Gå til innhold

stressa mor brygger på nok en bekymring


Kvakk

Anbefalte innlegg

Oi, sykehuset ja. Det var jammen LITT av et blodtrykk altså. Godt du hørte på kroppen og at de tar vare på deg der inne :) God bedring til deg Kvakk! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

takk for snille ord!

Hjemme på prøve!!! Maste så mye at de sa at jeg burde slutte å tenke på å dra hjem, så da ga jeg opp, og da fikk jeg dra hjem dagen etter, ;)

kan vel kanskje ha noe med at det stabiliserte seg litt og, og jeg lovte på troooooooooo og ære å bare ta det med ro, so far so good. Fått flytta godstolen opp til tven og har tenkt til å sitte der med en strikkeoppskrift jeg fant i hjemmet, av en liten babybukse, må ha noe å gjøre annet enn å se på tv/serier/film, blir så kjedelig.

Skal tilbake på sjekk på fredag, så skal gjøre mitt beste for å ikke bli igjen der.

relativt dyrt for sånn blodtrykksmedisin, men jeg fikk sjåføren hjem til å betale (pappa, ;))

...forresten så googlet jeg den, og man skal jo visst ikke ta den når man er gravid, men må jo stole på sykehuset også, så jeg tar den (såklart).

ganske glad for at jeg har shoppa så mye babystash allerede, og at internett er min venn, mangler egentlig bare stellebordstopp, og sånne vaskekluter og noe håndklær, men det TROR jeg selv mannen skal klare å shoppe.

Han er forresten verdens snilleste, :)

såklart er det salg OVERALT nå som jeg ikke kan gå ut døra.. typisk. greit for kredittkortet kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da har jeg lest meg gjennom dagboken din, og det skal bli spennende å følge deg gjennom resten av svangerskapet.

Håper alt står bra til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vi dør av heteslag! virkelig den varmeste sommeren i historien, og jeg som vanligvis elsker varmen, men nå er det helt umulig å eksistere.

har definert meg som høygravid nå, er jo under 40 dager igjen, noe som virker som en liten evighet når jeg ser på værmeldingen.

Blodtrykket er under kontroll med min nye bestevenn, trandate <3, kombinert med å gjøre ikkeno!

Netthandel er min venn, har akkurat lagt inn min første bestilling på iherb, og den bærer vel "litt" preg av å være gravid...

Order Summary
Order Total

Product

Price

Quantity

Discount

Item Total

dollar-icon.png

Savings: $10 off your first iHerb order of $40 or more! Offer available for first-time customers on their first order only.
Please Note: Abuse of this coupon will lead to cancellation of any related accounts and will be subject to additional administrative fees.
23.4% ($10.00)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fortsettelse!

Er igang med strikk, småting på mellomstore pinner er gøy, holder på med to av disse buksene nå, i de to minste størrelsene, håper på bra sluttresultat...

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b20&d_id=10&lang=no

ellers.. sett ferdig alle episder av endel serier, nå er det true blood! :D

i begynnelsen var det jo snakk om keisersnitt, men nå er en god del ting sjekket ut, og jeg kan føde normalt, så jeg går for det... DERSOM han ikke har snudd seg igjen, han har nemlig vært snill gutt og hatt hodet ned i nesten 8 mnd, så kom vi på sjekk og han hadde hodet opp, noe som passet med rare steder å plutselig ha vondt. Uken etter lå han ned igjen, og nå vet jeg ikke, han flytter lite på seg, men det er jo så sykt varmt, kjenner jo litt bevegelse når jeg spiser og om jeg drikker noe søtt, men prøver å holde meg til vann.

Alt er hovent, har ikke turt å gå på vekta, sikkert over 90 kilo..

Ny sjekk på mandag, om han har hodet ned og mulighetene for at han snur seg er mindre, så er det bare å vente på at vannet går og alt som hører med, det blir gøy, spennende og gøy (og sikkert dritvondt, men jeg gleder meg til å føde)

..det jeg derimot nekter er setefødsel, mamma og mormor har begge historier som ikke frister til gjentagelse, selv om de sier det ikke er arvelig har jeg liten lyst til det, så.. mandag blir spennende, men håper han ligger med hodet ned og jeg kan fortelle om min beslutning til normal fødsel :D

Av utstyr tror jeg alt er i boks, har det meste tror jeg, bortsett fra bleier..

- nok klær de første mnd..

