AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #21 Skrevet 13. januar 2013 Ja, og uten f.eks barnehageansatte, sykepleiere og hjelpepleiere som i dag i stor grad er kvinner så vil dette samfunnet ditt gå veldig godt rundt tenker jeg Jeg ser at primærnæring er viktig, og i stor grad dominert av menn, men om de er som deg og ikke klarer å se sammenhengen mellom den og resten av både det private og offentlige næringslivet, og nytten kvinner og menn har av å kunne spille på hverandre i samfunnet så tviler jeg på at det samfunnet ditt holder særlig lenge. Vi har hatt samfunn tidligere uten barnehageansatte, sykepleiere og hjelpepleiere, men vi har aldri hatt samfunn uten primærnæringer fordi primærnæringen er en forutsetning for at et samfunn overhodet skal kunne eksistere. Menn kan like gjerne passe barn og pleie syke, så mener du at om menn ikke hadde eksistert så hadde kvinner drevet gruvedrift, fiske på storhavet og jordbruk? Anonym poster: a92d8d07a9478a7232bea728bfdb5a31 2
Gjest loren Skrevet 13. januar 2013 #22 Skrevet 13. januar 2013 Vi har hatt samfunn tidligere uten barnehageansatte, sykepleiere og hjelpepleiere, men vi har aldri hatt samfunn uten primærnæringer fordi primærnæringen er en forutsetning for at et samfunn overhodet skal kunne eksistere. Menn kan like gjerne passe barn og pleie syke, så mener du at om menn ikke hadde eksistert så hadde kvinner drevet gruvedrift, fiske på storhavet og jordbruk? Anonym poster: a92d8d07a9478a7232bea728bfdb5a31 Vel, det må til for å drive et samfunn, det er vi iallefall enige om Så om vi ikke hadde hatt menn så hadde vi vel gjort det vi måtte for å overleve. (Kjenner dessuten kvinner innenfor de fleste sorter for primærnæring, så ja, jeg mener det fordi det allerede skjer.) Ikke alle kvinner er hjelpeløse så fort det ikke finnes menn i nærheten, heldigvis. 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #23 Skrevet 13. januar 2013 Nå var det kvinner vi kom frem til at var samfunnets byrde her. Menn kan neppe kalles byrder når de produserer mye (hvem bygger bygninger, står for mesteparten av teknologisk utvikling osv.?) og dør tidlig. Menn er ikke overflødige, nettopp fordi samfunnet ikke klarer seg uten dem. Anonym poster: aa35941d1b3da6020c0cf2f014b00cc4 Hehe, kvinner har ikke hatt samme utviklingsmuligheter som menn, kvinnene fikk ikke lov til å stemme, delta i det politiske liv, ta utdannelse osv, osv ettersom kvinner ble ansett som best egnet bak kjøkkenbenken og pass på barna. Først i de senere tiårene har kvinnene endelig fått "lov" til å gjøre alt de ikke hadde muligheter før, og med kvinnene har utviklingen skutt fart. Stadig flere kvinner tar høyere utdanning, spiser seg inn på det som var menns selvsagte områder, kan få barn uten menns deltagelse, klarer seg alene, og er ellers en stor ressurs på de fleste områder. Det er mennene som begynner å bli en byrde for oss Anonym poster: eda8839b8d3d88d1d963d7a1db203a33 4
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #24 Skrevet 13. januar 2013 Waaaay ahead of you! Vi har kunnet kunstig befrukte kvinner gudveit hvor lenge. Dere menn har vært overflødige byrder lenge. Velkommen etter! Anonym poster: a4fef09d8fdcb3b38700d521a0bbe19a Velkommen etter? Er jo ikke akkurat dere kvinner som står for disse teknologiske framskrittene heller da, så velkommen etter.Som sagt, ta kvinner ut av verden i dag å vi mister ingenting livsnødvendig som ikke enkelt kan erstattes med kursing og trening. ta menn vekk fra verden å vi er i steinalderen igjen, og kanskje ikke engang der, da vi ikke vet om kvinner er i stand til å få noe ut av steinredskaper. Anonym poster: 01582d4bc01e3d8f7abcca5827f8291c
