Gå til innhold

stressa mor brygger på nok en bekymring


Kvakk

Anbefalte innlegg

23+2!!

var på UL når det var 23, var ikke helt god kjemi mellom meg og legen, så kanskje nestegang skal jeg spørre om å få en annen.. uff.

jaja, alt virka greit, selv om jeg typisk nok datt ned trappa før vi dro, datt i rare vinkler, for jeg prøvde å ikke dette på magen, så kneet er ikke fornøyd, men det viktigste er jo lillegutt.

det har vært fine dager, han har vært snill gutt og jeg har kjent endel spart i noen dager, men nå er det stille igjen, jeg VET jo den kan ligge både hit og dit og morkaka er foran og alt det der, men det hjelper ikke, :( Blir så sliten av å være redd heletiden.

I tillegg er det vondt på høyre siden av magen, men det kan jo være noe annet.. BLÆ!

for å være litt positiv så har jeg endelig fått noen klær som passer, og det er deilig å få puste, selv hvor dumt jeg har syns gravidklær er, så er det fint gitt, ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Eurodice

Prøver å spise så mye middager med grønnsaker som mulig og heller ned fruktjuice og vann istedet for brus. Brus er min store svakhet, men forsøker å trappe ned sukkeret, og er igrunnen besatt av å ikke gjøre noe skummelt.

Jeg forstår ikke hvorfor du skal spise så mye middagsmat? Det blir ganske ensidig. Du skal ha et normalt, variert kosthold som ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Virka kanskje som jeg skal ha middag som alle måltider, men jeg velger å fokusere på det jeg liker best og gjør mest flid med, som somregel er middagen - som innimellom også bli lunch. Til frokost, (lunch), og kvelds er jeg rimelig kjedelig, somregel brødskive med pålegg, og pålegget er nok lite variert og, som regel ost eller leverpostei :P.

Har dog prøvd å få inn litt grønt der, paprika på osten og agurk på posteien, sånne ting.

Må vel vedgå at jeg er dårlig på å spise, jeg er glad i mat, men merker ikke så godt om jeg ikke spiser en hel dag, men prøver jo å gjøre det beste for kroppen min nå som den ikke bare er min. :)

Hjelper jo ikke på utvalget av pålegg at jeg har blitt redd for alt, ;)

--

Var hos legen idag, og alt så greit ut, litt høyere blodtrykk, og det ser ut som det fungerer med lavdose antibiotika, så da fortsetter jeg på den. Gått opp 4,7kg, syns ikke det er sånn kjempeille, hittil hvertfall.

Sist ultralyd (på dagen 23 uker) estimerte de han jo til å være 700gram, er vel litt bob-bob med nøyaktigheten, men han veier da sitt han og + vann og diverse der inne.

Vann begynner det å bli nok av, merker at jeg snart må ta av gifteringen, som egentlig er for stor!

Skal det føles som man har hoppa av en guttesykkel og ned på stanga der nede? Det er som regel det det gjør, i mer eller mindre grad. Og en hel haug med ledd-smell-lyder når jeg flytter på meg. Legen sa bare jaja, men jeg hadde vel kanskje håpe på fysio, får vel ta det opp direkte neste gang.

Synd å ikke få bruke bunaden til 17mai, jeg er jo så glad i den, og fikk den sydd ut ifjor.

Ellers har nevrosene tatt god overhånd... han har vært snill gutt og jeg kjente noe hver dag nesten en uke, og så lyst på livet. Før han ble helt stille i 2-3 dager, og jeg ikke klarte mer en natt og fikk mannen til å bruke krise-dopplern klokka 0300... (har egentlig bestemt meg for å ikke synke dit, men da klarte jeg ikke mer). Han lå heeelt på andre siden enn ultralyden, så kanskje det all romsteringen var, flyttinga til en ny og mer behagelig posisjon? Uansett, det var natt til mandag, så idag når legen sjekka var det ikke så spennende, men alltid koselig.

Lille luringen begynte å flytte på seg 10minutter etter vi fant hjertelyden hans, gjemsel?

min nestemilepæl er 99 dager, og det er SNART!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

det går fort og sakte på en gang, men det er så mye som skulle vært gjort jeg ikke får gjort selv, frustrerende, men håper den kommende pappaen ser på kalenderen og setter inn giret :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

liten rettelse... jeg har bomma med to dager for jeg har jo brukt en amerikansk ticker, de teller visst annerledes, og når jeg fant det ut av jordmora på sykehuset følte jeg meg litt dum, men, spiller jo liten rolle, alt i alt, men da er jeg altså..

