel ingen rolle på pris?

Timepris på merkeverksted er adskillig høyere enn andre verksteder. Om du setter en Ford inn til Toyota tar de ofte lavere pris.

Du får ringe merkeverksted og spørre da? Også ringer du et uavhengig og spør der og. Er bilen kjøpt hos Toyotaforhandler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi den lekker. Hva slags relevans har det til spørsmålet mitt om hva dette koster å få gjort dette på merkeverksted?

Anonym poster: 02da42a4d60524aba33a982709935298

ikke relevans til det du spør om, men du har fått ganske mange tips i denne tråden som du har nekta på at kan være årsaken. Interessant for oss andre å få vite hva som var årsaken til problemene.

Anonym poster: 8ab00ccbb1983bd5f7532c25a35513a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det går på garanti spiller det vel ingen rolle på pris?

Timepris på merkeverksted er adskillig høyere enn andre verksteder. Om du setter en Ford inn til Toyota tar de ofte lavere pris.

Du får ringe merkeverksted og spørre da? Også ringer du et uavhengig og spør der og. Er bilen kjøpt hos Toyotaforhandler?

Som sagt så spiller det ingen rolle, det dreier seg kun om nysgjerrighet. Det har vært mye feil med bilen og mye utbedringer, så jeg er på nysgjerrig på hva dette har spart meg av kroner fordi det skjedde i løpet av garantiperioden :)

ikke relevans til det du spør om, men du har fått ganske mange tips i denne tråden som du har nekta på at kan være årsaken. Interessant for oss andre å få vite hva som var årsaken til problemene.

Anonym poster: 8ab00ccbb1983bd5f7532c25a35513a1

Jeg sa jo hva som var årsaken til problemen: radiatoren :)

Anonym poster: 02da42a4d60524aba33a982709935298

Anonym poster: 02da42a4d60524aba33a982709935298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...