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #25 Skrevet 13. januar 2013 Hehe, kvinner har ikke hatt samme utviklingsmuligheter som menn, kvinnene fikk ikke lov til å stemme, delta i det politiske liv, ta utdannelse osv, osv ettersom kvinner ble ansett som best egnet bak kjøkkenbenken og pass på barna. Først i de senere tiårene har kvinnene endelig fått "lov" til å gjøre alt de ikke hadde muligheter før, og med kvinnene har utviklingen skutt fart. Stadig flere kvinner tar høyere utdanning, spiser seg inn på det som var menns selvsagte områder, kan få barn uten menns deltagelse, klarer seg alene, og er ellers en stor ressurs på de fleste områder. Det er mennene som begynner å bli en byrde for oss Anonym poster: eda8839b8d3d88d1d963d7a1db203a33 Hvem er det som står for teknologisk utvikling som tillater dere å ære yrkesaktive da? Du vet, for 100 år siden var det stort sett tungarbeid og gruvearbeid og dere kunne ikke være yrkesaktive da dere ikke var fysisk skikket til det. Nå har teknologi sørget for at det lar seg gjøre. Dette forumet er skapt av menn, pc'n du trykker på er skapt av menn. Alt du ser rundt deg er menns oppfinnelser og ideer. Framskritt har skutt i været fordi teknoogien er kommet slik at den lettere kan utvikles også. Dette skyldes ikke kvinner nei. Kvinner er derimot mer på banen nå nettopp pga slikt. Anonym poster: 01582d4bc01e3d8f7abcca5827f8291c
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #26 Skrevet 13. januar 2013 Hvem er det som står for teknologisk utvikling som tillater dere å ære yrkesaktive da? Du vet, for 100 år siden var det stort sett tungarbeid og gruvearbeid og dere kunne ikke være yrkesaktive da dere ikke var fysisk skikket til det. Nå har teknologi sørget for at det lar seg gjøre. Dette forumet er skapt av menn, pc'n du trykker på er skapt av menn. Alt du ser rundt deg er menns oppfinnelser og ideer. Framskritt har skutt i været fordi teknoogien er kommet slik at den lettere kan utvikles også. Dette skyldes ikke kvinner nei. Kvinner er derimot mer på banen nå nettopp pga slikt. Anonym poster: 01582d4bc01e3d8f7abcca5827f8291c Uenig, uten kvinner, ingen framskutt utvikling. Anonym poster: eda8839b8d3d88d1d963d7a1db203a33 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #27 Skrevet 13. januar 2013 Uenig, uten kvinner, ingen framskutt utvikling. Anonym poster: eda8839b8d3d88d1d963d7a1db203a33 Kan du begrunne da? På hvilken måte va kvinnene nødvendig for strøm, PC, tv, radio, koppvaskmaskin, eletriske ovner etc? Hvor mange kvinner bidro til å utvikle internett eller nisjene som youtube, google, facebook etc? Hvor er DERES bidrag? Hvor? Anonym poster: 01582d4bc01e3d8f7abcca5827f8291c
Gjest meh Skrevet 13. januar 2013 #28 Skrevet 13. januar 2013 (endret) Waaaay ahead of you! Vi har kunnet kunstig befrukte kvinner gudveit hvor lenge. Dere menn har vært overflødige byrder lenge. Velkommen etter! Du skriver dette på en datamaskin hvor 99% av komponentene er oppfunnet av menn, som også sannsynligvis er designet og utformet av menn, og sender skribleriet ditt via Internett som var en idè som ble utviklet og gjennomført av nesten utelukkende menn. (og bare så det er sagt, det er like latterlig å påstå at kvinner er overflødige.) Endret 13. januar 2013 av meh
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #29 Skrevet 13. januar 2013 Jeg er mann og ser selvsagt ikke kvinnen som samfunnets byrde. Tvert i mot som samfunnets glede. For meg hadd samfunnet vært gørrkjedelig uten kvinner. Det er jo de som gir menn nytelser Anonym poster: 03458f9242c2c515b39fc974ec5d7f03