26+6!!

tenk at jeg venta såååååååå lenge på 99 dager, også var jeg det før jeg trodde!

det var jo en stooor milepæl, TOSIFRET! Tror det er flere som har det som en mini-milepæl, nå kommer det jo ganske mange på rad... Snart overlever 9 av 10 barn, snart begynner 3 trimester, snart kommer feriepengene, snart kommer skattepengene, snart kan jeg begynne å hente baby-pakker på apoteket!

og da er det ny ultralyd, også en uke på hytta, håper på knallvær såklart, er så nydelig ved fjorden da, og plutselig har halve slekta bursdag (juli), og da er det august! HYL!

Så mye å rekke før den tid, male massevis av tak, vegger, lister... dra på ikea, møblere stue og kjøkken, barnerom (selv om det ikke skal aktivt brukes på en stund, så vil jeg bli ferdig med alt dette NÅ, så vi kan kose oss og ikke dille med maling og mas).

For ikke å snakke om å få ned den verste jungelen i hagen, prøve å få det til å se litt ok ut, selv uten grønne fingre, få bygget et gjerde med port, helst gjøre om trappa opp til inngangsdøra.. og ja, sikkert tusen andre småting, så det er ikke lite å gjøre. Selv får jeg ikke gjort en dritt, da alt fører til mye vond, men er veldig god til å finne ting som må gjøres, ;)

Og ja, kjøpe tørketrommel, men det er ikke før augustlønna, ah, tenk på alle hundehårene som forsvinner i filteret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fin mage, Kvakk! :)

Ja, med alle de planene der går nok de siste 16 ukene i et jafs! (Edit: MAX 16 ukene.. ;) )Tassen min er 16 uker idag, og det har gått innmari fort! :Nikke: igrunnen altfor fort, så støtter deg i å bli ferdig med så mye som mulig før bebisen kommer :)

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 27 uker :duskedame:

Og så fin mage :hjerte:

Høres ut som at de siste ukene kommer til å flyyy forbi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vææh!

jeg som har papir-skrekk, nå må snart permisjonsskjemaer fylles ut. Vær nådig.

Hvordan sitter dere egentlig for å komme inntil pcen? jeg må sitte veldig langt unna, og det blir igrunnen en rar og ubehagelig stilling.

To dager til tredje trimester!

har gått opp... 11kg fra starten, som var allerede 5-6kg for mye, så nå veier jeg 81,1 kilo, like mye som pappa.

Innimellom føles det som magen skal revne, den er så stram, hadde tre røde "revnemerker" igår, men de er vekk idag, og den er litt mykere. Det gjør ikke vondt, men er veldig ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med 3.trimester! :danse:

Stram mage er ikke godt.. Men det er rart med det, man blir vant til det også. Og når bebis snur seg, så kan det absolutt bli bedre :jepp: Håper du slipper sKrekkmerkene! *krysser fingra*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tapte kampen mot hysteriet. Ble så redd at jeg ringte og dro til riksen, heldigvis virket alt fint, så imorgen (snart) skal jeg shoppe litt på babyshop, er jo 20% :) tenkte å handle Stokke bounce and sleep, uten bouncen. Tror det blir fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Straks 30 uker, Kvakk!

Stokke altså, de har så mye bra! Ble det Stokke sleep på deg da ell?

Begynner det meste av utstyret og klærne komme på plass? Innredet barnerom, eller venter dere med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

du har så rett så rett nutters! 30 idag faktisk, (tickern er ikke rett, orka ikke å krangle inn en riktig en)

jeg kjøpte både stokke sleep og tripptrapp! :D babyshop hadde en dag med tre ting for 20%, så det ble sleep, tripptrapp og et lammeskinn.

Stolen er RØD, vi liker begge rødt, så det var greit nok, er lei av å male nå, så å kjøpe en brukt på finn og "pusse opp" fristet veldig lite, dessuten så kan man jo bruke de stolene i flere år, kjøpte ikke sånn newborn greie, skal enten ønske meg det fra de kommende besteforeldrene eller bare gi blaffen.

Skal på ultralyd nå på fredag, og da skulle vi visst snakke om det ble keisersnitt eller ikke. Gleder meg hvertfall til å se om han har vokst, og om han har det bra, er 4 uker siden sist sjekk, og det er forlenge for nevrosene altså, uff, har blitt mye tårer, og engang dro jeg inn dit, da var jeg sikker på at han var død, men den greia de festa på målte bårde hjertelyd også sier den litt "svosj" når han flytter på seg, så alt var vel, dama sa velkommen igjen når du skal føde, så det var vel et hint om å roe nevrosene.