- "seng" til å ha i senga, så han kan ligge sammen med oss (http://lekmer.no/barnevarelse/tekstiler/madrasser/sleepyhead-deluxe-hvit)

- stellematte, brukte evigheter på å finne rett størrelse, http://lekmer.no/barn-og-baby/stell-og-

helse/stellepute/brio-stellematte-premium-hvit-brun-svart-54x74-cm

- stellebord, brio fra finn, det er åpent foran så man kan stå foran og stelle, best for alle + enste som passerpå badet

- vogn, emmaljunga edge duo fra finn DÅTT no

- stokke bounce and sleep, uten bounce, bare sleep, http://www.babyshop.no/senger-og-soverommet/senger/bounce-n-sleep

- saueskinn fra baby-sjappe (vurderer et til, men ser an)

- easygrow sovepose, uten skinn, ser det an og, http://lilleprinsen.no/epages/Lilleprinsen.sf/no_NO/?ObjectPath=/Shops/Lilleprinsen/Products/572763%5B2%5D

- strikka noen tepper og kjøpt et par helsetepper i bomull

- kommode til å ha klær i på badet, ikke lett å finne, men denne var nærmest det jeg så etter, men kan ikke anbefale den, var helvete å skru sammen, den er skakk og lukter rart, selv etter flere uker utpakket og opskrudd... http://jysk.no/oppbevaring/kommoder/plus/kommode-annika-4-skuffer-hvit

- bilsete, brukt litt under ett år, fra noen jeg kjenner, så er helt sikker på at det ikke har skjedd noe med det

- masse kluter fra coop! :D

- "ny" bil, :D stasjonsvogn med plass til barnevogn og hundebur og litt shopping

hm, er det ikke mer altså, føles som mer, sikkert glemt noe.. har ikke handlet flasker eller annet, får se når den tid kommer, heller ikke handlet leker, tok nok av med klærne som det var, med ett unntak, den hadde høy må-ha faktor... http://lekmer.no/leker/babylek/aktivitetsleker/ks-kids-drage-med-60-lekballer

har ikke kjøpt dyne eller madrass til sprinkelsenga, mangler bleier, men thats it.. og ja, mangler å pusse opp, alt er kaos her, hurra, men jeg får ikke lov til å stresse, så jeg ser på film og later som alt er fint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ fint å høre fra deg, frøken!

Ja varmen kan bli heftig med stor mage, det skjønner jeg godt! Men godt du tar livet med ro og at det meste nå er på plass :) Da er det bare å spise masse deilig frukt, se serier med guilty pleasure-faktor og kose seg glugg :jepp:

Ønsker deg og lille en riktig god helg! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet dere at han har ligget med hodet nede i hele 8 mnd sammenhengende? Ofte ultralyd? Er nysgjerrig siden jeg vet ikke hvordan min gutt ligger bortsett fra at UL i uke 19 viste at han hadde hodet ned, jeg innbiller meg at han har hodet ofte nede pga bevegelsene jeg kjenner men vet jo ikke.

Har kjøpt samme vogn (også brukt) og vognpose i samme merke ;) Utrulig hvor mye man trenger til et så lite vesen!

God helg! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, masse ultralyd! og lite bevegelse, så den dagen jeg var kjempeglad og "endelig kjenner jeg masse og" var dagen han nok snudde seg, var ikke så lang tid mellom ned og opp da!

men nå er han jaggu med hodet ned igjen... det kjente jeg ikke så mye av, enten gjorde han det når jeg sov, eller så krever det mindre mas... vet ikke! Tror ikke han har snudd seg igjen, for det gjorde vondt på en "annen måte" når hodet var opp, sikkert hva kroppen er vant til å ha hvor, og sånn er det ikke

--

sto opp tidlig idag, og mens jeg inntok frokosten kom det en epost fra babyshop om 30% på en valgfri vare, og siden jeg har hatt lyst på, men den har akkurat vært LITT for dyr... så ble det til at stokke stolen nå har new born på seg :D hurra!

vi har ganske stort hus, så å ha noen ting han kan være i her og der tenker jeg er praktisk, også liker vi å sitte ved bordet når vi spiser eller lager mat! hilsen de optimistiske førstegangsforeldrene som skal få en snill unge som bare er blid og ligger og smiler ;)

ellers så har sofaen til stua kommet (pusser opp), så nå skal det bare males noen lister også er det klart for å møblere, blir fint å ikke ha alt klemt sammen overalt!

super timing, fant kjempefint stuebord på finn igår, og mamma donerte ett passende teppe, :D

gleeeder meg til å lage hoved-stue-kose-hjørne, med den sove-gynga fra stokke, den er så fin.

Ble kjempekoselig på kjøkkenet når vi satt sammen tripp-trappen med new-born på også.