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #30 Skrevet 13. januar 2013 Denne tråden fikk meg til å føle meg verdiløs som kvinne.... Kanskje det er dere mannfolk som har et ødelagt syn på oss kvinner fra oldtiden av fordi vi er det svakere kjønnet enn dere? Dere har tatt til rette på oss kvinner, dominert oss i så mange generasjonen, sett ned på våre ferdigheter som menneske som igjen blir et ondt sirkel der hvor vi kvinner begynner selv å tvile på oss, som igjen gjør oss ubrukelig i alt annet unntatt i sengehalmen og det kjedelige huslige. Har alltid vært sånn at kvinner ble tvunget til å gjøre husarbeid, stå i kjøkkenet og ta vare på barn. Anonym poster: abbbf93ead8b3c83a15e60a4505aba81 4
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #31 Skrevet 13. januar 2013 Vel, det må til for å drive et samfunn, det er vi iallefall enige om Så om vi ikke hadde hatt menn så hadde vi vel gjort det vi måtte for å overleve. (Kjenner dessuten kvinner innenfor de fleste sorter for primærnæring, så ja, jeg mener det fordi det allerede skjer.) Ikke alle kvinner er hjelpeløse så fort det ikke finnes menn i nærheten, heldigvis. Du kjenner kvinner innenfor de fleste sorter primærnæringen, er det overhodet relevant? La oss si da at under 5% av de som driver med fiske er kvinner, at under 5% av de som utvinner mineralene som inngår i alt du har av teknologi er kvinner, at under 5% av de som driver med jordbruk er kvinner, at under 5% av de som jobber på oljedekk er kvinner, og så videre? Tror du seriøst at kvinner kunne drevet samfunnet videre alene? Er det slik at de få damene i primæryrkene skal forskyne resten av menneskeheten som består av kvinner og som lever av å klipper håret og fikse neglene på hverandre? Dummeste jeg har hørt. Anonym poster: a92d8d07a9478a7232bea728bfdb5a31 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2013 #32 Skrevet 15. januar 2013 Tror faktisk det hadde vært enklere for menn å tilpasse seg en verden uten kvinner, enn for kvinner å tilpasse seg en verden uten menn. Greit nok at det blir litt vanskelig å få stelt neglene, stripet håret og slikt uten kvinner, men det er tross alt lettere å leve uten det enn et samfunn uten primærnæringer som gruvedrift, fiske/jordbruk og folk som drifter infrastrukturen. Anonym poster: a92d8d07a9478a7232bea728bfdb5a31 Tøys. Hva skjedde under 2. verdenskrig f.eks, når den vestlige verdens unge menn var sendt i krigen? Jo, da tok kvinner over jobbene og fikk ting gjort. Samfunnet falt ikke sammen. Det var kvinner som stod ved samlebåndene og produserte maskindeler, bygget fly, biler, våpen, ammunisjon til troppene. Det var kvinner som pløyde åkrene, treska kornet og produserte mat. osv osv Anonym poster: dfe5a1cb5baf4b0d5e69c6338550a787 9
TheHairyToothfairy Skrevet 15. januar 2013 #33 Skrevet 15. januar 2013 Hvorfor ellers er prisen på livsforsikring dobbelt så stor som for menn? Anonym poster: aa35941d1b3da6020c0cf2f014b00cc4 fordi de er verdifulle. 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2013 #34 Skrevet 15. januar 2013 Forøvrig noe snodig at denne tråden er blitt flytta fra generell debatt og over til samliv og relasjoner? Anonym poster: dfe5a1cb5baf4b0d5e69c6338550a787
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 15. januar 2013 #35 Skrevet 15. januar 2013 Hvorfor ellers er prisen på livsforsikring dobbelt så stor som for menn? Anonym poster: aa35941d1b3da6020c0cf2f014b00cc4 Hvorfor er ikke denne tråden under skråblikk og generaliseringer?
