Gå til innhold

Kvinner er samfunnets byrde


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor ellers er prisen på livsforsikring dobbelt så stor som for menn?

Anonym poster: aa35941d1b3da6020c0cf2f014b00cc4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gorgonzola

Hvorfor ellers er prisen på livsforsikring dobbelt så stor som for menn?

Anonym poster: aa35941d1b3da6020c0cf2f014b00cc4

Det er den ikke

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ellers er prisen på livsforsikring dobbelt så stor som for menn?

Anonym poster: aa35941d1b3da6020c0cf2f014b00cc4

Vi betalte mer for min eks enn for meg.

Hvis kvinner kun er en byrde, kan ikke du være så snill å forklare meg hvordan dere skulle opprettholdt befolkningen uten oss? :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

Ikke det?

https://www.gjensidi...orsikring_pluss

Anonym poster: aa35941d1b3da6020c0cf2f014b00cc4

Nei - ikke det.

Selv AB'er (korrigert) må kunne forventes å lese det de ser på det store internettet.

Linken din refererer IKKE til en livsforsikring men til en uføreforsikring og da stiller saken seg noe annerledes.

Du skjønner det:

Menn dør først, kvinner blir sjuke og elendige først. Comprende?

Endret av Gorgonzola
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betalte mer for min eks enn for meg.

Hvis kvinner kun er en byrde, kan ikke du være så snill å forklare meg hvordan dere skulle opprettholdt befolkningen uten oss? :)

Kanskje din eks var røyker da. Det er selvsagt andre faktorer som spiller inn. Men det kommer klart frem at det faktum at man er kvinne presser opp prisen, nettopp fordi sjansen for å bli ufør når man er kvinne er mye større.

Anonym poster: aa35941d1b3da6020c0cf2f014b00cc4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje din eks var røyker da. Det er selvsagt andre faktorer som spiller inn. Men det kommer klart frem at det faktum at man er kvinne presser opp prisen, nettopp fordi sjansen for å bli ufør når man er kvinne er mye større.

Anonym poster: aa35941d1b3da6020c0cf2f014b00cc4

Bestem deg. Snakker du om livsforsikring eller uføreforsikring?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn dør først, kvinner blir sjuke og elendige først. Comprende?

Nettopp. Og hvem er da samfunnets byrde? Du gav oss nettopp svaret...

Anonym poster: aa35941d1b3da6020c0cf2f014b00cc4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

Nettopp. Og hvem er da samfunnets byrde? Du gav oss nettopp svaret...

Anonym poster: aa35941d1b3da6020c0cf2f014b00cc4

Jepp. En begravelse er vesentlig rimeligere enn langtidssykemeldinger og uføretrygd, om det var det du lurte på.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner (som fremdeles ikke har funnet ut hvor gasspedalen sitter) er en byrde i trafikken, ikke i samfunnet generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. En begravelse er vesentlig rimeligere enn langtidssykemeldinger og uføretrygd, om det var det du lurte på.

Men da er vi enige da. At kvinner er samfunnets byrde.

Anonym poster: aa35941d1b3da6020c0cf2f014b00cc4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

Men da er vi enige da. At kvinner er samfunnets byrde.

Anonym poster: aa35941d1b3da6020c0cf2f014b00cc4

:enig:

Men ikke si det høyt er du snill, det blir så jævlig mye bråk av det..... kvinnehater, ekstremist, sjåvinist og så videre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betalte mer for min eks enn for meg.

Hvis kvinner kun er en byrde, kan ikke du være så snill å forklare meg hvordan dere skulle opprettholdt befolkningen uten oss? :)

Jeg ville ikke vært så kvikk i munnen, hvis jeg var deg! Snart er vitenskapen på det punktet at kunstig befruktning og kunstig livmor gjør dere overflødige.

Anonym poster: cc8fe1da2f8d749b2f90514bbcd49b5e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ikke vært så kvikk i munnen, hvis jeg var deg! Snart er vitenskapen på det punktet at kunstig befruktning og kunstig livmor gjør dere overflødige.

Anonym poster: cc8fe1da2f8d749b2f90514bbcd49b5e

Jada, jeg ser for meg dere machomenn trives fryktelig godt i typiske kvinneyrker som man fortsatt vil trenge, det blir nok kjempefint. :enig:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke vært så kvikk i munnen, hvis jeg var deg! Snart er vitenskapen på det punktet at kunstig befruktning og kunstig livmor gjør dere overflødige.

Anonym poster: cc8fe1da2f8d749b2f90514bbcd49b5e

Tvilsomt.

Anonym poster: a92d8d07a9478a7232bea728bfdb5a31

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke vært så kvikk i munnen, hvis jeg var deg! Snart er vitenskapen på det punktet at kunstig befruktning og kunstig livmor gjør dere overflødige.

Anonym poster: cc8fe1da2f8d749b2f90514bbcd49b5e

Waaaay ahead of you! Vi har kunnet kunstig befrukte kvinner gudveit hvor lenge. Dere menn har vært overflødige byrder lenge. Velkommen etter! :jepp:

Anonym poster: a4fef09d8fdcb3b38700d521a0bbe19a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jada, jeg ser for meg dere machomenn trives fryktelig godt i typiske kvinneyrker som man fortsatt vil trenge, det blir nok kjempefint. :enig:

Tror faktisk det hadde vært enklere for menn å tilpasse seg en verden uten kvinner, enn for kvinner å tilpasse seg en verden uten menn. Greit nok at det blir litt vanskelig å få stelt neglene, stripet håret og slikt uten kvinner, men det er tross alt lettere å leve uten det enn et samfunn uten primærnæringer som gruvedrift, fiske/jordbruk og folk som drifter infrastrukturen.

Anonym poster: a92d8d07a9478a7232bea728bfdb5a31

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Waaaay ahead of you! Vi har kunnet kunstig befrukte kvinner gudveit hvor lenge. Dere menn har vært overflødige byrder lenge. Velkommen etter! :jepp:

Anonym poster: a4fef09d8fdcb3b38700d521a0bbe19a

Nå var det kvinner vi kom frem til at var samfunnets byrde her. Menn kan neppe kalles byrder når de produserer mye (hvem bygger bygninger, står for mesteparten av teknologisk utvikling osv.?) og dør tidlig. Menn er ikke overflødige, nettopp fordi samfunnet ikke klarer seg uten dem.

Anonym poster: aa35941d1b3da6020c0cf2f014b00cc4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SpaceBaby

Men da er vi enige da. At kvinner er samfunnets byrde.

Det gleder meg langt inn i hjerterota å se folk komme til enighet om noe. Fyller meg med håp for fremtiden og menneskeheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk det hadde vært enklere for menn å tilpasse seg en verden uten kvinner, enn for kvinner å tilpasse seg en verden uten menn. Greit nok at det blir litt vanskelig å få stelt neglene, stripet håret og slikt uten kvinner, men det er tross alt lettere å leve uten det enn et samfunn uten primærnæringer som gruvedrift, fiske/jordbruk og folk som drifter infrastrukturen.

Anonym poster: a92d8d07a9478a7232bea728bfdb5a31

Ja, og uten f.eks barnehageansatte, sykepleiere og hjelpepleiere som i dag i stor grad er kvinner så vil dette samfunnet ditt gå veldig godt rundt tenker jeg ;)

Jeg ser at primærnæring er viktig, og i stor grad dominert av menn, men om de er som deg og ikke klarer å se sammenhengen mellom den og resten av både det private og offentlige næringslivet, og nytten kvinner og menn har av å kunne spille på hverandre i samfunnet så tviler jeg på at det samfunnet ditt holder særlig lenge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...