30 dager igjen! tror ikke jeg kommer til å gå noe særlig på overtid, pga blodtrykket og at lillemann er blitt estimert til å være ganske stor, og siden jeg sa ja til å føde normalt, var det på betingelser om at det så lovende ut, og en svær baby har større risiko for meg, så da blir det evnt. keisersnitt eller igangsetting, håper dog han mener han er fullvokst selv om noen uker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, masse ultralyd! og lite bevegelse, så den dagen jeg var kjempeglad og "endelig kjenner jeg masse og" var dagen han nok snudde seg, var ikke så lang tid mellom ned og opp da!

men nå er han jaggu med hodet ned igjen... det kjente jeg ikke så mye av, enten gjorde han det når jeg sov, eller så krever det mindre mas... vet ikke! Tror ikke han har snudd seg igjen, for det gjorde vondt på en "annen måte" når hodet var opp, sikkert hva kroppen er vant til å ha hvor, og sånn er det ikke

åkey :) Jeg trudde at man kan kjenne mye bevegelse når de ligger med hodet ned hvis de spreller med beina. Men kanskje ikke. Jeg kjenner mye bevegelser og mest øverst men også i blant helt nederst.

Du har ikke lenge igjen nå ;) Bare en uke og et par dager så regnes han ikke som prematur lenger :) Bra hvis du får han ut før han blir for svær, og høyt blodtrykk er jo skummelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vente er så kjedelig, jeg venta mye i begynnelsen på å nå forskjellige milepæler, men så ble det nok å prøve å eksistere uten for mye vondt...

nå er det bare kjedelig, men det må jo være lov å begynne ventingen for alvor nå, selv om han helst bør være der minimum en uke til, og helst tre...

det er bare så kjedelig! hvor mange skakke bukser kan en liten stakkar ha? og kredittkortet tåler ikke flere uker med ebay, dessuten har jeg lyst til å spise en rå ku og drikke blåmuggost fra jurene, nemlig.

håper pakka mi fra iherb med bringebær-greiene kommer snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Enn at jeg ikke har fått med meg denne boka tidligere! Ebay er livsfarlig, tør ikke å søke etter babyting der inne, da går nok pengene litt for fort :sjenert:

Håper alt står bra til med deg og gutten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei favole :)

jeg tror jeg har lest alle dagbøkene, men tiden går ikke noe fortere av den grunn!

37+4!

og har fått masse klær, på toppen av det jeg har handla selv på ebay og litt på salg nå og da, begynner å bli MER ENN NOK klær! hvertfall opp til 68, etter det er det tynnere med utvalg, tror ikke det trengs å vaskes så mye, alt kan brukes engang, vaskes også stues vekk til nestemann... :S Drøyt mye.

Magen har gitt opp å utvide seg, så den er praktisk talt helt lilla, strekkmerkenes høyborg. Prøver noen tafatte forsøk med å smøre på olje, men det er så vondt å ta på den, blir nesten litt bekymret om den faktisk KAN sprekke.

Strikker siste rest på en bukse som var helt feil i størrelsen, så den passer vel om 4-5år, utrolig kjedelig når det er sånn. Sikkert enkelt for en strikke-ekspert å se, men som den amatøren jeg er skjønte jeg det ikke før toppen og det ene benet var strikket, og inspirasjonen til ben#2 forsvant... men blir den ikke ferdig nå blir den bare liggende for alltid. 4 cm igjen av nederste vrangbord - I CAN DO IT!

Var på sjekk, og måtte begynne med mer blodtrykkssenkende, så nå er det tre ganger om dagen pluss sjekker på sykehuset, og den kjøreturen begynner å bli vanskelig nå, selv om det bare er en drøy halvtime. Sover nesten ikke på natta, er konstant trøtt og sliten, og har nesten kræsja flere ganger dit, parkere langt unna og bruke 30 minutter på å gå fra parkeringa og opp, og magen blir helt rar og vond av den stillingen jeg må kjøre i, PLUSS tror alt maset med kjøringa gjør blodtrykksmålingene der høyere osv, så fikk pasienttransport nå, er spent på om jeg kan få det hver gang, eller om det blir like mye mas, liker ikke mas med ting, da gjør jeg det heller selv, selv om det kanskje ikke er det lureste alltid.

mye babling, men det er lite nytt å melde, er forresten jævlig lei alle som sier "nyt tiden nå" og "snart er livet over" og lignende ting. Tror det er forsøk på trøst, men det er utrolig irriterende, jeg gleder meg til livet som mamma og barnet, og ja, jeg er klar over at det sikkert blir både vanskelig og slitsomt - akkurat hvordan vet jeg faktisk ikke, men om innstillingen skal være "barn ødlegger livet ditt" fra dag1, syns jeg ikke det er rart alle messer om hvilket forferdelig leven det blir.