Gjest Lincoln Skrevet 15. januar 2013 #36 Skrevet 15. januar 2013 Jada, jeg ser for meg dere machomenn trives fryktelig godt i typiske kvinneyrker som man fortsatt vil trenge, det blir nok kjempefint. Dere kan få være der når dere ikke er hjemme og lager mat. Det blir selvsagt en ordning uten lønn involvert. Skal dere ha penger får dere spørre oss gutta fint.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2013 #37 Skrevet 15. januar 2013 Vi har hatt samfunn tidligere uten barnehageansatte, sykepleiere og hjelpepleiere, men vi har aldri hatt samfunn uten primærnæringer fordi primærnæringen er en forutsetning for at et samfunn overhodet skal kunne eksistere. Menn kan like gjerne passe barn og pleie syke, så mener du at om menn ikke hadde eksistert så hadde kvinner drevet gruvedrift, fiske på storhavet og jordbruk? Anonym poster: a92d8d07a9478a7232bea728bfdb5a31 ... Nei, vi har aldri hatt et samfunn uten barnehager, sykepleiere osv. I gamle samfunn hadde alle sine roller, noen passet ungene, noen høstet, andre fisket, andre jaktet. Det het riktignok ikke barnehage, eller sykepleier den gang, men rollene har vært de samme. Ja menn stod ofte for primærnæringene, men nå er det utallige historiske kilder som viser til at kvinnene tok tak i primærnæringene de også, når mennene var borte, hvem tok over? Jo nettopp kvinnene. Samfunnene som har eksistert har basert seg på et samarbeid mellom kjønnene og overlapping av hverandres roller, når den ene enten var borte eller ikke i stand til å utføre arbeidet. Anonym poster: 2c64b196c0b30bb9be8070d60e507564 4
Gjest loren Skrevet 15. januar 2013 #38 Skrevet 15. januar 2013 Dere kan få være der når dere ikke er hjemme og lager mat. Det blir selvsagt en ordning uten lønn involvert. Skal dere ha penger får dere spørre oss gutta fint. Jeg trodde ikke dere trengte oss i det hele tatt jeg? 3
Gjest loren Skrevet 15. januar 2013 #39 Skrevet 15. januar 2013 Du kjenner kvinner innenfor de fleste sorter primærnæringen, er det overhodet relevant? La oss si da at under 5% av de som driver med fiske er kvinner, at under 5% av de som utvinner mineralene som inngår i alt du har av teknologi er kvinner, at under 5% av de som driver med jordbruk er kvinner, at under 5% av de som jobber på oljedekk er kvinner, og så videre? Tror du seriøst at kvinner kunne drevet samfunnet videre alene? Er det slik at de få damene i primæryrkene skal forskyne resten av menneskeheten som består av kvinner og som lever av å klipper håret og fikse neglene på hverandre? Dummeste jeg har hørt. Anonym poster: a92d8d07a9478a7232bea728bfdb5a31 Tøys. Hva skjedde under 2. verdenskrig f.eks, når den vestlige verdens unge menn var sendt i krigen? Jo, da tok kvinner over jobbene og fikk ting gjort. Samfunnet falt ikke sammen. Det var kvinner som stod ved samlebåndene og produserte maskindeler, bygget fly, biler, våpen, ammunisjon til troppene. Det var kvinner som pløyde åkrene, treska kornet og produserte mat. osv osv Anonym poster: dfe5a1cb5baf4b0d5e69c6338550a787 AB over her svarte på det du øverste AB spurte meg om I situasjoner der det trengs vil både kvinner og menn gjøre sitt for å få samfunn til å gå rundt, at ting er anderledes lagt opp i fredstid eller hva man skal kalle det er et resultat av samfunnets utvikling og ikke noe om er umulig å endre. fordi de er verdifulle. (På lik linje med menn, i tilfelle jeg med den blomsten kvalifiserte til å være feminist eller femnazi eller hva det kalles her inne denne uka) 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2013 #40 Skrevet 15. januar 2013 Stakkars bitre mennesker som ikke har annet å gjøre enn å rakke ned på kvinner. Hvordan er selvfølelsen for tiden? Jeg synes faktisk synd i dere,fordi bitterheten og hatet deres må jo spise dere opp innvendig. Jeg har hatt ett helt for jævlig liv, men føler meg heldigere enn dere, da jeg har klart å overvinnet hatet og bitterheten til de som gjorde meg vondt, å kommet meg videre i livet. Anonym poster: 7c5788f4c21924b58566efbbabd640e4 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå