Gå til innhold

Hvilket bilmerke ville du helst kjøpt av disse?

Gjest Reza08

44 stemmer

1. 1. Hvilket bilmerke ville du valgt?

• Mercedes
      5
    • BMW
      11
    • Jaguar
      0
    • Audi
      11
    • Lexus
      0
    • Skoda
      2
    • Volvo
      4
    • Toyota
      9
    • Ford
      2
    • Kia
      0
    • Saab
      0
    • Alfa Romeo
      0

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg ville unngått nesten alle som pesten. og lexus har jeg ikke bruk for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg bare kunne velge blant de merkene du har listet opp, så tror jeg at jeg ville klart meg uten bil... Jeg ønsker meg en Dodge Ram eller en Lincoln Navigator.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW for meg, med Audi på en sterk andreplass.

Jeg har en forkjærlighet for tyske biler, og permanent 4-hjulstrekk er et must. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW for meg, med Audi på en sterk andreplass.

Jeg har en forkjærlighet for tyske biler, og permanent 4-hjulstrekk er et must. :)

hvis permanent 4-hjulstrekk er et must, hvorfor BMW eller Audi? da blir det jo helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det spørs på hvor dyr bil jeg skulle kjøpt. Hadde jeg hatt råd til en ny bil, hadde jeg nok valgt en VW (hvorfor står ikke den på lista?), men om jeg skulle kjøpt en litt eldre bruktbil tror jeg at det hadde blitt en Toyota.

Anonym poster: cbbc361ca5c42ddbc109ad21b2660bde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller mazda. chrysler. cadillac. citroen. renault. fiat. listen over manglende merker er lang og fornemsfull. skal lexus være der, hvor er infiniti? hva faen gjør saab egentlig der, du skal jobbe godt for å få fatt i en ny saab.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis permanent 4-hjulstrekk er et must, hvorfor BMW eller Audi? da blir det jo helt feil.

Quattro er permanent 4wd. (med unntak av A3 og TT som har Haldex)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil? Hva mener du?

Det er jo nettopp med Audi og BMW det blir helt riktig...

Foruten Audi A3 og TT som bruker Haldex, slik Volkswagen og en hel rekke andre produsenter gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller mazda. chrysler. cadillac. citroen. renault. fiat. listen over manglende merker er lang og fornemsfull. skal lexus være der, hvor er infiniti? hva faen gjør saab egentlig der, du skal jobbe godt for å få fatt i en ny saab.

Saab kommer i produksjon igjen, 120 000 biler skal produseres i 2015

Anonym poster: 1243ae1a942fbb46d1aad2c19536389a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Saab kommer i produksjon igjen, 120 000 biler skal produseres i 2015

Anonym poster: 1243ae1a942fbb46d1aad2c19536389a

fremdeles - lykke til med å få det til idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper ikke bilmerker, uansett merke vil det være avgjørende hvilken modell og evt år vi snakker.

Anonym poster: 31eab5c578398a0ac312ad062b64f514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Feil? Hva mener du?

Det er jo nettopp med Audi og BMW det blir helt riktig...

Foruten Audi A3 og TT som bruker Haldex, slik Volkswagen og en hel rekke andre produsenter gjør.

88-05 Passat har torsen-differensial. Det gjelder vel også Transporter/Caravelle om jeg ikke tar fullstendig feil.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

88-05 Passat har torsen-differensial. Det gjelder vel også Transporter/Caravelle om jeg ikke tar fullstendig feil.

Fra 87, da Syncro ble lansert.

Det ble imidlertid avløst av 4Motion i 2001. Gjelder på alle VW med rekkestilt motor. Både TorSen og Haldex er klassifisert som permanent firehjulstrekk til tross for at de driver på forhjulene, i likhet med Subaru sitt AWD-system. Poenget med permanent firehjulsdrift er at du har 25/25/25/25 på alle hjulene ved behov. Hvordan de fordeles er likegyldig. Fremdrift og kraft er to forskjellige ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra 87, da Syncro ble lansert.

Det ble imidlertid avløst av 4Motion i 2001. Gjelder på alle VW med rekkestilt motor. Både TorSen og Haldex er klassifisert som permanent firehjulstrekk til tross for at de driver på forhjulene, i likhet med Subaru sitt AWD-system. Poenget med permanent firehjulsdrift er at du har 25/25/25/25 på alle hjulene ved behov. Hvordan de fordeles er likegyldig. Fremdrift og kraft er to forskjellige ting :)

Forskjellen på (hvertfall de tidlige generasjonene) med haldex er jo at det i all hovedsak overfører kraft til fremhjulene, inntil bakhjulene spinner. Haldexkoblingen vil da slure å gi mer effekt til bakhjulene. (En elendig løsning i krevende situasjoner imho).

I motsetning til torsen-diffen som du finner i de fleste Audi som er en mekanisk diff som alltid overfører effekt til begge ender av bilen. Unntaket er hvis det er null friksjon på enten bak-, eller foraksling. Som i praksis er aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...