Poenget mitt er vel at innstillingen man selv har er avgjørende, og både jeg og mannen gleder oss og ungen er planlagt, vi tror ikke livet er over om ca 3 uker, vi gleder oss veldig til å bli foreldre. Vi nyter dagene sammen nå, men jeg velger også å tro vi kommer til å kose oss som en familie. Det blir en forandring og mye ukjent, nytt og spennende, sikkert innmari slitsomt også, men å bli fortalt at livet er over, av omtrent alle, det er jeg lei. Dessuten kan det virke som om folk forventer 0 fra den kommende faren, men det er jo ikke min feil at de ikke har verdens beste mann, ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye babling, men det er lite nytt å melde, er forresten jævlig lei alle som sier "nyt tiden nå" og "snart er livet over" og lignende ting. Tror det er forsøk på trøst, men det er utrolig irriterende, jeg gleder meg til livet som mamma og barnet, og ja, jeg er klar over at det sikkert blir både vanskelig og slitsomt - akkurat hvordan vet jeg faktisk ikke, men om innstillingen skal være "barn ødlegger livet ditt" fra dag1, syns jeg ikke det er rart alle messer om hvilket forferdelig leven det blir.

Poenget mitt er vel at innstillingen man selv har er avgjørende, og både jeg og mannen gleder oss og ungen er planlagt, vi tror ikke livet er over om ca 3 uker, vi gleder oss veldig til å bli foreldre. Vi nyter dagene sammen nå, men jeg velger også å tro vi kommer til å kose oss som en familie. Det blir en forandring og mye ukjent, nytt og spennende, sikkert innmari slitsomt også, men å bli fortalt at livet er over, av omtrent alle, det er jeg lei. Dessuten kan det virke som om folk forventer 0 fra den kommende faren, men det er jo ikke min feil at de ikke har verdens beste mann, ;)

Skjønner god at du er lei det. Jeg har fått høre det masse i det siste. Jeg har vært mye på sykehuset for å sjekke et øye og da sier folk at jeg må huske å slappe av, nyte graviditeten og tiden som barnløs fordi om noen uker er denne tiden over. Men jeg gleder meg kjempe masse til å bli mamma! :laugh: Livet er ikke over når han er født, det er bare et nytt kapittel! Dessuten er det ikke lett å slappe av når man må ta masse prøver på sykehuset (har en synsnerve som er for stor), er ikke lett å slappe av og nyte graviditeten da.

Livene vår blir sikkert kjempe bra fremover!! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Kvakk :)

Håper alt står bra til her inne! Ser du har høyt blodtrykk, jeg har visstnok veldig lavt.. Vi har tydeligvis alle våre saker :S

Skjønner godt hva du mener når folk ber deg nyte den rolige tilværelsen. Jeg er også utålmodig etter å møte den lille samme hvor strevsomt det blir, og for vår del ser det ut til at det kan bli ekstra slitsomt :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilståelsens tid er her... Vekta. Jeg veier 94 kilo, gåsj! Litt skremmende, tenk om jeg ser tre tall.. Uff.

Begynte før graviditeten med sykemelding og vinter og ferie og vips... Fra 68 (som nesten var 65 som er det jeg vil ligge på, gitt opp 60) til 70/71...

Sååå rett før jul positiv test og ekstrem kvalme og trøtt, vktnedgang!!!!

Også... Vel, gikk det normalt oppover, til det tok av, helt av.

Vet ikke om jeg skal le eller grine, men velger å ta det med godt humør, sånn foreløpig.

spennende når alt vannet forsvinner og det ikke er tre ankler, to knær og pølsefingre, det må da veie litt det og, totalt svulmet opp.

Men å måtte gå ned 30 kilo er jo nok til å få enhver til å trøstespise...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la på meg 30 kg under graviditeten. Har kun 6 kg igjen til startvekt og trivselsvekt. Det er "sjokolade"-kiloene, som jeg kaller det :fnise:

Min bestemor sier: 9 mnd på, 9 mnd av.

Grattis med 38 uker!! Bebis er hos dere innen 4 uker, det er en fantastisk følelse!! Kladden min var 12 dager på overtid, så jeg vet hvordan det er å vente..

Ikke hør på folk som sier sånt. Jeg har vært mor i 6 mnd nå, og livet mitt er da virkelig ikke over!! På mange måter er det jo nå det starter! :jepp:

Klem til Kvakk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart baby ja!!! :danse:

Trudde at jeg skulle gå opp 20-30 kg selv men har ikke det, ennå, har 10 uker igjen på å legge på meg 20 kg :fnise:

Hvordan er formen? Tung mage? Håper helga blir bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...