Vekta har ikke gått noe mer drastisk opp, veier nå 82, og begynte som 70 (som igjen er 5 mer enn jeg egentlig vil være, men det kan jeg ikke laste graviditeten for). Så 12 kilo vektoppgang, og ca 10 uker igjen. Tror noe av det er vann i kroppen, jeg kan jo ikke ha på gifteringen lenger og føttene er ikke som før de heller.

er igrunn i dårlig humør, ville kose meg og nyte sommeren, men alt er feil! for varmt, eller for kaldt, eller for liten tid, eller.. ja, BLÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ. Familien har en hytte, som jeg vil dra på med mannen, men jeg får jo ikke låne den, for det er ditt og datt og dårlige unnskyldninger, det er så dårlig gjort, jeg har jo aldri ødelagt noe og er alltid forsiktig, de bare tror jeg er fem år ennå. Men det er greit å dra om "de blir med", greit nok det er koselig med hyttetur med besteforeldre, men det ER jo ikke det jeg vil, jeg vil kose meg med mannen min i fred og fuckings ro. Ikke har vi penger til noe annet heller, så vi får sitte her i eksos-støvet og sture.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 30 uker, da :danse: Og maks 12 uker igjen!

Grattis med innkjøp. Skjønner godt at du droppa finn.no. Jeg ønsket meg også newborn-setet, men det har gått så fint, for han har sitti i vippestolen når han har blitt mata. Det er ikke før nå at han sitter ok på tripp-trappen. Selvfølgelig med baby-set. Også et teppe rundt, for han er ikke HELT stø i ryggen enda.

Blir spennende til fredag da! Og ja, jeg er enig med hintet om å roe ned :) Babyen merker jo humøret ditt, så kos deg nå disse siste ukene :klemmer:

Så teit med foreldre som ikke gir deg lov til å låne hytta.. Skjønner at du vil på tur med mann og mage alene! Jeg hadde blitt så sint, jeg! ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk!

Høyt blodtrykk og tilbake for å sjekke på søndag, var vel ikke helt det jeg håpa på, men.

Ellers så det bra ut, litt større enngjennomsnittet, så han vokser og koser seg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

nok ett sutreinnlegg, men jeg føler meg seriøst dårlig nå, følt meg dårlig i noen dager, men spesielt idag, vet ikke hva det er, men har grått i flere timer og vært generelt deppa, og nå er jeg kvalm, kaldsvetter og er svimmel, skikkelig ekkelt, aner ikke om det er angst (aldri vært plaget med før, men har jo vært utrolig nervøs nå i over ett halvt år, så det har vel sin begrensing) eller om det er noe annet, så istedet for å grine i senga, som egentlig ikke hjelper og å ringe nok en gang til føden for hysteriet gikk jeg for en mellomting.

Jeg ringte legevakta og lurte på om de kunne sjekke blodtrykket hvertfall, så har jeg en ting mindre å tenke på, så skal dit om 45 minutter, prøver å slappe av imens, vet ikke hva jeg håper på, at de finner at noe konkret er feil eller om alt bare er psykisk. Føler det er lettere å forholde seg til noe konkret enn "du føler deg ræva uten grunn".

Har sjekka med doppleren igår og idag (sue me), og han har jo puls, men kjenner ingen bevegelser.

Helt ærlig vet jeg ikke hva jeg gjør, om det går dårlig tror jeg ikke jeg vil prøve igjen, dette har vært veldig utfordrende, så det spørs også om det går bra om han får søsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var dager jeg heller ikke kunne merke noen særlig bevegelser, men hadde morkaka bak, så fikk jo med meg det meste. Ligger morkaka foran hos deg eller? Kan jo være derfor at du ikke kjenner det så tydelig? Ellers så kan jeg jo fortelle om min svigerinne som hadde en tass i magen som rørte innmari lite på seg, hun reiv og røska i magen for å kjenne liv.. Og han er virkelig en glad liten apekatt i dag. :nigo:

Er det noen annen grunn til at du har det slik som du har det?

Kanskje du rett og slett har fått en svangerskapsdepresjon? Jeg håper legene tar vare/har tatt vare på deg ikveld og tar deg på alvor. Hvis det er en depresjon, så får du god hjelp.


Håper du får roet deg ned, slik at du og baby får slappet av. Er ikke godt for noen av dere.. Føler veldig med deg, og jeg er ganske sikker på at lilletass har det bra. :hjerte:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for omsorgsfulle ord nutters, :))

----

Nå er jeg lagt inn på sykehuset, det føles trygt, hadde veldig høyt blodtrykk, så tror jeg må stole mer på kroppen og ikke være redd for å fremstå som hypokonder, det har jo faktisk aldri skjedd at jeg har følt meg ille uten grunn.

Var 220/160, med to typer røde piller senereervi nede på 170/95, så det hjelper hvertfall litt.

Fikk også lungemodningssprøyte, i tilfelle.

Er veldig sliten, men glad for å bli tatt vare på. Fremover blir det bare sofa.

Lillegutt hardet fint så langt, og det er godt å vite. De er veldig flinke og greie her, og pga. senga kan jeg ligge påryggen!!! Man må ta de oppturene man finner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så bra, Kvakk! Ordner seg for snille jenter :klemmer: Det er bra de tar så godt vare på deg!

Hvordan har mannen det, da?

Hvordan er formen din idag?

Kun 60 dager igjen :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...